Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD |
Autor |
Wiadomość |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 11-04-2018, 10:35
|
|
|
W 6a13 mivec stopien sprezania wyjdzie cos kolo 11,7 a ori 6a12 mivec ma 10
Czyli mocy moze byc troszeczke wiecej jak 250km ale to tylko spekulacje
Zobaczymy co z tego wyjdzie |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
tomchuck
Forumowicz

Auto: FTO, RVR, Elise 111R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 11-04-2018, 17:45
|
|
|
A to liczyłeś na ori tłokach 6a13? |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-04-2018, 13:35
|
|
|
Fajny mod, trzymam kciuki |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 03-05-2018, 11:59
|
|
|
Mam dwie opcje
Doprezyc i isc w wolnossace albo odprezyc i doladowac
Silnik mam juz w domu dzieki Tomek
Na dniach bede go rozbieral, sprawdzal i robil wszystko co potrzeba
tomchuck, ori mitsu ale co dalej to juz tajemnica
Nie chce zapeszac, zobaczymy jak wyjdzie |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 27-09-2018, 12:15
|
|
|
Pracę nad 6a13 mivec powoli idą do przodu
Silnik już rozebrany, jeden tłok na próbę już zrobiony czekam na resztę tłoków które idą od Sławka 😉
Uszczelki 2,2mm zrobione na zamówienie już u mnie
Kolektor dolotowy od 3000gt dohc też już mam ale muszę przerobić dolna część i będzie ok
Najprawdopodobniej przez to że silnik jest wyższy i kolektor dolotowy większy to nie zmieści się pod maską ale mam już drugi garb który będę powiększać ale zobaczymy może się zmieści 😁 |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 15-01-2019, 11:32
|
|
|
Trochę czasu minęło ale czasu zawsze za mało jak się jest na swoim 😉
Tłoki już zrobione i dół silnika złożony, czekam na loctite 3020 do uszczelek i składam górę potem składam wszystkie pompy uszczelniacze i muszę rzezbic kolektor dolotowy i mocuje blok że skrzynia a następnie wrzucam do eclipse 😁
Ale to wszystko w wolnym czasie czyli jak będę mieć miejsce w garażu bo narazie zimuje tam Galant znajomego 😉 |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 16-01-2019, 13:51
|
|
|
white90, ale pokaż coś na zdjęciach |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-01-2019, 15:54
|
|
|
Własnie bez fotek to się nie liczy...:)
Powodzenia, czekamy na dobre wieści. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 23-08-2019, 18:43
|
|
|
 |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11168 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-08-2019, 21:43
|
|
|
Z czego to tłoki ? nie będą uderzać w głowice?
Zaplecze maszyn własne ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-08-2019, 10:58
|
|
|
jacek11,
Uszczelki na zamówienie
Ori 0.6mm moje maja 2.2mm
Sprawdzone wszystko bo gora silnika już złożona i było kręcone normalnie i z mivec'iem i wszystko jest ok
Trzeba było powiększyć miejsce na zawory ssace w tłoku bo przy zmianie fazy zawór by uderzył
Tak zaplecze maszyn moje 😉 |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
Korbix
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 8 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2020 Posty: 3 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29-12-2020, 21:36
|
|
|
Cześć, odkopię temat bo jest spora szansa że temat został ukończony
Mam garstkę pytań.
1. Czy wszystko się udało? Była hamownia, było strojenie? Na czym ostatecznie przystanęło?
2. Na fotkach widzę że poszedł Pan w kierunku odprężania. Tłoki skrócone oryginalne z 6a13, tak?
Powiększone miejsca na zawory dla zmiennych faz. Czym to jest sterowane? ECU z 6a12mvec, plus strojenie pod inny stopień sprężania i pojemność? Śmierdzi mi też turbinami, no chyba że nie w takim celu były zastosowane grube uszczelki.
3. Jak jest sterowana iskra? Czy w 6a12 było to rozwiązane inaczej niż palcem i kopułką jak w 6a13? Akurat to mnie chyba martwi najbardziej. Nędzne sterowanie zapłonem i wpływ zużywania się palca na sterowanie.
Najchętniej złapałbym jakiś kontakt bezpośredni do Pana i podpytał o co się da jeśli można oczywiście
Mam Galanta VIII w garażu, rozważałem różne drogi do podniesienia mocy i ten temat wydaje się być jednym z najsensowniejszych.
Raczej widziałbym to tak żeby po prostu zaaplikować głowice z 6a12, bardzo możliwe że nawet i bez MIVECa (z tego co widzę nie jest wcale do dostania od ręki) i zapewnić sobie tym lepsze przepływy. Później we współpracy ze stroicielem i hamownią pokombinować z dolotem i wydechem i zobaczyć na czym to przystanie. Generalnie teraz auto zbiera się bardzo dobrze, przy serii. Dolna partia obrotów jest można powiedzieć że optymalna. Chciałbym tym ugrać z 40-50nm więcej w wyższych partiach obrotów żeby podnieść sobie komfort wyprzedzania na autostradzie i prędkościach 140-160. Nie wiem jakie są możliwości w głowicach z 6a12, ale może można by go zakręcić nieco wyżej?
Pozdrawiam cieplutko i obgryzam paznokcie z nadzieją na odpowiedzi |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 11-11-2022, 10:41
|
|
|
Witam
Przepraszam za brak odpowiedzi ale czasu ciągle brakuje
Eclipse po ostatnim czasie przestał w "krzakach" ale wkoncu ożył tak jak powinien
Fakt są małe błędy z mojej winy ale tak czy siak jest to nadal wersja testowa
Ogólnie wszystko działa
Po serii 4 wymian sprzęgła które nie wytrzymywało momentu obrotowego wkoncu jest odpowiednie
Spec na ten moment
Blok 6a13
Korby i wal 6a13
Tłoki custom
Uszczelki pod głowice custom 2,2mm
Miska oleju custom
Głowice 6a12 mieć
Sterownik OEM fto gpx
Dolot górny 3000gt sl, środek custom, dolny 6a13
Wydech 2,5' mongoose
Wtryski 6a13
Pompa paliwa volvo 2.3t5
Skrzynia w5m31 vpxl
Dyfer vlsd
Zbiera się to według mnie bardzo dobrze
Obroty przy ruszaniu ostrym wogole nie spadają tylko zaraz idą do góry
Fakt jest taki że silnik złożony na szybko na tym co było pod ręką żeby sprawdzić czy zadziała i zadziałał dlatego teraz czeka go wyjęcie, rozebranie, założenie panewek acl albo King, nowe pierścienie, hodowanie, wymiana wszystkich uszczelnień i złożenie na gotowość
Zapomniałem dodać że pasek rozrządu z 6a13
Pozdrawiam |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-11-2022, 09:56
|
|
|
white90 napisał/a: | Skrzynia w5m31 vpxl |
Z czego jest skrzynia?
Jakie sprzęgło przenosi taką moc ? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tomchuck
Forumowicz

Auto: FTO, RVR, Elise 111R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 19-11-2022, 22:56
|
|
|
A mnie to ciekawi bardziej jak połączyłeś w5m31 z 6a13 który nieco sie różni od 6a12 starego typu, (chyba jedną śrubą ale zawsze) Ale ni jak nie pasuje do skrzyń 4g1 i 4g6. do tego w5m31 miała wysprzęglik z przodu na dole gdzie musi przyjść rozrusznik, a do tego silnika wysprzęglik powinien znaleźć się do góry z tyłu jak w skrzyniach 4wd pod 6g7 i 6a1.
Co do samego silnika to kolektor dolotowy dolny z 6a13 nie pasował normalnie pod głowice 6a12 mivec, nie wiem jak po odsadzeniu ich o 2mm wyżej, jak w Twoim przypadku. generalnie kanały się nie zgrywały.
Pasek 6a13tt założony dzięki odsadzeniu podstawy rolki pośredniej miedzy głowicami? bo sama rolka widzę że została w niezmienionej formie.
U mnie jeździ jakieś 2 lata 6a13 dohc bez mivec bo na końcowym etapie montażu okazało się że mam problem z łożami wałków w głowach mivec, ale wrócę do 6a13mivec niebawem )
6a13 dohc daje radę, jedzie lepiej jak 6a12mivec, ale mocy nie mierzyłem jeszcze. |
|
|
|
 |
|