Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6
Autor Wiadomość
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2015, 19:51   

muscle_car napisał/a:
komarsnk napisał/a:
muscle_car napisał/a:
Upadła na TPS tak z metra i go roztrzaskała. Wymieniłem go oczywiście

Ja wciąż twierdzę, że są nieprawidłowe ustawienia elementów przepustnicy - TPS i/lub fixed SAS. Jak to będzie na 100% poprawnie ustawione wtedy próbowałbym z SAS bo podobno wcześniej już była ruszana.


Problem obrotów jest sporadyczny. Przeważnie dzieje się to wtedy gdy dłużej pojeżdżę po mieście.

Głośno gdybam ale może jest jakiś problem z podbiciem obrotów wraz ze wzrostem oporu generowanego przez alternator? Czy obroty nie rosną jak wentylatory działają? Taki luźny pomysł...
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-06-2015, 18:46   

Bardzo ciekawe jest to co mówisz. Możesz rozwinąć swoją myśl? (tylko nie oszczędzaj szczegółów bo może wiem gdzie jest problem)
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-06-2015, 20:25   

muscle_car napisał/a:
Bardzo ciekawe jest to co mówisz. Możesz rozwinąć swoją myśl? (tylko nie oszczędzaj szczegółów bo może wiem gdzie jest problem)

Noo boo jak pisałeś, że to się dzieje jak się auto zagrzeje więc może wtedy jak się włączają wentylatory? A wtedy jest duży pobór prądu - ECU dostając info z altka, że ma ciężko podbija obroty (tak jak przy działającym wspomaganiu??) tylko, że podbija "za bardzo". Tyle, że znów dochodzimy do miejsca, gdzie ECU otrzymuje niewłaściwą informację zwrotną TPS bo ten może być źle ustawiony. Ew. trzeba brać pod uwagę uszkodzenie ECU ale to już raczej ostateczność.
Tą wersję jeszcze musi ktoś potwierdzić bo nie mam pewności czy słusznie gdybam :)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-06-2015, 10:21   

komarsnk, Całkiem sensowne jest to co mówisz i po dłuższej analizie wydaje mi się, że masz rację. I jeszcze do tego dodam, że najczęściej dzieje się to gdy mam włączone radio czyli dodatkowe obciążenie.

Bierzesz inne możliwości jeszcze?

Zobacz łączył się serwis MUT-em z ECU i nie pokazywał żadnych błędów więc możemy wykluczyć chyba uszkodzenie (ja też wymrygiwałem błędy i dział poprawnie).

TPS był też ustawiany w serwisie. Ustawiali obroty wg manuala którym ja się też posługuję plus komputer. Robili to 2 h więc chyba trafili w wartości :D . Chyba, że TPS ma również jakieś uszkodzenie, które ujawnia się po jakimś czasie albo od jakiejś skali.

Jest jeszcze coś co może być przyczyną. Na alternatorze jest kondensator anty zakłóceniowy. Jak wyciągałem alternator to urwał się kabel. Szukałem tego bardzo długo ale wszystkie miały za małe wartości niż ten. W końcu kupiłem w motoryzacyjnym jakieś ale też miały mniejsze wartości (nie chciało już mi się szukać). Były one chyba używane do rozrusznika w starszych fordach.
Przyczepiłem oba.

Obroty nie tylko idą w górę ale jeszcze falują więc najpierw chyba pozbędę się tego. Poza tym wyjeżdżam i będę dopiero za tydzień sprawdzał czy pomogło.
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2015, 12:20   

muscle_car, jak TPS był ustawiany zgodnie z manualem i z MUTem to kończą mi się pomysły.
TPS lubi mieć przetarte styki ale to objawia się czkawką przy pewnych ustawieniach pedału gazu - a nie na wolnych i to raz działa a raz nie.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-08-2015, 21:25   

Przepraszam, że nie dopełniłem obowiązku i nie napisałem co było przyczyną. Mechaniczne uszkodzenie przepustnicy po upadku. Jak silnik się nagrzał to metal się rozszerzał na tyle, że blokował ją na obrotach ok 1500. Podciągnąłem gaz do góry jak był za wysoko i opadał. Mam co prawda przepustnice już gotową do wymiany ale problem ustał na tyle, że da się jeździć i po urlopie dopiero się tym zajmę. Wszystkim wielkie dzięki za pomoc i rady wiele się nauczyłem.
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-09-2015, 19:10   

Jeszcze pytanie odnośnie tego błędu P0135:

obwód podgrzewacza czujnika 02, zespół 1, czujnik 1 - to jest sonda od strony grodzi, dostępna od góry?
Byłbym wdzięczny za jakieś info, jaka to sonda ma konkretnie być, muszę zakupić bo 16l/100 mnie już wykańcza :)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 15-09-2015, 20:33   

misza116 napisał/a:
obwód podgrzewacza czujnika 02, zespół 1, czujnik 1 - to jest sonda od strony grodzi, dostępna od góry?

Pierwsza sonda na wydechu, od strony grodzi.
Więcej w temacie: http://forum.mitsumaniaki...14908&start=585
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-09-2015, 21:31   

fj_mike napisał/a:
misza116 napisał/a:
obwód podgrzewacza czujnika 02, zespół 1, czujnik 1 - to jest sonda od strony grodzi, dostępna od góry?

Pierwsza sonda na wydechu, od strony grodzi.
Więcej w temacie: http://forum.mitsumaniaki...14908&start=585


Dzięki :) Link chyba błędny, bo widzę wymianę żarówek :)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 15-09-2015, 21:37   

misza116 napisał/a:
Link chyba błędny, bo widzę wymianę żarówek

Faktycznie :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12624
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-09-2015, 22:34   

Jak szybko spadają wam obroty na zimnym silniku i kiedy sie stabilizują?
Od jakiej wartości się zaczunaja.... bo ja mam nawet tak 1500-1600 i spadają w miare nagrzewania, jak drgnie wskazówka temp i jest tak poza kreska to wtedy wyrązniej zaczynają spadać. Zastanawiam się czy to ok...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 16-09-2015, 07:24   

U mnie w jednym i drugim identyko.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-09-2015, 07:40   

booohal napisał/a:
U mnie w jednym i drugim identyko.
U mnie też.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-09-2015, 10:08   

Hugo napisał/a:
booohal napisał/a:
U mnie w jednym i drugim identyko.
U mnie też.

Czyli wszytko oki:) dzięki.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
michal_or 
Nowy Forumowicz

Auto: galant v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Grójec
Wysłany: 17-10-2015, 19:11   

Odświeże temat. Ostatnio spaliła mi żarówka i wypadła jej blokada żeby to poskładać musiałem wyjąć akumulator.
Po odpaleniu oczywiście programowanie komputera zgodnie z tym co napisane na forum.
I teraz mój problem wszystko było ok . Nagle gdy włączam klime obroty spadają poniżej 500.jak wyłącze obroty sa ok.
Przepustnica czyszczona ok 2 mies temu. Co to moze byc ?
Pozdrawiam .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.