 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ceny serwisu w ASO - za wysokie? |
Autor |
Wiadomość |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 21:46
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | prawnik i lekarz, zachowujących się tak dziecinnie to się często nie zdarza. |
Dziękuję za argumenty na temat stwierdzenia że ASO Mitsubishi jest drogie.
Rozumiem, że w/g Ciebie takie nie jest? Bo oprócz długich wywodów i osobistych wycieczek nie dałeś jasnej wypowiedzi na ten temat
Jackie napisał/a: | Ja wyciągnąłem wnioski z rozmowy i przygotowuję pakiet serwisowy na 3 lata dla klientów. Zobaczy jak to wyjdzie .
|
Nareszcie fajna i merytoryczna odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez sla 27-08-2014, 21:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 21:47
|
|
|
Przy okazji przeczytałem sobie ten temat dość dokładnie rezon - Twój pierwszy post w tym temacie dotyczył tego jak cudowna jest Skoda bo spala tyle ile podano Ci w broszurze
Cytat: | rezon
PostWysłany: 14-04-2013, 18:20 Temat postu:
Cytat: | Lucas123w napisał/a:
Pokaż mi markę samochodu która pisze w swojej książce czy broszurach realne spalanie ?? |
to co mam w Superbie mniej więcej odpowiada realowi - miasto mam nawet ok.1l mniej. Po za miastem udało mnie się zbliżyć do książkowego 6,7l - miałem 7.05l na trasie 260km na więcej nie starczyło mi cierpliwości . Vmax też mam +20km/h wg GPS w porównaniu do książki. Jakiś taki się trafił z giftem i to wszystko w sezonie jesienno zimowym. wczoraj założyłem letnie kapcie - zobaczymy jak na nich będzie wyglądać
Cytat: | zzip11 napisał/a:
Czy ktoś może mi powiedzieć ile pali O III w wersji 2.0 MIVEC 2 WD z manualną 5-cio biegową skrzynią w realu |
na spritmonitor.de jest jeden ,ale w automacie http://www.spritmonitor.de/en/detail/554127.html - ma średnie 10,1l/100 |
Od tamtej pory uprawiasz tu permanentny OT na dodatek niezgodny z naszymi starymi ustaleniami - miałeś swoją bolesną historię z ASO opowiadać tylko w swoim temacie.
Czyżbyś chciał sprawdzić ile ten dzban przeniesie zanim skończy się moja cierpliwość?
Śmiało - jeden post nie na temat i Cię tu nie ma. Tym razem (3 raz) już na dobre. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 22:19
|
|
|
Też uważam, że mających odmienne zdanie lub denerwujących innych powinno się banować, nie ma jak jednomyślność. Powód zawsze się znajdzie, jak nie dzisiejszy to sprzed kilku miesięcy. Niech nikt nie fika.
Troszeczkę się zawiodłem i czuję absmak. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-08-2014, 22:33
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Śmiało - jeden post nie na temat i Cię tu nie ma. Tym razem (3 raz) już na dobre. | oto rzeczowa i tematyczna odpowiedź w dyskusji Takiego OT jak sam zrobiłeś w tym wątku to już dawno nie widziałem. BTW nie mam nic do prawników, ale nie jestem prawnikiem. Potrafię też czytać różne dokumenty i wyciągać z nich wnioski. Nawet mi za to płacą Jak przeciętnych samochodów nie ma w słupkach sprzedaży, to po prostu słabo się sprzedają - Colt czy Lancer to nie Cayenne
Hubeeert napisał/a: | Potrafię liczyć i widzę, że te 20 marek to zdecydowana większość rynku. Kto jest za Mitsu? marką samochodów przeciętnych w popularnych segmentach? | np. Tata i Ssang Yong
Jackie napisał/a: | Ja wyciągnąłem wnioski z rozmowy i przygotowuję pakiet serwisowy na 3 lata dla klientów. Zobaczy jak to wyjdzie . | wg mnie pomysł ciekawy i zwłaszcza dla leasingowanych/kredytowanych samochodów jak najbardziej OK. Pomyśl o tych po gwarancji - jest ich znacznie więcej, a wtedy chyba nie obowiązują Cię ceny "urzędowe". Niektóre marki od dawna mają zróżnicowane ceny w zależności od wieku - im starsze tym taniej
[ Dodano: 27-08-2014, 22:38 ]
tyku napisał/a: | czy ta cena za przegląd w mitsu jest nie do zaakceptowania | jak najbardziej jest - i taka powinna być. Nawet jak doliczysz materiały to 1kzł nie przekroczysz. Czyli nawet w Mitsu jednak można tylko trzeba chcieć |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2014, 00:24
|
|
|
rezon napisał/a: | oto rzeczowa i tematyczna odpowiedź w dyskusji |
Nie myl mojego pobłażania z tym, że nie widzę. Ale pobłażać to mogę dziecku a nie dorosłemu facetowi, który udaje, że ustalenia robione na trzeźwo go nie dotyczą.
sla wciąż tu jesteś? Tak? Więc o co chodzi?
Panowie - żeby się tak oburzać wypadałoby najpierw porzucić pozę urażonej propozycją dziewicy i przejrzeć swoje posty... Dorosłych ludzi chyba na to stać? Nie na pewno, ale chyba tak?
rezon napisał/a: | Takiego OT jak sam zrobiłeś w tym wątku to już dawno nie widziałem. | Bo nie czytasz swoich postów.
Wydzieliłem Wasze narzekania i dyskusję o cenach przeglądów do osobnego wątku w innym dziale.
rezon moje ostrzeżenie dla Ciebie jest wciąż aktualne. Pisz na temat a włos z głowy Ci nie spadnie, ale raz zboczysz z tematu i już nie będę się zastanawiał. Ucho się urwało.
[ Dodano: 28-08-2014, 00:25 ]
Tej firmy już nie ma na polskim rynku - to tyle w temacie jak bardzo jestes zorientowany w tematach gdzie zabierasz głos... Ekspert z Ciebie jak.... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-08-2014, 09:19
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | rezon napisał/a:
Tata
Tej firmy już nie ma na polskim rynku - to tyle w temacie jak bardzo jestes zorientowany w tematach gdzie zabierasz głos... Ekspert z Ciebie jak.... | pół roku temu jechałem koło ich salonu, w przyszłym tygodniu sprawdzę czy jeszcze działają, bo znowu będę tamtędy jechał. Koło Ssang Yonga jechałem przedwczoraj - też jest niszowy jak Mitsu sprzedają pojedyncze sztuki Hubeeert nie musisz powtarzać marketingowego bełkotu MMC usprawiedliwiającego beznadziejne wyniki sprzedaży. "Niszowy Colt" - koń by się uśmiał i zdechł na łupież |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2014, 10:10
|
|
|
http://www.autokrata.pl/n...z-polski_a12223
Nie wiem o jakim marketingowym bełkocie mówisz. Ja żeby bełkotać musiałbym wypić dość dużą (nawet jak na warunki polskie) ilość alkoholu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-08-2014, 10:37
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Nie wiem o jakim marketingowym bełkocie mówisz | o tym
Hubeeert napisał/a: | kupując niszową i mało popularną markę | Niszowe to może być Evo, ale nie Colt, Lancer czy Outlander. Brak Mitsu w pierwszej 20 marek sprzedawanych w PL w tym roku to po prostu porażka, a nie niszowość. Co do Taty - OK, nawet jeśli marka wycofana, to wciąż pozostaje wymieniany przeze mnie "niszowy" Ssang Yong - salon widziałem przedwczoraj - nawet jakieś samochody tam były. Tłumu przed salonem nie zauważyłem wg Twojej miary oznacza to niszowość marki Niszowe to jest Porsche 911, Alfa Romeo czy nawet niektóre wersje Fiata 500, a nie przeznaczony do powszechnego użytku Colt, Lancer czy Outlander |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-08-2014, 11:35
|
|
|
rezon napisał/a: | marketingowego bełkotu MMC usprawiedliwiającego beznadziejne wyniki sprzedaży. |
A skąd wniosek, że są beznadziejne? Przecież w tym roku mamy ponad 50 % wzrost sprzedaży (rejestracji) samochodów. Po zapaści w roku 2010 (gdzie do barier gospodarczych jak brak kratek, doszedł idiotycznie wyski kurs jena), Mitsubishi notuje wzrosty sprzedaży od 2011 roku. Prawdą jest to, że nie możemy sprzedawać W Polsce tyle co Skoda bo nasza sieć dealerska zwyczajnie nie jest do tego gotowa. Na swoim obiekcie dochodzę do granicy sprzedaży (mam jeszcze ok. 30-40 aut rocznie zapasu), podobnie jest u moich kolegów a rynek motoryzacyjny w Polsce (en bloc) nie napawa optymizmem na tyle, żebym był chętny do zainwestowania kolejnych 5 mln zł w nowy obiekt. To jedna przyczyna, drugą jest pozycjonowanie cenowe Miśków - to nigdy nie były tanie auta (co i bardzo dobrze) więc porównywanie do marki budżetowej zwyczajnie nie ma sensu. Kolejną przyczyną jest naturalna skłonność Europejczyków do wybierania produktów "rodzimych", pamiętaj, że marki azjatyckie są jedynie gośćmi na rynku zdominowanym przez produkcję niemiecką, włoską, francuską czy czeską. Ciekawą sprawą (niejako na potwierdzenie powyższej tezy) jest fakt, że KIA i Hyundai osiąga największe sukcesy na modelach produkowanych na Słowacji. Oczywiście nikt Mitsubishi nie broni produkować w UE, ba nawet przez lata to robili, ale okazało to mało opłacalne a rynek zbyt mały, żeby o niego walczyć na tę skalę.
Reasumując: wyniki spoza pierwszej 20 w Polsce mają bardzo zróżnicowane podłoże i "wykazanie" jednej jedynej przyczyny byłoby amatorką na grubą skalę Ciekawym przykładem jest Subaru w Polsce, które CELOWO nie przechodzi bariery 2 000 aut rocznie a mogłoby to uczynić bez większego wysiłku (ba, raz nawet taka "wpadka" się zdarzyła - działo się ) . Mitsubishi ma swoje analogie (choć niepełne) do takiego stanu rzeczy, tym niemniej mówienie o "beznadziejnej" sprzedaży jest nadużyciem. Czym innym jest sprzedaż wolumenowa (tu: Skoda, VW, KIA czy inna Toyota) a czym innym jest sprzedaż jakościowa (tu: Mazda, Honda, Subaru czy Mitsubishi). Mnie, jako sprzedawcy, jest dobrze z tym stanem rzeczy. Sprzedaż mi rośnie w przewidywany sposób, klienci są zadowoleni, serwis mam obłożony na tydzień do przodu (8 stanowisk) i jakoś bardzo bym nie chciał spotykać się z problemami kolegów z Opla czy Skody (koszty prowadzenia ich sprzedaży są duże i ich marginesy błędów niewielkie). Innymi słowy: komu Kaśka, komu Maryśka. Mitsubishi ma swoją półkę na rynku i jest dla tej marki miejsce a wszystkim wieszczącym rychły upadek tej marki przypomnę jedynie, że jest najstarszym producentem samochodów japońskich oraz fakt, że ocena marki globalnej z poziomu rynku polskiego (czy nawet europejskiego) jest..... hmm, mało miarodajna (wystarczy porównać wolumen produkcyjny Mitsubishi i Skody )
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-08-2014, 13:42
|
|
|
Jackie napisał/a: | A skąd wniosek, że są beznadziejne | przecież Hubert dał link do dokumentu uzasadniającego niszowość marki tym, że jej nie ma w pierwszej 20 marek pod względem sprzedaży - trudno to uznać za sukces sprzedażowy. Nie musisz porównywać się do Skody. Na liście znajdziesz Mazdę, Mercedesa, BMW - trudno je uznać za bardziej budżetowe niż Colta czy Lancera Jeśli śmigiełek zarejestrowano 4786, gwiazdek 4224, a mewek (z tym kojarzy mnie się logo Mazdy) 4090 - to Mitsu na pewno poniżej 3500 - sukces? Bo 50% wzrost? Dla lidera sprzedaży SUV'ów sprzed 5 lat? Przecież to klęska. Nie liczy się sprzedaż w szt. tylko udział w rynku, a ten poleciał na pysk - to przecież nie sukces. Nie wspominam tu nawet Toyoty, która ma bardzo podobne pozycjonowanie, a sprzedała ponad 18tys. samochodów. Przecież Yaris to konkurencja Colta, Corolla - Lancer, RAV - ASX/Outek, LandCruiser - Pajero. Lepszy wzrost o 35% od 13,5tys. niż 50% od 3000. Mazda też nigdy nie należała do tanich, a jednak znalazła się na liście.
Chyba że czarne to białe, a białe to czarne i kto się nie zgadza temu RB.
Pewnym pocieszeniem może być to, że jest jeszcze większy przegrany w tym raporcie. To Fiat, który kiedyś był liderem sprzedaży, a teraz ledwie 4718szt.
IMHO wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu jest raczej chwilowy. Sprytna zagrywka RM z niepewnością co do VAT skłoniła wielu do zmian samochodów na początku roku.
[ Dodano: 28-08-2014, 14:04 ]
Jackie napisał/a: | że nie możemy sprzedawać W Polsce tyle co Skoda bo nasza sieć dealerska zwyczajnie nie jest do tego gotowa | ja to określiłbym raczej: nie mamy oferty mogącej sprostać ofercie Skody Jakoś sprzedawanie i serwisowanie kilku tysięcy Outków rocznie nie sprawiało kilka lat temu problemów, ba - było powodem do dumy i chwalenia się jak np. http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html
Obecnie Mitsu nie ma samochodu, który wyprzedzałby konkurencję, a nie nieprzygotowaną do większej sprzedaży sieć dealerską.
[ Dodano: 28-08-2014, 14:11 ]
październik 2010 - " z salonów wyjechało 1156 nowych aut" . Do takiej sprzedaży sieć była przygotowana (ponad 8 tys. rocznie), a do większej niż 3500 nie jest? Sorry, Jackie - ale jakoś inaczej interpretuję liczby. A może zlikwidowano połowę dealerów? Ja mam wrażenie, że jest ich więcej niż 5 lat temu. Doszedł m.in. Tarnów, AUto-Krak.
Gratuluję Tobie świetnych wyników i obłożenia serwisu - dlaczego mnie to nie dziwi . Ale marka w PL wg mnie nie ma powodów do świętowania. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-08-2014, 14:43
|
|
|
rezon, miałbyś rację tylko wtedy jeżeli przyjąć zasadę więcej - lepiej. Ta zasada sprawdzi się w przypadku marek wolumenowych, w naszym - nie, z powodów jakie podałem powyżej.
Z zewnątrz i oficjalnie - tak, z wewnątrz ilość błędów przy wydaniach i sprzedaży była szalenie kosztowna. Dla przykładu: w grudniu 2010 roku sprzedałem 42 samochody, zaliczyłem stratę na poziomie 19 tysięcy złotych gdzie powinienem spać na kasie. Przyczyn tego stanu rzeczy była masa i głównie z naszej własnej i nieprzymuszonej woli/głupoty. Wnioski wyciągnęliśmy i dziś WIEM, że granicą dobrej sprzedaży jest u mnie 220-240 samochodów rocznie (i jestem tej granicy blisko, w tym roku wygląda, że nawet bardzo...). Oczywiście weszli do sieci duzi gracze, przygotowani do wolumenu ale oni sami nie pociągną więc jeszcze trochę czasu potrzeba.
rezon napisał/a: | ja to określiłbym raczej: nie mamy oferty mogącej sprostać ofercie Skody |
Segementowo - na pewno ale też nie jest to i nigdy nie było założeniem sieci Mitsubishi w Europie. Mamy swoją szczelinę w rynku, poszerzanie jej, jeżeli w ogóle nastąpi, będzie bardzo spokojne i STABILNE czego o markach z wysokim wolumenem powiedzieć się nie da (wierz mi, że od tej drugiej strony wygląda to inaczej )
Pozdawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2014, 17:17
|
|
|
rezon wciąż jako argumentów używasz swoich przypuszczeń, domniemań i opinii, które miarodajne nie są. Zadałem Ci kilka pytań - jakoś nie odpowiedziałeś, udowodniłem, że nie masz pojęcia o czym, ale jednak piszesz.
Nadal uważasz się za autorytet w tym temacie? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-08-2014, 18:30
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | rezon napisał/a:
Możesz zaklinać rzeczywistość, ale liczba powtórek marki Mitsubishi jest IMHO znacznie poniżej przeciętnej,
Czy na poparcie tej teorii masz jakiekolwiek statystyki? Cokolwiek oprócz tego co Tobie się wydaje? Twarde dowody Milordzie albo weź wreszcie zamilknij bo ta sama melodia po 999 powtórzeniach budzi już nawet nie złość tylko żałość. Swoje opinie przedstawiasz jako prawdy objawione. DOWODY!!! | cóż - jeśli uczestnicy forów mogą służyć jako dowody to proszę. Raptem bodajże dwóch użytkowników Outlandera powtórzyło go. Użytkowników Octavii kupujących kolejny model Octavii jest mnóstwo. Sam zresztą do nich się zaliczam. Wiele osób aktywnych na forum Superba też wcześniej jeździło Octavią. Powtórki Outka należą do rzadkości, a za aż tak beznadziejny samochód to go nie uważam. wręcz przeciwnie - jest to bardzo przyzwoite auto użytkowe.
Jeśli jakaś marka najpierw szczyci się wielkością sprzedaży - bo chyba nie uważacie, że linkowany przeze mnie artykuł napisał dziennikarz ot tak sobie - a później nie ma jej w rankingach sprzedaży to wcale nie świadczy o jej niszowości, tylko mało atrakcyjnej ofercie na tle konkurencji. Hubeeert napisał/a: | rezon napisał/a:
Wtedy odpowiedzi były - Outlander liderem sprzedaży SUV. A teraz nawet Mercedes czy BMW okazują się mniej niszowe
Wtedy były bo były NAJTAŃSZE z kratką i w dieslu. Teraz już nie. Ojoj. Sprzedaż im wzrosła, ale skoro nie sprzedają najwięcej to sa nikim. Ojoj. | dla jasności - kupiłem zarówno Outlandera, jak i Superba bez kratki. Obecnie dzięki zmianie przepisów odliczam VAT od paliwa, wcześniej nie odliczałem i też jakoś żyłem. Kupiłem Outka ponieważ mnie się podobał, Superba ponieważ dobrze się nim jeździ - chociaż mnie się wizualnie niespecjalnie podoba. Na pewno Superb był najdroższą z rozważanych alternatyw. Nie uważam żadnej z marek za nic, także Mitsu, ale fakt braku jej w zestawieniu oznacza radykalny spadek sprzedaży - co więcej wg mnie nie planowany i nie zamierzony. Nerwowe ruchy co jakiś czas z radykalnymi upustami też o tym świadczą - to nie jest polityka cenowa niszowej marki, która planuje sprzedawać 2000szt. rocznie i jak sprzeda 1500 to świat się nie wali. Zwracałem uwagę już dawno na małą liczbę powtórzeń Outka bo było to dla mnie do pewnego stopnia zaskoczeniem. To , że ja nie powtórzyłem Outka to oczywista oczywistość, ale takich osób było znacznie więcej. Nawet niektórzy fani Outka kupowali inne autka co dla mnie jakimś tam sygnałem jest. Pokażcie na forum 10 osób, które ponownie dokonały zakupu Outlandera i mnie przekonacie.
Co do niszowych - znam wiele osób przywiązanych do marek samochodów. np. wielkiego fana Alfy, jeżdżącego obecnie modelem 4C, a wcześniej 159, 157, 155,.... Znam fanów BMW, Mercedesa z wypiekami na twarzy zachwalających swoje autka. Nawet starszego już Pana bardzo przywiązanego do S-klasy. Ponieważ najczęściej moi klienci jeżdżą lepszymi samochodami niż ja to trochę tych niszowych by się nazbierało. A Outek - powtórzeń jak na lekarstwo. podejrzewam, że podobnie jest z Lancerami i Coltami, bo w przeciwnym razie statystyki sprzedaży byłyby znacznie lepsze. Evo jest wg mnie faktycznie niszowe i tam powtórki mogą być znacznie częstsze niż w innych modelach.
A tak BTW masz Hubert wybitną zdolność percepcji selektywnej - jak pisałem dwa przykłady marek niszowych tj. Tata i Ssang Yonga to uczepiłeś się Taty, że jej już nie ma. A drugi Ssang Yong? sprzedaje się jeszcze mniej niż Mitsu to jest jeszcze bardziej niszowy i prestiżowy? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2014, 18:42
|
|
|
rezon Fora nie są miarodajnymi (w sensie danych) źródłami informacji. Od tego są firmy jak Samar (chociazby) i o takie dane mi chodzi.
rezon napisał/a: | A tak BTW masz Hubert wybitną zdolność percepcji selektywnej |
Wciąż nie odpowiedziałeś mi na całkiem sporo pytań, które Ci zadałem ale to ja cierpię na percepcję selektywną?
Przy okazji - znam sporo osób kupujących kolejne Mitsubishi. Nawet nowe. I masz rację wśród nich jest kilku co miało Outlandery II 2.0 DI-D. Przesiedli się na Pajero. Hmmm - to chyba jest Mitsubishi? No ale nie kupili kolejnego Outlandera i to jest fakt tak samo jak Ci, którzy wraz ze wzrostem zmiennej zwanej zamoznością zamienili go na przykład na BMW X5, itd.
Jeszcze coś - Twój komentarz - rezon napisał/a: | kupiłem zarówno Outlandera, jak i Superba bez kratki. | do mojego wyjaśniającego powody dla których Outlander BYŁ liderem sprzedaży ma się jak pięść do nosa - nie pisałem o Tobie tylko o powodach zjawiska. Ty ze swoim egzemplarzem byłeś wyjątkiem potwierdzającym regułę, nie uwazasz?
rezon napisał/a: | jak pisałem dwa przykłady marek niszowych tj. Tata i Ssang Yonga to uczepiłeś się Taty, że jej już nie ma. A drugi Ssang Yong? sprzedaje się jeszcze mniej niż Mitsu to jest jeszcze bardziej niszowy i prestiżowy? | Tak, posłużyłeś się przykładem marki, która oferowała tak dużo, że nikt jej nie kupował i drugiej, która mozolnie odbudowuje pozycję na rynku po wielkiej klapie i bankructwie. Klienci takie rzeczy pamiętają o czym jako spec od marketingu zapewne wiesz, tylko nie chcesz przyznać. Zresztą czym jest niszowość marki? Niski udział w rynku nowych samochodów? Cena? Prestiż? Wszystko zalezy od interpretacji, Twoja jest taka, moja inna. Opinie każdy ma własną - nasze są rozbieżne jak widać. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|
|