Przesunięty przez: Hubeeert 08-02-2009, 03:49 |
E39A (n/a) Love story |
Autor |
Wiadomość |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2010, 17:21
|
|
|
Nowy nabytek. Jak na razie nic nowego się nie pojawia...nic się nie psuje No może poza halogenami. Zwarcie na długich sprawiło, że odpiąłem. Zrobione druciarsko na przekaźniku, niestety w tej wersji nie mam instalacji pod nie. Zrobię na wiosnę jak lody puszczą.
P.S. Jedna rzecz nie daje mi spokoju. Za każdym razem gdy puszczę gaz a obroty zejdą do 1200-1500 silnik hamuje jak by ktoś ręką złapał za wał, przytrzymał i za chwilę puścił. Ewidentnie czuć hamowanie silnika tylko w tym krótkim przedziale, poza nim silnik delikatnie schodzi z obrotów. Sprzęgła jeszcze nie robiłem wogóle. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 06-01-2010, 15:15
|
|
|
może to dlatego, że zaczyna działać silniczek krokowy, schodzi na wolne obroty i cały system się uruchamia, bo jak silnik pracuje na wyższych obrotach to układ od wolnych obrotów jest nieaktywny. Oczywiście jeżeli mówimy o zachowaniu na postoju... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-01-2010, 11:31
|
|
|
Nie, mówimy o sytuacji na drodze. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 07-01-2010, 16:51
|
|
|
Się bym musial z Tobą kiedyś przewieźć to bym Ci powiedział czy u mnie też tak jest |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2010, 18:53
|
|
|
witam
Serek umnie jest identycznie tez się zastanawiam czemu tak jest... |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-01-2010, 14:51
|
|
|
No właśnie...gorzej, że u mnie do tego odzywa się łożysko na skrzyni, dlatego albo coś od skrzyni albo sprzęgło. Silnik na biegu jałowym nie wykazuje oznak w/w wymienionych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2010, 15:12
|
|
|
dodam ze to napewno nie sprzegło bo wymieniałem, wcześniej bylo sachs teraz orginalne niema rożnicy |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 27-01-2010, 17:23
|
|
|
nie wiem jak u was ale u mnie w outlanderze przy hamowaniu silnikiem (jadąc puszczam gaz na biegu) przy niższych obrootach rzędu 1-1,5k właśnie słychać popiskiwanie, to krzyżak się kończy na wale podobno. W lutym jadę wymienić dam znać czy pomogło. |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2010, 22:20
|
|
|
tomek.rzepek napisał/a: | nie wiem jak u was ale u mnie w outlanderze przy hamowaniu silnikiem (jadąc puszczam gaz na biegu) przy niższych obrootach rzędu 1-1,5k właśnie słychać popiskiwanie, to krzyżak się kończy na wale podobno. W lutym jadę wymienić dam znać czy pomogło. |
Zupełnie nie związane z tematem.
[ Dodano: 03-02-2010, 13:08 ]
Dzisiaj mała przygoda, trochę mnie zmartwiła.
Cofając najechałem na muldę zmrożonego śniegu i zawisłem. Koła po stronie kierowcy na ziemi a po stronie pasażera (oba) mielą po śniegu. Te od kierowcy ani drgnęły a te drugie krecą się jak szalone. Ani w te ani w drugą stronę. O co chodzi? układ różnicowy taki numer mi wykrecił czy co?
[ Dodano: 29-03-2010, 20:34 ]
Zainstalowałem komplet nowych/używanych wtryskiwaczy z Eclipse. Na starych silnik lekko szarpał i dziwnie się zachowywał. Po przeczyszczeniu i sprawdzeniu tych z Eclipse, odczuwam poprawę kultury pracy silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2010, 14:40
|
|
|
Serek napisał/a: | Dodano: 03-02-2010, 13:08 ]
Dzisiaj mała przygoda, trochę mnie zmartwiła.
Cofając najechałem na muldę zmrożonego śniegu i zawisłem. Koła po stronie kierowcy na ziemi a po stronie pasażera (oba) mielą po śniegu. Te od kierowcy ani drgnęły a te drugie krecą się jak szalone. Ani w te ani w drugą stronę. O co chodzi? układ różnicowy taki numer mi wykrecił czy co? |
Dokładnie tak się zachowuje na śliskim mechanizm różnicowy. Jest taki patent, żeby podczas naciskania gazu, lewą nogą delikatnie wciskać hamulec. Koła, na które został przeniesiony cały moment obrotowy zostają przyhamowane i część momentu wraca na pozostałe koła (lub koło w przypadku 2WD). Występuje taki efekt pseudo blokady dyferencjału. Nie jest to pewnie za zdrowe dla samochodu, ale raz mi to pomogło przy 2WD.
A tak w ogóle to zazdroszczę Ci tego Galanta Serek.
Może pod koniec roku uda mi się wreszcie wysupłać trochę kasy i rozpocząć poszukiwania podobnego |
_________________ Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==
==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 09-06-2010, 22:00
|
|
|
xcracing napisał/a: | Jest taki patent, żeby podczas naciskania gazu, lewą nogą delikatnie wciskać hamulec. Koła, na które został przeniesiony cały moment obrotowy zostają przyhamowane i część momentu wraca na pozostałe koła |
Ale jeżeli tylna oś się będzie uślizgiwała to myślę że to się na nic nie zda.Jakby nie było przednie hamulce mają większą siłę dzialania.
Po za tym to co opisujesz jest powszechnie używane przy paleniu gumy w samochodach z napędem na tył. Naciska się lekko hamulec, zaczyna lapać przód, tył się ślizga i mamy dym |
_________________
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-06-2010, 09:57
|
|
|
Dziś dwie pozycje uaktualnienia:
1. pod fotelem pasażera zamontowany schowek na tzw. duperele podziękowania dla 16hmc16
2. Awaria samochodu - wyciek z przekładni kierowniczej. Kosztowna będzie naprawa, oj będzie bolało... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 01-07-2010, 23:10
|
|
|
nagle Ci padła przekładnia czy stopniowo jakoś? O jaki jest objaw niesprawności? Czy może tylko cieknie, ale dalej działa? Czy może to mieć związek z tym, że kilka miesięcy temu dokrecaleś dużą śrubę w przekładni aby miała mniejsze luzy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-07-2010, 20:23
|
|
|
A więc po 3 tygodniach rozłąki...przekładania zreanimowana. Teraz żadnych stuków nie uświadczę, do tego precyzyjnie kręci się kółkami. Koszt całości (wraz z wymianą kilku innych, drobnych części) to 1300 zł. 600 za reanimację, 400 za montaż/demontaż.
Wook@sh - po prostu pewnego dnia wylał się płyn od wspomagania od strony lewej. Puściły uszczelnienia. Teraz po regeneracji jest cicho i przyjemnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 15-07-2010, 20:38
|
|
|
A dzisiaj Cię widziałem jak pomykałeś przez Legnicką (z dziewczyną chyba ). Bardzo dobrze się Galant prezentuje ;p głównie z tyłu miałem okazję widzieć |
_________________
 |
|
|
|
 |
|