Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwal sie pasek wieloklinowy
Autor Wiadomość
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-02-2011, 18:15   

E nie przesadzajcie :) chciałem raz a dobrze wyjaśnić żeby niedomówień nie było potem i ktoś mi nie zarzucił że piszę a nie wiem co.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 02-02-2011, 21:32   

drtymf masz rację klin coś zawsze trzyma i to bez gadania tylko ile . Bez klina zrobiłem ponad 100 tysi silnik nadal działa ciekawe jakim cudem, jeżdżę raczej szybko więc może ktoś mi wytłumaczy jak to możliwe . Ja nie zalecam zakładania koła bez klina ale jeśli ktoś ma problem z dostaniem ? jego sprawa. 16 kg na 1 metrze chyba ! I nie wyliczyłeś ile trzyma dokręcona śruba przelicz. Jeszcze taka ciekawostka z tym twoim klinem nie wiem do jakiego silnika to liczyłeś ale na pewno nie do mojego ja miałem klin 2mm wysokości 2mm szerokości i z 2 mm długości więc nie ma się ni jak to twoich obliczeń . Miałem takie koło fabryczne kolega też ma identyczne.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2011, 23:53   

Ppiotr, Kolega ma DID jak już, jeżeli wnikasz w szczególy jego montazu, to dokręca się go momentem 8kGm, koło nie jest osadzone ściśle na stożku, jest osadzone na "styk" i dokrecone śruba, klin słuzy do centrowania i utrzymywania koła we właściwej pozycji, jakby nie był potrzebny to by go nie stosowali, nie opowiadaj bajek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 03-02-2011, 08:33   

Ppiotr napisał/a:
ale jeśli ktoś ma problem z dostaniem
problemów z dostaniem nie ma - do Mitsu oczywiście tylko serwis mi krzyknęli 750 zł netto za koło. Ale to jest koło od silnika 1,9 dCi renówki - 120-150 zł w każdym sklepie z częściami ok. 100 zł na allegro. Koło od renówki jest identyczne - znaczki numery części te sprawy - jak wykręcałeś u siebie widziałeś znaczek Renault i numer części.

Z wymiarami klina mogłem się pomylić jak pisałem nie mam go przed oczami liczyłem z pamięci , myślę że 2x2x2 mm to nie ma raczej większy jest - nie będę się kłócił jeśli jest inaczej-ale chodzi tylko w sumie o rząd wielkości - czy to 10 czy 20N nie ma znaczenia.
Mam DID 102KM jak robertdg napisał.

16kg jest na 120 mm średnicy - przelicz momenty jeśli wałek ma 12 mm to moment na wałku jest 9,6 Nm - przelicz ten sam moment dla 120 mm średnicy i wyjdzie. Mogłem się pomylić jeśli tak to popraw proszę.

Ppiotr napisał/a:
Bez klina zrobiłem ponad 100 tysi
-zrobisz może i jeszcze milion - na to nie ma reguły - ale możesz też 10 km zrobić i na to też nie ma reguły. Życzę oczywiście miliona.

Ja osobiście jestem zwolennikiem nie poprawiania konstruktorów - jak coś wymyślili i policzyli to prawdopodobnie tak ma być. Nienawidzę prowizorek i druciarstwa. To moje zdanie jeśli masz inne twoja sprawa i twój samochód w końcu.

Moja dewiza - poprawiaj tylko wtedy jeśli się na czymś znasz lepiej niż konstruktor i tyle.

Myślę że to jest koniec tego tematu i nie ma sensu dalej piany nad nim bić. Z mojej strony to wszystko co miałem do napisania.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Tomit 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-06-2017, 14:24   

W 2011 zgłosiłem w tym temacie akcję z zerwanymi paskami. Dziś już tej Carismy nie mam (teściowa nią jeździ) ale mogę powiedzieć że akcja się udała i silnik w Cari po tych latach zachowuje się jak w momencie kupna 7 lat temu. Dziś szukam zadbanego Lancera 1.6 :)
_________________
Pozdrawiam
Irek
 
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2018, 13:03   

Panowie odkopię trochę temat. Otóż mam do wymiany pasek wielorowkowy w 1.9 DiD 102km i powiedzcie mi jak sobie ułatwić do niego dostęp. :roll: Problem jest z odsunięciem komputera, bo na drodze stoją przewody od klimy i wspomagania. Jest jakiś tajny sposób na to?
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
sebcio7676 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2019
Posty: 11
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21-05-2020, 10:18   

Witam czy macie może jakieś nr producenta dayco na pasek alternatora i ten rugi od klimy carisma 1,6 103 km 2002 ?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2020, 14:15   

sebcio7676 napisał/a:
Witam czy macie może jakieś nr producenta dayco na pasek alternatora i ten rugi od klimy carisma 1,6 103 km 2002 ?

Skorzystaj sobie z e-katalogu intercars. Ja często z niego korzystam i uważam, że jest to fajna sprawa.
_________________
piotr57
 
 
sebcio7676 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2019
Posty: 11
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24-05-2020, 17:50   

pitt63 napisał/a:
sebcio7676 napisał/a:
Witam czy macie może jakieś nr producenta dayco na pasek alternatora i ten rugi od klimy carisma 1,6 103 km 2002 ?

Skorzystaj sobie z e-katalogu intercars. Ja często z niego korzystam i uważam, że jest to fajna sprawa.

Ok mam 👍 Czy ciężko wymienić te paski samemu ? Szukam jekiegoś schematu ale chyba mi to nie wychodzi.
Ostatnio zmieniony przez sebcio7676 27-05-2020, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-05-2020, 16:59   

sebcio7676, to tak proste jak np. wymiana akumulatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.