Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Stukanie, cykanie w silniku - Mitsubishi Galant
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2017, 18:18   

Dolej płynu do poziomu MAX i obserwuj. Pewnie układ się odpowietrzył i stąd susza w zbiorniczku. CE nie ma nic wspólnego z płynem w chłodnicy.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-04-2017, 18:56   

Ja miałem takie jazdy z chłodniczym, że przed trasą miałem stan 0 w zbiorniczku (miesiąc wcześniej wymieniony cały płyn), zalałem na maxa, pojechałem trasę, nadal był płyn po trasie w tej samej ilości, a jak miałem wracać do siebie to znowu był suchy zbiorniczek :mrgreen: Nalałem po raz kolejny full i od tamtego momentu nie trzeba było dolewać.

Hugo, na zimnym lejemy do MIN, pod wpływem ciepła stan w zbiorniczku się zwiększa. Wlewałem na MAX i się potem wylewało.
 
 
fino 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-04-2017, 22:45   

Dziękuję za cenne informacje Hugo i larelijux :) .

Koledzy, a czy nieszczelność układu wydechowego gdzieś przy kolektorze i tłumiku może mieć wpływ na kontrolkę CHECK ENGINE? Jakieś złe odczyty sondy lambda czy coś?

Zauważyłem po wymianie silnika dochodzący z dołu (pod przednimi drzwiami i maską) basowy dźwięk, dosłownie jakby była tam jakaś dziura lub brakowało jakiejś uszczelki... W poprzednim silniku było słychać tylko stukającą panewkę i lekko mruczący wydech, także stawiam na problem gdzieś przy łączeniu, gdzie grzebali mechanicy :) .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-04-2017, 07:48   

fino, jak najbardziej taka nieszczelność wpłynie na błąd sondy lambda.
 
 
fino 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-04-2017, 17:02   

Dzięki Hugo, dziś byłem na warsztacie i dopiero jutro będą mieli wolny podnośnik, żeby sprawdzić tę nieszczelność.

Druga sprawa to podczas dodawania gazu na rozgrzanym silniku z węża górnego przy chłodnicy (na łączeniu opaską metalową) delikatnie ucieka płyn chłodniczy, a sam wąż jest dosyć twardy, tj. nie jak kamień, ale znacząco. Czy to normalne? Płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest jak na razie na MIN, a płynu w układzie 7,5L.

Polecili mi po wystygnięciu przesunąć opaskę metalową bliżej chłodnicy i jeszcze raz ścisnąć, ktoś miał podobny objaw?

Pozdrowienia :) .

[ Dodano: 24-04-2017, 17:49 ]
Po lekkim ostygnięciu auta ścisnąłem wąż i rzeczywiście, zaczęło syczeć przy chłodnicy, przesunąłem opaskę bliżej, docisnąłem i "wygląda" szczelnie :) . Nadal jednak zastanawia mnie twardość węży po rozgrzaniu silnika :) .
 
 
mp1602 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 04-05-2017, 09:06   

Dzisiaj podczas oglądania silnika zaobserwowałem że coś cyka na dobrze rozgrzanym silniku. Cyka tylko na jałowym i nieznacznie przy dodawaniu gazu i tylko na ciepłym silniku. Bardziej cyka od góry silnika przynajmniej tak mi się wydaje. Dodam filmik:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

co to może być?
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 04-05-2017, 09:44   

mp1602 napisał/a:
co to może być?

Któryś z hydropopychaczy jest uszkodzony lub zatkany.
_________________

 
 
mp1602 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 04-05-2017, 10:06   

piotrkor1 napisał/a:
mp1602 napisał/a:
co to może być?

Któryś z hydropopychaczy jest uszkodzony lub zatkany.


Dźwięk dochodzi jakby spod kolektora ssacego. Jesli to hydropopychacz co sie z tym wiaze? Trzeba zrzucać pokrywe czy glowice?
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 04-05-2017, 11:44   

mp1602 napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:
mp1602 napisał/a:
co to może być?

Któryś z hydropopychaczy jest uszkodzony lub zatkany.


Dźwięk dochodzi jakby spod kolektora ssacego. Jesli to hydropopychacz co sie z tym wiaze? Trzeba zrzucać pokrywe czy glowice?

Pod pokrywą masz hydropopychacze pod dźwigienkami zaworowymi.
_________________

 
 
mp1602 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 08-05-2017, 15:43   

pojeździłem kilka dni i zaobserwowałem że nie cyka zawsze. Przedwczoraj zrobiłem 120 km i dosłownie nic.. a dzisiaj jazda do pracy ok, ale wracając po 20 km zaczął cykać/stukać przy dodawaniu gazu powyżej 2.500 - 3 tyś rpm. Czytając tematy na forum wszyscy piszą że popychacze stukają na zimnym, a u mnie tylko na rozgrzanym. Stuk dochodzi z głowicy od strony przegrody.. jeśli to faktycznie popychacz to może stukać na ciepłym tylko? i czy przy wymianie muszę wymienić wszystkie na danej głowicy?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-05-2017, 10:01   

na ciepłym głucho puka najczęściej sworzeń tłoka
popychacze mogą cykać obojętnie od temp. silnika
 
 
mp1602 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 09-05-2017, 15:18   

Silnik padł, pewnie panewka .. zaczął stukać po odpaleniu chwilę potem tylko powyżej 2 tyś rpm a potem zaczął chodzić jakby ktoś duży kamień w misę olejową włożył..
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 09-05-2017, 17:33   

Chyba trzeba mieć talent albo jeździć bez oleju żeby zajechać taki silnik :roll:
 
 
mp1602 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 09-05-2017, 17:58   

talentem to był poprzedni właściciel.. ja zrobiłem ledwie 3.500 km po zakupie jeżdżąc spokojnie

[ Dodano: 15-06-2017, 19:18 ]
miałem problemy z silnikiem jak pisałem wcześniej. Auto dostało nowy słupek bez osprzętu(wszystkie graty przełożone zostały z mojego) ogółem silnik świetnie pracuje, ale wczoraj i dzisiaj zapaliły mi się jednocześnie kontrolka aku i ciśnienia oleju. Dodam że przed wymianą silnika jak i teraz słyszę gwizd przy dodawaniu gazu jak bym miał turbawkę. Czy oba problemy mogą być związane z alternatorem?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-06-2017, 22:02   

mp1602 napisał/a:
Czy oba problemy mogą być związane z alternatorem?
tak, brak masy najczęściej (kontrolki)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.