Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Olej do skrzyni
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-04-2007, 20:27   

Krzyzak napisał/a:
przy oleju TYLKO GL-5 skoroduje i ze skrzynia bedzie tylko gorzej...
Więc jak na opakowaniu jest napisane GL-4/GL-5 to taki olej można wlać do skrzyni Mitsubishi?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-04-2007, 20:34   

mozna, ale ja dodatkowo wybralbym pelny syntetyk - jak fabryka przykazuje :)
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2007, 20:53   

A myslicie, że jak ze 2 tygodnie pojeżdże na GL-5 75W90 to coś uszkodzę? Bo nie mam teraz kasy aby wylewać zakupiony 2 dni temu Valvoline. Za 2 tygodnie wymieniam pasek roz. i rolkę, to jeszcze raz zaleję skrzynię GL-4 75W90

[ Dodano: 25-04-2007, 21:21 ]
ja chyba taki zalałem, ale upewnię się na dniach:

DuraBlend Gear Oil GL-5 LS 75W-90 (*)

Oleje przekładniowe Valvoline DuraBlend zostały stworzone by zapewnić maksymalną ochronę i doskonałe działanie przekładni. Oparte na syntetycznej, zaawansowanej technologicznie bazie i systemie dodatków uszlachetniających wspaniale chronią przed zużyciem i korozją oraz zapewniają optymalne smarowanie i ochronę antykorozyjną w szerokim zakresie temperatur. Syntetyczne komponenty ułatwiają zmianę biegów i zapewniają lepsze i szybsze smarowanie w niskich i wysokich temperaturach. Zalecane do stosowania w samochodach osobowych, ciężarówkach i autobusach.

Zalety DuraBlend Gear Oil GL-5 LS:
- Przeznaczony do przekładni z ograniczonym poślizgiem (LS) wymagających oleju typu GL-5
- Dostępna lepkość 75W-90
- Doskonale zabezpiecza przed korozją
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-04-2007, 22:13   

Levyspor, tak piszą na każdym. Nawet na polskim Hipolu, który kosztuje 25 zł/litr.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-04-2007, 10:08   

Levyspor, to podejrzewam ze mamy ten sam olej. Mi znajomy kupil w hurtowni po 30zl za litr (mial jakas tam znizke). Ale jestem pewien ze jest GL4. Choc czlowiek jest omylny to dzis schodze do piwnicy i sprawdzam :) Wszystko sie wyjasni.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-04-2007, 22:33   

Krzyzak napisał/a:
mozna, ale ja dodatkowo wybralbym pelny syntetyk - jak fabryka przykazuje :)


Fabryka przykazuje pół-syntetyk. :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-04-2007, 00:00   

josie napisał/a:
W oleju GL-5 są dodatki mogące powodować korozję metali szlachetnych o ile mnie pamięć nie myli, a z takiego mat. wykonane są synchronizatory w naszych skrzyniach.
Czasami olej GL-5 może być stosowany w skrzyniach wymagających GL-4 - ale jest to napisane na opakowaniu oleju.


Dobrze gada,, Josie i Krzyzak maja racje.
A ja tam zalałem API GL-4 ale 75-80W, i powiem ze mam poprawe o 100, od czasu wymiany nie zauwazyłem zeby mi sie jskikolwiek bieg zacinał, a wczsniej sczególenie na zimnymje skerzyni było gorzej. Powinno być 90 bo na wyższe temperatury, no ale w tropikach przecie znie jezdzimy, a ten wytrzymuje tem do 150 st C, pozatym jest wlewany do mniejszych cięzarówek....
Z tego co pamietam to nawet silnkowy można wlać, w krajach azjatyckich tych biednych tak robią tylko częsciej zmieniaja.
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-04-2007, 07:33   

Ja wymieniłem olej przedwczoraj i też poprawa ogromna. "Haczy" się tylko czasami i tylko przy przełączaniu z 3 na 4. Ogólnie lewarek zmiany biegów chodzi bardziej płynnie. Jak w "masełku". Stary olej był czarny jak smoła a nowy przezroczysty, więc czas na wymianę pilny, oby nie za późno.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2007, 10:43   

dobra teraz to już nie wiem kto ma rację.
Jaki to w końcu producent zaleca olej? syntetyk czy pół-syntetyk? I nie piszcie że ten lepszy i wogóle. Japońce dobre auta zrobili więc wleje to co zalecają.

P.S. nie wiem jaki był olej wlany przez poprzedniego właściciela. Jak to jest, jak był mineralny i wleje syntetyk to wtedy pada czy na odwrót?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-04-2007, 23:50   

Jeżeli był mineralny, a wlejesz syntetyk pada. Półsyntetyk jest syntetyczny tylko w 30% więc ryzyko znikome.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-04-2007, 08:35   

Ficu865 napisał/a:
syntetyk czy pół-syntetyk?
Dokładnie półsyntetyczny olej przekładniowy SAE API GL-4 75W-90.
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2007, 09:24   

Przejechałem około 2500 km po wymianie oleju w skrzyni na Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-5 LS i jak narazie jest ok, na etykiecie od Castrola TAF-X też jest napisane że do GL-4 i do GL-5 się go stosuje. Dwojka już nie wchodzi ze stukiem a jedynka nie płata figli na skrzyżowaniach (bardzo sporadycznie, może raz na 500 wrzuceń jedyny) Przed zimą jednak zmienię na Castrola TAF-X, jakoś bardziej lubię tą markę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.