[Szybkie pytanie] Outlander 2.0 DI-D - CR czy Pompowtryski? |
Autor |
Wiadomość |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:13
|
|
|
musisz koniecznie się przejechać outkiem ,forek przy outku to maluch (bagażnik)
[ Dodano: 19-01-2016, 11:16 ]
hucker napisał/a: | W moim też nic nie śmierci a wręcz przeciwnie czuć jeszcze nowością. Jest jednak jedna wadą która nie tylko wystąpiła w moim miśku co potwierdziło aso , a mianowicie olej silnikowy dostaje się do układu paliwowego. | naprawdę ? pierwszy raz słyszę coś ci ściemniają,znajdz choć jedną taką awarie na forum? ja takowej nie pamiętam,a to oznacza że to nie przypadłość modelu . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:34
|
|
|
hucker napisał/a: | Jest jednak jedna wadą która nie tylko wystąpiła w moim miśku co potwierdziło aso , a mianowicie olej silnikowy dostaje się do układu paliwowego. |
Byłoby to ew. możliwe jedynie poprzez uszkodzony pompowtryskiwacz, co nie jest wadą silnika jako takiego... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:38
|
|
|
hucker napisał/a: | Jest jednak jedna wadą która nie tylko wystąpiła w moim miśku co potwierdziło aso , a mianowicie olej silnikowy dostaje się do układu paliwowego. | nie wyobrażam sobie takiej możliwości. Układ paliwowy pracuje pod ciśnieniem, więc niby jak? Odwrotny kierunek - tj. paliwo dostaje się do oleju silnikowego jest jak najbardziej możliwy, a w samochodach z DPF nawet często spotykany. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:38
|
|
|
lexus napisał/a: | musisz koniecznie się przejechać outkiem ,forek przy outku to maluch (bagażnik) |
Auto wymiarowo jest niemal identycznie, ale bagażnik zdecydowanie większy - wczoraj robiłem test wózkowy i o ile w foresterze zajmuje niemal cały bagażnik, tak w outlanderze jest jeszcze sporo miejsca. Tylko mam w głowie cały czas dźwięk traktora... (przyjechałem i odjechałem foresterem, więc miałem co porównać w tym samym czasie) Nie głuchnie się przy prędkości 140km/h? |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:42
|
|
|
Nie twierdzę że to jest często spotykana usterka , tylko mieli w aso parę takich przypadków . Dziwne jest to że przydaża się to w tak świetnym autku . Wcześniej nie słyszałem aby taki przypadek miał miejsce w jakimkolwiek aucie. Warto więc zajrzeć do zbiornika i upawnić się że nie jest oblepiony olejem silnikowym. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:48
|
|
|
hucker napisał/a: | Warto więc zajrzeć do zbiornika i upawnić się że nie jest oblepiony olejem silnikowym. |
Jeśli to jest zalecenie z ASO - to chłopaki nieźle popłynęli... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
tomko
Forumowicz
Auto: Outlander II ,09 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 118 Skąd: Bartenstein
|
Wysłany: 19-01-2016, 13:38
|
|
|
jeśli masz 'czarne" paliwo to problem leży w uszczelkach pompowtrysków. Twardnieja i przestają spełniać swoją rolę.
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-01-2016, 14:07
|
|
|
alojso napisał/a: | Nie głuchnie się przy prędkości 140km/h? | jest alternatywa rocford fosgate |
_________________
 |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2016, 14:29
|
|
|
tomko napisał/a: | jeśli masz 'czarne" paliwo to problem leży w uszczelkach pompowtrysków. Twardnieja i przestają spełniać swoją rolę. , |
Nie wydaje mi się , bo auto ma 5 lat a w innych o wiele starszych nie ma takiej przypadłości. Czyli twardnienie uszczelniaczy olejoodpornych jest nie właściwym tropam . |
|
|
|
 |
Asior
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 19-01-2016, 23:21
|
|
|
Pozostaje jeszcze kwestia tego z jakim przebiegiem i historią auto kupisz. Można kupić takie co ma na liczniku 120tyś (skręcone z 300tyś) i później narzekać że się sypie.
Ja mam auto od pierwszego właściciela, kupiony przy przebiegu 213tyś, obecnie 245tyś. Fakt wymieniłem pompowtryskiwacze (auto na starych miało 140po chipie, po wymianie wtrysków jest ok 160km). Wiem, że przyczyną raczej nie było paliwo (chyba że stacje shell też walą klientów w rogi), natomiast mam swoją teorię co do awarii pompowtrysków - miałem wytarte elementy który współpracują ze sobą podczas "naduszania" pompowtrysku. Dlatego też jako główną przyczynę obstawiam wymianę oleju co 20tyś (tak zalecało ASO), ja wymieniam max po 15tyś.
Tyle odnośnie silnika. Pewnie za ileś tyś KM przyjdzie pora na dwumasę, ale wymienić dwumasę raz na 2XX km to chyba nie powód żeby skreślać auto
Każdy silnik ma wady i zalety. Wiem, 2.2 lepiej ciągnie, silniki MIVEC też są fajne, ale traktor z VW też ma zalety: jest tego od cholery (części), prędzej mechanik ogarnia bo to populary motor, a jak części jest dużo to i ceny w razie potrzeby są bardziej przystępne Poza tym, po odpaleniu na mrozie sam otrzepuje się ze śniegu |
|
|
|
 |
Bulbo
Forumowicz

Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: miasto moje a w nim
|
Wysłany: 20-01-2016, 15:39
|
|
|
jeżeli jeździsz dużo w trasy odpuść ten samochód z każdym przejechanym km robi się w nim coraz zimniej , parują szyby itd do tego nie ma żadnych nawiewów na tył , ogólnie ja nie miałem w swojej karierze gorszego auta , sprzedałem go jak najszybciej mogłem , nie będę tutaj opisywał tej masy pierdół , które poprzednie i obecne samochody miały a Outek akurat nie bo nie jedyna zaleta to była cena i wielkość |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 20-01-2016, 21:12
|
|
|
Ja tam w foresterze mam znowu saunę nawet jak ustawię 17 stopni (a przy min. mam znowu szron ), więc wahania temperatury nie są mi straszne
Cóż, powoli się rozglądam za takim outkiem. Ponieważ w grę wchodzi tylko zamiana, to mam dość ograniczony wybór (dziś mi autokomis z wawy zaproponował... 27 000 zł dopłaty ) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-01-2016, 07:57
|
|
|
Outek ma bardzo wydajną nagrzewnicę i klimę. Zrobienie sauny czy lodówki w trasie nie stanowi problemu. Problem jest ze sterowaniem klimą - histereza wynosi dobrych kilka stopni, więc albo grzeje jak wściekły, albo chłodzi. Dopiero po ok. 50km dochodził do w miarę ustabilizowanej temperatury. Montowany wzorem niemieckim dodatkowego wiatraczka w rurce do czujnika temperatury w kabinie łagodzi trochę problem, ale i tak daleko do optimum. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:03
|
|
|
Jutro jadę po outka (500km w jedną stronę) Jakieś rady na co szczególnie zwrócić uwagę? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:18
|
|
|
na obecność CO2 w płynie chłodniczym, na obecność oleju napędowego w silnikowym, na stan sprzęgła i dwumasy, na stan wtryskiwaczy, na stan hamulców tylnych (kontrola tarcz z zewnątrz i od wewnętrznej strony), na stan turbiny, na stan.... Oczywiście obowiązkowo pomiar grubości lakieru - dzięki szkole Mitsu robię to nawet kupując w salonach |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|