Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Wymiana Akumulatora
Autor Wiadomość
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2007, 13:21   

Jurop napisał/a:
W katalogu Centry do wszystkich Coltów podaja ten sam akumulator czyli z serii plus model 155 czyli 45Ah
Czyli jakieś 360 A na rozruch , to powinno wystarczyć.
 
 
Jurop
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 13:57   

dokładnie to ON ma 300A rozruchu
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2007, 15:05   

Jurop napisał/a:
dokładnie to ON ma 300A rozruchu
Kiedyś podczas rozmowy,z gościem który prowadzi zakład naprawy rozruszników , alternatorów i czegoś tam jeszcze , zadałem mu pytanie na temat pojemności i prądu rozruchowego akumulatorów . Odpowiedział mi że prąd rozruchowy podawany jest na akumulatorze według różnych norm , a także podał mi przykład jak można samemu obliczyc prad rozruchu : poj.aku. x 4 =..... x 2 = prąd rozruchowy akumulatora . Na ile to jest pewne tego nie wiem ,ale coś w tym jest. Oceńcie SAMI .
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-12-2007, 15:24   

Hmmm wydaje mi się, że jest parę szkół jazdy dpotyczących dopasowania aku... tomsun wyczytał w katalogu, że 70Ah, Jurop, że 45Ah. Ja mam 48Ah i tylko 280A na rozruchu (niewiem co to, jakiś noname z marketu - był od samego początku) i rano na mrozie nie pali z dotyku tylko po 2-3 zakręceniu :) Pojemność kolejnego aku i tak będzie oscylowała w granicach 45-52Ah tylko, że prąd rozruchowy będzie napewno większy :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 09-12-2007, 15:34   

londolut napisał/a:
parę szkół jazdy dpotyczących dopasowania aku... tomsun wyczytał w katalogu, że 70Ah, Jurop, że 45Ah. Ja mam 48Ah i tylko 280A na rozruchu


zauważ, że ja mam C52 z automatyczna skrzynią , dlatego na początku nie pisałem o moim aucie tylko o CA0 , więc to że ja mam 70 nie bierzcie pod uwagę
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-12-2007, 16:16   

Skrzynia skrzynią, AT może i potrzebuje ciut więcej prądu ale masz 1.5GLXi a nie np 1.8GL Diesel. wydaje mi się, że 60Ah było by wystarczająco dużo :) ale masz rację chodzi to silnik 1.3 a w dodatku CA0 dlatego 55Ah jest maxem dla silnika 1.3 z ponad 150kkm przebiegu :)

[ Dodano: 09-12-2007, 16:21 ]
moim skromnym zdaniem ofkoz:P
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 18:21   

londolut napisał/a:
ale masz rację chodzi to silnik 1.3 a w dodatku CA0 dlatego 55Ah jest maxem dla silnika 1.3 z ponad 150kkm przebiegu :)


hmmm... moze chodzi Ci o kogos innego ale ja zadalem to pytanie a mam 1.6 ;)
 
 
Jurop
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 18:38   

dokładnie moim zdaniem jak znajdziesz jakiś 48 Ah to bierz albo max 50 Ah bo ja tam będę cały czas uważał że większy aku nie ma sensu i tylko szkoda Twojej kasy. Ale sam zrobisz jak będziesz chciał
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 18:40   

Nom z pewnoscia ale chyba udalo sie reanimowac stary wiec narazie sie wstrzymam ;)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 10-12-2007, 11:30   

SlaVkoEg napisał/a:
londolut napisał/a:
ale masz rację chodzi to silnik 1.3 a w dodatku CA0 dlatego 55Ah jest maxem dla silnika 1.3 z ponad 150kkm przebiegu :)


hmmm... moze chodzi Ci o kogos innego ale ja zadalem to pytanie a mam 1.6 ;)


Masz rację... roztargnienie :oops: 1.6 rzecz jasna :) , pakuj 50Ah będzdziesz happy :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wiktoria
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2008, 09:51   

Jeszcze sie zapytam tak z ciekawosci. A jak wyglada system wymiany akumulatora w modelach CJ0 i CZ, czy w tych autach również jest obowiazkowa procedura restartu ECU, po odlaczeniu klem. Dzieki z gory za odpowiedzi.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 06-03-2008, 10:01   

Wiktoria napisał/a:
czy w tych autach również jest obowiazkowa procedura restartu ECU, po odlaczeniu klem
Reset ECU nie jest konieczny w żadnym samochodzie tylko chodzi o to, że bez takiej procedury komputer może wariować i źle reagować na dane pobierane z czujników. Reset to nie jest trudna czynność:
1. Po podpięciu nowego aku należy pamiętać aby koła były na wprost, wyłączone dmuchawy lampy i inne odbiorniki prądu.
2. Włączamy silnik i niczego nie dotykamy ( :!: )
3. Czekamy aż do osiągnięcia temperatury pracy silnika. Po włączenia wentylatora na chłodnicy, lub po około 15min. jeśli jest zbyt niska temperatura, wyłączamy motor i po sprawie :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-03-2008, 11:52   

Podpisuje sie pod procedura. Mnie wypinal sie akumulator z powodu klem i braku mocowania. Podpinalem, wsiadalem i jechalem. Jedynym minusem bylo pilnowanie obrotow. Spadaly ponizej 400obr podbijaly sie do 1500-2000 i spadaly na dobre. Poniewaz nie slyszalem o "procedurze" uslyszalem diagnozy: silnik krokowy, przeplywomierz, czujnik polozenia walu i cos tam jeszcze. Procedura zaoszczedzi Ci nerwow i porad naszych wspanialych fachowcow...
 
 
Wiktoria
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2008, 12:52   

chlopcy, oki ja wiem juz na czym polega procedurka, lecz moje pytanie brzmi kolejne modele CJ0, CZ, tez musza sie bawic w takie procedury?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-03-2008, 13:12   

Powinnas zadzwonic do serwisu... Zrobilem to za Ciebie i odpowiedz brzmi: " Jedyne co moze byc to moze gubic obroty i trzeba podjechac na ustawienie obrotow" koniec cytatu. Z tego wniosek, ze bez wzgledu na rocznik problemy pozostaja...
ps. Pytalem o nowy model colta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.