Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem ze sprzęgłem
Autor Wiadomość
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 19-12-2009, 22:32   

a ja mam pytanie takie : mam auto na luzie, chwila po odpaleniu wiec na 'ssaniu', obroty ok. 1500rpm. Wciskam sprzęgło... i obroty rosną do ok. 2000rpm !? ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-12-2009, 22:50   

xor napisał/a:
mam auto na luzie, chwila po odpaleniu wiec na 'ssaniu', obroty ok. 1500rpm. Wciskam sprzęgło... i obroty rosną do ok. 2000rpm
gęsty olej w skrzyni, po wciśnięciu sprzęgła silnik podbija obroty, bo sciągasz z niego obciążenie, następnym razem wciśnij sprzęgło przed odpaleniem auta i zwróć uwagę na reakcję silnika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 19-12-2009, 23:07   

hmm, myślałem, że na luzie w skrzyni praktycznie nic się nie obraca.
Dzięki za wyjaśnienie :)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
AnoniM79
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2009, 14:22   

Witam.
Jestem po wymianie sprzęgła, oleju w skrzyni itp.
Jak wcześniej napisałem, słychać było u mnie "terkotanie" i ogólnie dziwny dźwięk dochodzący ze skrzyni. Ale po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustępował.
Okazało się:
1. Tarcza sprzęgła była cienka jak żyletka.
2. Sprężynki na tarczy były luźne (stąd to "terkotanie").
3. Łożysko oporowe też huczało i wymagało wymiany.
4. Skrzynia nie była powodem żadnych dźwięków - jest cichutka.
W tej chwili cieszę się ciszą i pięknym dźwiękiem "fałki".
Olej wymieniłem na półsyntetyk (poprzedni już dawno stracił swoje właściwości). 2l starczyło.
Szkoda tylko że robocizna kosztowała 600zł.... :/
Pzdr
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-03-2013, 10:00   

Witam,

Jak się nazywa część, która powinna być w miejscu zaznaczonym na czerwono (teraz jest tam zwykła przejściówka, opcja chwilowa), bo nie wiem co mam kupić? :) Jakby komuś chciało się czytać jak do tego doszło to historia poniżej. Z góry dzięki!



Ostatnio zrobiłem Galuchem dość daleką trasę, w Bieszczady i z powrotem. W każdym razie już w Bieszczadach, 900km od domu, zacząłem mieć problemy ze skrzynią, biegi wchodziły tak ciężko że musiałem je wpychać. Stwierdziłem, że to musi być przyczyna sprzęgła bo było dość miękkie także zacząłem odpowietrzać co nie pomogło bo zamiast jednego dużego bombla powietrza w płynie były tysiące malutkich bombelków. Pojechałem do jakiegoś góralskiego mechanika i on, cytuję "wydupcył mi pompkę" ;) tj, wykręcił jakąś część, która była przyczyną tych malutkich bombelków i połączył przewody zwykłą przejściówką. Biegi faktycznie zaczęły wchodzić łatwiej, ale to co on zrobił to jest tylko wyjście tymczasowe i muszę to zrobić na tip-top, tyle że nie wiem jaką część mam kupić, jak to się nazywa. Powyżej zdjęcie miejsca gdzie powinna być ta część, a jest teraz ta przejściówka.
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-03-2013, 22:58   

Na PW byłeś blisko. To jest taki zawór tłumiący. Pomaga gdy zdarzy Ci się strzelić ze sprzęgła. Ty puszczasz sprzęgło szybko, ale on powoli przepuszcza ciecz.

Generalnie jak umiejętnie jeździsz to nie ma większego wpływu, jedynie podczas zmiany biegów możesz odczuwać różnicę gdy szybko puszczasz sprzęgło. Ale z drugiej strony brak tego zaworu w pewien sposób chroni przed przypaleniem. Jeśli nie odczuwasz różnicy to ja bym nie ruszał.

Gdzieś miałem wysprzęglik, ale w bałaganie u mojego brata nie wiem czy znajdę. Jeśli będę pamiętał i znajdę to mogę Ci to wysłać za koszt wysyłki. Ale nie obiecuję, że znajdę bo części walają się po całym garażu.
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-03-2013, 11:01   

Dzięki za odpowiedź. Generalnie muszę coś zrobić, nawet jeśli ta część nie jest przyczyną (chociaż jak ją wywalili to była poprawa), bo ciężko mi chodzą biegi, szczególnie jak jest zimno. Muszę wduszać sprzęgło tak mocno w podłogę, że aż się zapieram o fotel :) Jak się nagrzeje to już jest ok, ale w początkowej fazie fatalnie... najgorzej z jedynką,3, i wstecznym. Może przyczyna tkwi w czymś innym? (chociaż jak mówiłem jak to wywalili to była poprawa).

[ Dodano: 03-03-2013, 11:05 ]
może wina pompki albo wysprzęglika?

[ Dodano: 03-03-2013, 11:26 ]
to by miało sens, jeśli np. pompka powoduje że w płynie znajdują się setki bąbelków powietrza, a ten zaworek jeszcze zwalniał przepływ płynu to nic dziwnego że jak go wywalili to trochę się polepszyło.
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2013, 22:34   

wilk88 napisał/a:
może wina pompki albo wysprzęglika?


To prędzej. W tym zaworze nie ma za bardzo co się psuć. Zregeneruj pompkę i wysprzęglik, odpowietrz, wyreguluj pedał i będzie git.
 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-05-2013, 08:47   

podczepie sie pod temat:)
Przymierzam sie do gruntownej naprawy mojego EA2A. oprocz wielu innych rzeczy, jakie denerwuja mnie i musze naprawic, najbardzoej dokucza mi...sprzegło? Napinacz hydrauliczny? Przy zmianie biegow mam taki "pusty moment". Objawie sie to tak, ze podczas puszczania pedalu sprzegla, w pewnym momencie(mniej wiecej w 1/3-1/2) czuc bardzo wyraznie szarpniecie. Ponieważ tylko ja jezdze tym samochodem, opanowalem sztuke przytrzymywania sprzegla w odpowiednim momencie tak, by szarpniecie nie bylo dokuczliwe. Ale wkurza mnie to diabelnie!@!@ Musze to naprawic. mechanik pokazywal mi ze skonczyl sie zakres regulacji napinacza huraulicznego(nigdy nie byl wymieniany). Czty to moze byc przyczyna? Czy moze juz czas wymienic sprzeglo? (kilka osob mowilo mi ze czuje jakby sprzeglo mi sie slizgalo). Jestem gotowy wymienic obie rzeczy, ale moze ktos juz mial podobnie i upewni mnie ze dobrze szukam przyczyny usterki?
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-05-2013, 09:32   

W tym aucie nie ma czegos takiego jak napinacz hydrauliczny.

Jest tylko wysprzeglik i pompka. Regulacja jest przy pompce. Ja bym szukal przyczyny w tlumiku sprzegla. Jest na przewodzie hydraulicznym laczacym pompke z wysprzeglikiem. Zacznij od jego wymiany, koszt nieznaczny, a mozliwe ze to jego wina, bo to on odpowiada za tlumienie przeplywu by minimalizowac szarpniecia.

Czy sprzegla sie slizga mozesz latwo sprawdzic. Jadac na 4-5 biegu przy 4,5k rpm wcisnij gaz w podloge. Jesli obroty podskocza a auto nie zwiekszy predkosci to masz sprzeglo do wymiany.
 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-05-2013, 10:12   

to mialem na mysli zdaje sie ze wymienia sie to razem z pompa wody przy co drugiej wymianie rozrzadu, prawda?
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 10-05-2013, 10:14   

DziadekMirek napisał/a:
to mialem na mysli zdaje sie ze wymienia sie to razem z pompa wody przy co drugiej wymianie rozrzadu, prawda?


to jest napinacz hydrauliczny układu rozrzadu
nie ma nic do sprzęgła
jeśli twój mechanik twierdzi, że to jest powód problemów przy zmianie biegów, jedyna rada - zmień mechanika

[ Dodano: 10-05-2013, 10:15 ]
DziadekMirek, w twoim przypadku zacząłbym od wysprzęglika, a potem od tłumika drgań jak pisze owczar, można mu zrobić bypass i ponoć pomaga
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-05-2013, 10:17   

w zyciu juz nie pojade tam gdzie wymieniano mi rozrzad. zostala mi trauma, masa klopotow i 3x wieksze koszta niz powinno byc. Ale to nie mechanik wysnuł ta teorie...
A jakie moga byc skutki gdy owy napinacz konczy swoj zywot (skonczy sie zakres regulacji, jak u mnie)?
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2013, 13:12   

DziadekMirek napisał/a:
A jakie moga byc skutki gdy owy napinacz konczy swoj zywot (skonczy sie zakres regulacji, jak u mnie)?
Ejej chyba za dużo chcesz zrobić na raz :wink: Mieszasz 2 sprawy. Jak wyżej napisano napinacz hydrauliczny utrzymuje stałe napięcie paska rozrządu, nie ma żadnej regulacji (działa lub nie) i nie ma nic do sprzęgła.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 10-05-2013, 21:44   

tomek84 napisał/a:
napinacz hydrauliczny

W zasadzie to też jest tłumik drgań. Sam w sobie nie spełnia roli dociągania paska rozrządu.

DziadekMirek, mam podobny problem ale jakoś od roku się zabrać za to nie mogę :P
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.