Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD- opinie
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-12-2009, 09:18   

bprzemo13 napisał/a:
Co do samego silnika to nie jest to konstrukcja japońska tylko licencja z Renault


Kolego proszę nie siać zamętu. To nie jest żadna konstrukcja renault. Ten silnik ma swój rodowód sięgający początku lat 90, z czasów gdy Mitsubishi z Renault nie współpracowało .. a co dopiero wspólne silniki. Pierwsze francuskie konstrukcje pojawiły się w Mitsubishi za czasów Carismy. :roll:
Ostatnio zmieniony przez Owczar 01-12-2009, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-12-2009, 09:40   

bprzemo13 napisał/a:
Co do samego silnika to nie jest to konstrukcja japońska tylko licencja z Renault.Mam kolegę w serwisie w Poznaniu i jak tylko podniosłem maskę od razu poznał że to Reno
Zastanawia mnie w jakim serwisie pracuje Twój kolega :-D pokaz mi silnik dieslowski Renault, który byl produkowany od poczatku lat 90-tych i mial pojemnosc 2.0l, Renault w tym czasie wypuszczalo wolnossaca jednostke 1.6D, nastepnie wolnossaca oraz turbodoladowana jednostke 1.9D(TD oraz dT dTi), a w safrane byl silnik 2.1TD (a dokladniej dT), i nie wspominamy tutaj o jednostkach napedowych Mastera, gdzie glownie silniki jakie tam wystepowaly to 2.5D 2.5TD 2.4D 2.1D, nie wspominajac juz o 3 jednostkach benzynowych 2.0 stosowanych w latach (85-89), (86-98), (80-86). i wszystkie te silniki maja sie nijak do konstrukcji diesla Mitsubishi, ktory w dodatku ma chlodzenie turbiny ciecza, a Renault wykorzystal motyw chlodzenia turbiny dopiero z poczatkiem zbudowania nowego silnika 2.0dCi wykorzsytanego m.in. w trzeciej generacji Laguny oraz nowym Espace.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 01-12-2009, 16:18   

Z tym francuskim silnikiem to przesada... :-D A ten mechanik to orientuje sie w temacie, dlatego wiecie gdzie nie zostawiac samochodow do naprawy :-D . Z tego co wiem, to renault nie mogl sobie poradzic z wyprodukowaniem dobrej, mocnej jednostki (diesla), a silniki z tracków renaulta były za duze i w Masterze montowali 3.0TD z Nissana Navary i to naprawde fajnie chodziło (wiem bo jezdziłem), a te słabsze to pozal sie Boze...

Edit by MOD: prosze stosowac znaki interpunkcyjne, aby czytajacy nie wertowali postu 10 razy w poszukiwaniu sensu.
_________________
GET LOW
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-12-2009, 22:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-12-2009, 18:29   

bprzemo13, ten silnik przed modernizacją był montowany w miśkach jeszcze w latach 90 i wcześniej, tylko o pojemności 1.8... Później była zwiększona pojemność na 2.0, aż w końcu "zmodernizowano" ten silnik, dodając trochę elektryki, no i oczywiście odwrócono go, jakby w lustrzanym odbiciu... I to nie jest żaden silnik renault, tylko konstrukcja mitsu.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
bprzemo13 
Mitsumaniak

Auto: gal 2.5 V6, lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Stargard
Wysłany: 04-12-2009, 21:12   

Ale kolega Marti też słyszał że to licencja z Renault to coś musi być na rzeczy.Get low czytaj uważnie posty , nie napisałem że naprawiałem swojego miśka w serwisie Reno tylko byłem przejazdem w Poznaniu i zajechałem do kolegi który tam pracuje
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-12-2009, 23:14   

bprzemo13, proszę nie wprowadzać nikogo w błąd na podstawie domysłów i niczym nie potwierdzonych hipotez...
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 04-12-2009, 23:25   

Jedynymi Dieslami Renault montowanymi w Mitsubishi były 1,9 D stosowane w Carismach. Na początku na wtrysku pośrednim a później na szynie Comon Rail (jeden z pierwszych silników z tym rodzajem wtrysku). Do 98 r oznaczone 1,9 D później 1,9 DID, zresztą ten sa silnik był montowany w Volvo V40 (ta sama taśma montażowa co Cari). TD montowany w Galantach był 100% jednostką wyprodukowaną przez Mitsubishi. Ma bardzo prostą konstrukcję więc obsłużą go w każdym serwisie. Silnik ten nie był sprzedawany przez Mitsu żadnej innej marce W dziale "Galant ogólne" jest dokładny opis w/w silników.
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
padaczka 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: stargard
Wysłany: 13-12-2009, 22:20   

Mam pytanko do użytkowników, niestety musiałem wymienić silnik w moim galancie EA6A bo niestety małżonka zatarła i koszty naprawy były kosmiczne. Kupiłem silnik używany sprowadzony z Japonii kompletny z całym osprzętem. Na silniku jest, bowiem takie oznaczenie: M-4D685, na starym tylko 4D68. Może ktoś z Was spotkał się z takim silnikiem i wie coś więcej, co to za jednostka?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2009, 10:30   

padaczka, a czy silnik jest identyczny? Z którego roku ta jednostka? Ile wyniósł Cię tan silnik z kosztami transportu?
 
 
padaczka 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: stargard
Wysłany: 24-12-2009, 09:56   

silnik jest identyczny, tylko na manualnej pompie wtryskowej, nic poza oznaczeniem M-4D685 nie jestem w stanie rozszyfrować ponieważ są na nim tylko "krzaczki" czyli japońskie znaki. Transport, montaż, przekładka pompy wtryskowej ze starego silnika, wymiana pasków, oleju, filtrów razem ok 6000-6200 zł. Gdzieś wyczytałem, że te silniki były montowane w Japonii i na Australię do końca produkcji EA6A/W na zwykłej pompie ponieważ nie musiały tam spełniać norm emisji spalin EURO-0 i wyżej i podobno tam ten silnik ma 77kw t.j. 105 km
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-12-2009, 13:39   

padaczka napisał/a:
6000-6200 zł



No to spore koszty... Ja bym chyba robił SWAP na 2,5V6 ;)

padaczka napisał/a:
Gdzieś wyczytałem, że te silniki były montowane w Japonii i na Australię do końca produkcji EA6A/W


Zdaje się że masz racje. Dekoder VIN podaje produkcje na Azje do 2003 a na Europę do 2001roku.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 14:17   

padaczka napisał/a:
podobno tam ten silnik ma 77kw t.j. 105 km
ciekawe czy naprawdę miały taką moc :roll: Przy takiej mocy pewnie nieźle miś by dawał radę...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 24-12-2009, 16:32   

Witam
Mojemu misiowi też by się przydało nowe serduszko , myślalem ze za 4000zł dam rade zregenerować silnik a tu widzę że to spore koszta będą.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 20:11   

yam1530, a co się dzieje, że chcesz wymieniać serce??
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 24-12-2009, 22:14   

Uszczelka pod głowicą, no i turbinka. Dojeżdżam do pracy 10km w jedna stronę przez miasto no i w te mroźne dni trochę dostaje w dupę. Widzę że już się znacznie więcej "poci"pod pokrywą zaworów i znacząco w okolicach pompy wody.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.