Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:33 |
Czym róznią się blokady ? |
Autor |
Wiadomość |
wi.Tek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2008, 10:35
|
|
|
kameleon, elili, dzięki za odpowiedzi, podany wątek już zaczynam studiować |
|
|
|
 |
Axer [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2008, 11:41
|
|
|
Gene napisał/a: | sa wersje z SS i blokada |
Jasne że są elili napisał/a: | Gene takiej nie znalazłem. |
Ja znalazłem i mam elili napisał/a: | Ciekawe czy na forum są tacy, którzy je kupili. |
Są na forum ale jak to już gdzieś Gena napisał żadna blokada, SS, czy cholera wie co..... nie zastąpi zdrowego rozsądku - wiem coś o tym |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2008, 14:54
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | elektroniczne blokady dyfrów - czytaj hamulce - też dają rade w SS bez locka |
Nie zawsze, bo:
Axer napisał/a: | żadna blokada, SS, czy cholera wie co..... nie zastąpi zdrowego rozsądku - wiem coś o tym |
zwłaszcza jak eLka na brzuszku wisi
W terenie mały prześwit jest największym problemem . |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 18:05
|
|
|
elili napisał/a: | Herkules13 napisał/a: | elektroniczne blokady dyfrów - czytaj hamulce - też dają rade w SS bez locka |
Nie zawsze, bo:
Axer napisał/a: | żadna blokada, SS, czy cholera wie co..... nie zastąpi zdrowego rozsądku - wiem coś o tym |
zwłaszcza jak eLka na brzuszku wisi
W terenie mały prześwit jest największym problemem . |
W ostatnim numerze AS 4x4 opisują P4 i system ASTC w mitsu
Autor stwierdza tam,że system ten jest naprawde b. skuteczny, wręcz do tego stopnia że był bardziej przydatny niż pełna blokada tyłu |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2008, 16:32
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | W ostatnim numerze AS 4x4 opisują P4 i system ASTC w mitsu
Autor stwierdza tam,że system ten jest naprawde b. skuteczny, wręcz do tego stopnia że był bardziej przydatny niż pełna blokada tyłu |
Czytałem.
Prawie wie o czym pisze |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:12
|
|
|
elili napisał/a: | Czytałem.
Prawie wie o czym pisze |
Tzn |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2008, 19:35
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | Tzn |
Blokady pełnej nie da się zastąpić dohamowaniem kół (a do tego sprowadza się system w eLce).
Przy przejeżdżaniu przez błotnistą kałużę wystarcza.
Ale wystarczy pojechać na mokrą, pochyłą łączkę i spróbować podjazd lub trawersik. Tutaj pojazd z blokadą zajedzie dalej. I na mniejszych obrotach.
I z góry zjedzie bezpiecznie.
To tylko najprostszy przykład.
AS 4x4 testują samochody na torze. Z tego co pamiętam to nie ma tam pochyłości. Poza usypanymi "podjazdami", które i kaszlak z rozpędu weźmie.
W terenie potrzebna jest wiedza o możliwościach pojazdu : gdzie nie dasz rady nie wjeżdżaj. A stwiedzenia typu Cytat: | system był bardziej przydatny niż pełna blokada tyłu | mogą troche kosztować tego, kto wierzy słowu pisanemu. |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2008, 19:46
|
|
|
A czytałeś o Rumuńskich góralach, którzy śmigali starymi Daciami obok G klas w błocie?
Ciekawe czy oni też mają blokady ? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2008, 08:11
|
|
|
Takich historii jest masa. Chocby w opowiesciach Cejrowskiego, gdzie caly Camel Trophy z wyszpejonymi Land Rowerami opyla miejscowy indianiec starym pick-up'em. Doswiadczenie jest najwaznieszym czynnikiem wplywajacym na nasze przygody terenowe. Oczywiscie wszelkie dodatki ulatwiaja poruszanie sie autem po bezdrozach ale to tylko protezy. Blokada mostu jest najskuteczniejszym rozwiazaniem pozwalajacym wyciagnac auto z opresji. Ale calkowicie zgadzam sie z twierdzeniem, ze o dzielnosci auta i mozliwosciach off-roadowych przede wszystkim decyduje myslaca zaloga. Prosze mnie nie zrozumiec zle. Wiem, ze Komornicki w plaskaczu nie wiedzie tam gdzie my swoimi bulwarowkami ale majac do dyspozycji ten sam samochod jak myslicie kto sie lepiej spisze na probie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 16-09-2008, 09:54
|
|
|
elili napisał/a: |
AS 4x4 testują samochody na torze. Z tego co pamiętam to nie ma tam pochyłości. Poza usypanymi "podjazdami", które i kaszlak z rozpędu weźmie.
|
z tego co sie chwalili kiedys - testowali 4x4 na torze autotrapera przy salonie jeep/chrysler w Lodzi na ul.Rzgowskiej. sa pochylosci i powiem szczerze ze kaszlak moglby miec problemy ktos to sprawdzal? |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2008, 16:34
|
|
|
Gene napisał/a: | Doswiadczenie jest najwaznieszym czynnikiem wplywajacym na nasze przygody terenowe. |
Się zgadza ...
namotore napisał/a: | z tego co sie chwalili kiedys - testowali 4x4 na torze autotrapera przy salonie jeep/chrysler w Lodzi na ul.Rzgowskiej. sa pochylosci i powiem szczerze ze kaszlak moglby miec problemy ktos to sprawdzal? |
Tak, na tym torze robią testy |
|
|
|
 |
Baza
Nowy Forumowicz MOTOCYKLISTA
Auto: Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 16-01-2009, 13:44
|
|
|
Mam takie pytanko bo znalazłem ten temat odnośnie blokady w L200(2001r.) i się z kolegą zastanawiamy bo ma L200 ale dopiero go maluje... Czy blokada tylnego mostu działa na załączonym 2WD czy musi być dopiero 4WD lub reduktor załączony? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2009, 14:11
|
|
|
Baza blokada tylnego mostu to nie jest kolejna opcja wyposazenia auta. To bardzo przydatny ale i wymagajacy odpowiedniego traktowania mechanizm. Mozna go wlaczyc stojac lub bardzo wolno jadac. Uzywac tylko przy niewielkiej predkosci (nie pamietam chyba do 20 km/h). Na 2H jezdzi sie po czarnym lub w lekkim terenie. Jesli na 2H auto idzie to zapewniam Cie, ze nie potrzebujesz blokady. Blokada nie dziala przy napedzie tylko na jedna os (tyl). W praktyce wyglada to tak: 2H nie daje rady zapinasz 4H, dalej auto nie moze sobie poradzic zapinasz reduktor 4L, no i jak to nie pomoze to probujesz sie wyratowac szpera. Lepiej takze przed przeszkoda zapiac blokade i po przejechaniu zaraz odpiac. Ciagla jazda grozi uszkodzeniem mechanizmow przeniesienia napedu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Baza
Nowy Forumowicz MOTOCYKLISTA
Auto: Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 16-01-2009, 14:36
|
|
|
Gene napisał/a: | na 2H auto idzie to zapewniam Cie, ze nie potrzebujesz blokady. Blokada nie dziala przy napedzie tylko na jedna os (tyl). W praktyce wyglada to tak: 2H nie daje rady zapinasz 4H, dalej auto nie moze sobie poradzic zapinasz reduktor 4L, no i jak to nie pomoze to probujesz sie wyratowac szpera. Lepiej takze przed przeszkoda zapiac blokade i po przejechaniu zaraz odpiac. Ciagla jazda grozi uszkodzeniem mechanizmow przeniesienia napedu. | Takim ignorantem nie jestem Gene i miałem kilka terenówek wiem jak działają napędy i co do czego służy tylko kolega się zastanawiał czy blokada robi na 2H bo zapewne będzie chciał driftować jak go znam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-01-2009, 14:40
|
|
|
aaaaa no to jak tak to tak seryjna, fabryczna nie bedzie robic |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|