[EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6 |
Autor |
Wiadomość |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-06-2015, 09:54
|
|
|
Pomierzyłem krokowca w pierwszych pinach 2 i 1 ohmy latają bez przerwy i nie mają stałej wartości na drugich 6 i 5 miały wartość 44 ohmy (nie wykluczam, ze silnik miał więcej stopni niż 20 wiec przyjmuję że pomiar jest względnie dobry).
Zauważyłem 2 rzeczy jak przekręcę kluczyk to silniczek porusza się ale po kilku chwilach tyrka jakby się zawiesił. Druga rzecz to on się chyba wiesza. Potrafi stanąć na 1500 obrotów ale jak przygazuję to wraca na prawidłowe obroty.
Zamówiłem już silniczek, wymienię i spróbuję zregenerować ten. |
_________________ "Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe
Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 08-06-2015, 21:21
|
|
|
muscle_car napisał/a: | Zamówiłem już silniczek, wymienię i spróbuję zregenerować ten. |
Daj znać czy pomogło. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-06-2015, 18:14
|
|
|
Wymieniłem dzisiaj, pojeździłem i... dalej to samo. Po dłuższej jeździe obroty wchodzą na 1400 i stoją po przy gazowaniu czasem opadną czasem nie. Zachowuje się tak samo jak poprzedni.
Miałem poprzednio czarny a wymieniłem na brązowy ale różnicy nie ma i działają tak samo.
Kolejnym etapem po powrocie będzie wymiana sondy bo mam podejrzenie, że to może być przez nią. Jak się nagrzeje to łapie błędy. Dziwne tylko, że MUT nie wykrył nic i zwarcie pinów też nic nie pokazało. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-06-2015, 21:30
|
|
|
Skoro sonda lambda została wywołana , może ktoś coś podpowie:
Check po wykasowaniu zapala się z powrotem po ok. 2 km.
Jest wypadanie zapłonu, ale słabo odczuwalne na razie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-06-2015, 21:56
|
|
|
misza116, trzeba sprawdzić wiązke lambdy czy jest napięcie na obwodzie grzałki, jezeli nie ma to do wymiany lambda |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-06-2015, 08:02
|
|
|
muscle_car napisał/a: | Po dłuższej jeździe obroty wchodzą na 1400 i stoją po przy gazowaniu czasem opadną czasem nie. |
Jak by się przepustnica wieszała. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-06-2015, 09:50
|
|
|
O tym samym wczoraj pomyślałem. Myślę, że chyba jeszcze kupię przepustnicę ze wszystkim i po prostu zamienię. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-06-2015, 12:06
|
|
|
Może wcześniej wyczyść i sprawdz swoją. Może jakiś bagar albo nieszczelności... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-06-2015, 12:40
|
|
|
Moja jest czyściuteńka podczas remontu o nią zadbałem. Jest coś o czym nie wspomniałem bo nie sądziłem, że będzie to miało jakiś wpływ. Upadła na TPS tak z metra i go roztrzaskała. Wymieniłem go oczywiście ale mogła ucierpieć sama przepustnica dlatego dla 100 % pewności muszę jeszcze wymienić ją. |
_________________ "Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe
Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-06-2015, 22:21
|
|
|
He he, mi jak krokowiec upadł to też musiałem wymenić.
Może masz poprostu TPS żle zamontowany? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-06-2015, 14:39
|
|
|
muscle_car napisał/a: | Upadła na TPS tak z metra i go roztrzaskała. Wymieniłem go oczywiście |
Ja wciąż twierdzę, że są nieprawidłowe ustawienia elementów przepustnicy - TPS i/lub fixed SAS. Jak to będzie na 100% poprawnie ustawione wtedy próbowałbym z SAS bo podobno wcześniej już była ruszana. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-06-2015, 15:56
|
|
|
Ja ruszałem obie i mam ustawione dobrze. Jedynie TPS nie ruszałem i wiem ze tak łatwo z nim nie ma.
Sruba podpierająca przepustanice też musi być dokąłdnie ustawiona, jest w manualu jak to zrobić. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-06-2015, 17:33
|
|
|
Marcino napisał/a: | TPS nie ruszałem i wiem ze tak łatwo z nim nie ma. |
Nie jest to jakiś duży problem jak ma się multimetr i kogoś do pomocy.
Marcino napisał/a: | Sruba podpierająca przepustanice też musi być dokąłdnie ustawiona, jest w manualu jak to zrobić. |
To jest bardzo ważne, tak samo jak TPS. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-06-2015, 17:52
|
|
|
komarsnk napisał/a: | muscle_car napisał/a: | Upadła na TPS tak z metra i go roztrzaskała. Wymieniłem go oczywiście |
Ja wciąż twierdzę, że są nieprawidłowe ustawienia elementów przepustnicy - TPS i/lub fixed SAS. Jak to będzie na 100% poprawnie ustawione wtedy próbowałbym z SAS bo podobno wcześniej już była ruszana. |
Problem obrotów jest sporadyczny. Przeważnie dzieje się to wtedy gdy dłużej pojeżdżę po mieście. |
|
|
|
 |
|