 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sigma nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-09-2016, 14:36
|
|
|
W autach 20-25 letnich trzeba brać też pod uwagę nie tylko sam czujnik ale też wiązkę/wtyczki/komputer |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
misiu_wisi
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-09-2016, 21:50
|
|
|
Dzięki wszystkim za podpowiedzi - rozmawiałem jeszcze z mechanikiem u którego była Sigma i okazuje się, że akurat czujnika temp. silnika nie sprawdził (!). Nabędę go więc drogą kupna i wymienie. Tylko teraz czy dobrze myślę, że chodzi o ten zaznaczony na czerwono?  |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-09-2016, 10:04
|
|
|
masz link - jest zdjęcie, poszukaj tego samego w aucie (w okolicy termostatu) |
|
|
|
 |
misiu_wisi
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2016, 14:52
|
|
|
Czujnik wymieniłem na taki:
http://autowanda.pl/?page...offset=2&sort=1
Wyczytałem gdzieś, że ten będzie pasował.
Niestety wymiana nic nie zmienia - te same objawy, ponadto ECU wciąż zgłasza błąd czujnika (chyba 13 z tego co pamiętam). Błędy sczytane oczywiście po odłączeniu akumulatora, odpaleniu i chwili jazdy. Wtyczkę czujnika psiknąłem kontakt sprayem.
W takim razie może wiązkajest winowajcą, jak sugeruje Łukasz? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2016, 19:11
|
|
|
misiu_wisi napisał/a: | Czujnik wymieniłem na taki | a teraz porównaj z tym co zamieściłem na górze tej strony i napisz, dlaczego kupiłeś nie ten co trzeba... |
|
|
|
 |
misiu_wisi
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2016, 14:55
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | misiu_wisi napisał/a: | Czujnik wymieniłem na taki | a teraz porównaj z tym co zamieściłem na górze tej strony i napisz, dlaczego kupiłeś nie ten co trzeba... |
Dlatego, że ten wskazany przez Ciebie nie pasuje do mojego silnika. Specjalnie pojechałem do sklepu wymienić ten, który kupiłem na tego z Twojego linka. Na oko widać, że sam czujnik i przez gwint był o wiele za duży, po prostu by się nie zmieścił, pomijam dwa styki zamiast jednego.
Tak więc problem pozostaje. Czujnik przepustnicy może mieć wpływ na odpalanie? Zdaje się, że mam to gdzieś na stanie, spróbuję podmienić. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2016, 15:30
|
|
|
misiu_wisi napisał/a: | pomijam dwa styki zamiast jednego | no właśnie o 2 styki chodzi
spoko, już mi przeszło, bo się trochę uniosłem
masz przynajmniej 2 czujniki temperatury - 1 na deskę, ten właśnie zmieniłeś, i DRUGI do komputera - ten musisz wymienić i to jest ten z linku! - pewnie jest niedaleko pierwszego
pewnie jest jeszcze trzeci na chłodnicy do załączania wentylatora |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-10-2016, 16:18
|
|
|
misiu_wisi napisał/a: | Niestety wymiana nic nie zmienia - te same objawy, ponadto ECU wciąż zgłasza błąd czujnika (chyba 13 z tego co pamiętam). |
Błąd 13 to problem z czujnikiem temperatury powietrza. Warto podmienić przepływomierz i sprawdzić jego przewody.
Czujnik temperatury płynu chłodniczego jest w tym miejscu Foto
Dostępny w sieci: http://www.autoczescionli.../md149338.html# |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
misiu_wisi
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2016, 16:48
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | i DRUGI do komputera - ten musisz wymienić i to jest ten z linku! - pewnie jest niedaleko pierwszego |
Ok, teraz już kumam, nie wiedziałem, że są dwa i to mnie zmyliło. Znajdę go i wymienię (seek&destroy... tzn. replace ) - i zdam relację.
[ Dodano: 20-10-2016, 13:23 ]
Niestety, wymiana czujnika nic nie zmieniła. Poza tym sprawdzałem oporność obydwu w tej samej temperaturze i dawały podobne wartości - ok 2400 omów, więc wnioskuję, że ten oryginalny czujnik był ok.
Planuję jeszcze podmienić przepływomierz (miałem gdzieś zapas, tylko nie w Krk) i sprawdzić czujnik przepustnicy. Macie jakieś inne tropy co jeszcze można samemu posprawdzać? |
|
|
|
 |
SLAW205
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 31 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-10-2016, 15:24 komp
|
|
|
masz kompa do wymiany i bedzie po problemie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2016, 08:27
|
|
|
misiu_wisi napisał/a: | Niestety, wymiana czujnika nic nie zmieniła. Poza tym sprawdzałem oporność obydwu w tej samej temperaturze i dawały podobne wartości - ok 2400 omów, więc wnioskuję, że ten oryginalny czujnik był ok. | Rozumiem, ale osobiście miałem przypadek, że miernik swoje a ECU swoje. Tzn. w pewnych warunkach pokazywał błąd czujnika a miernik wskazywał, że jest dobry, po wymianie błąd zniknął.
Skoro na nowym czujniku masz te same objawy, to na 99% komputer. 5 dni temu reanimowałem ECU w Sigmie, więc myślę, że to może być to. Koszt kondensatorów to 1zł za cały komplet, więc nie warto nawet się zastanawiać. |
|
|
|
 |
misiu_wisi
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-10-2016, 15:16
|
|
|
Panowie, jest tylko jeden 'zonk' z tym ECU. Wcześniej wspominałem, że już przelutowałem kondensatory w nim wg instrukcji z forum (faktycznie były wylane, co powodowało falowanie obrotów i nierówną pracę silnika). Po wymianie falowanie się skończyło i silnik pracuje równo, ale nic się nie zmieniło w kwestii odpalania. Widzę dwie możliwości - albo coś spieprzyłem przy naprawie (nie jestem elektronikiem, więc to b. prawdopodobne) i ECU odzyskało sprawność tylko częściowo (?), albo to nie jest wina ECU, bo jest sprawne... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2016, 19:35
|
|
|
Jeszcze z ostrożności zapytam - wymieniłeś ten czujnik co trzeba? - Bo tam jest ich kilka. Jeden na deskę (z 1 pinem) i następny obok niego to ten do komputera, drugi od strony chłodnicy. Potem są czujniki do klimatyzacji.
Czujnik wału nie był ruszany? Rozrząd nie jest przestawiony? Może czas sprawdzić wydajność wtryskiwaczy, albo na próbę podmienić 3 na głowicy z łatwiejszym dostępem. |
|
|
|
 |
SLAW205
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 31 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-10-2016, 20:16 komp
|
|
|
znajomy teraz niedawno też miał problemy,gasła ciężko odpalała z rana kupa kręcenia czasem palił czasem nie ,dałem kompa na podmianę i wszystko wróciło do normy jego komp też był grzebany jak się okazało i też była kupa błędów więc moja rada zmien kompa i wtedy się okażę ,chyba żęe masz kiepski układ zapłonowy bo częsci mogą być nowe ale niekoniecznie dobre |
|
|
|
 |
|
|