Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
LPG - dywagacje i dyskusja jaki zestaw do LPG warto zainsta |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-08-2009, 19:53
|
|
|
Tak jak pisze kolega - komputer gazowy od krokowca przy blosie jest zupelnie zbedny. Blos sobie całkiem dobrze radzi samodzielnie - podciśnienie mu wystarcza - ważne żeby dolot był absoltnie szczelny. Komputer od gazu można za to wykorzystać do podglądania sondy i regulacji. U kolegi w KII 1.5 zamontowaliśmy blosa i zmiany są tylko na lepsze - na mikserze juz od 80 kmh auto miało za ubogą mieszanke a teraz nawet przy prędkościach autostradowych daje rade. Mikser to chyba najgorszy możliwy sposób zasilania silnika - nie rozumiem że takie coś jak blos nie powstało już dużo wcześniej.
[ Dodano: 31-08-2009, 19:58 ]
VirMan napisał/a: | jak dla mine lepiej już wrzucić pare stówek dodatkowo i jeździć na wtrysku , but gwarantowany i dodatkowo kulturka pracy , inna jakość dla silnika itd |
Pisz na temat...plisss...wiadomo że sekwencja to inna inszość ale jak policzysz to żeby zrobić sekwencje nawet samemu to musisz cały przód wymienić: reduktor, wtryski, sterownik. i żeby to miało ręce i nogi to tak pasuje z 1500 zł wydać...(sam stag300 kosztuje około 800 zł, reduktor 250, wtryski 350 zł + jakies filterki, odolejacze, wężyki zaciski 100 zł ) a blos to jednak 350 zł a poprawa jest odczuwalna. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-09-2009, 14:21
|
|
|
łukasz, dobrze piszesz . Jakiś czas temu nosiłem się z zamiarem wymiany autka, ale nie znalazłem nic lepszego do jazdy i zarzuciłem pomysł wymiany. Zainwestowałem więc w nowe amorki, nowe tarcze na tył i inne nowe rzeczy kilka tysięcy. Sekwencje producent STAGA z wykorzystaniem butli zamontowałby mi za 2600 ( na dobrych komponentach). Wolę blosa, przynajmniej na razie. Poza tym inwestycja w auto na poziomie 5000 zł nie podniesie znacząco jego wartości rynkowej. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 14:23
|
|
|
No więc właśnie, wiesz wg mnie jeśli instalować instalację czy w ogóle inwestować to już dla siebie. Wiem że przy sprzedaży pieniędzy włożonych w samochód nie odzyskasz nawet w 50% |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 01-09-2009, 15:45
|
|
|
no ja wiem - moze i racja , ale w tym aucie niestety wogóle nie ma co liczyć na cene rynkową.. ludzie nie zapłacą tyle ile warte.. więc ja zakładam ,ze ktośdla siebie robi |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-09-2009, 15:40
|
|
|
pewnie, że dla siebie:) choć może jeśli sigma tak się będzie psrawowac jak teraz to może mój roczny synek się doczeka jazdy za fajerą <lol> |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-09-2009, 16:03
|
|
|
To może jednak się szarpnij na te 1500 jak dla siebie - przyjemność z jazdy i mniej kłopotów |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
margac
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 33 Skąd: polska
|
Wysłany: 25-04-2010, 13:40 jaka instalacja gazowa
|
|
|
Witam, mam pytanie do wszystkich posiadaczy Sigm 3000 24V jakie mają założone instalacje gazowe. Z jakimi są problemy z jakimi nie . Możecie napisać jakie były ceny instalacji . Mam Sigmę z 93 roku 24v ,mam ją juz 7 lat i dotąd jeżdże na benzynie ,spalanie mam około 10 l na 100km czyli nie tak źle. Niestety za kilka miesięcy będę musiał dużo jeździć i dobrze było by jeździć taniej. Silnik mam w bardzo dobrym stanie ,przebieg 240 kkm . Napiszcie jakieś konkrety ,z góry dziękuje i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-04-2010, 18:14
|
|
|
I tak na przyszłość to polecam używać szukajki. Naprawdę chyba temat o gazie jest dość czytelnie opisany |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-04-2010, 20:30
|
|
|
Szukajki użyłem
Nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: jakie są średnice wkrętek/dysz wkręcanych w dolot? Standard czy z każdym wtryskiwaczem inne idą? Jak tak to do magic jetów przygotuję.
Przy okazji zdjętego dolotu nawierciłbym,nagwintował i zaślepił. W przyszłości odpadnie mi demontaż do nawiercania. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-04-2010, 20:39
|
|
|
Coś w tym stylu:
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-04-2010, 21:02
|
|
|
nawet inaczej - łukasz ma nawiercone lepiej - jak wklei to będzie widać - najlepiej tuż obok wtrysków benzyny. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-04-2010, 21:09
|
|
|
Gdzie to ja wiem od pół roku...
Pytanie brzmi jaki gwint nagwintować żeby potem tylko wkręcić dyszę a nie ściągać/kombinować jak opiłków do cylindrów nie nasypać.
M5 M6? Wkręcę śrubki na teflonową taśmę to będzie szczelne Potem tylko podmienię na dysze i mam 4 godziny do przodu.... |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-04-2010, 21:13
|
|
|
wkręć dysze i załóż zaciśnięte wężyki - a dysze wkręć na klej do aluminium.. - po kłopocie od razu i bez podmieniania
[ Dodano: 26-04-2010, 21:17 ]
z tego co pamiętam to m6 |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-04-2010, 21:38
|
|
|
Ścianka jest w tych miejscach bardzo cienka więc lepiej wkręcić na jakiś klej do gwintów. Średnica tak jak pisał Bartek m6. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 27-04-2010, 03:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|