Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Pompa wspomagania
Autor Wiadomość
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 08-03-2017, 20:34   

Witam
Śmigam EA2A z końcówki 2001r. W przedziale 2700-3100 obrotów słychać jakby narastające "wycie"...podejrzenie moje pada na pompę wspomagania. Samą w sobie słychać już od dobrych 70tys. ale jak do tej pory "szum" ten był znośny i nie zmienny.
Szukam na necie takiej pompy (MR403335) i jest ich jak na lekarstwo. Pytanie moje jest następujące: orientujecie się może czy może w zamian mógłbym zastosować pompę o oznaczeniach (MR403137)? Pompy wydają się podobne jeśli chodzi o same mocowanie. W tej drugiej jest jeszcze ta "bańka" ale chyba przewód wysokiego ciśnienia od tej mojej będzie kompatybilny.
Może ktoś przerabiał już podobną zagwozdkę....
_________________

 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 09-03-2017, 01:54   

Pompy i innych numerach różnią się mocowaniem, nie wszystkie, jest ich kilka. Ale wystarczy razem z pompa dać inny uchwyt który jaki by nie był to mocowaniem do silnika będzie pasował.
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-04-2017, 20:33   

Hejka.Czy okresowo wymienia się płyn w układzie wspomagania?U mnie pewnie nigdy nie był wymieniany.Teraz ma taki kolor ciemno czerwony/buraczkowy.gdyby wymienić to jaki tam płyn idzie.Czy jest jakąs sprawdzona metoda na weryfikację czy płyn już sie nadaje do wymiany.U mnie po nocy jest tak w połowie miedzy min a max.Nie ubywa.Czy warto dolać do poziomu max?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-04-2017, 21:03   

Płynu sie nie wymienia tylko dolewa, stan sprawdza sie na odpalonym silniku i rozgrzanym układzie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15-08-2017, 21:38   

a zmieniał ktoś pompę na inną by wspomaganie chodziło leciutko?
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-08-2017, 23:06   

Mam od gdi, zmiany nie odczulem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2017, 08:47   

W 100% sprawej pompy wspomagania w ogóle nie słychać, chyba, że przytrzymasz kierownicę w maksymalnym skręcie.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2017, 10:33   

Bardziej chodzi o to, że kierownica w galancie nie chodzi tak lekko jak w innych autach. Co do hałasu się zgodzę - nie słychać jej.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2017, 19:26   

Sorry, nie wiem dlaczego, ale myślałem, że było napisane "cichutko" :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2017, 20:54   

Owczar napisał/a:
kierownica w galancie nie chodzi tak lekko jak w innych autach
to akurat plus - teraz testuję różne nowe auta i denerwuje mnie to czułe, elektryczne wspomaganie
tak jak ma Galant jest wg mnie super - daje lepsze czucie maszyny i niweluje "nerwowość"
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-08-2017, 20:52   

Nowoczesne auta maja zmienną siłę wspomagania. Na parkingu kierownica kręci się jednym palcem, a podczas jazdy jest o wiele sztywniej. I to właśnie lubię. Zresztą głupie Mondeo mk1 miało już takie rozwiązanie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2017, 21:49   

Owczar napisał/a:
owoczesne auta maja zmienną siłę wspomagania.
tak, ale nie w każdej wersji - np. testowałem Leona i zmienną siłę ma wersja FR i Cupra a pozostałe 4 wersje już nie mają
faktycznie było to czuć, że gdy jedzie się szybciej to wspomaganie jest słabsze
jednak gdy testowałem wersję X-cellence z 4x4 to wspomaganie było nerwowe - auto było nadsterowne i miałem wrażenie, że mały ruch kierą wyrzuci mnie z obwodnicy
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-08-2017, 10:16   

Zgadza się. W sumie to rozwiązanie stosowane od dawna.
Ale jeśli chodzi o wspomaganie w galancie, to moja żona odczuwa w ciąży spory dyskomfort podczas parkowania. Mogłoby działać trochę wydajniej.
 
 
rafalsky 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi GALANT 2.0 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-02-2018, 14:02   

Witam Kolegów,

Potrzebna pomoc, mojego czarnuszka dopadła chyba grypa i cieknie mu z pompy wspomagania dokładnie z okolic wałka rolki przy pełnym skręcie. Niestety na pompie nie mam żadnych oznaczeń (ktoś chyba zatarł ślady) a pompa która jest zamontowana... cóż nie mogę takiej znaleźć przynajmniej wizualnie na alledrogo. Może ktoś z użytkowników będzie mógł pomóc, Galant 2.0 benzyna 2002 Kombi jak to nr powinien być. pompa ma do góry dwa króćce, jeden zakręca na rolkę, natomiast drugi zakręca na ścianę grodziową.

P.S.
Za co odpowiada czujnik który jest w pompie? Przy obecnych problemach zauważyłem że jest ułamany i przez niego też coś delikatnie cieknie.

Pozdrawiam, i liczę na pomoc.
_________________
________________
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-02-2018, 14:38   

rafalsky napisał/a:
Za co odpowiada czujnik który jest w pompie?
Czujnik podczas skrętu kół wysyła do ECU silnika sygnał o wzroście obciążenia pompy wspomagania, przez co ECU podnosi obroty silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.