Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Tuning/Modyfikacja Silnika
Autor Wiadomość
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 18-12-2013, 20:30   

Wgryzłem sie trochę w temat bo sam chce wymienić Grandisa na Pajero.
poczytałem trochę o budowie www.pajero.2de.ru i doszedłem do wniosków:
1. Podnosić moc ponad 200ps tylko po usunięciu dpf-a bo Pajero ma 3 czujniki temp spalin, a po chipie ona rośnie tak samo jak ilość sadzy przy ostrej jeździe. Dpf sie szybciej zapycha i spaliny wolniej wylatują, tworzy się ciśnienie rośnie temp. i mamy check engine. Jak tuner podniesie limitery to pomimo wzrostu temp spalin jedziesz dalej, i w dupę dostaje głowica, i turbo się smaży.
2. To że jedni nie narzekają na check po chipie może oznaczać ze mają dpf typu otwartego lub tuner wyłączył czujniki temp. lub podniósł limitery.
A to oznacza ze najlepiej znoszą chip tuning wersje z dpf otwartym.
3. Dpf-a zamkniętego nie radzę usuwać bo na razie po kablu się nie da, a emulatory to tylko półśrodek.
4.Nowa wersja 200ps nie bez powodu ma zmienioną głowicę, bo seryjna czasami pęka.
5. Należy pomyślec o większym FMIC i wydechu przelotowym ( tłumik końcowy może zostać :) )
6. Większość nie trzyma serii, i ma ok 160 ps. Więc jest tego jakiś powód. Stawiam na wydech, jak się go odetka to auto dopiero można robić na 200ps+.
 
 
gifter 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V90
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-02-2016, 20:18   

Czytam czytam i zapytam :)

Vtech we Wrocławiu powiedział 2tys zł za podniesienie mocy do 200KM.

w 44tuning.pl z Opola powiedzieli 4tys zł za podniesienie mocy do 200KM ale zaznaczają że sprawdzają cały silnik ble ble ble :)

Pytanie co robić? A raczej gdzie?

Jestem z Wrocławia :)
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 01-03-2016, 15:46   100 km i 255 Nm w Pajero?

Koledzy,

Mam problem z mocą - postanowiłem wgrać chipa z 170 km na 200km.
Pojechałem serwisu z hamownią dysponującego chipem do Pajero.

Pomiar: 100 km i 255 Nm
Serwis odpuścił bo ewidentnie jest coś nie tak z autem. Mam auto 1,5 roku i nigdy nie było demonem prędkości ale dopiero teraz postanowiłem ile ma KM. No i wyszło szydło.

Ostatnio w miśku zrobiłem:
EGR na nowy
DPF usunięty i wyłączony w programie ( żadnych błędów chodzi bez zarzutu)
Nowy zbiornik na niekorodujący
Diagnostyka komputerowa:zero błędów, ciśnienie turbo bez zarzutu.

Auto mimo to jeździ jak bombowiec. Wyprzedanie to męka.
Będę wdzięczny za pomoc.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-03-2016, 10:29   

Powinien na kołach mieć ok 140KM
Przyczyna mogą być wtryski lub program pod DPF.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 15-03-2016, 11:05   

Dzięki za podpowiedź. Kierując się innym wpisem na forum wymieniłem przepływomierz i to był strzał w 10. Auto ożyło.
Jak pojadę znowu na hamownie podzielę się wynikiem :-)
 
 
Marcin986 
Nowy Forumowicz

Auto: PIV 3.2 DID, PII Classic 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-05-2016, 22:58   

wojciechjerzy napisał/a:
Dzięki za podpowiedź. Kierując się innym wpisem na forum wymieniłem przepływomierz i to był strzał w 10. Auto ożyło.
Jak pojadę znowu na hamownie podzielę się wynikiem :-)


Mógłbyś mi napisać czy oprócz spadku mocy miałeś jakieś inne objawy uszkodzonego przepływomierza?

Kupiliśmy z ojcem na jesieni 2015 roku Pajero IV 2008 3.2 DiD 170 HP, po zakupie osiągi silnika wydawały się być adekwatne do mocy silnika i jego masy, samochodem jeździ ojciec, od jakiegoś czasu wspomina mi że auto coś nie jedzie i że chyba go wymieni bo za słabe. Wsiadłem dziś do samochodu i faktycznie tragedia, do 2000 obr/min nie dzieje się nic totalnie, później czuć delikatny przypływ mocy i po 2 700 obr/min znów dziura. Zmierzyłem tak na szybko przyspieszenie 0-100 ze stoperem (wiem nie miarodajne) i wyszło mi ok 20 sekund :shock: . Odnoszę wrażenie że nasz wół roboczy Pajero II Classic 2002 2.5 TD jest dynamiczniejszy.

Po za spadkiem mocy auto pali normalnie, nie dymi, silnik równo pracuje nie szarpie, obroty nie falują.
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 07-05-2016, 10:01   

W moim przypadku było dokładnie tak samo: żadnych objawów i błędów silnika pod komputerem. Zrobiłem tak jak Ty - zmierzyłem czas do 100km i wyszło mi 20s.. Byłem pewien, że auto ma sprawne wszystkie podzespoły poza przepływomierzem, którego nigdy nie wymieniałem. Tak jak pisałem pomogło od razu. Mierzyłem przyśpieszenie - jest około 11s. Jeśli miałby Ci coś doradzić to znajdź nowy przepływomierz koniecznie firmy DENSO i wymień. Możesz to zrobić sam - zajmuje to 5 min. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wymianie pisz na priv.
 
 
Marcin986 
Nowy Forumowicz

Auto: PIV 3.2 DID, PII Classic 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-05-2016, 09:20   

wojciechjerzy napisał/a:
W moim przypadku było dokładnie tak samo: żadnych objawów i błędów silnika pod komputerem. Zrobiłem tak jak Ty - zmierzyłem czas do 100km i wyszło mi 20s.. Byłem pewien, że auto ma sprawne wszystkie podzespoły poza przepływomierzem, którego nigdy nie wymieniałem. Tak jak pisałem pomogło od razu. Mierzyłem przyśpieszenie - jest około 11s. Jeśli miałby Ci coś doradzić to znajdź nowy przepływomierz koniecznie firmy DENSO i wymień. Możesz to zrobić sam - zajmuje to 5 min. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wymianie pisz na priv.


Jeżeli możesz to napisz jak wymienić tą nieszczęsną przepływkę, ile płaciłeś za przepływomierz DENSO? masz może jego numer seryjny gdzieś zapisany?
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 17-05-2016, 13:06   

Marcinie wyślij mi do siebie na priv maila - wrzuce Ci foty z przepływomierzem.
 
 
coval 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2014 3,2 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2016, 16:39   Firma Kreator Mocy Wawa pytanie o opinie

Witam kolegów serdecznie

Wybieram sie do ww firmy ze swoim Pajero 3.2 200km na chipowanie.
Macie jakies doswiadczenie z ta firmą?

Chce zrobic sredni program +30km i +60 Nm

Pajero 5D z 2014 roku zakupione w 2015 jako nowe. Nie mam pojecia jaki ma DpF czy przelotowy czy inny.
Firme Kreator Mocy polecil szef serwisu Mitsubishi

DZIEKUJE za podpowiedź
Coval

[ Dodano: 26-09-2016, 08:29 ]
Szanowni koledzy

Serdecznie prosze o opinie wasze w temacie powyzej.

Z szacunkiem
coval
_________________
God bless our troops, especially our Snipers. 338LM 300grains of diplomacy.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 26-09-2016, 10:23   

Chyba po prostu nikt ich nie zna/nie robił :mrgreen:
Pogadaj lepiej ze Zbyszkiem - oni znają na pewno jakąś firmę o ile sami nie robią.
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2016, 13:29   

zbyszekm2 napisał/a:
Witam
Ja mam załozonego boxa i odczułem roznice w mocy, przyspieszeniu no i deczko w spalaniu.
ogólnie jestem zadowolony i będe chciał podnieść jeszcze trochę moc, bo wiem jak japończycy ją ograniczyli.


Jak ja ograniczyli?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.