Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Jakie nakrętki? Felgi sport edition
Autor Wiadomość
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 13-05-2013, 09:49   

Hugo, ja zaszalałem :P i wziąłem se takie coś jeszcze ;)
http://felgeo.pl/product-...oru-z-logo.html
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 13-05-2013, 11:55   

A już nie będę przesadzał :wink:
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-02-2016, 22:07   

Hejka.nie wiem czy to dobry temat,ale jakos nie znalazlam odpowiedniego.Otoz mam problem z odreceniem srub/nakretek w kolach.jakos nie idzie tym ori kluczem.Pojade do wulkanizatora to mi je odreci.Ale czy jest cos czym mozna posmarowac szpilki s kola h albo te nakretki zeby mi pozniej latwiej bylo je odkrecac?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-02-2016, 07:09   

Ewcia80 napisał/a:
Ale czy jest cos czym mozna posmarowac szpilki s kola h albo te nakretki zeby mi pozniej latwiej bylo je odkrecac?

Ja bym niczym nie smarował, tylko dokręcał z przewidzianym momentem kluczem dynanometrycznym 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 26-02-2016, 07:32   

dokładnie, często ludzie dokręcają koła "na chama" i potem jest problem a właściwy moment to o ile mnie pamięć nie myli to 98 Nm czyli w realu mocno ale rękami a nie jak się czasem widzi że ludzie skaczą po kluczu

ale oglądnij sobie szpilki czy gwint czasem nie jest uszkodzony
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-02-2016, 07:39   

Do samego odkręcania polecam klucz teleskopowy 8) :



Daje rade :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2016, 10:01   

Mam taki klucz teleskopowy,ale bez tej nasadki.Czyli jak kupie nasadke 21 to teoretycznie to powinien byc lepszy klucz od tego ori,tak?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-02-2016, 10:56   

Do odkręcania na pewno, tylko dobierz odpowiedni rozmiar nasadki, bo są bodajże na 1/2, 3/4, 3/8 cala :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-02-2016, 17:08   

Ewcia80 napisał/a:
Ale czy jest cos czym mozna posmarowac szpilki s kola h albo te nakretki zeby mi pozniej latwiej bylo je odkrecac?

Ja tam zawsze w wszystkich swoich autach daje smaru miedziowego lub zwykłego do łozysk w nakretki
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-02-2016, 19:37   

milo napisał/a:
Ja tam zawsze w wszystkich swoich autach daje smaru miedziowego lub zwykłego do łozysk w nakretki

Nie boisz się, że ci się poluzują :?:
Smar miedziany to ja daję tylko na styku tarczy i felgi.
Może forumowi mechanicy się wypowiedzą 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-02-2016, 20:57   

Bizi78 napisał/a:
Nie boisz się, że ci się poluzują

Nigdy sie nie zdarzyło :mrgreen:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 27-02-2016, 07:09   

a mi się już poluzowały, same albo ktoś im "pomógł" to już przy delikatnym poluzowaniu słychać jakby w kole strzelało, gruchotało - miałem już 2 razy "okazje" to słyszeć
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-02-2016, 07:22   

Dajcie spokój z tym smarowaniem śrub, jak chcecie się przepychac nad metodami czy na sucho czy na smarze to zarzućcie jakiś mądry artykuł albo instrukcje z manuala mówiącą, że tak sie robi.
Śruby wkręcamy na sucho, gwint ma być czysty, w razie konieczności szczotką druvianą oczyszczamy gwint, jak gwint jest zniszczony to wymieniamy w komplecie szpilke i nakrętke.
Jak już ktoś się uprze na smarowanie szpilek to nalezy pamiętać, że nie kazdy smar się do tego nadaje, smar po ogrzaniu i wystygnieciu może wykazywać tendencje do zapiekania, smar zwiększa poslizg na połaczeniu gwintowym przez co zmienia się moment dokręcania względem przykrecania na sucho, latwiej dzięki temu o zerwanie gwintu bądź szpilki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-02-2016, 07:50   

Największy problem z odkręceniem śrub jest po silnorękich gumiarzach :mrgreen: .
Odkąd dokręcam śruby sam kluczem dynanometrycznym z odpowiednim momentem nie mam problemów z odkręceniem :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2016, 21:20   

Ja smaruję miedzianym sam gwint - nigdy kołnierz nakrętki, raz w roku :) I to też tak bardzo niedużo żeby bokiem nie wypływało.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.