Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
08-02-2009, 03:49
E39A (n/a) Love story
Autor Wiadomość
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-01-2010, 17:21   



Nowy nabytek. Jak na razie nic nowego się nie pojawia...nic się nie psuje :wink: No może poza halogenami. Zwarcie na długich sprawiło, że odpiąłem. Zrobione druciarsko na przekaźniku, niestety w tej wersji nie mam instalacji pod nie. Zrobię na wiosnę jak lody puszczą.

P.S. Jedna rzecz nie daje mi spokoju. Za każdym razem gdy puszczę gaz a obroty zejdą do 1200-1500 silnik hamuje jak by ktoś ręką złapał za wał, przytrzymał i za chwilę puścił. Ewidentnie czuć hamowanie silnika tylko w tym krótkim przedziale, poza nim silnik delikatnie schodzi z obrotów. Sprzęgła jeszcze nie robiłem wogóle.
_________________

 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 06-01-2010, 15:15   

może to dlatego, że zaczyna działać silniczek krokowy, schodzi na wolne obroty i cały system się uruchamia, bo jak silnik pracuje na wyższych obrotach to układ od wolnych obrotów jest nieaktywny. Oczywiście jeżeli mówimy o zachowaniu na postoju...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2010, 11:31   

Nie, mówimy o sytuacji na drodze.
_________________

 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 07-01-2010, 16:51   

Się bym musial z Tobą kiedyś przewieźć to bym Ci powiedział czy u mnie też tak jest ;)
_________________

 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2010, 18:53   

witam
Serek umnie jest identycznie tez się zastanawiam czemu tak jest...
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-01-2010, 14:51   

No właśnie...gorzej, że u mnie do tego odzywa się łożysko na skrzyni, dlatego albo coś od skrzyni albo sprzęgło. Silnik na biegu jałowym nie wykazuje oznak w/w wymienionych.
_________________

 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2010, 15:12   

dodam ze to napewno nie sprzegło bo wymieniałem, wcześniej bylo sachs teraz orginalne niema rożnicy
 
 
tomek.rzepek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 239
Skąd: polska
Wysłany: 27-01-2010, 17:23   

nie wiem jak u was ale u mnie w outlanderze przy hamowaniu silnikiem (jadąc puszczam gaz na biegu) przy niższych obrootach rzędu 1-1,5k właśnie słychać popiskiwanie, to krzyżak się kończy na wale podobno. W lutym jadę wymienić dam znać czy pomogło.
_________________
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2010, 22:20   

tomek.rzepek napisał/a:
nie wiem jak u was ale u mnie w outlanderze przy hamowaniu silnikiem (jadąc puszczam gaz na biegu) przy niższych obrootach rzędu 1-1,5k właśnie słychać popiskiwanie, to krzyżak się kończy na wale podobno. W lutym jadę wymienić dam znać czy pomogło.


Zupełnie nie związane z tematem.

[ Dodano: 03-02-2010, 13:08 ]
Dzisiaj mała przygoda, trochę mnie zmartwiła.
Cofając najechałem na muldę zmrożonego śniegu i zawisłem. Koła po stronie kierowcy na ziemi a po stronie pasażera (oba) mielą po śniegu. Te od kierowcy ani drgnęły a te drugie krecą się jak szalone. Ani w te ani w drugą stronę. O co chodzi? układ różnicowy taki numer mi wykrecił czy co?

[ Dodano: 29-03-2010, 20:34 ]
Zainstalowałem komplet nowych/używanych wtryskiwaczy z Eclipse. Na starych silnik lekko szarpał i dziwnie się zachowywał. Po przeczyszczeniu i sprawdzeniu tych z Eclipse, odczuwam poprawę kultury pracy silnika.
_________________

 
 
xcracing 
Mitsumaniak
Fan starszych Mitsu


Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 417
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2010, 14:40   

Serek napisał/a:
Dodano: 03-02-2010, 13:08 ]
Dzisiaj mała przygoda, trochę mnie zmartwiła.
Cofając najechałem na muldę zmrożonego śniegu i zawisłem. Koła po stronie kierowcy na ziemi a po stronie pasażera (oba) mielą po śniegu. Te od kierowcy ani drgnęły a te drugie krecą się jak szalone. Ani w te ani w drugą stronę. O co chodzi? układ różnicowy taki numer mi wykrecił czy co?


Dokładnie tak się zachowuje na śliskim mechanizm różnicowy. Jest taki patent, żeby podczas naciskania gazu, lewą nogą delikatnie wciskać hamulec. Koła, na które został przeniesiony cały moment obrotowy zostają przyhamowane i część momentu wraca na pozostałe koła (lub koło w przypadku 2WD). Występuje taki efekt pseudo blokady dyferencjału. Nie jest to pewnie za zdrowe dla samochodu, ale raz mi to pomogło przy 2WD.

A tak w ogóle to zazdroszczę Ci tego Galanta Serek.
Może pod koniec roku uda mi się wreszcie wysupłać trochę kasy i rozpocząć poszukiwania podobnego :)
_________________
Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był :(
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==

==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 09-06-2010, 22:00   

xcracing napisał/a:
Jest taki patent, żeby podczas naciskania gazu, lewą nogą delikatnie wciskać hamulec. Koła, na które został przeniesiony cały moment obrotowy zostają przyhamowane i część momentu wraca na pozostałe koła


Ale jeżeli tylna oś się będzie uślizgiwała to myślę że to się na nic nie zda.Jakby nie było przednie hamulce mają większą siłę dzialania.
Po za tym to co opisujesz jest powszechnie używane przy paleniu gumy w samochodach z napędem na tył. Naciska się lekko hamulec, zaczyna lapać przód, tył się ślizga i mamy dym ;)
_________________

 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-06-2010, 09:57   

Dziś dwie pozycje uaktualnienia:
1. pod fotelem pasażera zamontowany schowek na tzw. duperele :mrgreen: podziękowania dla 16hmc16



2. Awaria samochodu - wyciek z przekładni kierowniczej. Kosztowna będzie naprawa, oj będzie bolało... :cry:
_________________

 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 01-07-2010, 23:10   

nagle Ci padła przekładnia czy stopniowo jakoś? O jaki jest objaw niesprawności? Czy może tylko cieknie, ale dalej działa? Czy może to mieć związek z tym, że kilka miesięcy temu dokrecaleś dużą śrubę w przekładni aby miała mniejsze luzy?
_________________

 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-07-2010, 20:23   

A więc po 3 tygodniach rozłąki...przekładania zreanimowana. Teraz żadnych stuków nie uświadczę, do tego precyzyjnie kręci się kółkami. Koszt całości (wraz z wymianą kilku innych, drobnych części) to 1300 zł. 600 za reanimację, 400 za montaż/demontaż.
Wook@sh - po prostu pewnego dnia wylał się płyn od wspomagania od strony lewej. Puściły uszczelnienia. Teraz po regeneracji jest cicho i przyjemnie.
_________________

 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 15-07-2010, 20:38   

A dzisiaj Cię widziałem jak pomykałeś przez Legnicką (z dziewczyną chyba ;) ). Bardzo dobrze się Galant prezentuje ;p głównie z tyłu miałem okazję widzieć :P
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.