[EA2A/W 2.0] Pompka sprzęgła - wymiana, regeneracja |
Autor |
Wiadomość |
kokoksik
Forumowicz żubrCzasemSieStawia

Auto: galant 2,0 97r. EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 86 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 29-04-2013, 21:41
|
|
|
Dzisiaj i ja dołączyłem do grona osób z wpadniętym pedałem sprzęgła.
Miałem te objawy wcześnie ale czekałem na cieplejsze dni z regeneracją
[ Dodano: 01-05-2013, 12:06 ]
Po wymianie gumek w pompie nie mogę odpowietrzyć sprzęgła ( cały czas miękkie) Po odkręceniu krucia przy pompie i zatkaniu palcem otworu pompa wytwarza ciśnienie i może padł wysprzęglik |
_________________ kokoksik
 |
|
|
|
 |
roman33
Nowy Forumowicz
Auto: IBIZA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: Borek
|
Wysłany: 17-05-2013, 11:21
|
|
|
cześć co dokupowania używanych pomp sprzęgła to nie polecam na allegro, czy gdzie kolwiek indziej. Zazwyczaj dostaniemy strasznie zużytą i nie wiele pociągnie. Bardzo ciężko jest trafić na taką w dobrym stanie na, której jeszcze trochę pojeździmy. Według mnie opłaca się kupić pompe np firmy TRW bardzo solidna coś takiego np.http://www.iparts.pl/czes...161-pnb526.html I mamy przynajmniej gwarancje i pewność, że nie wysiądzie po tygodniu. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-05-2015, 14:59
|
|
|
Witam
Cieknie mi z pompki spod gumki na dywanik więc czas na wymiane. Prosze napiszcie czy numer pompki do gala 2.5 99r to jest PNB533? czy podejdzie ta firmy TRW z linku:
http://www.4cars.pl/samoc...zegla,0.php#top |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 04-11-2016, 17:04
|
|
|
Witam.
Czy ktoś mógłby mi podać jakiś link do stronki gdzie będę mógł kupić zestaw naprawczy do pompki sprzęgła do mojego gala 2.0 1997r 4g63??
A moze taki zestaw bedzie pasował??
http://allegro.pl/reperat...6586263935.html |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
suchyds
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 20 Skąd: Czempiń
|
Wysłany: 06-11-2016, 08:46
|
|
|
Witam kolego jak najbardziej wystarczy taki zestaw.
Ja swojego czasu znalazłem fajny zestawik w internecie gdzie było nawet tłoczysko, ale niestety nieosiągalne na dzień dzisiejszy, wiec musiałem sie uraczyć zestawem podstawowym, srednio wystarcza na rok czasu. |
_________________ suchy
8,6/100 cykl mieszany |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 06-11-2016, 13:35
|
|
|
Wielki dzięki za pomoc suchyds:)
Jezeli mozesz to odpowiedz mi jeszcze na 2 pytania:)
1) jak zamontowac taki zestaw? Moglbys mi opisac krok po kroku jak to zrobic?:)
2) Czy podczas montazu pompka musi byc juz zalana plynem? Ostatnio kiedy wymienialem wysprzeglik poprosilem mechanika zeby wyciagnal pompke i sprawdzil czy wszystko z nia ok. Po wyczyszczeniu zbiorniczka zamontowal pusta pompke zalal plynem i nie chciala juz pompowac. Wyciagnal kolejny raz wyczycil zalal plynem przepompowal reke az plyn wylecial w powietrze zalozyl i juz bylo ok. Jak dla mnie dziwna sytuacja stad moje pytanie:)
Z gory dzieki za odpowiedz:) |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 06-11-2016, 17:22
|
|
|
Nie musi być zalana płynem. Po założeniu musisz odpowietrzyć układ. Wymień mechanika |
|
|
|
 |
suchyds
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 20 Skąd: Czempiń
|
Wysłany: 06-11-2016, 17:31
|
|
|
Wykrecenie pompki jest banalnie proste.
Odkrecasz weżyk metalowy, dwie sruby od kasty plus sworzeń pod pedałem sprzegła.
Następnie jak masz już pompke na stole,musisz sciagnąć pierscień zabezpieczający i wyskoczy Ci tłoczek
na wierzch wymieniasz gumki składasz i prawie gotowe.
Gdy zamontujesz pompke z powrotem do samochodu to musisz zalać płyn "od dołu" przez wysprzęglik
do tego jest potrzebna pompka ręczna badż elektryczna np. z silniczka do spryskiwaczy.
To tak w pigułce |
_________________ suchy
8,6/100 cykl mieszany |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 06-11-2016, 21:14
|
|
|
Wielkie dzieki:) nalezy ci sie duze piwo:D
A czy zamiast pompki mozna to spiac z odpowietrznikiem od hamulca i pompowac? Widzialem kiedys jak mechanik robil cos takiego:D |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
suchyds
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 20 Skąd: Czempiń
|
Wysłany: 06-11-2016, 21:50
|
|
|
Nie próbuj pompować pedałem sprzegła bo zajedziesz nowy zestaw naprawczy.
Musisz wpiąć sie w zaworek w wysprzegliku cienkim wężykiem i wpąpować cały płyn do zbiorniczka. jeżeli nie masz starego silniczka od spryskiwaczy lub pompki do paliwa to możesz spróbować dużą strzykawką ale ostrzegam musisz wcisnąć cały płyn na raz inaczej zapowietrzysz układ.
[ Dodano: 06-11-2016, 21:55 ]
Ewentualnie możesz wyciągnąć swój silniczek.
Na zasilanie zakładasz gruby waż a na wyjsciu cienki łaczysz plus i minus podłączasz pod aku. i masz pompke własnej roboty dołączyłbym foto ale nie wiem jak |
_________________ suchy
8,6/100 cykl mieszany |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2016, 11:46
|
|
|
Pewnie wszystkie sposoby są dobre, ale napiszę, jak ja to robiłem.
1. po wymianie elementów gumowych w pompce (bo właściwie tylko one się psują) nasmarowałem cylinder od środka płynem hamulcowym, także elementy gumowe zostały obsmarowane i dopiero wtedy złożone - tak pokazuje to serwisówka
2. odkręciłem dopowietrznik na wysprzęgilu (wysprzęglik odkręcony od obudowy skrzyni) i zalałem płyn hamulcowy do zbiornika i zaczekałem aż zacznie się normalnie lać przez odpowietrznik (grawitacyjnie, dlatego jest odkręcony, żeby go włożyć do jakiegoś wiaderka, nie zapaskudzić skrzyni itd.).
Po tym wszystko działało poprawnie (wkręcamy odpowietrznik oczywiście). Jeśli w pompce będą jakieś bąble powietrza, to uciekną przez zbiornik. |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 07-11-2016, 16:16
|
|
|
Jeszcze raz wielkie dzieki za odpowiedzi:) W sobote postaram sie to zrobic i napisze czy sie udalo:)
Pzdr.
[ Dodano: 13-11-2016, 00:53 ]
Witam.
Zestaw naprawczy ktory kupilem nie pasowal, nadawala sie tylko jedna gumka i zostala ona wymieniona.
Po odpowietrzeniu metoda krzyzaka wszystko dzialalo przez okolo 20min, po tym czasie pedal opadl do polowy i nie moge wrzucic zadnego biegu. Czy to oznacza ze pompa do wymiany? Moze odpowietrzenie bylo nie takie jak byc powinno?
Proszę o jakies pomysly gdyz jutro musze zrobic okolo 100km a nie mam sprzegla:( |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
suchyds
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2,5 v6 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 20 Skąd: Czempiń
|
Wysłany: 14-11-2016, 09:19
|
|
|
Kolego najważniejsze sa gumki na tłoczku bo te najczesciej sie zużywają.
Jeżeli wymieniłeś jedna gumke to tak jakbyś nic nie wymienił
Jedz do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego, chłopoki spokojnie dobiorą zestaw naprawczy do twojego modelu,a jeżeli nie chcesz sie w to bawić, zamów orginalną używana pompe na allegro z gwarancją rozruchową, porządnie odpowietrz i masz spokój na długo.
Jeżdze na takiej rok czasu i nie ma żadnych problemów |
_________________ suchy
8,6/100 cykl mieszany |
|
|
|
 |
lukasz45674
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant '97 4g63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 50 Skąd: internet
|
Wysłany: 14-11-2016, 16:25
|
|
|
Opisze co się dzialo z pompką bo dla mnie to jaas czarna magia:D
W sobote wymienilem jedna gumke na tloczku ( bo tylko jedna pasowala) po wymianie 20min wszystko chodzi idealnie pozniej pedal opadl do polowy i sprzegla nie ma:( Nastepnego dnia pomyslalem ze dla pewnosci sprawdze czy dziala i o dziwo pedal twardy sprzeglo jest:D Nie mam pojecia co sie stalo ale dzis pojechalem do pracy i wrocilem i wszystko jest w jak najlepszym porzadku:D Po dluzszym uzytkowaniu napisze czy dalej dziala:D |
_________________ LUC |
|
|
|
 |
glowkamario89
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013 Posty: 53 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 23-11-2016, 20:24
|
|
|
Panowie przeczytałem cały temat i nie bardzo wiem jak zinterpretować mój problem.
Od jakiegoś tygodnia może dwóch,pedał sprzęgła robi się coraz miększy i przy samej górze ma taki nie regularny przeskok. Dzisiaj po odpaleniu auta nie mogłem wbić żadnego biegu, zostawiłem auto, pojechałem drugim. Przed chwilą wróciłem do tematu. Okazało się, że biegi wchodzą dobrze. Gdzie szukać przyczyny??? Pompka czy wysprzęglik, samo sprzęgło robione w zeszłym roku. |
|
|
|
 |
|