Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
brak 4 biegu
Autor Wiadomość
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2009, 21:54   

tam przy koszu jest jeczcze oring jego też warto od razu wymienić
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 15:29   

hmm wiec nie wiem co teraz, tarczki wymienione, przejechalem 20km 4 bieg dzialal, bo tych 20km, samochod przestal wrzucac 4, z tym ze nieco inaczej to wyglada niz przed wymiana tarczek, tzn mam wlaczony OverDrive caly czas a sigma caly czas jedzie na 3, nie wrzuca ani 4 ani tez nie wskakuje luz( tak jak to bylo przed wymiana)

jakas rada?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-11-2009, 16:15   

Czyli nie przekłada na 4ty bieg w ogóle tylko dalej na 3ce ciągnie? OD jest na pewno włączone? (guzik WCIŚNIETY?) Z tego co mi do głowy przychodzi to może być jeszcze usterka elektryczna ale dziwne to nieco skoro wcześniej włączała 4ke tylko się ślizgał.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 16:48   

przed wymianą tarczek się ślizgał po wymianie 4 hulala az po przejechaniu okolo 20 kilometrow czworki brak mimo wlaczonego OD( na 100% wlaczone), brak rowzniez slizgania, caly czas trojka, zobacze co bedzie jak autko troche postoi
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-11-2009, 16:49   

Ok. Zachowanie trochę dziwne. Tak jakby leżało to w sterowaniu skrzynią. Jest jedna rzecz która może mieć na to wpływ ale wątpię żeby sie to zepsuło samo z siebie. Póki co niech postoi i zobaczysz. Jak nie to pisz to spróbujemy coś wymyślić.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 19:50   

no wiec znowu to samo, wyglada na to ze jak sie nagrzeje, to przestaje dzialac 4, tym razem stalo sie to podczas jazdy z predkoscia 130km/h lekko szarpnelo, obroty skoczyly i oto juz jechalem bez 4, zatrzymanie sie, zgaszenie silnika, nie pomoglo...
hmm... wiec slucham Cie Łukasz, moze cos z olejem? jutro sprawdze ile go tam jest, moze przydaloby sie go wymienic, a moze to to ze nie wymienilem tego oringu, chociaz z tym to nie widze zwiazku

pozdrawiam
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-11-2009, 20:35   

obstawiałbym coś z temperaturą - bo olej szybciej dochodzi , chyba ze jest na granicy i jak się nagrzeje to cośtam.. well ale objętość się zwiększa a nie zmniejsza.. może elektronika.. treba na schemat.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-11-2009, 20:49   

Elektrycznie jest kwestia sygnału od overdrive. Sygnał to po prostu +12V - idzie sobie przez wyłącznik na lewarku, przez tempomat i dopiero wchodzi do TCU. Ale to jest wersja wygodniejsza bo proste do sprawdzenia i zrobienia. Serwisówka podaje jeszcze kilka przyczyn pod hasłem "Nie zmienia na 4ty bieg". Są to po kolei:

"złe ustawienie linki" (raczej mało prawdopodobne)
"zużycie wewnetrznej strony uchwytu przedniego sprzęgła"

Serwisówka wskazuje żeby sprawdzić to w 1 kolejności:
"uszkodzenie sprzęgła końcowego lub tłoczka" - tutaj jest wspomniane o jakiejś kuleczce która działa jak zawór zwrotny

Te raczej są mało prawdopodobne.
"uszkodzenie zaworu modulacji ciśnienia"
"uszkodzenie wyłącznika"
"uszkodzenie tcu"

Tyle jestem w stanie powiedzieć. Gdzieś powinna być na forum serwisówka od F4A33 i być może coś tam jest więcej. Być może właśnie ten tłoczek ma jakiś wpływ.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 20:59   

czyli jestem sobie w kropce:) bez fachowca sie nie obedzie:( no nic dziekuje za rady
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-11-2009, 21:03   

Tylko uważaj, fachowcy od skrzyń się cenią. Ich jednostką monetarną jest JEDEN TYSIĄC ZŁOTYCH.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2009, 22:11   

hmm ale bez fachowca raczej sobie z tym nie poradze, tylko w sumie czy nie jest dziwne to ze jak jest zimny silinik(skrzynia) to wszystko chodzi jak powinno? a dopiero po przejechaniu kilku kilometrow przestaje dzialac? zobacze czy jutro bedzie to samo...
no tysiac zlotych to jak narazie zdecydowanie za duzo na budzet zwyklego szarego studenta
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 16-11-2009, 19:41   

[joke mode ON]
:badgrin: biedny student taaaka furą śmiga :P :badgrin: miśki chyba na "biednego studenta" się nie łapią??
[joke mode OFF]

Sprawdź to co Łukasz na początku sugerował - czy sygnał OD dochodzi do TCU.

Jak zaśniedziały jakieś styki to tak właśnie może być, choć bardziej prawdopodobne, że gorący olej zmniejsza lepkość/gęstość i przeciska się gdzieś przez jakiś zużyty element - niestety :(
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-11-2009, 19:57   

[quote="Zajc3w"][joke mode ON]
:badgrin: biedny student taaaka furą śmiga :P :badgrin: miśki chyba na "biednego studenta" się nie łapią??
[joke mode OFF]

U mnie podobny tekst Pan Władza podważył ale machnął ręką i powiedział żebym jechał :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2009, 00:06   

zapomnialem dodac studenta zaocznego:) wiec na potrzeby miska pracuje w tygodniu, ale on ma bardzo duuuuuuuuze potrzeby:)
a wracajac do tematu, to dzisiaj przejechalem dokladnie 24km uzywajac 4 biegu, pozniej nagle to co wczesniej, czyli skrzynia sama zredukowala do 3, no a po jakis kolejnych 20km, nagle zaczelo sie slizgac i musialem wylaczyc OD. hmm to moze zaczne od wymiany filtra i oleju w skrzynce, bo filtr nie mam pojecia kiedy byl wymieniany, a olej jakies 2 lata temu...
a moze sa jakies specyfki do automotow, cos takiego jak doctor do silnikow? trzeba probowac najtanszym kosztem najpierw:)
bo rozumiem ze moje zalozenie, ze brak wymiany oringu nie ma na to wplywu jest sluszne?:)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-11-2009, 00:08   

Są jakieś specyfiki do automatów ale myślisz że to pomoże na długo?
Pozatym to jest rozwiązanie dobre dla handlarzy i to tych którymi ja osobiście się brzydze
Tutaj na 90% jest jakiś problem w hydraulice skoro zaczęło się ślizgać.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.