Zmiana felg z 16-stek na 18-stki i większe... |
Autor |
Wiadomość |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 10-11-2017, 17:01
|
|
|
Ponieważ kolega nie chce kombinować i mieć problemów co zapewnia ET zalecane przez producenta. Wiem że da się założyć inne ET, ale trzeba przeliczyć żeby nie było problemów. Czyli generalnie chodzi mi o to samo co Tobie.
Co do otworu centrującego to pisałem na szybko z telefonu. Otwór większy najdzie na piastę, lecz się na niej nie wesprze, przez co może pracować na szpilkach. Zapomniałem że Lancer ma szpilki bo mam drugi samochód gdzie koło przykręca się śrubami, |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 11-11-2017, 08:31
|
|
|
OK , teraz wszystko jasne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bart2001
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 177 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 14-11-2017, 13:08
|
|
|
Przecież standardowo do nowych felg dodawane są pierścienie centrujące które bez problemu ustawiają koło centralnie na piaście. Jeżeli chodzi o używki to bez problemu takie pierścienie można (i moim zdaniem należy) dokupić. ET bez problemu +- 5 wejdzie i nic nie będzie obcierać. |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 14-11-2017, 16:01
|
|
|
rzekłbym że jeśli otwór centrujący jest większy od osadzenia na piaście musisz mieć pierścień centrujący, bo zauważcie że otwory na śruby tzn szpilki nie są pasowe więc koło ma możliwość delikatnego przesunięcia nawet pomimo porządnego dokręcenia koła wszystkie przyśpieszenia i do hamowania będą mieć na to wpływ
możecie mówić że to opowiadanie głupot itp ale będę się tego trzymał że jak otwór za duży to pierścień musi być, przerabiałem to na aucie znajomego który nie chciał sobie powiedzieć że dziwne huczenie przy wysokiej prędkości 130 + i dziwne odgłosy przy brutalnych hamowaniu to może być tego wina dopiero zakład załatwił sprawę i po założeniu pierścionków problem ustąpił a pare zł na pierścionki nikogo nie zbawi |
|
|
|
 |
luka656
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25-11-2017, 17:53
|
|
|
Panowie
jako że do lancerka X nie są przewidziane felgi 17' stąd moje pytanie
Czy te felgi
https://www.olx.pl/oferta...html#d2c0d66516
będą pasowały i ewentualnie jaki profil opony się nada. |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-11-2017, 19:37
|
|
|
Bez problemu jest to samo ET rozstaw śrub i otwór centrujący.
Myślę, że wszystkie od ASX podpasują |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 26-11-2017, 09:08
|
|
|
luka656- profil zależy też od szerokości opony- zastanów jaką byś chciał . |
_________________
 |
|
|
|
 |
luka656
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 27-11-2017, 21:25
|
|
|
Wydaje mi się że powinna pasować opona 215/50 R17. A może ktoś ma w tym modelu ten rozmiar felgi i ten profil opony. Na forum są zwolennicy felg 16' i 18 i każdy podaje plusy i minusy. A nie znalazłem nic o 17. |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27-11-2017, 22:17
|
|
|
luka656 napisał/a: | Wydaje mi się że powinna pasować opona 215/50 R17. A może ktoś ma w tym modelu ten rozmiar felgi i ten profil opony. Na forum są zwolennicy felg 16' i 18 i każdy podaje plusy i minusy. A nie znalazłem nic o 17. |
Zajrzyj tutaj
Najmniejsza różnica w stosunku do 205/60 R16 to chyba 205/55 R17 |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
luka656
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 11-12-2017, 14:12
|
|
|
A czy jest jakaś metoda aby rozpoznać czy te felgi są oryginalne czy to jakaś chińszczyzna? |
|
|
|
 |
sim_on
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-12-2017, 15:59
|
|
|
luka656 napisał/a: | A czy jest jakaś metoda aby rozpoznać czy te felgi są oryginalne czy to jakaś chińszczyzna? |
oryginalne felgi będą miały otwory na śruby z płaska podkładką |
|
|
|
 |
kmlone
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2017 Posty: 10 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 14-02-2018, 21:10
|
|
|
Witam chciałem się dowiedzieć czy nie będzie problemów z założeniem felg 19 cali ET 38?
Jakie opony kupić żeby nie było problemów, ja myślałem na 225/40/19 ??
Dziękuje z Góry za odpowiedz |
|
|
|
 |
Skoczek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB Intense Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-02-2018, 14:19
|
|
|
Zalezy jak szeroka ta felga. |
|
|
|
 |
kmlone
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2017 Posty: 10 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 18-02-2018, 01:30
|
|
|
8.5 cala |
|
|
|
 |
Skoczek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB Intense Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-02-2018, 19:08
|
|
|
8.5" przy ET38 to konieczne rolowanie nadkoli, bo na nominale sie nie schowa w nadkole. |
|
|
|
 |
|