[EAxx] Pompa wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
Wysłany: 08-03-2017, 20:34
|
|
|
Witam
Śmigam EA2A z końcówki 2001r. W przedziale 2700-3100 obrotów słychać jakby narastające "wycie"...podejrzenie moje pada na pompę wspomagania. Samą w sobie słychać już od dobrych 70tys. ale jak do tej pory "szum" ten był znośny i nie zmienny.
Szukam na necie takiej pompy (MR403335) i jest ich jak na lekarstwo. Pytanie moje jest następujące: orientujecie się może czy może w zamian mógłbym zastosować pompę o oznaczeniach (MR403137)? Pompy wydają się podobne jeśli chodzi o same mocowanie. W tej drugiej jest jeszcze ta "bańka" ale chyba przewód wysokiego ciśnienia od tej mojej będzie kompatybilny.
Może ktoś przerabiał już podobną zagwozdkę.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 09-03-2017, 01:54
|
|
|
Pompy i innych numerach różnią się mocowaniem, nie wszystkie, jest ich kilka. Ale wystarczy razem z pompa dać inny uchwyt który jaki by nie był to mocowaniem do silnika będzie pasował. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-04-2017, 20:33
|
|
|
Hejka.Czy okresowo wymienia się płyn w układzie wspomagania?U mnie pewnie nigdy nie był wymieniany.Teraz ma taki kolor ciemno czerwony/buraczkowy.gdyby wymienić to jaki tam płyn idzie.Czy jest jakąs sprawdzona metoda na weryfikację czy płyn już sie nadaje do wymiany.U mnie po nocy jest tak w połowie miedzy min a max.Nie ubywa.Czy warto dolać do poziomu max? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-04-2017, 21:03
|
|
|
Płynu sie nie wymienia tylko dolewa, stan sprawdza sie na odpalonym silniku i rozgrzanym układzie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-08-2017, 21:38
|
|
|
a zmieniał ktoś pompę na inną by wspomaganie chodziło leciutko? |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-08-2017, 23:06
|
|
|
Mam od gdi, zmiany nie odczulem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-08-2017, 08:47
|
|
|
W 100% sprawej pompy wspomagania w ogóle nie słychać, chyba, że przytrzymasz kierownicę w maksymalnym skręcie. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-08-2017, 10:33
|
|
|
Bardziej chodzi o to, że kierownica w galancie nie chodzi tak lekko jak w innych autach. Co do hałasu się zgodzę - nie słychać jej. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-08-2017, 19:26
|
|
|
Sorry, nie wiem dlaczego, ale myślałem, że było napisane "cichutko" |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2017, 20:54
|
|
|
Owczar napisał/a: | kierownica w galancie nie chodzi tak lekko jak w innych autach | to akurat plus - teraz testuję różne nowe auta i denerwuje mnie to czułe, elektryczne wspomaganie
tak jak ma Galant jest wg mnie super - daje lepsze czucie maszyny i niweluje "nerwowość" |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-08-2017, 20:52
|
|
|
Nowoczesne auta maja zmienną siłę wspomagania. Na parkingu kierownica kręci się jednym palcem, a podczas jazdy jest o wiele sztywniej. I to właśnie lubię. Zresztą głupie Mondeo mk1 miało już takie rozwiązanie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-08-2017, 21:49
|
|
|
Owczar napisał/a: | owoczesne auta maja zmienną siłę wspomagania. | tak, ale nie w każdej wersji - np. testowałem Leona i zmienną siłę ma wersja FR i Cupra a pozostałe 4 wersje już nie mają
faktycznie było to czuć, że gdy jedzie się szybciej to wspomaganie jest słabsze
jednak gdy testowałem wersję X-cellence z 4x4 to wspomaganie było nerwowe - auto było nadsterowne i miałem wrażenie, że mały ruch kierą wyrzuci mnie z obwodnicy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-08-2017, 10:16
|
|
|
Zgadza się. W sumie to rozwiązanie stosowane od dawna.
Ale jeśli chodzi o wspomaganie w galancie, to moja żona odczuwa w ciąży spory dyskomfort podczas parkowania. Mogłoby działać trochę wydajniej. |
|
|
|
 |
rafalsky
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi GALANT 2.0 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-02-2018, 14:02
|
|
|
Witam Kolegów,
Potrzebna pomoc, mojego czarnuszka dopadła chyba grypa i cieknie mu z pompy wspomagania dokładnie z okolic wałka rolki przy pełnym skręcie. Niestety na pompie nie mam żadnych oznaczeń (ktoś chyba zatarł ślady) a pompa która jest zamontowana... cóż nie mogę takiej znaleźć przynajmniej wizualnie na alledrogo. Może ktoś z użytkowników będzie mógł pomóc, Galant 2.0 benzyna 2002 Kombi jak to nr powinien być. pompa ma do góry dwa króćce, jeden zakręca na rolkę, natomiast drugi zakręca na ścianę grodziową.
P.S.
Za co odpowiada czujnik który jest w pompie? Przy obecnych problemach zauważyłem że jest ułamany i przez niego też coś delikatnie cieknie.
Pozdrawiam, i liczę na pomoc. |
_________________ ________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-02-2018, 14:38
|
|
|
rafalsky napisał/a: | Za co odpowiada czujnik który jest w pompie? | Czujnik podczas skrętu kół wysyła do ECU silnika sygnał o wzroście obciążenia pompy wspomagania, przez co ECU podnosi obroty silnika. |
|
|
|
 |
|