Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G92] Wyciek oleju, ale skad?
Autor Wiadomość
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 10-01-2009, 16:04   

Dzieki serdeczne.Pozdrawiam wszystkich mitsumaniaków!!!
_________________

 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-01-2009, 20:48   

witam, dzięki za link, również sam skuszę się naprawiać, podobnie jak biriapro, przy okazji zmienię rozrząd, puki co mam lekki wyciek, ale chyba mnie to nie minie, ostatnio od wymiany do wymiany musiałem troszkę oleju dolać, bo przez to mi ubyło, mój ma niby 190kkm przebiegu, mam go od pół roku i tego wycieku nie miał, jak kupiłem, przejechałem już 15kkm i poza tym nic się nie sypie, super samochodzik, zawsze wierzyłem w trwałość mitsubishi;) olej silnikowy leję 10w40 castrola w ciemno, nie wiedziałem jaki olej wcześniej był pozdrawiam
 
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2009, 12:48   

witam też mam w tym miejscu wyciek... mało tego ostatnio wyciekł mi tamtędy prawie litr. I tu moje pytanie: czy nie powinna zapalić mi się kontrolka od oleju?

A co do diagnozy nie chce mi się szukać, kupuje wszystkie uszczelniacze, uszczelkę pod głowicę do tego wymienię olej na valvoline i filtr bo tak czy siak muszę wymienić pasek rozrządu, generalnie mam misiaczka pół roku, a, odpukać, jeszcze nic nie robiłem oprócz dolewania oleju i benzyny. dlatego dojdą do tego świece, przewody i filtr powietrza. mam nadzieję, że to odkryje prawdziwe oblicze misiaczka ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2009, 17:02   

archi_voo napisał/a:
czy nie powinna zapalić mi się kontrolka od oleju?
Litr to wbrew pozorom nieduży ubytek. Kontrolka nie zapali się nawet jak będziesz miał sucho na bagnecie.
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-09-2009, 17:09   

archi_voo napisał/a:
czy nie powinna zapalić mi się kontrolka od oleju?

zapali się, gdy nie ma smarowania. olej jest zasysany z dna miski olejowej, więc zapaliłaby się, jakby oleju prawie nie było (czyli gdzieś poniżej litra)
i tak zauważyłem, że mniej więcej od dolnego do górnego stanu jest właśnie około 1l

Polecam kupić zestaw uszczelek erling do tego silniczka za 220zł u Japaneze - opłaca się bo są tam uszczelki kolektorów, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pokrywy zaworów, oczywiście uszczelka pod głowicę, uszczelniacz wałka rozrządu (wału należy dokupić oddzielnie), uszczelka korka oleju, uszczelki kanałów od świec

ponadto kupiłem:
uszczelniacz wału 11zł
świece ngk 40zł
filtr powietrza 20zł
pasek rozrządu mitsuboshi 85zł
napinacz gmb 85zł
pompa wody gmb 125zł
filtr oleju 10zł
pasek alternatora i wspomagania łącznie za około 50zł

planowanie głowicy ~100zł

nowe borygo i olej >100

ponadto kupiłem

łączniki stabilizatorów Mitsu za 90zł
osłona prawa kolumny kierow 25zł
klocki ham kashiyama 40zł
korek chłodnicy 20zł

przy zmianie uszczelki powinno się zmienić śruby głowicy na nowe, jak coś to mam na sprzedaż nówki firmy erling

tydzień temu właśnie skończyłem robić swój silniczek;) jakbyś miał jakieś pytania to służę. Piękna była ta chwila, gdy po złożeniu nie musiałem kręcić go dłużej jak 3 sekundy i załapał, jakby nigdy nic:) ehh
pierwszy raz w życiu silnik robiłem i to sam, dumny z siebie jestem jak cholera, pozdrawiam
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
Ostatnio zmieniony przez tomekk 07-09-2009, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-09-2009, 21:56   

hmmm. ciekawe, bardzo dziękuję wszystkie sugestie i tego typu rozpiski przed wydaniem moich pieniędzy bardzo mile widziane. A czy uszczelniacz wałka w zestawie uszczelek erling to uszczelniacz także od strony aparatu czy tylko od strony paska???

a co do samodzielnego robienia silnika nie wiem czy bym się odważył chociaż pracuję w samochodach (bardziej nagłośnienie, elektryka, wyposażenie i tuning). Musiałeś mieć długo silnik rozbebeszony? Ja nie mam garażu, a szef prędzej załatwi mi zniżkę u mechanika niż pozwoli dłużej pogrzebać ;p to poczekam aż japaneze skończy urlop chyba, że znajdę gdzieś to samo. A kto się orientuje gdzie w poznaniu kupić olej valvoline w dobrej cenie?

pozdrawiam
_________________
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-09-2009, 22:48   

no mi długo, bo się dłubałem jak głupi i wszystko czyściłem na cacy;)
Zmieniłem miejsce wtryskiwaczy gazowych,teraz są idealnie pod kątem tuż obok benzynowych. musiałem potem stare dziury zaślepić.
Czyściłem dolot z nalotu w środku chyba pół dnia, i potem z zewnątrz cholera wie po co:)
Zaślepiłem zawór EGR? ten od powrotu spalin do dolotu
Docierałem zawory ręcznie, każdego chyba z pół godzinki (dywanik posłałem w pokoju i filmy na pc oglądałem bo w garażu bym ocipiał) po 5 razy pastę nakładałem na każdego
Myłem blok silnika do sucha, ale po pewnym czasie dałem za wygraną.
Wymieniłem osłonę gumową kolumny kierowniczej i końcówkę drążka
kolektor wydechowy wypucowałem szczotką drucianą na wiertarce
zaizolowałem dodatkowo przewody elektryczne
wypucowałem głowicę
czyściłem przepustnicę - to do poprawienia, spieszyło mi się już
usunąłem widoczny nalot z tłoków
myłem wszystkie osłony, dekielki itp

Zajęło łącznie 5 dni, wszystko samemu. Gdyby tak się nie babrać jak ja, to zawijając się da radę w 2 dni zrobić, ja miałem trochę dłużej bo mam gaz i w sumie się nie spieszyłem

archi_voo napisał/a:
A czy uszczelniacz wałka w zestawie uszczelek erling to uszczelniacz także od strony aparatu czy tylko od strony paska???

No tylko od strony rozrządu:/ Od strony aparatu wstawiłem zwykły oring, tylko niezwykle go trudno znaleźć, chyba z 8 sklepów odwiedziłem (5 motoryzacyjnych i 3 rolnicze) i właśnie tylko w jednym, rolniczym, zastałem taki oring za całe 2zł ;) do tego kupiłem 2 oringi takie mniejsze po 1zł do rurki, która idzie od termostatu do pompy wody.
Zapomniałem dodać, że w zestawie uszczelek jest jeszcze uszczelka pokrywy zaworów, zaraz edytuję poprzednią wypowiedź.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-09-2009, 17:26   

tomekk napisał/a:
Od strony aparatu wstawiłem zwykły oring, tylko niezwykle go trudno znaleźć, chyba z 8 sklepów odwiedziłem (5 motoryzacyjnych i 3 rolnicze) i właśnie tylko w jednym, rolniczym, zastałem taki oring za całe 2zł
To fakt. Jest to bardzo nietypowy rozmiar.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-09-2009, 12:46   

Witam ze smutkiem. Otoz i mnie czeka wymiana uszczleki gdyz zaczelo cieknąć w tym samym miejscu co u wszystkich.
Jednak jeszcze mam zapytanie :
Pasek rozrządu wymieniany 9500 temu wraz z rolka, pompa wody uszczelniaczami wałka i wału.
Czy musze to wszystko znowu wymieniac? Jesli tak to fatalnie jak na budzet bidnego studenta..
Ile zaplace za calosc? Bylem dzis u mechanika narazie umyjemy silnik, zeby potwierdzic skad cieknie, nie pytalem o koszty bo w tym momencie ciezko cokolwiek powiedziec..
Kilku koelgów wypisalo tu cenniki jednak wiadomo, ze majac znajomosci mozna cos wynegocjowac a majac umiejetnosci zrobic cos samemu...
Ja jestem skazany na zaplacenie sumy mechanikowi..
Czy oprocz uszczelki glowicy i jej planowania cos mnie jeszcze czeka?
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-09-2009, 15:28   

j-rules napisał/a:
Czy musze to wszystko znowu wymieniac?
Wymień tylko pasek rozrządu. Resztę zostaw.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 15-09-2009, 15:33   

j-rules napisał/a:
Ja jestem skazany na zaplacenie sumy mechanikowi..

ile sobie zażyczyl???
Hugo napisał/a:
j-rules napisał/a:
Czy musze to wszystko znowu wymieniac?
Wymień tylko pasek rozrządu. Resztę zostaw.

jestem tego samego zdania...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-09-2009, 20:40   

Jeszcze nie wiem ile sobie zazyczyl. Jutro podjezdzam ustalac co i jak. Dam znac, ale tak czy siak jestem splukany :P

[ Dodano: 17-09-2009, 16:32 ]
mechanik mowi ze zrobi to za 500 z czesciami. Byloby niezle..

[ Dodano: 30-09-2009, 21:06 ]
No i odebralem dzis sir Lancelota. Sucho :) Uszczelka wymieniona, glowica splanowana, za 500 km mam wpasc na ogledziny czy wszystko ok.
Zaplacilem 400 pln za to plus wymiana oleju (olej mialem kupiony) i zaleglego filtru paliwa oraz czyszczenie krokowca i przepustnicy. Zdziwilem sie myslalem ze bedzie drozej :)
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Third 
Nowy Forumowicz
IT test drive ;)

Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 21
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2009, 21:34   

Witam!
No to zaskocze Was panowie cena jaka dzisiaj uslyszalem na jednym z serwisow, nie jest to autoryzowany serwis, ale specjalizujacy sie w miskach. Otoz cieknie u mnie w okolicach aparatu zaplonowego - takze podejrzewam tam o-ring i ogolnie obudowa silnika jest zabrudzona, dopiero mam 2 miesiace misia, no i ciagle w pracy ale zaczne chyba od umycia dokladnie silnika i zobaczenia skad dokladnie cieknie.
Otoz zaskocze Was cena.
Temat: Moja pompa wody i swiece
Do zrobienia - wymienic pompe wody, swiece no i usunac wycieki
Uslyszalem - uszczelka glowicy wraz z uszczelniaczami do wymiany, do tego planowanie glowicy i standardowe czynnosci serwisowe.
Cena: umycie silnika plus czesci (uszczelniacze, bo pompa moja i swiece rowniez) plus planowanie glowicy plus robocizna (sama robocizna gdzies w oklicach 400 PLN) to:
1. oryginalne uszczelki (zalecane) - max 1800 PLN (tak, tak, dokladnie ok 2K)
2.zamienniki - max 1000 PLN


O miejscy, o ktorym mowie slyszalem ze sa dobrzy i drodzy, ale z tego co tu piszecie to chyba albo naprawde sa bardzo dobrzy, albo bardzo sie cenia. Ogolnie nie usmiecha mi sie wkladac do kilkunastoletniego auta ok 2k, bo jeszcze kilka rzeczy do zrobienia.

Nic, najpierw sam umyje silnik, doleje oleju i bede obserwowal, potem poszukam jakies warsztatu gdzie mozna to (mam nadzieje) zrobic taniej.
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 21-10-2009, 21:46   

W twoim przypadku możesz mówić o pechu bo wymiana pompy wody jak i uszczelki pod głowicą wiąże się z duzym nakładem pracy,no moze 1800 to lekka przesada ale koło 1000 mozna zostawić ,do tego proponuje wymiane rozrządu za jednym zamachem z pompą wody czyli materiały japońskie jakieś 170-190 zł pasek plus napinacz.
 
 
 
Third 
Nowy Forumowicz
IT test drive ;)

Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 21
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2009, 21:55   

Rozrzad obowiazkowo, mimo iz poprzedni wlasciciel zareczal ze zrobiony, ale auto ogolnie jest zaniedbane.
I wlasnie sie zastanawiam czy robic czy przymierzac sie do sprzedania...

Narazie zbieram fundusze, troche szkoda mi auta, bo pomimo iz nie jest to GT ani EVO, to podoba mi sie bardzo, no ale jak zbliza sie wlozenie sporej kasy to czlowiek sie musi porzadnie zastanowic, tym bardziej ze ja u siebie juz tylne zawieszenie robilem (700 PLN), bo rdza miala posilek. No nic, dam znac na biezaco co udalo mi sie zdzialac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.