[EA5A/W 2.5] Wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11169 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-08-2020, 22:12
|
|
|
U mnie Corteco padło od razu, ale na szczęście na wale od rozrządu, więc prosta robota. U brata w hondzie Nok również poległ szybciutko, ale od strony skrzyni niestety. Ja już nie wiem co kupować, bo to loteria jak widzę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-08-2020, 23:39
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Ja już nie wiem co kupować, bo to loteria jak widzę |
Bierz Jacku oryginały lub od hultaja POS-y . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 04-08-2020, 09:02
|
|
|
Jaki będzie numer tego uszczelniacza Ori hyuindai pos ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-08-2020, 11:20
|
|
|
Do 2.5V6 tak na szybko z katalogu IC:
-wałka
22144-21010 HYUNDAI
22144-33004 HYUNDAI
22144-35000 HYUNDAI
22144-3B000 HYUNDAI
22144-3B001 HYUNDAI
-wału
21421-35011 HYUNDAI
21421-35500 HYUNDAI
Oczywiście warto sprawdzić i porównać wymiary przed zakupem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-08-2020, 10:58
|
|
|
To nie Mercedes żeby się walki pod uszczelniaczami wycierały... Jak najbardziej mógł puścić nowy uszczelniacz, jakość nowych zamienników jest dramatyczna, szczególnie tych ACM. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-08-2020, 20:22
|
|
|
Nie wiem jak w mercedesie, ale w E32 po giga przebiegu wytarł się wałek od balansu.
Konkretnie tak to wyglądało:
Inne elementy - jak wał - są spoko, pewnie inny materiał. Wałek sprowadzony z Rosji, całe $20. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-08-2020, 10:21
|
|
|
Mercedes Vaneo z 2003 r. 1,9 benzyna z przebiegiem niecałych 200 000 km. Na wale korbowym od uszczelniacza wytarł się taki rowek, że trzeba było założyć inny o mniejszej średnicy, bo nowy oryginał ciekło od razu. |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 06-08-2020, 20:05
|
|
|
Potrzebował bym jeszcze wymiarów oryginalnego uszczelniacza mits aby porównać z ori hyundaia |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-08-2020, 21:12
|
|
|
Hugo napisał/a: | Na wale korbowym od uszczelniacza wytarł się taki rowek | to się zdarza - dlatego potem się na wał nasuwa specjalną tuleję (na klej) i daje inny uszczelniacz - o większej średnicy wewnętrznej (trzeba więc tuleję odpowiednio dobrać, by nie było problemów ze znalezieniem uszczelniacza) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-08-2020, 22:51
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to się zdarza | Tak, ale bez jaj. W Mercedesie po takim małym przebiegu? To jest żenada. Guma trwalsza niż metal. |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 22-11-2020, 19:21
|
|
|
Wycieków ciąg dalszy tym razem widoczny obok koła pasowego wału. Czy by to było możliwe że wycieka z dużej miski olejowej czy to jednak uszczelniacz wału? widać nawet trochę ,że pasek jest mokry
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11169 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-11-2020, 19:35
|
|
|
Wygląda jak nieszczelność miski. Zdejmij koło, osłonę silnika, i zobaczysz skąd się sączy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-11-2020, 11:46
|
|
|
Albo spod czujnik poziomu oleju. |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 23-11-2020, 20:33
|
|
|
Widać ,że olej spływa po górze tej miski. Przydał by się jakiś tutorial jak ściągnąć to koło i obudowę , abym wiedział mniej więcej co jak robić . Czujnik uszczelniałem już kiedyś razem z małą miską, ale najwyżej spróbuje zamienić na czujnik z 2.0 bo posiadam taki. |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2020, 11:46
|
|
|
Koło pasowe odkręcasz udarem, gorzej z przykręceniem jak masz automat bo albo strzelisz udarem tak żeby się dokręciło ale nie urwało gwintu w wale albo blokujesz koło zamachowe i wtedy dokręcasz. W manualu wystarczy 5 bieg i hamulec.
Osłonę po prostu odkręcasz, tak jak te górne - filozofii nie ma.
Trzeba sobie jeszcze odłączyć wtyczkę czujnika położenia wału i przecisnąć ja przez obudowę, oraz wyjąć rurkę bagnetu.
Jednak zdajesz sobie sprawę, że do wymiany uszczelniacza wału musisz zdjąć rozrząd?
Wtedy trzeba też odkręcić łapkę na napinacz alternatora, oraz tę dużą łapę pod nim co zasłania napinacz rozrządu i trzyma alternator od dołu.
Zrzucasz rozrząd, wyciągasz zębatkę na wale, wymieniasz uszczelniacz i składasz w odwrotnej kolejności. |
|
|
|
 |
|