16,5 l/100 PB [emeryt] |
Autor |
Wiadomość |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 25-01-2008, 16:54
|
|
|
jeśli olej jest jeszcze dobry to nie powinna spadać znacząco poniżej lewej kreski (normal) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 16:56
|
|
|
Pewnie ze jest dobry ... no i wlasnie jest pomiedzy czerwona a pierwsza kreska!!
nie zalamujcie mnie ......... |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 25-01-2008, 16:58
|
|
|
jonasz666 napisał/a: | Dzisiaj pojechałem po termostat i zobaczyłem ze wskazowka wsdzystko dobrze pokazywała, weic narazie nie kupiłem .. |
skoro raz Ci działa a raz nie to go wymień i tak ,bo otwiera się pewnie jak chce a jak mu się nie bedzie chciało kiedyś otworzyć to będziesz miał problem.... |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 16:59
|
|
|
Wczoraj sprawdzalem poziom oleju i bylo wszystko OK.
Docieram silnik po wymianie pierscieni .. Dzisiaj kilka razu wchodziłem na wysokie obroty (tak jak zalecaliscie) ... Czy to mozliwe zeby szlag wszystko trafił ? ;((( |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 25-01-2008, 18:47
|
|
|
A wiesz że jak silnik się "ułoży" to i tak musisz olej wymienić !?
czytaj olej się zużył , filtr oleju też do wymiany ! |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 19:00
|
|
|
Ja zrobilem moze z 700 km .. wiec nie sadze ze sie ułozył silnik, a olej zdazyl sie zuzyc.
I nawet jesli olej bylby zuuzyty to dlaczego mialoby to spowodować zmniejszenie ciśnienia oleju? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-01-2008, 19:45
|
|
|
Na wolnych obrotach u mnie ciśnienie jest ledwo co wychylone, natomiast podczas jazdy wskazówka jest gdzieś w połowie skali. Im wyższe obroty tym ciśnienie wyższe ale nigdy raczej nie dochodzi dalej jak do 2/3 skali. Jak silnik zimny to i ciśnienie wyższe. Myślę, że jak na wolnych obrotach masz ledwo wychyloną wskazówkę to nic złego się nie dzieje. Gorzej jak mu dasz po obrotach a ciśnienie nie wzrośnie... |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 19:54
|
|
|
jonasz666 napisał/a: | Docieram silnik po wymianie pierscieni | Pierścienie nie mają nic do ciśnienia oleju w silniku , natomiast złe złożenie panewek korbowodów już tak . Najlepiej podjedź do mechanika który wymieniał ci pierścienie , na sprawdzenie ciśnienia oleju , przy okazji sprawdzi ciśnienie w cylindrach . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-01-2008, 20:45
|
|
|
jonasz666 w kwestii wskazań wskaźnika temperatury wymień termostat. |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 20:48
|
|
|
Ale wczesniej było wszystko OK. trzymał ciśnienie na dobrym poziomie.
Mechanik powiedział mi ze zrobi mi pomiar ciśnienia po 3 tys km. Wtedy tez bedzie dokrecał głowice.
Czy cisnienie na takim poziomie jest bardzo niebezpieczne?
Podczas jazdy cisnienie ładnie rosnie i oscyluje w tych wskazanych granicach ...
[ Dodano: 25-01-2008, 20:50 ]
Viader: od dawna tak jezdzisz? Nic sie nie dzieje ?
Hugo: Ok prawdopodnie kupie w nastepnym tygodniu. Bede potrafil to wymienic sam? (laik )
a moze to po prostu padl czujnik? |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 25-01-2008, 21:15
|
|
|
ok bo widzę że zbyt dużymi skrótami myślowymi się posługuję. Moja wina.
Jeśli rozbierałeś silnik to różne rzeczy trzeba brać pod uwagę. Przy spadającym ciśnieniu oleju jednak trzeba kombinować od najprostszych rzeczy a zarazem najtańszych.
Stan oleju jest najistotniejszym czynnikiem wpływającym na ciśnienie oleju.
Następny w kolejności jest filtr oleju. W eclipse występują dwa typy filtrów ! Różnią się nie tylko wyglądem zewnętrznym ale również a co najistotniejsze przepływem. Co determinuje też ciśnienie oleju.
Częstym powodem niedostatecznego ciśnienia oleju na niskich obrotach jest stosowanie filtrów filtrona ,które całkowicie nie nadają się do większości japońskich aut. Bo nie stosują się do właśnie parametru przepływu a co najistotniejsze zwykle bardzo awaryjny zawór zwrotny.
Zacznijmy od początku. Jaki był zakres remontu Twojego silnika, jakie są niepokojące Cię objawy, ewentualnie ,które występowały przed remontem a które pojawiły się po remoncie ?
W temacie jest ogólny chaos i może sprecyzuj jeszcze raz to o co pytam. Bardzo ułatwi to pomoc Tobie i wyeliminuje wypisywanie nieistotnych głupot. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 21:18
|
|
|
jonasz666, A może coś z elektryką i dwa zegary źle wskazują Takie coś mi przyszło do głowy |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2008, 23:59
|
|
|
HouseM Zalałem nowy olej i dałem nowy filtr (niewiem jakiej firmy).. pozniej zdecydowalem sie na remont- zostaly wymienione pierscienie i uszczelniacze zaworowe.
Przed remontem silnik mial slabe cisnienie na czwartym cylindrze i jeszcze strasznie halasowaly popychacze. Po remoncie wszystko ok. Cisnienia nie mierzylem, ale silnik zachowywal sie duzo lepiej. Ustalo stukanie i silnik dobrze sie zbieral.
Jezdzilem caly czas na lekkim gazie, dzisiaj pozwolilem mu sie cieszyc wysokimi obrotami (bez obciazania). Pod koniec jazdy zauwazylem ze wskaznik cisnienia oleju jest pomiedzy czerwona i biala kreska .. zawsze byl za biala kreska .. kiedy otworzylem maske wydawalo mi sie ze dochodzi troche mocniejszy dziek pracy popychaczy .. w dynamice auta nie odczułem roznicy.
Sprawdzałem stan oleju i jest wszystko ok.
Wytlumacz mi jak stan oleju (tu chyba nie chodzi o poziom?) wpływa na cisnienie. Czy filtr tak szybjko odmowiłby posłuszeństa? Gdyby naprawde sie nie nadawal prawodpodobnie skutki pojawilyby sie od razu (zle mysle?) |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2008, 00:08
|
|
|
700km po remoncie? olej kwalifikuje sie juz do pierwszej wymiany, lacznie z filtrem |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2008, 11:18
|
|
|
Goldi no ale wytlumacz mi jak to sie ma do Cisnienia? Bo ja tego nie potrafie pojąc .. Ja mowie o Cisnieniu a Wy mi mowicie o zuzyciu oleju .. I nie bede wymienial oleju 5 razy przez te 3 tys.. |
|
|
|
 |
|