Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klekoczące popychacze
Autor Wiadomość
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2007, 22:56   

Właśnie, że japońskie.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-06-2007, 23:12   

Bastek napisał/a:
Właśnie, że japońskie.

No to powinny być porządne. :?

Kurcze, no tyle byłbym w stanie wydać żeby się cieszyć cichą pracą silnika, ale jak one takie niepewne to strach. :( Chociaż ktoś w innym wątku pisał, że wszystko jest OK.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2007, 23:22   

Ajusa to producent wielu elementów do aut japońskich i to japoński brand, także powinno być ok :mrgreen:
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-06-2007, 23:27   

Bastek napisał/a:
Ajusa to producent wielu elementów do aut japońskich i to japoński brand, także powinno być ok :mrgreen:

W takim razie - czy ktoś jeszcze miał do czynienia z popychaczami tej firmy?

Luk_szc, a Ty wymieniałeś wszystkie na Ajusa czy pojedyńcze?
Ostatnio zmieniony przez Moomin 09-06-2007, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2007, 23:35   

pełne zestawy uszczelek Ajusa, Elwis
M2 zestawy uszczelek głowicy Ajusa, Elwis
M3 zestawy uszczelek - dół silnika Ajusa, Elwis
N0 uszczelki pod głowicę Ajusa, Elwis
N1,N2 uszczelniacze silnikowe Ajusa, Elwis
N3 uszczelniacze trzonka zaworowego Ajusa, Elwis
N4,N5 uszczelki pod pokrywę zaworów Ajusa, Elwis
N6 uszczelki kolektora ssącego Ajusa, Elwis
N7 uszczelki kolektora wydechowego Ajusa, Elwis
N8 uszczelki miski olejowej Ajusa, Elwis
N9 śruby głowicy

popychacze zaworowe Ajusa, INA

wałki rozrządu Ajusa


Są to elemeny , które produkuję Ajusa do naszych aut, oczywiście nie wszystkie, heja.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-06-2007, 23:38   

Bastek napisał/a:
pełne zestawy uszczelek Ajusa, Elwis
M2 zestawy uszczelek głowicy Ajusa, Elwis
M3 zestawy uszczelek - dół silnika Ajusa, Elwis
N0 uszczelki pod głowicę Ajusa, Elwis
N1,N2 uszczelniacze silnikowe Ajusa, Elwis
N3 uszczelniacze trzonka zaworowego Ajusa, Elwis
N4,N5 uszczelki pod pokrywę zaworów Ajusa, Elwis
N6 uszczelki kolektora ssącego Ajusa, Elwis
N7 uszczelki kolektora wydechowego Ajusa, Elwis
N8 uszczelki miski olejowej Ajusa, Elwis
N9 śruby głowicy

popychacze zaworowe Ajusa, INA

wałki rozrządu Ajusa


Są to elemeny , które produkuję Ajusa do naszych aut, oczywiście nie wszystkie, heja.


Ale to są elementy na pierwszy montaż czy części zamienne?

[ Dodano: 10-06-2007, 00:20 ]
Poszperałem w internecie i wychodzi na to, że Ajusa to frima hiszpańska. :?
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 00:33   

części zamienne, tak jak NKT, GMB i 555
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 10-06-2007, 00:39   

Bastek napisał/a:
części zamienne, tak jak NKT, GMB i 555

Ale poszukaj w internecie, nie ma słowa o Japonii, strona jest hiszpańska i wszystko co znajdziesz prowadzi do niej.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-06-2007, 01:45   

Trochę spóźniona już odpowiedź...
Jeśli nie bierze ci oleju, to jueszcze pojeździsz :lol:
Cykliczne klekotanie świadczy o tym że masz popychacze na jednym tylko cylindrze cyknięte. Jak już ktoś napisał, tutaj nie dojdziesz na którym bez testu np. kompresji. Chyba łatwiej jest wszystkie wymienić od razu.
Co do oleju, to nie musi być to dużo, czasem nawet zużycie typu 1 litr na 20k km ciężko wychwycić przy rzadkich wymianach. Jeśli masz "równe" świece to jest ok. Dla świetego spokoju obejrzałbym jeszcze wąż PCV. To jest taki wąski/mały wąż co biegnie z pokrywy zaworów i łączy się z głównym wężem doprowadzającym powietrze do kolektora dolotowego. Najczęściej ma wlot tuż przed przepustnicą. Służy do wentylacji komory zaworów. O braniu oleju świadczy zaolejony wylot wężyka. Na pewno znajdziesz. Nie bardzo umiem go opisać, ale we wszystkich silnikach jest podobnie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 10-06-2007, 10:51   

swinks_UK napisał/a:
Cykliczne klekotanie świadczy o tym że masz popychacze na jednym tylko cylindrze cyknięte. Jak już ktoś napisał, tutaj nie dojdziesz na którym bez testu np. kompresji.

Nie rozumiem co ma klekotanie do kompresji ???
Skoro popychacze są cofnięte to najwyżej się do końca nie otwierają natomiast zamykać się będą zawsze .
Co do stanu oleju to też nie ma wpływu na to czy popychacz nie przepuszcza oleju , jak olej jest zużyty to jest rzadszy i nie trzyma właściwości - lepkości , i ma większą szansę "przelatywać" przez popychacz .
Popychacz to jest przecież cylinderek , tłoczek i zaworek . On nie nabiera cały czas oleju (o ile nie jest klekoczący)- jak już złapie odpowiednią ilość oleju , żeby podnieść / wyrównać wysokość zaworu to powinien tą ilość utrzymać . Jak jest zużyty to albo przepuszcza zaworek (może się zasyfić ) lub ma nieszczelność między tłoczkiem a cylinderkiem (rozbierałem , mierzyłem swoje klekoty ) . Istnieje też możliwość , że sprężynka podnosząca tłoczek jest "klapnięta"
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-06-2007, 14:24   

Odgrzewam temat bo mam parę newsów. Preparat Liqui Moly wyciszył mi to klekotanie (przynajmniej na chwilę obecną), które pojawiało się co kilka/kilkanaście sekund, natomiast to cykliczne nieustające tykanie nie ustąpiło. Widać jakiś popychacz musi być już konkretnie zużyty.
Do Voytec - przeczytaj sobie ten temat, znajdziesz informacje na temat zamienników popychaczy. Ogólnodostępne na rynku są popychacze firmy Ajusa. Pogrzebałem w necie i okazało się, że jest to firma hiszpańska. Południowcy nie słyną z dobrej jakości części do samochodów (z resztą poczytałem na forach opinie o tej firmie i są raczej kiepskie), może one się sprawdzą w Seatach i VW, ale do japończyków są pewnie za słabe. Teraz mnie nie dziwi czemu lukowi_szc wysiadły już po trzech miesiącach.
Znalazłem natomiast inną firmę, która ma w ofercie zamienniki popychaczy do naszych silników - jest to niemiecki Ruville. W necie krążą dobre opinie na jej temat, gdzieś tam widziałem informacje, że niektóre elementy idą nawet na pierwszy montaż. Firma ma 80 lat istnienia za sobą, więc chyba lipy nie robi. Prędzej zaufam Niemcom niż Hiszpanom. Tu jest link do katalogu (jest nawet wersja polska): http://tinylink.com/?Nxx9GiTcXd
Musicie tylko wybrać markę i model i wejść w silnik.
Zła wiadomość jest taka, że nie znalazłem tego popychacza w ofercie żadnej polskiej firmy. Widnieje w katalogu Inter Cars, ale jako produkt niedostępny w ich ofercie. Może możnaby jednak napisać do jakiegoś przedstawicielstwa i poprosić o sprowadzenie. Jeśli cena byłaby przystępna to pewnie byłoby sporo chętnych.
Trochę się rozpisałem, ale chciałem się podzielić wiadomościami. :)
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 12-06-2007, 23:02   

Oto mail, który otrzymałem od jednego z nabywców Liqui Moly na Allegro:
Cytat:
Witaj , kupiłem ten preparat po raz drugi u mnie hałasowały delikatnie, po wlaniu preparatu ucichły .. U kolegi grały ostro zwłaszcza z rana ,jak odpalał i zawsze długo czekał aż ucichną, po wlaniu preparatu szybciej się wyciszają
ale nie cichną zupełnie Pozdrawiam Janusz


A ten link z góry coś nie teges...

[ Dodano: 30-06-2007, 14:06 ]
Ciekawy temat na forum dotyczacy popychaczy:
http://www.mitsubishi-gra...hacze+zawor%F3w
 
 
Mariusz_T
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2007, 20:25   popychacze firmy Ruville

Witam.

Chciałbym szacownemu gremium przedstawić jak się ma sprawa popychaczy firmy Ruville:

Cena w Polsce to około 110 PLN sprowadzić je może firma AUTOTOP (wiele jest firm o tej nazwie w Polsce!) Popychacze tej firmy to produkt nowy w ich ofercie, bardzo możliwe, że będzie to produkt LUK wkładany do ich opakowań lub firma LUK wkłada ich produkt do swoich. W każdym bądź razie jeśli macie Państwo zaufanie do produktów firmy LUK to możecie zamawiać także te z oferty Ruville.

Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę podać nr telefonu do "tego właściwego" AUTOTPu.

Pozdrawiam.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-07-2007, 20:34   Re: popychacze firmy Ruville

Mariusz_T napisał/a:
Witam.

Chciałbym szacownemu gremium przedstawić jak się ma sprawa popychaczy firmy Ruville:

Cena w Polsce to około 110 PLN sprowadzić je może firma AUTOTOP (wiele jest firm o tej nazwie w Polsce!) Popychacze tej firmy to produkt nowy w ich ofercie, bardzo możliwe, że będzie to produkt LUK wkładany do ich opakowań lub firma LUK wkłada ich produkt do swoich. W każdym bądź razie jeśli macie Państwo zaufanie do produktów firmy LUK to możecie zamawiać także te z oferty Ruville.

Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę podać nr telefonu do "tego właściwego" AUTOTPu.

Pozdrawiam.


Kurcze, nie tanio jak na zamiennik, ale zawsze taniej niż oryginał. A montowałeś je już może? Jak z jakością?

Przy okazji zapytam o coś jeszcze. Czy razem z popychaczami konieczna jest też wymiana tych dźwigienek zaworowych, czy zazwyczaj wsytarcza wymienić same popychacze?
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 13-07-2007, 22:11   

Moomin napisał/a:
Przy okazji zapytam o coś jeszcze. Czy razem z popychaczami konieczna jest też wymiana tych dźwigienek zaworowych, czy zazwyczaj wsytarcza wymienić same popychacze?

To zależy od wersji silnika - jakie miał dźwigienki (bo są tłoczone z blachy i takie jakby odlewane ) - jak pojedziesz do servisu to trzeba się zapytać czy wymiana jest konieczna razem z dźwigienkami . U mnie podobno było trzeba wymienić razem z nimi - poza tym przylgi są już ułożone (dotarte między sobą) .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.