Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 11:33
Czym róznią się blokady ?
Autor Wiadomość
wi.Tek
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2008, 10:35   

kameleon, elili, dzięki za odpowiedzi, podany wątek już zaczynam studiować :)
 
 
Axer
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2008, 11:41   

Gene napisał/a:
sa wersje z SS i blokada


Jasne że są :D
elili napisał/a:
Gene takiej nie znalazłem.


Ja znalazłem i mam
elili napisał/a:
Ciekawe czy na forum są tacy, którzy je kupili.


Są na forum ale jak to już gdzieś Gena napisał żadna blokada, SS, czy cholera wie co..... nie zastąpi zdrowego rozsądku - wiem coś o tym :lol:
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2008, 14:54   

Herkules13 napisał/a:
elektroniczne blokady dyfrów - czytaj hamulce - też dają rade w SS bez locka

Nie zawsze, bo:
Axer napisał/a:
żadna blokada, SS, czy cholera wie co..... nie zastąpi zdrowego rozsądku - wiem coś o tym :lol:

zwłaszcza jak eLka na brzuszku wisi :P
W terenie mały prześwit jest największym problemem .
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2008, 18:05   

elili napisał/a:
Herkules13 napisał/a:
elektroniczne blokady dyfrów - czytaj hamulce - też dają rade w SS bez locka

Nie zawsze, bo:
Axer napisał/a:
żadna blokada, SS, czy cholera wie co..... nie zastąpi zdrowego rozsądku - wiem coś o tym :lol:

zwłaszcza jak eLka na brzuszku wisi :P
W terenie mały prześwit jest największym problemem .


W ostatnim numerze AS 4x4 opisują P4 i system ASTC w mitsu
Autor stwierdza tam,że system ten jest naprawde b. skuteczny, wręcz do tego stopnia że był bardziej przydatny niż pełna blokada tyłu
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 16:32   

Herkules13 napisał/a:
W ostatnim numerze AS 4x4 opisują P4 i system ASTC w mitsu
Autor stwierdza tam,że system ten jest naprawde b. skuteczny, wręcz do tego stopnia że był bardziej przydatny niż pełna blokada tyłu

Czytałem.
Prawie wie o czym pisze :badgrin:
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 19:12   

elili napisał/a:
Czytałem.
Prawie wie o czym pisze


Tzn :?:
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2008, 19:35   

Herkules13 napisał/a:
Tzn :?:

Blokady pełnej nie da się zastąpić dohamowaniem kół (a do tego sprowadza się system w eLce).
Przy przejeżdżaniu przez błotnistą kałużę wystarcza.
Ale wystarczy pojechać na mokrą, pochyłą łączkę i spróbować podjazd lub trawersik. Tutaj pojazd z blokadą zajedzie dalej. I na mniejszych obrotach.
I z góry zjedzie bezpiecznie.
To tylko najprostszy przykład.

AS 4x4 testują samochody na torze. Z tego co pamiętam to nie ma tam pochyłości. Poza usypanymi "podjazdami", które i kaszlak z rozpędu weźmie.

W terenie potrzebna jest wiedza o możliwościach pojazdu :P : gdzie nie dasz rady nie wjeżdżaj. A stwiedzenia typu
Cytat:
system był bardziej przydatny niż pełna blokada tyłu
mogą troche kosztować tego, kto wierzy słowu pisanemu.
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2008, 19:46   

A czytałeś o Rumuńskich góralach, którzy śmigali starymi Daciami obok G klas w błocie?

Ciekawe czy oni też mają blokady ? :lol:
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2008, 08:11   

Takich historii jest masa. Chocby w opowiesciach Cejrowskiego, gdzie caly Camel Trophy z wyszpejonymi Land Rowerami opyla miejscowy indianiec starym pick-up'em. Doswiadczenie jest najwaznieszym czynnikiem wplywajacym na nasze przygody terenowe. Oczywiscie wszelkie dodatki ulatwiaja poruszanie sie autem po bezdrozach ale to tylko protezy. Blokada mostu jest najskuteczniejszym rozwiazaniem pozwalajacym wyciagnac auto z opresji. Ale calkowicie zgadzam sie z twierdzeniem, ze o dzielnosci auta i mozliwosciach off-roadowych przede wszystkim decyduje myslaca zaloga. Prosze mnie nie zrozumiec zle. Wiem, ze Komornicki w plaskaczu nie wiedzie tam gdzie my swoimi bulwarowkami ale majac do dyspozycji ten sam samochod jak myslicie kto sie lepiej spisze na probie.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 16-09-2008, 09:54   

elili napisał/a:

AS 4x4 testują samochody na torze. Z tego co pamiętam to nie ma tam pochyłości. Poza usypanymi "podjazdami", które i kaszlak z rozpędu weźmie.


z tego co sie chwalili kiedys - testowali 4x4 na torze autotrapera przy salonie jeep/chrysler w Lodzi na ul.Rzgowskiej. sa pochylosci i powiem szczerze ze kaszlak moglby miec problemy :mrgreen: ktos to sprawdzal?
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2008, 16:34   

Gene napisał/a:
Doswiadczenie jest najwaznieszym czynnikiem wplywajacym na nasze przygody terenowe.


Się zgadza ...

namotore napisał/a:
z tego co sie chwalili kiedys - testowali 4x4 na torze autotrapera przy salonie jeep/chrysler w Lodzi na ul.Rzgowskiej. sa pochylosci i powiem szczerze ze kaszlak moglby miec problemy ktos to sprawdzal?


Tak, na tym torze robią testy
 
 
Baza 
Nowy Forumowicz
MOTOCYKLISTA

Auto: Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Wysłany: 16-01-2009, 13:44   

Mam takie pytanko bo znalazłem ten temat odnośnie blokady w L200(2001r.) i się z kolegą zastanawiamy bo ma L200 ale dopiero go maluje... Czy blokada tylnego mostu działa na załączonym 2WD czy musi być dopiero 4WD lub reduktor załączony?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2009, 14:11   

Baza blokada tylnego mostu to nie jest kolejna opcja wyposazenia auta. To bardzo przydatny ale i wymagajacy odpowiedniego traktowania mechanizm. Mozna go wlaczyc stojac lub bardzo wolno jadac. Uzywac tylko przy niewielkiej predkosci (nie pamietam chyba do 20 km/h). Na 2H jezdzi sie po czarnym lub w lekkim terenie. Jesli na 2H auto idzie to zapewniam Cie, ze nie potrzebujesz blokady. Blokada nie dziala przy napedzie tylko na jedna os (tyl). W praktyce wyglada to tak: 2H nie daje rady zapinasz 4H, dalej auto nie moze sobie poradzic zapinasz reduktor 4L, no i jak to nie pomoze to probujesz sie wyratowac szpera. Lepiej takze przed przeszkoda zapiac blokade i po przejechaniu zaraz odpiac. Ciagla jazda grozi uszkodzeniem mechanizmow przeniesienia napedu.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Baza 
Nowy Forumowicz
MOTOCYKLISTA

Auto: Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Wysłany: 16-01-2009, 14:36   

Gene napisał/a:
na 2H auto idzie to zapewniam Cie, ze nie potrzebujesz blokady. Blokada nie dziala przy napedzie tylko na jedna os (tyl). W praktyce wyglada to tak: 2H nie daje rady zapinasz 4H, dalej auto nie moze sobie poradzic zapinasz reduktor 4L, no i jak to nie pomoze to probujesz sie wyratowac szpera. Lepiej takze przed przeszkoda zapiac blokade i po przejechaniu zaraz odpiac. Ciagla jazda grozi uszkodzeniem mechanizmow przeniesienia napedu.
Takim ignorantem nie jestem Gene i miałem kilka terenówek wiem jak działają napędy i co do czego służy tylko kolega się zastanawiał czy blokada robi na 2H bo zapewne będzie chciał driftować jak go znam :D
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2009, 14:40   

aaaaa no to jak tak to tak :mrgreen: seryjna, fabryczna nie bedzie robic :(
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.