Zerwal sie pasek wieloklinowy |
Autor |
Wiadomość |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-02-2011, 18:15
|
|
|
E nie przesadzajcie chciałem raz a dobrze wyjaśnić żeby niedomówień nie było potem i ktoś mi nie zarzucił że piszę a nie wiem co. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 02-02-2011, 21:32
|
|
|
drtymf masz rację klin coś zawsze trzyma i to bez gadania tylko ile . Bez klina zrobiłem ponad 100 tysi silnik nadal działa ciekawe jakim cudem, jeżdżę raczej szybko więc może ktoś mi wytłumaczy jak to możliwe . Ja nie zalecam zakładania koła bez klina ale jeśli ktoś ma problem z dostaniem ? jego sprawa. 16 kg na 1 metrze chyba ! I nie wyliczyłeś ile trzyma dokręcona śruba przelicz. Jeszcze taka ciekawostka z tym twoim klinem nie wiem do jakiego silnika to liczyłeś ale na pewno nie do mojego ja miałem klin 2mm wysokości 2mm szerokości i z 2 mm długości więc nie ma się ni jak to twoich obliczeń . Miałem takie koło fabryczne kolega też ma identyczne. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-02-2011, 23:53
|
|
|
Ppiotr, Kolega ma DID jak już, jeżeli wnikasz w szczególy jego montazu, to dokręca się go momentem 8kGm, koło nie jest osadzone ściśle na stożku, jest osadzone na "styk" i dokrecone śruba, klin słuzy do centrowania i utrzymywania koła we właściwej pozycji, jakby nie był potrzebny to by go nie stosowali, nie opowiadaj bajek. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 03-02-2011, 08:33
|
|
|
Ppiotr napisał/a: | ale jeśli ktoś ma problem z dostaniem | problemów z dostaniem nie ma - do Mitsu oczywiście tylko serwis mi krzyknęli 750 zł netto za koło. Ale to jest koło od silnika 1,9 dCi renówki - 120-150 zł w każdym sklepie z częściami ok. 100 zł na allegro. Koło od renówki jest identyczne - znaczki numery części te sprawy - jak wykręcałeś u siebie widziałeś znaczek Renault i numer części.
Z wymiarami klina mogłem się pomylić jak pisałem nie mam go przed oczami liczyłem z pamięci , myślę że 2x2x2 mm to nie ma raczej większy jest - nie będę się kłócił jeśli jest inaczej-ale chodzi tylko w sumie o rząd wielkości - czy to 10 czy 20N nie ma znaczenia.
Mam DID 102KM jak robertdg napisał.
16kg jest na 120 mm średnicy - przelicz momenty jeśli wałek ma 12 mm to moment na wałku jest 9,6 Nm - przelicz ten sam moment dla 120 mm średnicy i wyjdzie. Mogłem się pomylić jeśli tak to popraw proszę.
Ppiotr napisał/a: | Bez klina zrobiłem ponad 100 tysi | -zrobisz może i jeszcze milion - na to nie ma reguły - ale możesz też 10 km zrobić i na to też nie ma reguły. Życzę oczywiście miliona.
Ja osobiście jestem zwolennikiem nie poprawiania konstruktorów - jak coś wymyślili i policzyli to prawdopodobnie tak ma być. Nienawidzę prowizorek i druciarstwa. To moje zdanie jeśli masz inne twoja sprawa i twój samochód w końcu.
Moja dewiza - poprawiaj tylko wtedy jeśli się na czymś znasz lepiej niż konstruktor i tyle.
Myślę że to jest koniec tego tematu i nie ma sensu dalej piany nad nim bić. Z mojej strony to wszystko co miałem do napisania. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
Tomit
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-06-2017, 14:24
|
|
|
W 2011 zgłosiłem w tym temacie akcję z zerwanymi paskami. Dziś już tej Carismy nie mam (teściowa nią jeździ) ale mogę powiedzieć że akcja się udała i silnik w Cari po tych latach zachowuje się jak w momencie kupna 7 lat temu. Dziś szukam zadbanego Lancera 1.6 |
_________________ Pozdrawiam
Irek |
|
|
|
 |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2018, 13:03
|
|
|
Panowie odkopię trochę temat. Otóż mam do wymiany pasek wielorowkowy w 1.9 DiD 102km i powiedzcie mi jak sobie ułatwić do niego dostęp. Problem jest z odsunięciem komputera, bo na drodze stoją przewody od klimy i wspomagania. Jest jakiś tajny sposób na to? |
_________________ Mój poprzedni Misiek |
|
|
|
 |
sebcio7676
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2019 Posty: 11 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-05-2020, 10:18
|
|
|
Witam czy macie może jakieś nr producenta dayco na pasek alternatora i ten rugi od klimy carisma 1,6 103 km 2002 ? |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-05-2020, 14:15
|
|
|
sebcio7676 napisał/a: | Witam czy macie może jakieś nr producenta dayco na pasek alternatora i ten rugi od klimy carisma 1,6 103 km 2002 ? |
Skorzystaj sobie z e-katalogu intercars. Ja często z niego korzystam i uważam, że jest to fajna sprawa. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
sebcio7676
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2019 Posty: 11 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 24-05-2020, 17:50
|
|
|
pitt63 napisał/a: | sebcio7676 napisał/a: | Witam czy macie może jakieś nr producenta dayco na pasek alternatora i ten rugi od klimy carisma 1,6 103 km 2002 ? |
Skorzystaj sobie z e-katalogu intercars. Ja często z niego korzystam i uważam, że jest to fajna sprawa. |
Ok mam 👍 Czy ciężko wymienić te paski samemu ? Szukam jekiegoś schematu ale chyba mi to nie wychodzi. |
Ostatnio zmieniony przez sebcio7676 27-05-2020, 20:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-05-2020, 16:59
|
|
|
sebcio7676, to tak proste jak np. wymiana akumulatora. |
|
|
|
 |
|