Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
08-01-2014, 14:50
Mitsubishi Galant 1988, 1.8l 8V gaźnikowy - by Maretzky85
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-08-2009, 16:30   

Może nie przepaliła się bez powodu...?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2009, 18:37   

jacek11, dla przykładu, Elring nie produkuje już uszczelniaczy na wałki, stwierdzili, że robią nienajlepsze. :) Elring też ma prawo wypuścić babola.

Marek, może dziś do Ciebie wbije? :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-08-2009, 02:39   

Następny update - to może nie być wina uszczelki, a braku tulejek centrujących.
Ostatecznie może nie była taka zła ta uszczelka - w końcu przejechała jakieś 20-25 tys :D

Piwor, za późno się odezwałeś ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-08-2009, 11:48   

Piwor napisał/a:
Elring też ma prawo wypuścić babola.

No fakt.Tylko trzeba znaleźć przyczynę,bo składać na pałę nie ma sensu.
Proponuję sprawdzić czy blok jest równy w tym miejscu.

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-08-2009, 14:50   

Uszczelki na ogół nie wypalają się same z siebie tylko z powodu krzywizny głowicy lub bloku. Tulejki też mogły byc przyczyną.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-08-2009, 15:21   

najwiecej widzialem wypalonych z 2 powodow:
1. przegrzanie silnika na skutek awarii ukladu chlodzenia
2. przegrzanie na skutek zlego doboru mieszanki (za uboga) - szczegolnie w przypadku LPG jest to popularne
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-08-2009, 17:03   

Mieszanki pilnowałem ;) Nigdy nie była uboga i nie zdjąłem tego woltomierza, mimo, że wszyscy się z niego śmiali :D
Uszczelka pod głowicą się po prostu trochę przesunęła przy zakładaniu i już, jeszcze sprawdzę blok na wszelki wypadek, ale prawie na 100% wina była w przesunięciu uszczelki, bo widać było nierówne odbicia na miejscach gdzie powinno być idealnie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-08-2009, 08:32   

jak sie mogla przesunac, skoro tam sa wypustki kanalikow na bloku?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2009, 09:15   

Krzyzak,
Maretzky85 napisał/a:
braku tulejek centrujących.
:wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-08-2009, 10:00   

Wczoraj pojechałem złożyć w końcu tą głowicę i oczywiście nie wyszło :P
Zamiast składać głowicę robiłem białego ...
Ale, znalazłem tulejki centrujące w jednej z dwóch głowic które miałem jeszcze na stanie :D
Teraz wystarczy je tylko wyciągnąć ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-08-2009, 20:11   

Kurde mol.
Złożyłem wszystko, ustawiłem zawory, zapłon, niby wszystko ok. Odpala bez problemu, moc ma jak miał....
Ale przy dodawaniu gazu i generalnie przy obciążeniu coś stuka :/ Jakby zawór, ale w sumie niby dlaczego - dźwięk dochodzi z góry, czyli niby z głowicy, ale jak oddawałem do szlifowania to chyba przejrzał zawory czy wszystko jest w porządku...
Ma ktoś jakiś pomysł ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-08-2009, 13:33   

Kiedyś przyjechał do mnie kolega 4G92 któremu właśnie stukało przy zwiększaniu obciążenia. Ja stawiałem na coś z zaworami/panewką/sworzniem tłokowym. A okazało się że winę ponosi... przepalona uszczelka pod głowicą :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-08-2009, 14:07   

W ramach ciekawostek, właśnie wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Powiem więcej, jak się wypaliła między 1 a 2 cylindrem to też tak stukało, z tym, że nie chodził na dwa gary. Teraz zapiernicza, ale stuka... pozostaje sprawdzić kompresję ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
piterr27 
Mitsumaniak
miśki rządzą ;)

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 - 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 14-07-2011, 22:38   galant na gaźniku

Maretzky85
ja też mam gala na gaźniku z 90r a dokładnie E32A czyli 4G37 no chyba że się mylę to mnie popraw :P
U mnie też padła uszczelka pod głowicą ale do garażu jeszcze dojechałem i to z 5 kilometrów:)
Teraz czeka mnie cała zabawa a tak na poważnie mojego brata mechanika.
Zastanawiam się nad przyczyną tej awarii - w sumie gala nie katowałem - raz tam kiedyś dostał po garach dla zdrowotności ma się rozumieć :D w sumie czytałem wszystko co tutaj napisałeś i obstawiam lpg jako winowajce - nie regulowałem odkąd kupiłem - ale czy to możliwe że uszczelka chodziła w moim galu aż do teraz i to bez wymiany a mam już na liczniku prawie 300 tys km.
Możesz napisać ile Ci pali mój potrafi łyknąć nawet 15 litrów lpg po mieście - w trasie wychodzi mi od 8 do 12 w zależności jak mu cisnę
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 - 1992 rok
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-07-2011, 08:11   

piterr27 napisał/a:
czy to możliwe że uszczelka chodziła w moim galu aż do teraz i to bez wymiany a mam już na liczniku prawie 300 tys km.
Bez problemu, powinna więcej wytrzymać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.