Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chyba zepsuty rozrusznik
Autor Wiadomość
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 25-08-2012, 07:17   

Jak następnym razem się zawiesi, najpierw poruszaj kablami przy samym rozruszniku i sprawdź czy zapali, jak nie to popukaj jakimś metalowym przedmiotem w jego obudowę, a ja k i tym razem nie da znaku życia, można na biegu pchnąć autko ciutkę do przodu i ciutkę do tyłu by wał się ruszył. Tak znajdziesz bądź wykluczysz możliwe przyczyny (brak lub słabe przejście prądu, końcówkę szczotek, bądź zakleszczanie bendiksu) ale najrozsądniej będzie po prostu wyjąć rozrusznik i zawieźć do sprawdzenia i ewentualnej naprawy, co by mieć pewność, ze nie będzie niespodzianek w najmniej spodziewanym momencie :)
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 25-08-2012, 07:46   

Mój akumulator, zdechł sobie ot tak, bez powodu, najzwyczajniej skończył się jak to producent skrupulatnie przewidział :evil:
Efekt tego końca w TD wygląda tak:
http://youtu.be/i8WT90xiWyI
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 27-08-2012, 21:11   

Artur muszę ci powiedzieć że efekt padnięcia akumulatora dość ciekawy.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
effendi 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 1
Skąd: GK
Wysłany: 20-09-2013, 14:23   

Witam - mam podobny problem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjne słychać stuk, cykanie... - auto nie odpala. Byłem u mechanika wymienił szczotki - pomogło na 2-3 mce - teraz problem powrócił.
Mechanik twierdzi, że problemem może być również kostka przy stacyjce. Czy ma rację? proszę o info...
Może macie jakieś foto gdzie szukać tego rozrusznika... będę wdzięczny (cari 1.6 '96)
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2013, 14:44   

Polecam Elektro-start w Wawie na ul. Karczewskiej. Specjalizują się w rozrusznikach i alternatorach, 0 fuszerki. Miałem ten sam problem i wymienili mi na zregenerowany :)
_________________

 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-11-2015, 14:16   

No i trafiło na mnie. Objawy mam następujące: po przekręceniu kluczyka brak jakiejkolwiek reakcji rozrusznika. Natomiast przygasa podświetlenie zegarka na konsoli, a pod maską cyka pompa abs. Kontrolki zegarów nie przygasają. Z tego co wyczytałem to przy awarii immobilisera rozrusznik normalnie kręci, więc ten element raczej wykluczam. Jestem "ciemny" z elektryki, ale moim zdaniem jest jakiś spadek napięcia i jeśli dobrze rozumuję to prąd do rozrusznika dochodzi. Czy to może być jeszcze np. luźna masa ? Albo może stacyjka?
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 08-11-2015, 15:59   

Raczej mało prawdopodobne aby była luźna masa. Miałem dokładnie taki sam objaw w cari 1,6 wtedy poszedł automat w rozruszniku. Szczotki miałem w idealnym stanie. Nie wiem jak u Ciebie, ale w 1,6 dostęp do rozrusznika jest fatalny.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-11-2015, 16:01   

Najprawdopodobniej wina zużytych szczotek co można sprawdzić pukając w rozrusznik podczas próby odpalania czymś metalowym, Jeśli wtedy rozrusznik zakręci to na pewno szczotki.
Kontrolki przygasają bo przekręcając kluczyk zasilasz cewkę elektrowłącznika. Przy słabej masie kontrolki przygasały by praktycznie całkiem.
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-11-2015, 20:02   

Czyli potwierdzacie poniekąd moje rozumowanie, że prąd do rozrusznika dochodzi, a zatem to nie jest wina stacyjki. Pukałem dzisiaj w obudowę - bez rezultatu. Dostęp od góry faktycznie kiepski, kiedyś odkręcałem rozrusznik przy okazji demontażu skrzyni biegów, ale wtedy robiłem to z poziomu kanału. Spróbuję dostać się od góry, ale nie wiem czy przejdzie mi pod kolektorem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-11-2015, 21:44   

Jeśli nic nie daje pukanie to całkiem możliwe, że to elektrowłącznik jak napisał remi. Rozebranie i odpowiednie pomiary na pewno wszystko wyjaśnią.
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-11-2015, 20:04   

Dziś znowu opukałem go młoteczkiem kilka razy i początkowo bez rezultatu, ale po kilku próbach ( przekręceniach kluczyka) zaskoczył. Po tym go wymontowałem. Informuję przy okazji, że jest to możliwe od góry, z prawej strony, trzeba tylko zdjąć wąż od turbiny - ten dochodzący do obudowy filtra powietrza. No i teraz nie wiem, czy to szczotki, czy ten automat ? A może być tak, że automat raz załapuje a innym razem już nie ?
 
 
sylmak 
Forumowicz


Auto: carisma 1.6 GLX 16V 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 91
Skąd: legnica
Wysłany: 12-11-2015, 20:31   

Ja u siebie w Miśku szczotki w rozruszniku wymieniałem już dwukrotnie. Nie wiem czy za pierwszym razem były słabszej jakości czy tak często odpalam :lol:
_________________
Jazda to moja pasja :)
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 12-11-2015, 23:32   

Jak będziesz się dostawał do szczotek, to uważaj, żebyś nie zgubił takiego izolatora od góry.
 
 
TRAWOR76 
Mitsumaniak
DESTRUKTOR


Auto: Lancer VIII, Colt CZ30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 380
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-09-2016, 00:09   

u mnie też ,dopiero kupiona cari 1.6 gaz ,niestety odpala prawie zawsze ....i tak podejrzewam rozrusznik ...po uderzeniu w typa się pobudza i kręci aż mu się odechce...ale dostęp do rozrusznika faktycznie masakra i jeszcze ten gaz to chyba mechanik i regeneracja oczywiście sprzedawca nic nie wspomniał przy sprzedaży :twisted:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-09-2016, 06:33   

Jak po pęknięcie działa to prawie na pewno wina szczotek. Za szczotki i profilaktycznie tuleje zapłaciłem coś koło 20zł bo wymieniłem sam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.