Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wyciek oleju
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11169
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-08-2020, 22:12   

U mnie Corteco padło od razu, ale na szczęście na wale od rozrządu, więc prosta robota. U brata w hondzie Nok również poległ szybciutko, ale od strony skrzyni niestety. Ja już nie wiem co kupować, bo to loteria jak widzę :|
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-08-2020, 23:39   

jacek11 napisał/a:
Ja już nie wiem co kupować, bo to loteria jak widzę

Bierz Jacku oryginały lub od hultaja POS-y 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 04-08-2020, 09:02   

Jaki będzie numer tego uszczelniacza Ori hyuindai pos ?
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-08-2020, 11:20   

Do 2.5V6 tak na szybko z katalogu IC:

-wałka
22144-21010 HYUNDAI
22144-33004 HYUNDAI
22144-35000 HYUNDAI
22144-3B000 HYUNDAI
22144-3B001 HYUNDAI

-wału
21421-35011 HYUNDAI
21421-35500 HYUNDAI

Oczywiście warto sprawdzić i porównać wymiary przed zakupem :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-08-2020, 10:58   

To nie Mercedes żeby się walki pod uszczelniaczami wycierały... Jak najbardziej mógł puścić nowy uszczelniacz, jakość nowych zamienników jest dramatyczna, szczególnie tych ACM.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-08-2020, 20:22   

Nie wiem jak w mercedesie, ale w E32 po giga przebiegu wytarł się wałek od balansu.
Konkretnie tak to wyglądało:

Inne elementy - jak wał - są spoko, pewnie inny materiał. Wałek sprowadzony z Rosji, całe $20.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-08-2020, 10:21   

Mercedes Vaneo z 2003 r. 1,9 benzyna z przebiegiem niecałych 200 000 km. Na wale korbowym od uszczelniacza wytarł się taki rowek, że trzeba było założyć inny o mniejszej średnicy, bo nowy oryginał ciekło od razu.
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 06-08-2020, 20:05   

Potrzebował bym jeszcze wymiarów oryginalnego uszczelniacza mits aby porównać z ori hyundaia
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-08-2020, 21:12   

Hugo napisał/a:
Na wale korbowym od uszczelniacza wytarł się taki rowek
to się zdarza - dlatego potem się na wał nasuwa specjalną tuleję (na klej) i daje inny uszczelniacz - o większej średnicy wewnętrznej (trzeba więc tuleję odpowiednio dobrać, by nie było problemów ze znalezieniem uszczelniacza)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-08-2020, 22:51   

Krzyzak napisał/a:
to się zdarza
Tak, ale bez jaj. W Mercedesie po takim małym przebiegu? To jest żenada. Guma trwalsza niż metal.
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 22-11-2020, 19:21   

Wycieków ciąg dalszy tym razem widoczny obok koła pasowego wału. Czy by to było możliwe że wycieka z dużej miski olejowej czy to jednak uszczelniacz wału? widać nawet trochę ,że pasek jest mokry
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11169
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-11-2020, 19:35   

Wygląda jak nieszczelność miski. Zdejmij koło, osłonę silnika, i zobaczysz skąd się sączy.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-11-2020, 11:46   

Albo spod czujnik poziomu oleju.
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 23-11-2020, 20:33   

Widać ,że olej spływa po górze tej miski. Przydał by się jakiś tutorial jak ściągnąć to koło i obudowę , abym wiedział mniej więcej co jak robić . Czujnik uszczelniałem już kiedyś razem z małą miską, ale najwyżej spróbuje zamienić na czujnik z 2.0 bo posiadam taki.
 
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 25-11-2020, 11:46   

Koło pasowe odkręcasz udarem, gorzej z przykręceniem jak masz automat bo albo strzelisz udarem tak żeby się dokręciło ale nie urwało gwintu w wale albo blokujesz koło zamachowe i wtedy dokręcasz. W manualu wystarczy 5 bieg i hamulec.
Osłonę po prostu odkręcasz, tak jak te górne - filozofii nie ma.
Trzeba sobie jeszcze odłączyć wtyczkę czujnika położenia wału i przecisnąć ja przez obudowę, oraz wyjąć rurkę bagnetu.
Jednak zdajesz sobie sprawę, że do wymiany uszczelniacza wału musisz zdjąć rozrząd?
Wtedy trzeba też odkręcić łapkę na napinacz alternatora, oraz tę dużą łapę pod nim co zasłania napinacz rozrządu i trzyma alternator od dołu.
Zrzucasz rozrząd, wyciągasz zębatkę na wale, wymieniasz uszczelniacz i składasz w odwrotnej kolejności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.