[EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD- opinie |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-12-2009, 09:18
|
|
|
bprzemo13 napisał/a: | Co do samego silnika to nie jest to konstrukcja japońska tylko licencja z Renault |
Kolego proszę nie siać zamętu. To nie jest żadna konstrukcja renault. Ten silnik ma swój rodowód sięgający początku lat 90, z czasów gdy Mitsubishi z Renault nie współpracowało .. a co dopiero wspólne silniki. Pierwsze francuskie konstrukcje pojawiły się w Mitsubishi za czasów Carismy. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 01-12-2009, 09:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-12-2009, 09:40
|
|
|
bprzemo13 napisał/a: | Co do samego silnika to nie jest to konstrukcja japońska tylko licencja z Renault.Mam kolegę w serwisie w Poznaniu i jak tylko podniosłem maskę od razu poznał że to Reno | Zastanawia mnie w jakim serwisie pracuje Twój kolega pokaz mi silnik dieslowski Renault, który byl produkowany od poczatku lat 90-tych i mial pojemnosc 2.0l, Renault w tym czasie wypuszczalo wolnossaca jednostke 1.6D, nastepnie wolnossaca oraz turbodoladowana jednostke 1.9D(TD oraz dT dTi), a w safrane byl silnik 2.1TD (a dokladniej dT), i nie wspominamy tutaj o jednostkach napedowych Mastera, gdzie glownie silniki jakie tam wystepowaly to 2.5D 2.5TD 2.4D 2.1D, nie wspominajac juz o 3 jednostkach benzynowych 2.0 stosowanych w latach (85-89), (86-98), (80-86). i wszystkie te silniki maja sie nijak do konstrukcji diesla Mitsubishi, ktory w dodatku ma chlodzenie turbiny ciecza, a Renault wykorzystal motyw chlodzenia turbiny dopiero z poczatkiem zbudowania nowego silnika 2.0dCi wykorzsytanego m.in. w trzeciej generacji Laguny oraz nowym Espace. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
get low
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY
|
Wysłany: 01-12-2009, 16:18
|
|
|
Z tym francuskim silnikiem to przesada... A ten mechanik to orientuje sie w temacie, dlatego wiecie gdzie nie zostawiac samochodow do naprawy . Z tego co wiem, to renault nie mogl sobie poradzic z wyprodukowaniem dobrej, mocnej jednostki (diesla), a silniki z tracków renaulta były za duze i w Masterze montowali 3.0TD z Nissana Navary i to naprawde fajnie chodziło (wiem bo jezdziłem), a te słabsze to pozal sie Boze...
Edit by MOD: prosze stosowac znaki interpunkcyjne, aby czytajacy nie wertowali postu 10 razy w poszukiwaniu sensu. |
_________________ GET LOW |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-12-2009, 22:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:29
|
|
|
bprzemo13, ten silnik przed modernizacją był montowany w miśkach jeszcze w latach 90 i wcześniej, tylko o pojemności 1.8... Później była zwiększona pojemność na 2.0, aż w końcu "zmodernizowano" ten silnik, dodając trochę elektryki, no i oczywiście odwrócono go, jakby w lustrzanym odbiciu... I to nie jest żaden silnik renault, tylko konstrukcja mitsu. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
bprzemo13
Mitsumaniak
Auto: gal 2.5 V6, lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:12
|
|
|
Ale kolega Marti też słyszał że to licencja z Renault to coś musi być na rzeczy.Get low czytaj uważnie posty , nie napisałem że naprawiałem swojego miśka w serwisie Reno tylko byłem przejazdem w Poznaniu i zajechałem do kolegi który tam pracuje |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:14
|
|
|
bprzemo13, proszę nie wprowadzać nikogo w błąd na podstawie domysłów i niczym nie potwierdzonych hipotez... |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:25
|
|
|
Jedynymi Dieslami Renault montowanymi w Mitsubishi były 1,9 D stosowane w Carismach. Na początku na wtrysku pośrednim a później na szynie Comon Rail (jeden z pierwszych silników z tym rodzajem wtrysku). Do 98 r oznaczone 1,9 D później 1,9 DID, zresztą ten sa silnik był montowany w Volvo V40 (ta sama taśma montażowa co Cari). TD montowany w Galantach był 100% jednostką wyprodukowaną przez Mitsubishi. Ma bardzo prostą konstrukcję więc obsłużą go w każdym serwisie. Silnik ten nie był sprzedawany przez Mitsu żadnej innej marce W dziale "Galant ogólne" jest dokładny opis w/w silników. |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
padaczka
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: stargard
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:20
|
|
|
Mam pytanko do użytkowników, niestety musiałem wymienić silnik w moim galancie EA6A bo niestety małżonka zatarła i koszty naprawy były kosmiczne. Kupiłem silnik używany sprowadzony z Japonii kompletny z całym osprzętem. Na silniku jest, bowiem takie oznaczenie: M-4D685, na starym tylko 4D68. Może ktoś z Was spotkał się z takim silnikiem i wie coś więcej, co to za jednostka? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-12-2009, 10:30
|
|
|
padaczka, a czy silnik jest identyczny? Z którego roku ta jednostka? Ile wyniósł Cię tan silnik z kosztami transportu? |
|
|
|
 |
padaczka
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: stargard
|
Wysłany: 24-12-2009, 09:56
|
|
|
silnik jest identyczny, tylko na manualnej pompie wtryskowej, nic poza oznaczeniem M-4D685 nie jestem w stanie rozszyfrować ponieważ są na nim tylko "krzaczki" czyli japońskie znaki. Transport, montaż, przekładka pompy wtryskowej ze starego silnika, wymiana pasków, oleju, filtrów razem ok 6000-6200 zł. Gdzieś wyczytałem, że te silniki były montowane w Japonii i na Australię do końca produkcji EA6A/W na zwykłej pompie ponieważ nie musiały tam spełniać norm emisji spalin EURO-0 i wyżej i podobno tam ten silnik ma 77kw t.j. 105 km |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-12-2009, 13:39
|
|
|
padaczka napisał/a: | 6000-6200 zł |
No to spore koszty... Ja bym chyba robił SWAP na 2,5V6
padaczka napisał/a: | Gdzieś wyczytałem, że te silniki były montowane w Japonii i na Australię do końca produkcji EA6A/W |
Zdaje się że masz racje. Dekoder VIN podaje produkcje na Azje do 2003 a na Europę do 2001roku. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 14:17
|
|
|
padaczka napisał/a: | podobno tam ten silnik ma 77kw t.j. 105 km | ciekawe czy naprawdę miały taką moc Przy takiej mocy pewnie nieźle miś by dawał radę... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 24-12-2009, 16:32
|
|
|
Witam
Mojemu misiowi też by się przydało nowe serduszko , myślalem ze za 4000zł dam rade zregenerować silnik a tu widzę że to spore koszta będą. |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 20:11
|
|
|
yam1530, a co się dzieje, że chcesz wymieniać serce?? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 24-12-2009, 22:14
|
|
|
Uszczelka pod głowicą, no i turbinka. Dojeżdżam do pracy 10km w jedna stronę przez miasto no i w te mroźne dni trochę dostaje w dupę. Widzę że już się znacznie więcej "poci"pod pokrywą zaworów i znacząco w okolicach pompy wody. |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
|