Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Piszczące/skrzypiące zawieszenie z przodu
Autor Wiadomość
BARTWERK
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2009, 16:26   

Mi teściowa ubgrade'owała galanta,przytrzasnęła klamrę od pasa i wyłamała plastik w zamku dzwi ,ten na tym obracanym elemencie :evil: ile czasu i paliwa zmarnowałem zanim znalazłem przyczynę stukania ,takie charakterystyczny puk-puk przy przejechaniu przez garb na drodze.

P.S.
Podam ją do sądu i zażądam zakazu zbliżania się do moich samochodów :twisted:
 
 
dOOb 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: PL
Wysłany: 05-05-2009, 23:21   

Dzis znalazlem chwilke zeby wreszcie podniesc auto i obejrzec zawieszenie i co sie okazalo?

Lewa strona git, natomiast z prawej, dolny wahacz do wymiany!?

Tylko dlaczego to skrzypienie dochodzi z lewej strony???

Dam znac co i jak po wymianie.

[ Dodano: 15-05-2009, 20:33 ]
Jednak to nie wahacz :(

No bo jakze, prawy wahacz mialby skrzypiec w okolicach lewych drzwi!?

No coz, bede szukal nadal.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-07-2009, 16:50   [EA5W 2.5] Skrzypiące zawieszenie

Mam takie pytanko, po tych pięknych i ulewnych deszczach zaczęło skrzypieć mi zawieszenie. mianowicie gdy jadę po kostce, czy jak dziś droga usypana kamieniami to co rusz słyszałem jak auto skrzypi, nie stuka, nie wali tylko skrzypi. Natomiast jazda po wrocławskim asfalcie który do idealnych nie należy jest ciszą tj. nic nie skrzypi.

I pyt. pora zacząć wymieniać co nie co w zawieszeniu czy jest możliwość przesmarowania niektórych elementów ?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-07-2009, 18:40   

allias napisał/a:
Problem wielu czesci na naszym rynku jest taki ze przychodza bez koncowek do smarowania
Tu się zgodzę w 100%. Ojciec ma Daihatsu Ferozę i wszystkie sworznie mają końcówki do smarowania fabrycznie. Sworznie są nadal oryginalne, a auto ma przejechane kilkaset tysięcy km. Zawieszenie nadal pracuje bez absolutnie żadnych stuków. W ciągu 4 lat jej posiadania wciskaliśmy tam smar może z 3 razy.

A w temacie, u mnie skrzypi tylne prawe zawieszenie, wszczyknąłem oleju do lin i łańcuchów (bardzo rzadki, chyba Veconol się nazywa) strzykawką do sworznia wahacza poprzecznego, ale nic to nie dało. Hmm...
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 10-07-2009, 22:33   

dOOb napisał/a:
Dzis znalazlem chwilke zeby wreszcie podniesc auto i obejrzec zawieszenie i co sie okazalo?

Lewa strona git, natomiast z prawej, dolny wahacz do wymiany!?

Tylko dlaczego to skrzypienie dochodzi z lewej strony???

Dam znac co i jak po wymianie.

[ Dodano: 15-05-2009, 20:33 ]
Jednak to nie wahacz :(

No bo jakze, prawy wahacz mialby skrzypiec w okolicach lewych drzwi!?

No coz, bede szukal nadal.



I jak poszukiwania?

Mnie już kończą się pomysły...

Wymieniłem w tym miesiącu:
- 2 wahacze dolne proste
- 2 "banany"
- amortyzatory przód
- łączniki stabilizatorów
- końcówki drążków kierowniczych (w zeszłym roku)

I nadal COŚ STUKA w okolicy koła/drzwi pasażera!

Stuka podczas ruszania, podczas dodawania gazu przy zmianie biegów,
i co ciekawe... tylko jak jest sucho. Jak auto jest po deszczu albo po myjni to jest cisza
przez jakiś czas.

Czy pozostał tylko wahacz górny taki jak tu ?
http://www.fotosik.pl/pok...51153708e7.html

Co inny mechanik to inna śpiewka, wymiana na chybił trafił zaczyna być męcząca...
A może to już nie zawieszenie tylko jakaś pierdoła gdzieś lata w progu, drzwiach?
Tapicerkę zdejmowałem jakiś czas temu, nic tam nie znalazłem.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-07-2009, 23:58   

t.o. .. a klocki hamulcowe mają sprężynki?

BigTomala, jaki olej smar tam zalecają bo ja sie nie doczytałem..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-07-2009, 21:03   

W końcu!
Listę wymienionych elementów widać powyżej, rozwiązania problemu to nie przyniosło. "TO" co stukało to zawias w drzwiach przednich, odkręcony, posmarowany pastą miedziową, zakręcony - cisza od kilku dni jak ręką odjął.

Czasem jednak warto polegać tylko na sobie... 4 mechaników nie miało pojęcia, każdy
wymieniał co innego. Jeden już mi doradzał maglownice nawet zakupić.
Wiem, na odkręceniu drzwi wiele zarobić by nie mogli... ;)
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 28-07-2009, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-07-2009, 21:28   

Po wymianie dolnych-prostych kilka dni (4-5dni) odbijała ciężej. Teraz jest już idealnie.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 28-07-2009, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-04-2015, 10:09   

Witam, ostatnio byłem galantem w dość długiej trasie (3800km) przy sporym załadunku, nie był przeciążony ale po prostu załadowany sprzętem sportowym i 3 osobami :) Wszystko było ok dopóki nie wróciłem do domu. Po rozładowaniu samochodu zaczęło mi skrzypieć tylne, lewe koło, jak był załadowany cisza. Skrzypi głównie na progach zwalniających i na podłużnych wybojach. Na postoju jak bujam samochodem z tyłu to skrzypi lewe koło. Jeszcze nic nie smarowałem, ma ktoś jakiś pomysł od czego powinienem zacząć? W maju mam kolejną długą trasę więc wypadało by to zrobić :)

P.S Na amortyzatorze nie widać żadnego wycieku oleju.
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-04-2015, 20:05   

Mogła się oberwać tuleja w zawieszeniu, albo wupracowało się mocowanie stabilizatora, trzeba zrobić przegląd bo mozliwości jest sporo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 17-04-2015, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-04-2015, 20:43   

psiknij wd-40 na tuleje wahacza wzdłużnego tą w podłużnicy, jak przestanie skrzypieć to masz winowajcę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.