Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
brak 4 biegu |
Autor |
Wiadomość |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2009, 21:54
|
|
|
tam przy koszu jest jeczcze oring jego też warto od razu wymienić |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2009, 15:29
|
|
|
hmm wiec nie wiem co teraz, tarczki wymienione, przejechalem 20km 4 bieg dzialal, bo tych 20km, samochod przestal wrzucac 4, z tym ze nieco inaczej to wyglada niz przed wymiana tarczek, tzn mam wlaczony OverDrive caly czas a sigma caly czas jedzie na 3, nie wrzuca ani 4 ani tez nie wskakuje luz( tak jak to bylo przed wymiana)
jakas rada? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-11-2009, 16:15
|
|
|
Czyli nie przekłada na 4ty bieg w ogóle tylko dalej na 3ce ciągnie? OD jest na pewno włączone? (guzik WCIŚNIETY?) Z tego co mi do głowy przychodzi to może być jeszcze usterka elektryczna ale dziwne to nieco skoro wcześniej włączała 4ke tylko się ślizgał. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2009, 16:48
|
|
|
przed wymianą tarczek się ślizgał po wymianie 4 hulala az po przejechaniu okolo 20 kilometrow czworki brak mimo wlaczonego OD( na 100% wlaczone), brak rowzniez slizgania, caly czas trojka, zobacze co bedzie jak autko troche postoi |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-11-2009, 16:49
|
|
|
Ok. Zachowanie trochę dziwne. Tak jakby leżało to w sterowaniu skrzynią. Jest jedna rzecz która może mieć na to wpływ ale wątpię żeby sie to zepsuło samo z siebie. Póki co niech postoi i zobaczysz. Jak nie to pisz to spróbujemy coś wymyślić. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2009, 19:50
|
|
|
no wiec znowu to samo, wyglada na to ze jak sie nagrzeje, to przestaje dzialac 4, tym razem stalo sie to podczas jazdy z predkoscia 130km/h lekko szarpnelo, obroty skoczyly i oto juz jechalem bez 4, zatrzymanie sie, zgaszenie silnika, nie pomoglo...
hmm... wiec slucham Cie Łukasz, moze cos z olejem? jutro sprawdze ile go tam jest, moze przydaloby sie go wymienic, a moze to to ze nie wymienilem tego oringu, chociaz z tym to nie widze zwiazku
pozdrawiam |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-11-2009, 20:35
|
|
|
obstawiałbym coś z temperaturą - bo olej szybciej dochodzi , chyba ze jest na granicy i jak się nagrzeje to cośtam.. well ale objętość się zwiększa a nie zmniejsza.. może elektronika.. treba na schemat. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-11-2009, 20:49
|
|
|
Elektrycznie jest kwestia sygnału od overdrive. Sygnał to po prostu +12V - idzie sobie przez wyłącznik na lewarku, przez tempomat i dopiero wchodzi do TCU. Ale to jest wersja wygodniejsza bo proste do sprawdzenia i zrobienia. Serwisówka podaje jeszcze kilka przyczyn pod hasłem "Nie zmienia na 4ty bieg". Są to po kolei:
"złe ustawienie linki" (raczej mało prawdopodobne)
"zużycie wewnetrznej strony uchwytu przedniego sprzęgła"
Serwisówka wskazuje żeby sprawdzić to w 1 kolejności:
"uszkodzenie sprzęgła końcowego lub tłoczka" - tutaj jest wspomniane o jakiejś kuleczce która działa jak zawór zwrotny
Te raczej są mało prawdopodobne.
"uszkodzenie zaworu modulacji ciśnienia"
"uszkodzenie wyłącznika"
"uszkodzenie tcu"
Tyle jestem w stanie powiedzieć. Gdzieś powinna być na forum serwisówka od F4A33 i być może coś tam jest więcej. Być może właśnie ten tłoczek ma jakiś wpływ. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2009, 20:59
|
|
|
czyli jestem sobie w kropce:) bez fachowca sie nie obedzie:( no nic dziekuje za rady |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-11-2009, 21:03
|
|
|
Tylko uważaj, fachowcy od skrzyń się cenią. Ich jednostką monetarną jest JEDEN TYSIĄC ZŁOTYCH. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2009, 22:11
|
|
|
hmm ale bez fachowca raczej sobie z tym nie poradze, tylko w sumie czy nie jest dziwne to ze jak jest zimny silinik(skrzynia) to wszystko chodzi jak powinno? a dopiero po przejechaniu kilku kilometrow przestaje dzialac? zobacze czy jutro bedzie to samo...
no tysiac zlotych to jak narazie zdecydowanie za duzo na budzet zwyklego szarego studenta |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 16-11-2009, 19:41
|
|
|
[joke mode ON]
biedny student taaaka furą śmiga miśki chyba na "biednego studenta" się nie łapią??
[joke mode OFF]
Sprawdź to co Łukasz na początku sugerował - czy sygnał OD dochodzi do TCU.
Jak zaśniedziały jakieś styki to tak właśnie może być, choć bardziej prawdopodobne, że gorący olej zmniejsza lepkość/gęstość i przeciska się gdzieś przez jakiś zużyty element - niestety |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-11-2009, 19:57
|
|
|
[quote="Zajc3w"][joke mode ON]
biedny student taaaka furą śmiga miśki chyba na "biednego studenta" się nie łapią??
[joke mode OFF]
U mnie podobny tekst Pan Władza podważył ale machnął ręką i powiedział żebym jechał |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2009, 00:06
|
|
|
zapomnialem dodac studenta zaocznego:) wiec na potrzeby miska pracuje w tygodniu, ale on ma bardzo duuuuuuuuze potrzeby:)
a wracajac do tematu, to dzisiaj przejechalem dokladnie 24km uzywajac 4 biegu, pozniej nagle to co wczesniej, czyli skrzynia sama zredukowala do 3, no a po jakis kolejnych 20km, nagle zaczelo sie slizgac i musialem wylaczyc OD. hmm to moze zaczne od wymiany filtra i oleju w skrzynce, bo filtr nie mam pojecia kiedy byl wymieniany, a olej jakies 2 lata temu...
a moze sa jakies specyfki do automotow, cos takiego jak doctor do silnikow? trzeba probowac najtanszym kosztem najpierw:)
bo rozumiem ze moje zalozenie, ze brak wymiany oringu nie ma na to wplywu jest sluszne?:) |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-11-2009, 00:08
|
|
|
Są jakieś specyfiki do automatów ale myślisz że to pomoże na długo?
Pozatym to jest rozwiązanie dobre dla handlarzy i to tych którymi ja osobiście się brzydze
Tutaj na 90% jest jakiś problem w hydraulice skoro zaczęło się ślizgać. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|