Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klima - gdzie oddaje wodę
Autor Wiadomość
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2009, 21:48   

sprezarka w temperaturze bliskiej zero nie pracuje
 
 
lukas43 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2009, 12:48   

Sprężarka nie włącza się od +2 stopni w dół, a taką informacje bierze sobie z czujnika temperatury zewnętrznej, który znajduję się zwykle w przednim zderzaku, lub w lusterku (Laguna II), jeśli chodzi o to co jest pierwsze to zależy z której strony, od wlotu powietrza pierwszy jest parownik, druga nagrzewnica, natomiast jeśli chodzi o wydajność to co roku do atmosfery ubywa ok. 10-15% czynnika z układu klimatyzacji, dlatego raz na rok trzeba robić przegląd klimatyzacji, a co 3 lata powinno się wymienić filtr/osuszacz. Przy sprawnej klimatyzacji, po włączeniu na "LO" w climatronicu lub na najniższą temperaturę i na maksymalny nadmuch w środkowym wylocie powietrza temperatura powinna być mniejsza niż +10 stopni. Climatronic po ustawieniu na "auto" utrzymuję temp. na poziomie 20-22 stopni w niemal wszystkich autach europejskich, natomiast w samochodach amerykańskich ta granica jest trochę niższa, bo jest to 17-19 stopni.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-06-2009, 13:42   

lukas43 napisał/a:
Climatronic po ustawieniu na "auto" utrzymuję temp. na poziomie 20-22 stopni w niemal wszystkich autach europejskich, natomiast w samochodach amerykańskich ta granica jest trochę niższa, bo jest to 17-19 stopni.


Przecież to się reguluje. Od 17 do 27 stopni z tego co pamiętam u mnie jest taki przedział.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2009, 13:47   

Co Ty sobie ustawisz i co sobie włączysz to jedno a co miły pan automat zrobi to już zupełnie inna historia ;)

lukas43 napisał/a:
Sprężarka nie włącza się od +2 stopni w dół, a taką informacje bierze sobie z czujnika temperatury zewnętrznej, który znajduję się zwykle w przednim zderzaku, lub w lusterku (Laguna II), jeśli chodzi o to co jest pierwsze to zależy z której strony, od wlotu powietrza pierwszy jest parownik, druga nagrzewnica,

Co należało udowodnić ;)
arturro napisał/a:
sprezarka w temperaturze bliskiej zero nie pracuje

Dzięki panowie za pomocna dłoń...

;)
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2009, 15:04   

jaca71 napisał/a:
Dzięki panowie za pomocna dłoń...


nie ma za co, takie sa fakty :)
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2009, 18:21   

arturro napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Dzięki panowie za pomocna dłoń...


nie ma za co, takie sa fakty :)



tia, poczekamy do zimy i spotkamy się na spocie, wtedy podyskutujemy ( a jestem pamiętliwy :finga: ) :D


i napiszę wyraźnie - W UJEMNYCH TEMPERATURACH ZEWNĘTRZNYCH SPRĘŻARKA KLIMATYZACJI TAKŻE ZOSTAJE ZAŁĄCZANA ( W PRZYPADKU OBIEGU WEWNĘTRZNEGO I W PRZYPADKU OSUSZANIA PRZEDNIEJ SZYBY itd.) - zapinanie sprężarki trwa jednak znacznie krócej niż latem z oczywistych powodów
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2009, 18:46   

jaceksu25 napisał/a:
W UJEMNYCH TEMPERATURACH ZEWNĘTRZNYCH SPRĘŻARKA KLIMATYZACJI TAKŻE ZOSTAJE ZAŁĄCZANA ( W PRZYPADKU OBIEGU WEWNĘTRZNEGO I W PRZYPADKU OSUSZANIA PRZEDNIEJ SZYBY itd.)

To ja ostatni raz jasno zapytam w jakim celu się ona włącza ta sprężarka?
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2009, 19:00   

jaca71 napisał/a:

To ja ostatni raz jasno zapytam w jakim celu się ona włącza ta sprężarka?


może dlatego, że konstruktor miał schizofrenię :mrgreen:
To chciałeś usłyszeć?

Początkowo zapytałem Ciebie o temperaturę "w którym miejscu"...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2009, 19:17   

Podałem odpowiedź - nie wiem gdzie. Podejrzewałem że wykorzystuje ten sam czujnika z którego korzysta wyświetlacz w kabinie. Ktoś już potwierdził moje przypuszczenie. Dalej nie wiem czy słuszne.
Ty wskazałeś termostat w okolicy skraplacza - zapytałem czy pierwszy jest skraplacz czy nagrzewnica bo nie byłem pewny. Na moje chamskie oko najpierw powinien być skraplacz potem nagrzewnica. Jeśli tak jest przy otwartym obiegu temperatura na skraplaczu będzie temperaturą zewnętrza - sprężarka się nie włączy w okolicy 0C.
Teraz obieg zamknięty. Tak długo jak w kabinie i zarazem na parowniku temperatura będzie w okolicy zera tak długo sprężarka się nie włączy. Gdy w tym układzie (a dokładniej na skraplaczu) temperatura przekroczy magiczne 2 lub 4C (nie mam pewności ile jest właściwe) istnieje szansa że sprężarka się odpali. Ale też nie jestem co do tego przekonany. Mnie się wydaje że producent nie ryzykowałby sytuacji, w której istnieje możliwość zamarznięcia skroplin. Czyli według mnie nie powinna się też w tej sytuacji włączać sprężarka a decydujący powinien być czujnik temperatury zewnętrznej.

Termostat na skraplaczu moim skromnym zdaniem służy zabezpieczeniu go przed oszronieniem w dodatnich temperaturach przy bardzo wysokiej wilgotności. Nie raz miałem przypadek z klima stacjonarną że w takich warunkach (w pomieszczeniu ponad 25C i wysoka wilgotność) odpływ zamarzał i klima pluła wodą.
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2009, 19:26   

jaca71 napisał/a:

Teraz obieg zamknięty. Tak długo jak w kabinie i zarazem na parowniku temperatura będzie w okolicy zera tak długo sprężarka się nie włączy. Gdy w tym układzie (a dokładniej na skraplaczu) temperatura przekroczy magiczne 2 lub 4C (nie mam pewności ile jest właściwe) istnieje szansa że sprężarka się odpali.......



Jesteś już bardzo blisko prawdy/faktów jak ktoś powiedział :wink:

Dot. wcześniejszej odpowiedzi o ubytku czynnika ( lukas43, )=> 10-15% rocznie zgadzam się. Ale czy te naście procent ma już odczuwalny wpływ na działanie klimatyzacji(?)
W następnym tygodniu sprawdzę na manometrze co się dziej w układzie.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2009, 19:33   

Szkoda że na forum nie ma spinaczy - zaznaczył bym sobie ten wątek do zimy...

Swoją droga to ja praktycznie zamkniętego obiegu nie używam, może dzięki temu nie mam problemów z grzybkami w klimie?
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2009, 19:56   

jaca71 napisał/a:

Swoją droga to ja praktycznie zamkniętego obiegu nie używam, może dzięki temu nie mam problemów z grzybkami w klimie?


tu się zgadzam :wink:
ja niestety często mam mocno parujących pasażerów :D
 
 
Zorro123
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 20:43   

Podjeżdżam dziś na stację paliw, poszedłem płacić, wracam a z boku stoi facet i kiwa głową "nowe auto już coś cieknie" a pod samochodem kałuża się zbiera, ja w strachu zaglądam gdzie to cieknie i z dumą odpowiadam facetowi "to z klimy ". facet w szoku bo w swoim aucie nie ma czegoś takiego. :D Ot taka mała przygoda. 8)
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 15-07-2009, 22:31   

Kupiłem MSS w lutym, używałem klimatyzacji do odparowywania szyb w aucie. Temeratura zewnętrzna oscylowała na poziomie -5 do -7, a ja nie wiedziałem o tych wszystkich mądrych rzeczy i właczyłem. Przy włączonym nadmuchu przednia szyba plus szyby kierowcy i pasażera są odparowane w try miga :wink: . W zeszłym tygodniu jechałem do Krakowa, na A4 na tzw płatnym odcinku złapała nas ulewa, wtedy użyłem patentu mojego kolegi: połączone siły limatyzacji, nadmuchu i ... ogrzewania doskonale się sprawdza do usuwania wilgoci z szyb.
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
  Wysłany: 02-07-2010, 19:06   Wyciek wody - normalne?

Zauważyłem pod autem kałużę. Sprawdziłem organoleptycznie, wygląda na wodę. Dodam, że zanim się zatrzymałem w garażu intensywnie używałem klimatyzacji. To normalne, żeby spod auta kapała woda??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.