Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:07
[EAxx] Geometria zawieszenia
Autor Wiadomość
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 25-12-2015, 12:16   

sampler napisał/a:
Z tyłu można jeszcze ustawić pochylenie koła


jak? ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-12-2015, 12:24   

Podkładając pomiędzy mocowanie górnego wahacza a nadwozie specjalne podkładki.
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 25-12-2015, 13:55   

koła nie wpadną po tym w nadkola? ogółem problem mam taki, że mimo wymiany sprężyn i amorków kąty są dosyć duże.. chwilę koła były pionowe a potem znów siadły po skosie i zawieszenie siadło..
podkładki tu pomogą? gdzie je dorwać? :p
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2015, 20:21   

Mushkin napisał/a:
koła nie wpadną po tym w nadkola? ogółem problem mam taki, że mimo wymiany sprężyn i amorków kąty są dosyć duże.. chwilę koła były pionowe a potem znów siadły po skosie i zawieszenie siadło..
podkładki tu pomogą? gdzie je dorwać? :p


Lub zastosować taką regulację .

http://www.andysautosport...spc__73600.html
 
 
pappagiorgio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 111
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 26-12-2015, 14:24   

Tak się zastanawiam: z przodu regulujemy zbieżność na końcówkach, z tyłu na wahaczu ze sworzniem przez śrubę mimośrodową. Natomiast kąty da się ustawiać w sposób "fabryczny", bez stosowania podkładek? Np. za pomocą jakiś śrub? Czy producent przewidział, że zakładając wszystkie elementy nowe kąty powinny być prawidłowe a regulacje owych kątów przeprowadza się w wyniku zużycia jakiś elementów?
_________________

 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 26-12-2015, 15:47   

pappagiorgio napisał/a:
Tak się zastanawiam: z przodu regulujemy zbieżność na końcówkach, z tyłu na wahaczu ze sworzniem przez śrubę mimośrodową. Natomiast kąty da się ustawiać w sposób "fabryczny", bez stosowania podkładek? Np. za pomocą jakiś śrub? Czy producent przewidział, że zakładając wszystkie elementy nowe kąty powinny być prawidłowe a regulacje owych kątów przeprowadza się w wyniku zużycia jakiś elementów?

nie ma z tyłu śrub do regulacji kątów pochylenia..
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 29-12-2015, 12:25   

sampler napisał/a:
robertdg napisał/a:
sampler napisał/a:
+/- 0.09 '. Im więcej tym będzie lepiej odbijał ale też będzie bardziej myszkował po drodzę. Proponuje coś w połowie czyli 0.04


Proszę swoją wiedzę zweryfikować spoglądając do manuala a nie dumać widzimisie, zalecana zbiezność jest na zero, a ±9minut to dopuszczalna tolerancja dla przedniej osi


Dokładnie tak. Przy czym zbieżność na zero daje właśnie słabe odbijanie kierownicy. Jest to sprawdzone przeze mnie osobiście.

Z ciekawostek - regulacja zbieżności do wartości +0.04 dała efekt odwrotny do zamierzonego - kierownica odbija jeszcze słabiej :P
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-12-2015, 11:31   

Chyba znalazłem rozwiązanie na zbyt duży negatyw przednich kół w Galancie:
http://allegro.pl/sruba-d...02.html#thumb/1
Co myślicie o montażu takich śrub w miejsce oryginalnych śrub mocujących tuleje górnych wahaczy? Powinno zadziałać, prawda? Koszt spory, bo potrzebne są aż 4 śruby, ale to i tak mniej niż 1 nowa dobra opona :wink:
Poza tym nie wiem czy wymiary śruby będą pasować, muszę zmierzyć, średnica na 99% będzie 10 mm, bo są tam łby na klucz 14, tylko czy długość 50 mm wystarczy...
Podpytam tego sprzedawcy co myśli o takim rozwiązaniu, bo widać, że wie co sprzedaje.
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 31-12-2015, 13:12   

Hugo napisał/a:
Chyba znalazłem rozwiązanie na zbyt duży negatyw przednich kół w Galancie

A zastosowanie rozpórki zawieszenia coś może pomóc w tym temacie?
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-12-2015, 13:15   

parian napisał/a:
A zastosowanie rozpórki zawieszenia coś może pomóc w tym temacie?
Nie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-12-2015, 18:16   

Hugo napisał/a:
Chyba znalazłem rozwiązanie na zbyt duży negatyw przednich kół w Galancie:
http://allegro.pl/sruba-d...02.html#thumb/1
Co myślicie o montażu takich śrub w miejsce oryginalnych śrub mocujących tuleje górnych wahaczy? Powinno zadziałać, prawda? Koszt spory, bo potrzebne są aż 4 śruby, ale to i tak mniej niż 1 nowa dobra opona :wink:
Poza tym nie wiem czy wymiary śruby będą pasować, muszę zmierzyć, średnica na 99% będzie 10 mm, bo są tam łby na klucz 14, tylko czy długość 50 mm wystarczy...
Podpytam tego sprzedawcy co myśli o takim rozwiązaniu, bo widać, że wie co sprzedaje.


Powodzenia jezeli znajdziesz kogoś co Ci to wyreguluje na obniżonym zawiasie w pozycji spoczynkowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2016, 11:50   

Wiem Robert, że tak nie ma opcji, ale nie da się tego ustawić metodą prób i błędów po zdjęciu koła? Albo po zdjęciu koła, podparciu wahacza prostego na odpowiedniej wysokości i opuszczeniu auta?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-01-2016, 11:58   

W Lexusach (masz możliwość podejrzeć IS Igen - możesz się na tym oprzeć) budowa zawieszenia jest zbliżona, regulacja kata na przednich kołach realizowana jest na śrubie mocującej dolny wahacz



Nie wiem czy w Galancie bym to robił w ten sposób ze względu na to, że fabryczna śruba jest bardzo twardą srubą a cały wahacz jest głownym wahaczem nośnym, wątpie aby ta allegrowa śruba była zbliżonej wytrzymałości do Galantowej, pozatym pozostaje kwestia doboru długości.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2016, 14:20   

48194C prawa i 48198C lewa? No tak, ale żeby w Galu zrobić tam fasolki do regulacji trzeba by wyjąć wózek zawieszenia z auta. Poza tym trzeba by zrobić jakieś gniazda na mimośrody. Pytanie jak je zamocować do aluminiowego wózka? Tak sobie myślę, że mogłyby pasować tylne mimośrody z Gala, oczywiście trzeba by pociąć jakiś tylny wózek żeby wziąć z niego gniazda mimośrodów...
Następna sprawa to zrobienie fasolek w aluminiowym wózku to chyba niezbyt mądry pomysł. Podobno przedni żeliwny wózek zawieszenia w Legnum jest identyczny jak aluminiowy wózek z Gala V6 po II lifcie (różnią się tylko materiałem, z którego są wykonane), więc można by się pobawić z takim wózkiem, ale znowu żeliwo też niezbyt do spawania. Mnóstwo zabawy i pytań, ale wszystko jest do zrobienia. Mam wózek z Legnum, może na wiosnę wrócę do tematu.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-01-2016, 15:20   

Gra nie jest warta świeczki, po co kombinować, jesli Pkt jest poza wartościami producenta to trzeba szukać przyczyny w zawieszeniu i to wyeliminować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.