[EAxx] Oryginalna antena radiowa odbiera słabo-alternatywa |
Autor |
Wiadomość |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-05-2011, 18:33
|
|
|
Owczar napisał/a: | wilukce napisał/a: | Dodam, że mam instalacje ksenonów. |
No to masz przyczynę. Włóż normalne żarówki i problem minie. Tak jest z niehomologowaną chińszczyzną. |
To wytłumacz dlaczego on ma problemy a ja nie?
ps. A sprawdzał czy może antena dobrze siedzi, itd? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-05-2011, 18:36
|
|
|
m6riano napisał/a: | To wytłumacz dlaczego on ma problemy a ja nie? |
A macie identyczne przetwornice? Pewnie nie, więc to wyjaśnia różnicę. Wszystko zależy od producenta. Ale skoro całkiem zagłuszają radio, to pomijając już samo radio, muszą masakrycznie promieniować. Ciekawe w jakim paśmie, bo mogą dawać w szerokim spectrum, a to radiowe to tylko część. |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 02-05-2011, 19:13
|
|
|
Jak dorwę aparat to zrobię zdjęcie przetwornicom.
Zastanawiam się jeszcze czy przyczyną może być to, że przy radiu kabel zarabiałem ręcznie, bo poprzedni właściciel nieźle namodził. Musiałem zarobić ręcznie i oplot żyły głównej uciąłem 20cm przed radiem. Czyli tylko "line" wchodzi mi do radia. Nie mam tej jakby masy. Wiem, że ten oplot spełnia funkcję "klatki faradaya" czyli zapobiega przedostawianiu się pola elektromagnetycznego do środka kabla. Może tu leży przyczyna ? Macie oryginalne zarobione kabelki ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-05-2011, 19:20
|
|
|
No to już sobie odpowiedziałeś..zrób fotki temu przewodowi i wrzuć.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-05-2011, 21:50
|
|
|
Oplot musisz mieć na koncentryku. Oplot jest jedną z żył anteny. Pogooglaj sobie o antenach np. otwartym dipolu, i będziesz wiedział, że oplot pełni tak samo ważną funkcję jak żyła.
Ponadto na zakłócenia w radiu mogą pomóc ferryty na kablu zasilajacym, lub filtry na dużych kondensatorach wpięte w linię i umasowione, np. takie coś:
http://cgi.ebay.co.uk/12V...=item3cb3034f50 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Robert_G2
Forumowicz

Auto: Galant V6 2.5 98r, był 2.0 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2007 Posty: 55 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2011, 23:58
|
|
|
Oplot jest tzw. ekranem który właśnie ma chronić środkową żyłę od zakłóceń.
Powinien być połączony z masą (obudową) radioodtwarzacza.
Pierw proponuję zrobić to połączenie a dopiero potem szukać ewentualnie innych przyczyn. |
_________________ Pozdrawiam. Robert.
 |
|
|
|
 |
QwiateQ
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 220 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-05-2011, 21:41
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Słaby odbiór może też być spowodowany niedziałającym wzmacniaczem antenowym. W części Galantów jest wbudowany fabryczny wzmacniacz antenowy. Poznać to po kablu antenowym, który w głębi konsoli centralnej ma odejście na zasilanie +12V wzmacniacza (biała kostka z pojedynczym przewodem idącym do wiązki radia). Otóż trzeba tam podać +12V ACC, bo fabrycznie zasilanie podane jest z radia kompatybilnego z MMC (stałe +12V). W większości radia w standardzie ISO mają niebieski kabel opisany "antena", który nie ma stałego 12V ale impuls podany do wysuwania i chowania elektrycznej anteny, dlatego należy podać osobne +12V na wzmacniacz antenowy.
Mam nadzieję że nie pogmatwałem... |
swinks_UK, czy biała kostka o której piszesz to przewód po prawej od kostki mitsubishi radia?
 |
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 20-05-2011, 05:36
|
|
|
hej, a mozecie mi podpowiedzieć czy w AE5W też jest jakieś łączenie przewodu antenowego?
JA mam fabryczne radio ze zmieniarką (też fabryczną), chciałbym to sobie zostawić z wiadomych względów. Szczerze powiem, że już byłem bliski wymiany radia i dzięki wspaniałemu działaniu szukajki na naszym forum trafiłem na ten temat (szukalem info o regulacji naciągu paska rozrządu ).
Mam te same objawy co wszyscy radio "łapie" moze ze trzy stacje, które działają bez szumów tylko jak auto stoi...
[ Dodano: 22-05-2011, 21:30 ]
a czy może ktoś podpowie chociaż, jak najbardziej bezboleśnie zdemontować podsufitkę pod anteną?
Kod: | http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/97/46/38/1597463862 | na tym zdjęciu widać, że przy samym dachu jest łączenie, może tu u mnie jest problem...?
[ Dodano: 03-06-2011, 22:58 ]
starałem się jak tylko mogłem i poszukałem pod deską, na 99% nie mam żadnego wzmacniacza antenowego.
Przy przewodzie antenowym jest jednak konektor i przewód jest jak by podwójny - przy antenie też jest ten przewód z konektorem.
Odłączenie tego cienkiego przewodu pogarsza beznadziejny i tak odbiór więc jakoś to działa.
PRzewód antenowy jest przypięty do rury znajdującej się pod zegarami i za schowkiem wchodzi (chyba) w prawy slupek.
Proszę mi podpowiedzieć co jeszzce sprawdzić? Podsufitkę z tyłu odchylałem i tam połączenie też jest ok, a mimo to radio praktycznie nie działa...
Może problem tkwi w samym odbiorniku, mam zamontowane ori radio mitsu ze zmieniarką ale chciał bym zostać przy orginale. |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 03-10-2011, 09:59
|
|
|
koledzy, a jaki gwint ma nasza antena (ta w kombi) M4, 5, 6?
Bo moje radio w legionowie odbiera zależnie od pogody i miejsca .
Nie chce mi się rozbierać podsufitki aby zobaczyć jak ze wzmacniaczem, ale może po prostu dłuższy bat pomoże. A zamierzam chyba kupić na allegro. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 03-10-2011, 18:52
|
|
|
Ja kupiłem na wolumenie.. za niecałe 20 zł..ale okazał sie niemal identyczny...ogólnie dają różne przejściówki do każdej średnicy... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 04-10-2011, 03:39
|
|
|
No właśnie do tych najdłuższych (40 cm) nie dają przejściówek, ale tak na oko to chyba jest gwint M5.
edit:
kurka wodna - właśnie zmierzyłem swoją antenę ma 40 cm - dłuższych już nie widziałem |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 04-10-2011, 10:04
|
|
|
kkriss napisał/a: | No właśnie do tych najdłuższych (40 cm) nie dają przejściówek, ale tak na oko to chyba jest gwint M5.
edit:
kurka wodna - właśnie zmierzyłem swoją antenę ma 40 cm - dłuższych już nie widziałem |
tam jest jakiś inny problem niż sam bat.
Ja bat wymienialem i nie było żadnej różnicy. Jak sie torchę ogarnę to wybiorę się dojakiegoś znachora od audio w autach. Bo widzę, że tu pomocy nie uzyskam... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-10-2011, 10:33
|
|
|
Jeśli do anteny dochodzi dodatkowy kabelek to w antenie, części zamontowanej na aucie znajduje się wzmacniacz. Słaby odbiór może powodować uszkodzony wzmacniacz lub brak dobrej masy anteny lub nawet czasem masy samego radia. Dla sprawdzenia czy to wina elementów które wymieniłem wyżej możecie odkręcić kabel przy antenie i dotknąć do jego środkowej żyły jakimś kablem o długości około 1m. Jeśli w takiej sytuacji odbiór będzie lepszy niż na oryginalnej antenie to najpierw proponuję sprawdzić te masy a jeśli to nie pomorze, wymienić antenę.
W wiązce radia w Mitsubishi nie ma przewodu masowego, masa działa poprzez styk radia z karoserią. Dla sprawdzenia można radio połączyć z masą auta jakimś przewodem. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 04-10-2011, 10:57
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeśli do anteny dochodzi dodatkowy kabelek to w antenie, części zamontowanej na aucie znajduje się wzmacniacz. Słaby odbiór może powodować uszkodzony wzmacniacz lub brak dobrej masy anteny lub nawet czasem masy samego radia. Dla sprawdzenia czy to wina elementów które wymieniłem wyżej możecie odkręcić kabel przy antenie i dotknąć do jego środkowej żyły jakimś kablem o długości około 1m. Jeśli w takiej sytuacji odbiór będzie lepszy niż na oryginalnej antenie to najpierw proponuję sprawdzić te masy a jeśli to nie pomorze, wymienić antenę.
W wiązce radia w Mitsubishi nie ma przewodu masowego, masa działa poprzez styk radia z karoserią. Dla sprawdzenia można radio połączyć z masą auta jakimś przewodem. |
o to już bardziej konstruktywne sugestie. Masz jakiś pomysł jak sprawdzić wzmacniacz domowymi metodami? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-10-2011, 11:09
|
|
|
Sam wzmacniacz nie potrafię sprawdzić ale można wykluczyć te inne problemy w sposób jaki opisałem wyżej. |
|
|
|
 |
|