Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
LPG - dywagacje i dyskusja jaki zestaw do LPG warto zainsta
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 31-08-2009, 19:53   

Tak jak pisze kolega - komputer gazowy od krokowca przy blosie jest zupelnie zbedny. Blos sobie całkiem dobrze radzi samodzielnie - podciśnienie mu wystarcza - ważne żeby dolot był absoltnie szczelny. Komputer od gazu można za to wykorzystać do podglądania sondy i regulacji. U kolegi w KII 1.5 zamontowaliśmy blosa i zmiany są tylko na lepsze - na mikserze juz od 80 kmh auto miało za ubogą mieszanke a teraz nawet przy prędkościach autostradowych daje rade. Mikser to chyba najgorszy możliwy sposób zasilania silnika - nie rozumiem że takie coś jak blos nie powstało już dużo wcześniej.

[ Dodano: 31-08-2009, 19:58 ]
VirMan napisał/a:
jak dla mine lepiej już wrzucić pare stówek dodatkowo i jeździć na wtrysku , but gwarantowany i dodatkowo kulturka pracy , inna jakość dla silnika itd :)


Pisz na temat...plisss...wiadomo że sekwencja to inna inszość ale jak policzysz to żeby zrobić sekwencje nawet samemu to musisz cały przód wymienić: reduktor, wtryski, sterownik. i żeby to miało ręce i nogi to tak pasuje z 1500 zł wydać...(sam stag300 kosztuje około 800 zł, reduktor 250, wtryski 350 zł + jakies filterki, odolejacze, wężyki zaciski 100 zł ) a blos to jednak 350 zł a poprawa jest odczuwalna.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-09-2009, 14:21   

łukasz, dobrze piszesz :) . Jakiś czas temu nosiłem się z zamiarem wymiany autka, ale nie znalazłem nic lepszego do jazdy i zarzuciłem pomysł wymiany. Zainwestowałem więc w nowe amorki, nowe tarcze na tył i inne nowe rzeczy kilka tysięcy. Sekwencje producent STAGA z wykorzystaniem butli zamontowałby mi za 2600 ( na dobrych komponentach). Wolę blosa, przynajmniej na razie. Poza tym inwestycja w auto na poziomie 5000 zł nie podniesie znacząco jego wartości rynkowej.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2009, 14:23   

No więc właśnie, wiesz wg mnie jeśli instalować instalację czy w ogóle inwestować to już dla siebie. Wiem że przy sprzedaży pieniędzy włożonych w samochód nie odzyskasz nawet w 50%
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 01-09-2009, 15:45   

no ja wiem - moze i racja , ale w tym aucie niestety wogóle nie ma co liczyć na cene rynkową.. ludzie nie zapłacą tyle ile warte.. więc ja zakładam ,ze ktośdla siebie robi ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-09-2009, 15:40   

pewnie, że dla siebie:) choć może jeśli sigma tak się będzie psrawowac jak teraz to może mój roczny synek się doczeka jazdy za fajerą <lol>
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-09-2009, 16:03   

To może jednak się szarpnij na te 1500 jak dla siebie - przyjemność z jazdy i mniej kłopotów
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
margac 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 33
Skąd: polska
Wysłany: 25-04-2010, 13:40   jaka instalacja gazowa

Witam, mam pytanie do wszystkich posiadaczy Sigm 3000 24V jakie mają założone instalacje gazowe. Z jakimi są problemy z jakimi nie . Możecie napisać jakie były ceny instalacji . Mam Sigmę z 93 roku 24v ,mam ją juz 7 lat i dotąd jeżdże na benzynie ,spalanie mam około 10 l na 100km czyli nie tak źle. Niestety za kilka miesięcy będę musiał dużo jeździć i dobrze było by jeździć taniej. Silnik mam w bardzo dobrym stanie ,przebieg 240 kkm . Napiszcie jakieś konkrety ,z góry dziękuje i pozdrawiam.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-04-2010, 14:08   

Miłej lektury: LPG - dywagacje i dyskusja jaki zestaw do LPG warto zainstalować
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 25-04-2010, 18:14   

I tak na przyszłość to polecam używać szukajki. Naprawdę chyba temat o gazie jest dość czytelnie opisany ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-04-2010, 20:30   

Szukajki użyłem :wink:
Nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: jakie są średnice wkrętek/dysz wkręcanych w dolot? Standard czy z każdym wtryskiwaczem inne idą? Jak tak to do magic jetów przygotuję.

Przy okazji zdjętego dolotu nawierciłbym,nagwintował i zaślepił. W przyszłości odpadnie mi demontaż do nawiercania.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-04-2010, 20:39   

Coś w tym stylu:

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-04-2010, 21:02   

nawet inaczej - łukasz ma nawiercone lepiej - jak wklei to będzie widać :) - najlepiej tuż obok wtrysków benzyny.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-04-2010, 21:09   

Gdzie to ja wiem od pół roku...
Pytanie brzmi jaki gwint nagwintować żeby potem tylko wkręcić dyszę a nie ściągać/kombinować jak opiłków do cylindrów nie nasypać.

M5 M6? Wkręcę śrubki na teflonową taśmę to będzie szczelne :D Potem tylko podmienię na dysze i mam 4 godziny do przodu....
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-04-2010, 21:13   

wkręć dysze i załóż zaciśnięte wężyki - a dysze wkręć na klej do aluminium.. - po kłopocie od razu i bez podmieniania :)

[ Dodano: 26-04-2010, 21:17 ]
z tego co pamiętam to m6
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-04-2010, 21:38   

Ścianka jest w tych miejscach bardzo cienka więc lepiej wkręcić na jakiś klej do gwintów. Średnica tak jak pisał Bartek m6.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 27-04-2010, 03:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.