Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
08-01-2012, 21:52
Colt CJ0 1,6 90KM 1996r
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-01-2012, 19:15   

Aleś mu śnupę rozkwasił :? Współczuję.
 
 
wojzi 
Mitsumaniak


Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2012, 21:22   

Współczuję. Najważniejsze, że Tobie nic się nie stało. Autka szkoda, ale to tylko rzecz nabyta. Jak już inni pisali będzie inne.
_________________


Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy :P , a nie za to że mało je.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 07-01-2012, 21:24   

mkm napisał/a:

Tak czy owak wyprzedawaj co Ci zostało i szukaj następnego Colta, żeby Ci uraz nie został.


popieram
tylko kup sobie prawdziwego Colta tym razem CA0, albo C5-tkę

powrotu do zdrowia i do jazdy
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2012, 21:37   

Jutro będę z rana tamtędy jechał - aż mi się odechciało ...
Niestety zakręty na zakopiance to dramat i dziwię się, że nic z tym nie zrobili.
A dla mnie osobiście to w ogóle ktoś za to beknąć powinien.

Szczęście w nieszczęściu przynajmniej, że się z tym białym dodatkowo jeszcze nie spotkałeś.

Trzymaj się Chłopie!
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2012, 21:53   

Dzięki chłopaki :)

#Tomek - teraz raczej jak coś kupię, to jakiś eko wóz, bo wesele mi się szykuje w przyszłym roku. Także kupię coś, w co nie będę ładował pieniędzy, a będzie mnie miało tylko wozić. To takie plany póki co

#Marcin - jak będziesz jechał powoli, to nic Ci nie będzie :) . Zakopianka faktycznie jest niebezpieczna, ale też nie jestem bez winy, bo jechałem trochę za szybko. Nie będę pisał na forum ile, bo nie o to chodzi, generalnie wydawało mi się po wcześniejszych zakrętach, które pokonywałem nawet szybciej, że jadę bezpiecznie. Ale jak widać - tylko mi się wydawało. Dostałem mocnego kopa w tyłek i naukę na przyszłość :)

Także jutro szerokiej zakopianki :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2012, 21:55   

Zakopianką się trochę jeździ - ale w okresie zimowym niestety potrafi zaskoczyć nawet przy niedużej prędkości :(
Kiedyś na niej rozwaliłem miskę olejową, jak spod tira poleciał kawał śniegu :|
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-01-2012, 09:50   

Szok :cry: Szkoda colta, nie myslałem ze tak skonczy sie Twoja przygoda z nim.
Zdrowie najwazniejsze ze całe, z pozytywów, moze w koncu przesiadzies sie na lancera :P
mkm napisał/a:
Fakt faktem prędkość musiała być, a opony na 13-tkach i twarda sprężyna się do tego mocno przyczyniły.

tzn do czego sie przyczyniły ?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Ja_good 
Mitsumaniak
01986/KMM


Auto: Nissan Cube Z12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2012, 12:42   

rosomak1983 napisał/a:

mkm napisał/a:
Fakt faktem prędkość musiała być, a opony na 13-tkach i twarda sprężyna się do tego mocno przyczyniły.

tzn do czego sie przyczyniły ?

do uslizgu tylnej osi...
_________________
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-01-2012, 12:59   

ze twarda sprezyna spowodowała uslizg na tylnej osi ??? :shock:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-01-2012, 17:44   

rosomak1983, a co Ty taki zdziwiony?
Przecież jeździłeś na twardych sprężynach, więc już powinieneś znać różnice w pracy zawieszenia na twardej, krótszej sprężynie od tej fabrycznej - dłuższej i bardziej miękkiej.
Zachowania opony z wyższym profilem do tej z niższym chyba też tłumaczyć nie trzeba.
Jak zestawisz jedno z drugim to odpowiedż jest prosta - "tak spowodowała".
Było jeszcze kilka innych czynników typu prędkość, nawierzchnia, stan amortyzatorów, itp, ale śmiało mogę stwierdzić, że gdyby nie wysoki profil opony na twardej sprężynie to ta sytuacja nie miałaby miejsca.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 08-01-2012, 17:58   

mkm napisał/a:
rosomak1983, a co Ty taki zdziwiony?
Przecież jeździłeś na twardych sprężynach, więc już powinieneś znać różnice w pracy zawieszenia na twardej, krótszej sprężynie od tej fabrycznej - dłuższej i bardziej miękkiej.
Zachowania opony z wyższym profilem do tej z niższym chyba też tłumaczyć nie trzeba.
Jak zestawisz jedno z drugim to odpowiedż jest prosta - "tak spowodowała".
Było jeszcze kilka innych czynników typu prędkość, nawierzchnia, stan amortyzatorów, itp, ale śmiało mogę stwierdzić, że gdyby nie wysoki profil opony na twardej sprężynie to ta sytuacja nie miałaby miejsca.


mogę częściowo potwierdzić
mam obniżony zawias i czucz różnice przy przejściu z 17 cali na 15 i wysoki profil + węższa opona
całkowicie inaczej się auto zachowuje, trzeba mieć tego świadomość i uważać
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-01-2012, 18:09   

acha czyli miekka sprezyna na tym profilu uratowałaby sprawe. :lol: :lol: Nie no przestańcie. :roll:
Nizsza i twarda sprezyna nie spowoduje wpadniescie w poslizg na płaskiej jezdzni chocbysmy mieli kiepski profil. Wrecz przeciwnie cos tam usztywni zmiejszy wynoszenie jednoczesnie powodujac nizsze zawieszenie masy a takze jej przechylanie.
jezdziłem na tych sprezynach i na pewno nie powodowały one ze tyłek mi uciekał bardziej niz na standardowych. Jedyne co mozna by przypuszczac ze przez te spezyny Mystek czuł sie zbyt pewnie (bo na suchym na tych sprezynach mogł smiło sobie w zakrecie poczynac :wink: ) nie dostosował predkosci do warunków, troche pecha bo ciezko było przewidziec i wyszło jak wyszlo.
tomek84 napisał/a:
czucz różnice przy przejściu z 17 cali na 15 i wysoki profil + węższa opona

no dziwne zeby nie było czuc, jak chcesz porównywac to zmien teraz sprezyny na standart i na tych samych oponach porównaj.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 08-01-2012, 18:14   

rosomak1983 napisał/a:

no dziwne zeby nie było czuc, jak chcesz porównywac to zmien teraz sprezyny na standart i na tych samych oponach porównaj.


dlatego napisałem, że mogę częściowo potwierdzić
nie jeździłem moim Galantem na długiej sprężynie i nie będę

moim zdaniem jednak w tej sytuacji główne czynniki to prędkość i doświadczenie
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-01-2012, 18:20   

rosomak1983, jeszcze Ci jednak sporo brakuje, co przy twojej szczegółowości dociekań jest co najmniej dziwne... :shock:
Masz pewnie jakieś 13-tki na stanie wejdź w zakręt tak, żeby Cie z niego wyniosło, a potem załóż 14-tki i opisz różnicę - o ile masz twarde sprężyny.
Mało tego, zauważysz jesz ze kilka innych istotnych różnic, których w tej chwili nie dostrzegasz :mrgreen:
Myślisz, że zakładanie wyższych sprężyn na zimę spowodowane jest tylko tym, żeby sie na śniegu nie wieszać?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-01-2012, 18:29   

mkm napisał/a:
jeszcze Ci jednak sporo brakuje

Macku znamy twoje teorie o oponach zimowych, słabosci skrzyn 1.6. Felgi tez miały mi zardzewiec :D Wiec oszczedz sobie oceniac co komu brakuje.
mkm napisał/a:
Masz pewnie jakieś 13-tki na stanie wejdź w zakręt tak, żeby Cie z niego wyniosło, a potem załóż 14-tki i opisz różnicę

ja nie dyskutuje o tym ze mniejszy profil jest lepszy to jest oczywiste. Dyskutujemy o tym jak na sliskim zakrecie zachowa sie auto na zwykłych i twardych niskich sprezynach.
mkm napisał/a:
Myślisz, że zakładanie wyższych sprężyn na zimę spowodowane jest tylko tym, żeby sie na śniegu nie wieszać?

a ty myslisz ze po to zeby nie wpasc w poslizg na płaskim zakrecie ???
Doprawdy to wina sprezyn była gdyby miał seryjne sprezyny nic by sie nie stało :mrgreen: Tamte auta co lezały w rowach tez pewnie miały twarde sprezyny :lol: :lol: :lol:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.