Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wyciek oleju
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-02-2018, 12:49   

bialyjayz napisał/a:
Marcino napisał/a:
Gdzie i jaka kupić najalepiej? tez to muszę zrobić..

polecam spróbować dokręcić wszystkie śrubki mocujące pokrywę, miałem podobny problem wycieki....... wziąłem nasadkę 10mm bodajże i każda śrubka obróciła się jeszcze ok. 2-3 obrotów takie były luźne, oczywiście nie znaczy że u ciebie pomoże ale spróbować można :)

Już nic nie pomoze, tylko nowa uszczelka. Te sa z 2009 r. Były już dokrecane i montowane na uszczelniacz. Prawdopodobnie pokrywa jest lekko pogieta. Mam druga wybiore tą lepsza i wtedy jedna postaram się wyprostować.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Michaszysz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 146
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-05-2018, 22:58   

Jest jakaś różnica między Dirko szarym i czerwonym?
 
 
majchrzok
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2018, 23:42   

...
Ostatnio zmieniony przez 06-11-2018, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Michaszysz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 146
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-09-2018, 01:05   

Co może być powodem wycieku spod szpilek kolektora wydechowego? Dolne są całe w oleju, górne lekko zapocone Uszczelniacze zaworowe? Czy może jest jakieś połączenie z kanałami olejowymi i szpilkami kolektora wydechowego? Jak demontowałem kolektor dolotowy, to w środku był delikatnie okopcony i zapocony w oleju.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-09-2018, 07:59   

Michaszysz, a silnik spala olej?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-09-2018, 08:21   

Michaszysz napisał/a:
Co może być powodem wycieku spod szpilek kolektora wydechowego? Dolne są całe w oleju, górne lekko zapocone Uszczelniacze zaworowe? Czy może jest jakieś połączenie z kanałami olejowymi i szpilkami kolektora wydechowego? Jak demontowałem kolektor dolotowy, to w środku był delikatnie okopcony i zapocony w oleju.

Ja mam tak samo i to jest wyciek z pod pokrywy. Moj oleju nie spala.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Michaszysz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 146
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-09-2018, 08:55   

Oleju ubywa, przy poprzednich 12000 km dolałem jakieś 1.2 litra oleju, ale mialem też sporo wycieków, ale raczej niemożliwe żeby tyle wyciekło, więc chyba spala olej. Dym z rury wydechowej jest jasny biały, nie śmierdzi przepalonym olejem.

[ Dodano: 05-09-2018, 09:00 ]
I to nie jest wyciek spod pokrywy.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 05-09-2018, 10:50   

Marcino napisał/a:
Moj oleju nie spala.

co to znaczy " nie spala" w przypadku silnika spalinowego?
Każdy silnik nawet najnowższy bierze jakąś tam ilość oleju,tym bardziej przy wyższych zakresach obrotowych....
jak się jeździ jak emeryt do max. 3 tys. to może i faktycznie nie widać, żeby cokolwiek chlipał, jednak po to jest górny zakres obrotowy żeby z niego korzystać i smarować ten silnik....mój dla przykładu co wymiane bierze w sumie ok 700-900ml. i tak kupuje bańkę 5 litrów więc wystarcza "od" "do".

[ Dodano: 05-09-2018, 10:56 ]
Michaszysz napisał/a:
I to nie jest wyciek spod pokrywy.

spróbuj podokręcać pokrywę "klawiatury" kiedyś miałem podobne objawy i okazało się że wszystkie śruby mogłem dokręcić od pół obrotu do nawet 2, zabieg 10minut a może faktycznie pomóc
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-09-2018, 16:48   

bialyjayz napisał/a:
Marcino napisał/a:
Moj oleju nie spala.

co to znaczy " nie spala" w przypadku silnika spalinowego?
Każdy silnik nawet najnowższy bierze jakąś tam ilość oleju,tym bardziej przy wyższych zakresach obrotowych....
jak się jeździ jak emeryt do max. 3 tys. to może i faktycznie nie widać, żeby cokolwiek chlipał, jednak po to jest górny zakres obrotowy żeby z niego korzystać i smarować ten silnik....mój dla przykładu co wymiane bierze w sumie ok 700-900ml. i tak kupuje bańkę 5 litrów więc wystarcza "od" "do".

[ Dodano: 05-09-2018, 10:56 ]
Michaszysz napisał/a:
I to nie jest wyciek spod pokrywy.

spróbuj podokręcać pokrywę "klawiatury" kiedyś miałem podobne objawy i okazało się że wszystkie śruby mogłem dokręcić od pół obrotu do nawet 2, zabieg 10minut a może faktycznie pomóc

No nie dolewam 1l na 2 tyś, ale faktycznie przez wycieki z 500-700 ml musze dolać na 15kkm.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
RE_man 
Forumowicz
Rotary Lover

Auto: Galant EA5W Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-07-2019, 15:34   

Witam, szukam w wątku ale nie znalazłem podobnego problemu. Mianowicie miałem wyciek spod tylnej pokrywy, wymieniona, nowa uszczelka dodatkowo zrobione na sylikon Reinz. Wczoraj sprawdziłem pokrywa trzyma nie poci, aparat zapłonowy również, a silnik od strony grodzi od kolektora wydechowego w dół jets zapocony, wyczyściłem to na tyle ile się dało, przejechałem trochę i wydaje mi się że pocą się takie dwa przewody idące w stronę grodzi które są gdzieś w okolicy aparatu, czy one nie są przypadkiem od odpowietrzenia skrzyni korbowej lub odmy ?
Z góry dzięki za odpowiedzi :wink:
_________________
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-07-2019, 17:53   

musisz wskazać jakie węże, bo tam przy aparacie są przewody do nagrzewnicy i faktycznie w V6 jest problem z orinami na nich - po pewnym czasie te okularki potrafią cieknąć i niestety dostaje aparat...
 
 
RE_man 
Forumowicz
Rotary Lover

Auto: Galant EA5W Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-07-2019, 21:03   

Krzyzak napisał/a:
musisz wskazać jakie węże, bo tam przy aparacie są przewody do nagrzewnicy i faktycznie w V6 jest problem z orinami na nich - po pewnym czasie te okularki potrafią cieknąć i niestety dostaje aparat...


Sprawdziłem, zapocone były linki wybieraka biegów, wyczyściłem je wczoraj i są jak narazie czyste. Mam taką teorie że może się na nie dostawać olej spod aparatu, bo wychodziło by że idą bezpośrednio pod nim.
_________________
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 28-06-2020, 16:08   

Witam, szukam w wątku ale nie znalazłem podobnego problemu. Wyciek tak jak zaznaczony czerwonymi okręgami na zdjęciach. Ślady oleju są aż na osłonie i na wachaczu giętym i prostym. Na początek na co zwrócić uwagę.


 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-06-2020, 17:16   

savagger995, wyciek spod tylnej pokrywy zaworów, czujnika poziomu oleju lub uszczelniacza wału korbowego lub wałków rozrządu. Zdejmij małą pokrywkę rozrządu na górze i zobacz czy pasek rozrządu jest mokry od oleju, jak nie jest to nie leci z uszczelniaczy.
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 03-08-2020, 21:07   

Pasek mokry nie jest ale widać ,że uszczelniacz wałka rozrządu jest zapocony i pod kołem widać trochę oleju . Mała pokrywka przy stronie grodzi upaprana . Aby się upewnić uszczelnione na nowo silikonem dirko pokrywy, mała miska olejowa i czujnik poziomu oleju. Przed swapem były wymienione uszczelniacze i jeden by już puszczał. Możliwe by to było aby był jakiś wadliwy ? Wyczytałem gdzieś ,że może być wyrobiony wałek i trzeba by dać nadmiarowy tylko z czego to dopasować? :(

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.