Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Pompka sprzęgła - wymiana, regeneracja
Autor Wiadomość
kokoksik 
Forumowicz
żubrCzasemSieStawia


Auto: galant 2,0 97r. EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Pińczów
Wysłany: 29-04-2013, 21:41   

Dzisiaj i ja dołączyłem do grona osób z wpadniętym pedałem sprzęgła.
Miałem te objawy wcześnie ale czekałem na cieplejsze dni z regeneracją











[ Dodano: 01-05-2013, 12:06 ]
Po wymianie gumek w pompie nie mogę odpowietrzyć sprzęgła ( cały czas miękkie) Po odkręceniu krucia przy pompie i zatkaniu palcem otworu pompa wytwarza ciśnienie i może padł wysprzęglik
_________________
kokoksik
 
 
roman33 
Nowy Forumowicz

Auto: IBIZA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Borek
Wysłany: 17-05-2013, 11:21   

cześć co dokupowania używanych pomp sprzęgła to nie polecam na allegro, czy gdzie kolwiek indziej. Zazwyczaj dostaniemy strasznie zużytą i nie wiele pociągnie. Bardzo ciężko jest trafić na taką w dobrym stanie na, której jeszcze trochę pojeździmy. Według mnie opłaca się kupić pompe np firmy TRW bardzo solidna coś takiego np.http://www.iparts.pl/czes...161-pnb526.html I mamy przynajmniej gwarancje i pewność, że nie wysiądzie po tygodniu. Pozdrawiam :)
 
 
adm78 
Forumowicz

Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-05-2015, 14:59   

Witam

Cieknie mi z pompki spod gumki na dywanik więc czas na wymiane. Prosze napiszcie czy numer pompki do gala 2.5 99r to jest PNB533? czy podejdzie ta firmy TRW z linku:
http://www.4cars.pl/samoc...zegla,0.php#top
_________________
rafal
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 04-11-2016, 17:04   

Witam.
Czy ktoś mógłby mi podać jakiś link do stronki gdzie będę mógł kupić zestaw naprawczy do pompki sprzęgła do mojego gala 2.0 1997r 4g63??
A moze taki zestaw bedzie pasował??
http://allegro.pl/reperat...6586263935.html
_________________
LUC
 
 
suchyds 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 20
Skąd: Czempiń
Wysłany: 06-11-2016, 08:46   

Witam kolego jak najbardziej wystarczy taki zestaw.
Ja swojego czasu znalazłem fajny zestawik w internecie gdzie było nawet tłoczysko, ale niestety nieosiągalne na dzień dzisiejszy, wiec musiałem sie uraczyć zestawem podstawowym, srednio wystarcza na rok czasu. :wink:
_________________
suchy
8,6/100 cykl mieszany
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 06-11-2016, 13:35   

Wielki dzięki za pomoc suchyds:)
Jezeli mozesz to odpowiedz mi jeszcze na 2 pytania:)
1) jak zamontowac taki zestaw? Moglbys mi opisac krok po kroku jak to zrobic?:)
2) Czy podczas montazu pompka musi byc juz zalana plynem? Ostatnio kiedy wymienialem wysprzeglik poprosilem mechanika zeby wyciagnal pompke i sprawdzil czy wszystko z nia ok. Po wyczyszczeniu zbiorniczka zamontowal pusta pompke zalal plynem i nie chciala juz pompowac. Wyciagnal kolejny raz wyczycil zalal plynem przepompowal reke az plyn wylecial w powietrze zalozyl i juz bylo ok. Jak dla mnie dziwna sytuacja stad moje pytanie:)
Z gory dzieki za odpowiedz:)
_________________
LUC
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 06-11-2016, 17:22   

Nie musi być zalana płynem. Po założeniu musisz odpowietrzyć układ. Wymień mechanika
 
 
suchyds 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 20
Skąd: Czempiń
Wysłany: 06-11-2016, 17:31   

Wykrecenie pompki jest banalnie proste.
Odkrecasz weżyk metalowy, dwie sruby od kasty plus sworzeń pod pedałem sprzegła.
Następnie jak masz już pompke na stole,musisz sciagnąć pierscień zabezpieczający i wyskoczy Ci tłoczek
na wierzch wymieniasz gumki składasz i prawie gotowe.
Gdy zamontujesz pompke z powrotem do samochodu to musisz zalać płyn "od dołu" przez wysprzęglik
do tego jest potrzebna pompka ręczna badż elektryczna np. z silniczka do spryskiwaczy.
To tak w pigułce :D
_________________
suchy
8,6/100 cykl mieszany
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 06-11-2016, 21:14   

Wielkie dzieki:) nalezy ci sie duze piwo:D
A czy zamiast pompki mozna to spiac z odpowietrznikiem od hamulca i pompowac? Widzialem kiedys jak mechanik robil cos takiego:D
_________________
LUC
 
 
suchyds 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 20
Skąd: Czempiń
Wysłany: 06-11-2016, 21:50   

Nie próbuj pompować pedałem sprzegła bo zajedziesz nowy zestaw naprawczy.
Musisz wpiąć sie w zaworek w wysprzegliku cienkim wężykiem i wpąpować cały płyn do zbiorniczka. jeżeli nie masz starego silniczka od spryskiwaczy lub pompki do paliwa to możesz spróbować dużą strzykawką ale ostrzegam musisz wcisnąć cały płyn na raz inaczej zapowietrzysz układ.

[ Dodano: 06-11-2016, 21:55 ]
Ewentualnie możesz wyciągnąć swój silniczek.
Na zasilanie zakładasz gruby waż a na wyjsciu cienki łaczysz plus i minus podłączasz pod aku. i masz pompke własnej roboty dołączyłbym foto ale nie wiem jak :(
_________________
suchy
8,6/100 cykl mieszany
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-11-2016, 11:46   

Pewnie wszystkie sposoby są dobre, ale napiszę, jak ja to robiłem.
1. po wymianie elementów gumowych w pompce (bo właściwie tylko one się psują) nasmarowałem cylinder od środka płynem hamulcowym, także elementy gumowe zostały obsmarowane i dopiero wtedy złożone - tak pokazuje to serwisówka
2. odkręciłem dopowietrznik na wysprzęgilu (wysprzęglik odkręcony od obudowy skrzyni) i zalałem płyn hamulcowy do zbiornika i zaczekałem aż zacznie się normalnie lać przez odpowietrznik (grawitacyjnie, dlatego jest odkręcony, żeby go włożyć do jakiegoś wiaderka, nie zapaskudzić skrzyni itd.).
Po tym wszystko działało poprawnie (wkręcamy odpowietrznik oczywiście). Jeśli w pompce będą jakieś bąble powietrza, to uciekną przez zbiornik.
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 07-11-2016, 16:16   

Jeszcze raz wielkie dzieki za odpowiedzi:) W sobote postaram sie to zrobic i napisze czy sie udalo:)
Pzdr.

[ Dodano: 13-11-2016, 00:53 ]
Witam.
Zestaw naprawczy ktory kupilem nie pasowal, nadawala sie tylko jedna gumka i zostala ona wymieniona.
Po odpowietrzeniu metoda krzyzaka wszystko dzialalo przez okolo 20min, po tym czasie pedal opadl do polowy i nie moge wrzucic zadnego biegu. Czy to oznacza ze pompa do wymiany? Moze odpowietrzenie bylo nie takie jak byc powinno?
Proszę o jakies pomysly gdyz jutro musze zrobic okolo 100km a nie mam sprzegla:(
_________________
LUC
 
 
suchyds 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 20
Skąd: Czempiń
Wysłany: 14-11-2016, 09:19   

Kolego najważniejsze sa gumki na tłoczku bo te najczesciej sie zużywają.
Jeżeli wymieniłeś jedna gumke to tak jakbyś nic nie wymienił :wink:
Jedz do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego, chłopoki spokojnie dobiorą zestaw naprawczy do twojego modelu,a jeżeli nie chcesz sie w to bawić, zamów orginalną używana pompe na allegro z gwarancją rozruchową, porządnie odpowietrz i masz spokój na długo.
Jeżdze na takiej rok czasu i nie ma żadnych problemów
_________________
suchy
8,6/100 cykl mieszany
 
 
lukasz45674 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 50
Skąd: internet
Wysłany: 14-11-2016, 16:25   

Opisze co się dzialo z pompką bo dla mnie to jaas czarna magia:D
W sobote wymienilem jedna gumke na tloczku ( bo tylko jedna pasowala) po wymianie 20min wszystko chodzi idealnie pozniej pedal opadl do polowy i sprzegla nie ma:( Nastepnego dnia pomyslalem ze dla pewnosci sprawdze czy dziala i o dziwo pedal twardy sprzeglo jest:D Nie mam pojecia co sie stalo ale dzis pojechalem do pracy i wrocilem i wszystko jest w jak najlepszym porzadku:D Po dluzszym uzytkowaniu napisze czy dalej dziala:D
_________________
LUC
 
 
glowkamario89 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 53
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 23-11-2016, 20:24   

Panowie przeczytałem cały temat i nie bardzo wiem jak zinterpretować mój problem.
Od jakiegoś tygodnia może dwóch,pedał sprzęgła robi się coraz miększy i przy samej górze ma taki nie regularny przeskok. Dzisiaj po odpaleniu auta nie mogłem wbić żadnego biegu, zostawiłem auto, pojechałem drugim. Przed chwilą wróciłem do tematu. Okazało się, że biegi wchodzą dobrze. Gdzie szukać przyczyny??? Pompka czy wysprzęglik, samo sprzęgło robione w zeszłym roku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.