Zamknięty przez: Hubeeert 08-01-2012, 21:52 |
Colt CJ0 1,6 90KM 1996r |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-01-2012, 19:15
|
|
|
Aleś mu śnupę rozkwasił Współczuję. |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 21:22
|
|
|
Współczuję. Najważniejsze, że Tobie nic się nie stało. Autka szkoda, ale to tylko rzecz nabyta. Jak już inni pisali będzie inne. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 21:37
|
|
|
Jutro będę z rana tamtędy jechał - aż mi się odechciało ...
Niestety zakręty na zakopiance to dramat i dziwię się, że nic z tym nie zrobili.
A dla mnie osobiście to w ogóle ktoś za to beknąć powinien.
Szczęście w nieszczęściu przynajmniej, że się z tym białym dodatkowo jeszcze nie spotkałeś.
Trzymaj się Chłopie! |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 21:53
|
|
|
Dzięki chłopaki
#Tomek - teraz raczej jak coś kupię, to jakiś eko wóz, bo wesele mi się szykuje w przyszłym roku. Także kupię coś, w co nie będę ładował pieniędzy, a będzie mnie miało tylko wozić. To takie plany póki co
#Marcin - jak będziesz jechał powoli, to nic Ci nie będzie . Zakopianka faktycznie jest niebezpieczna, ale też nie jestem bez winy, bo jechałem trochę za szybko. Nie będę pisał na forum ile, bo nie o to chodzi, generalnie wydawało mi się po wcześniejszych zakrętach, które pokonywałem nawet szybciej, że jadę bezpiecznie. Ale jak widać - tylko mi się wydawało. Dostałem mocnego kopa w tyłek i naukę na przyszłość
Także jutro szerokiej zakopianki |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2012, 21:55
|
|
|
Zakopianką się trochę jeździ - ale w okresie zimowym niestety potrafi zaskoczyć nawet przy niedużej prędkości
Kiedyś na niej rozwaliłem miskę olejową, jak spod tira poleciał kawał śniegu |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-01-2012, 09:50
|
|
|
Szok Szkoda colta, nie myslałem ze tak skonczy sie Twoja przygoda z nim.
Zdrowie najwazniejsze ze całe, z pozytywów, moze w koncu przesiadzies sie na lancera
mkm napisał/a: | Fakt faktem prędkość musiała być, a opony na 13-tkach i twarda sprężyna się do tego mocno przyczyniły. |
tzn do czego sie przyczyniły ? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Ja_good
Mitsumaniak 01986/KMM

Auto: Nissan Cube Z12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 503 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2012, 12:42
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: |
mkm napisał/a:
Fakt faktem prędkość musiała być, a opony na 13-tkach i twarda sprężyna się do tego mocno przyczyniły.
tzn do czego sie przyczyniły ? |
do uslizgu tylnej osi... |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-01-2012, 12:59
|
|
|
ze twarda sprezyna spowodowała uslizg na tylnej osi ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-01-2012, 17:44
|
|
|
rosomak1983, a co Ty taki zdziwiony?
Przecież jeździłeś na twardych sprężynach, więc już powinieneś znać różnice w pracy zawieszenia na twardej, krótszej sprężynie od tej fabrycznej - dłuższej i bardziej miękkiej.
Zachowania opony z wyższym profilem do tej z niższym chyba też tłumaczyć nie trzeba.
Jak zestawisz jedno z drugim to odpowiedż jest prosta - "tak spowodowała".
Było jeszcze kilka innych czynników typu prędkość, nawierzchnia, stan amortyzatorów, itp, ale śmiało mogę stwierdzić, że gdyby nie wysoki profil opony na twardej sprężynie to ta sytuacja nie miałaby miejsca. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 08-01-2012, 17:58
|
|
|
mkm napisał/a: | rosomak1983, a co Ty taki zdziwiony?
Przecież jeździłeś na twardych sprężynach, więc już powinieneś znać różnice w pracy zawieszenia na twardej, krótszej sprężynie od tej fabrycznej - dłuższej i bardziej miękkiej.
Zachowania opony z wyższym profilem do tej z niższym chyba też tłumaczyć nie trzeba.
Jak zestawisz jedno z drugim to odpowiedż jest prosta - "tak spowodowała".
Było jeszcze kilka innych czynników typu prędkość, nawierzchnia, stan amortyzatorów, itp, ale śmiało mogę stwierdzić, że gdyby nie wysoki profil opony na twardej sprężynie to ta sytuacja nie miałaby miejsca. |
mogę częściowo potwierdzić
mam obniżony zawias i czucz różnice przy przejściu z 17 cali na 15 i wysoki profil + węższa opona
całkowicie inaczej się auto zachowuje, trzeba mieć tego świadomość i uważać |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-01-2012, 18:09
|
|
|
acha czyli miekka sprezyna na tym profilu uratowałaby sprawe. Nie no przestańcie.
Nizsza i twarda sprezyna nie spowoduje wpadniescie w poslizg na płaskiej jezdzni chocbysmy mieli kiepski profil. Wrecz przeciwnie cos tam usztywni zmiejszy wynoszenie jednoczesnie powodujac nizsze zawieszenie masy a takze jej przechylanie.
jezdziłem na tych sprezynach i na pewno nie powodowały one ze tyłek mi uciekał bardziej niz na standardowych. Jedyne co mozna by przypuszczac ze przez te spezyny Mystek czuł sie zbyt pewnie (bo na suchym na tych sprezynach mogł smiło sobie w zakrecie poczynac ) nie dostosował predkosci do warunków, troche pecha bo ciezko było przewidziec i wyszło jak wyszlo. tomek84 napisał/a: | czucz różnice przy przejściu z 17 cali na 15 i wysoki profil + węższa opona |
no dziwne zeby nie było czuc, jak chcesz porównywac to zmien teraz sprezyny na standart i na tych samych oponach porównaj. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-01-2012, 18:20
|
|
|
rosomak1983, jeszcze Ci jednak sporo brakuje, co przy twojej szczegółowości dociekań jest co najmniej dziwne...
Masz pewnie jakieś 13-tki na stanie wejdź w zakręt tak, żeby Cie z niego wyniosło, a potem załóż 14-tki i opisz różnicę - o ile masz twarde sprężyny.
Mało tego, zauważysz jesz ze kilka innych istotnych różnic, których w tej chwili nie dostrzegasz
Myślisz, że zakładanie wyższych sprężyn na zimę spowodowane jest tylko tym, żeby sie na śniegu nie wieszać? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-01-2012, 18:29
|
|
|
mkm napisał/a: | jeszcze Ci jednak sporo brakuje |
Macku znamy twoje teorie o oponach zimowych, słabosci skrzyn 1.6. Felgi tez miały mi zardzewiec Wiec oszczedz sobie oceniac co komu brakuje.
mkm napisał/a: | Masz pewnie jakieś 13-tki na stanie wejdź w zakręt tak, żeby Cie z niego wyniosło, a potem załóż 14-tki i opisz różnicę |
ja nie dyskutuje o tym ze mniejszy profil jest lepszy to jest oczywiste. Dyskutujemy o tym jak na sliskim zakrecie zachowa sie auto na zwykłych i twardych niskich sprezynach.
mkm napisał/a: | Myślisz, że zakładanie wyższych sprężyn na zimę spowodowane jest tylko tym, żeby sie na śniegu nie wieszać? |
a ty myslisz ze po to zeby nie wpasc w poslizg na płaskim zakrecie ???
Doprawdy to wina sprezyn była gdyby miał seryjne sprezyny nic by sie nie stało Tamte auta co lezały w rowach tez pewnie miały twarde sprezyny |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|