[ALL] Olej do skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-04-2007, 20:27
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | przy oleju TYLKO GL-5 skoroduje i ze skrzynia bedzie tylko gorzej... | Więc jak na opakowaniu jest napisane GL-4/GL-5 to taki olej można wlać do skrzyni Mitsubishi? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-04-2007, 20:34
|
|
|
mozna, ale ja dodatkowo wybralbym pelny syntetyk - jak fabryka przykazuje |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2007, 20:53
|
|
|
A myslicie, że jak ze 2 tygodnie pojeżdże na GL-5 75W90 to coś uszkodzę? Bo nie mam teraz kasy aby wylewać zakupiony 2 dni temu Valvoline. Za 2 tygodnie wymieniam pasek roz. i rolkę, to jeszcze raz zaleję skrzynię GL-4 75W90
[ Dodano: 25-04-2007, 21:21 ]
ja chyba taki zalałem, ale upewnię się na dniach:
DuraBlend Gear Oil GL-5 LS 75W-90 (*)
Oleje przekładniowe Valvoline DuraBlend zostały stworzone by zapewnić maksymalną ochronę i doskonałe działanie przekładni. Oparte na syntetycznej, zaawansowanej technologicznie bazie i systemie dodatków uszlachetniających wspaniale chronią przed zużyciem i korozją oraz zapewniają optymalne smarowanie i ochronę antykorozyjną w szerokim zakresie temperatur. Syntetyczne komponenty ułatwiają zmianę biegów i zapewniają lepsze i szybsze smarowanie w niskich i wysokich temperaturach. Zalecane do stosowania w samochodach osobowych, ciężarówkach i autobusach.
Zalety DuraBlend Gear Oil GL-5 LS:
- Przeznaczony do przekładni z ograniczonym poślizgiem (LS) wymagających oleju typu GL-5
- Dostępna lepkość 75W-90
- Doskonale zabezpiecza przed korozją |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-04-2007, 22:13
|
|
|
Levyspor, tak piszą na każdym. Nawet na polskim Hipolu, który kosztuje 25 zł/litr. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 26-04-2007, 10:08
|
|
|
Levyspor, to podejrzewam ze mamy ten sam olej. Mi znajomy kupil w hurtowni po 30zl za litr (mial jakas tam znizke). Ale jestem pewien ze jest GL4. Choc czlowiek jest omylny to dzis schodze do piwnicy i sprawdzam Wszystko sie wyjasni. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-04-2007, 00:00
|
|
|
josie napisał/a: | W oleju GL-5 są dodatki mogące powodować korozję metali szlachetnych o ile mnie pamięć nie myli, a z takiego mat. wykonane są synchronizatory w naszych skrzyniach.
Czasami olej GL-5 może być stosowany w skrzyniach wymagających GL-4 - ale jest to napisane na opakowaniu oleju. |
Dobrze gada,, Josie i Krzyzak maja racje.
A ja tam zalałem API GL-4 ale 75-80W, i powiem ze mam poprawe o 100, od czasu wymiany nie zauwazyłem zeby mi sie jskikolwiek bieg zacinał, a wczsniej sczególenie na zimnymje skerzyni było gorzej. Powinno być 90 bo na wyższe temperatury, no ale w tropikach przecie znie jezdzimy, a ten wytrzymuje tem do 150 st C, pozatym jest wlewany do mniejszych cięzarówek....
Z tego co pamietam to nawet silnkowy można wlać, w krajach azjatyckich tych biednych tak robią tylko częsciej zmieniaja.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-04-2007, 07:33
|
|
|
Ja wymieniłem olej przedwczoraj i też poprawa ogromna. "Haczy" się tylko czasami i tylko przy przełączaniu z 3 na 4. Ogólnie lewarek zmiany biegów chodzi bardziej płynnie. Jak w "masełku". Stary olej był czarny jak smoła a nowy przezroczysty, więc czas na wymianę pilny, oby nie za późno. |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-04-2007, 10:43
|
|
|
dobra teraz to już nie wiem kto ma rację.
Jaki to w końcu producent zaleca olej? syntetyk czy pół-syntetyk? I nie piszcie że ten lepszy i wogóle. Japońce dobre auta zrobili więc wleje to co zalecają.
P.S. nie wiem jaki był olej wlany przez poprzedniego właściciela. Jak to jest, jak był mineralny i wleje syntetyk to wtedy pada czy na odwrót? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-04-2007, 08:35
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | syntetyk czy pół-syntetyk? | Dokładnie półsyntetyczny olej przekładniowy SAE API GL-4 75W-90. |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2007, 09:24
|
|
|
Przejechałem około 2500 km po wymianie oleju w skrzyni na Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-5 LS i jak narazie jest ok, na etykiecie od Castrola TAF-X też jest napisane że do GL-4 i do GL-5 się go stosuje. Dwojka już nie wchodzi ze stukiem a jedynka nie płata figli na skrzyżowaniach (bardzo sporadycznie, może raz na 500 wrzuceń jedyny) Przed zimą jednak zmienię na Castrola TAF-X, jakoś bardziej lubię tą markę. |
|
|
|
 |
|