Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PROJEKT: swap większego silnika do Carismy
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-12-2009, 10:51   

enanthate, ten silnik wystepowal w Mitsubishi Libero GT, czyli Lancerze kombi.
http://www.carfolio.com/s...car/?car=143484
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2010, 21:14   

Mam takie pytanie do Was: czy w ogóle słyszeliście o kimś, kto robiłbym swapa 2.5 V6 do Carismy czy ciągle rozważamy tutaj wszystko w teorii?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-01-2010, 09:41   

Osobiście dokonałem swapa 2.5v6 do space wagona, który ma mniejszą (tej samej szerokości, wyższą, ale krótszą) komorę silnika niż Cari - wystarczy?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 20-01-2010, 13:14   

Bartek

Cari z pusta komora silnika i galant anglik 2.5 V6 - czy to wszystkie wymagane czesci ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-01-2010, 13:25   

Części tak, ale może być potrzeba wykonania jakiegoś customa - u mnie to custom miska olejowa
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2010, 07:47   

Witam!

Uwaga, uwaga... żona dała mi zielone światło do pracy. :twisted: Na poważnie mogę zacząć przymierzać się do modyfikacji. ;)

Biorca: CARISMA 1.6 99KM po lifcie

Dawca: jakiś tam GALANT 2.5 V6 manual

Jakie części trzeba będzie przełożyć?

- silnik
- skrzynia
- ecu

- zawiecha?
- hamulce?
- koła? (cari stoi na 14'')
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-05-2010, 10:29   

wszystko od drazka zmiany biegow do skrzyni biegow, co sluży do przelaczania biegow
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-05-2010, 17:01   

- skrzynia od Carismy GDi
- półosie od Cari GDi
- wiązki elektryczne, włącznie z wiązką deski rozdzielczej Gala (potrzebny będzie drobny jej kawałek, ale trzeba mieć skąd go wysupłać ;) )
- transponder immo i kluczyk od kompletu z ecu

zawiecha z Gala nie przyda Ci się, co do hamulców - nie wiem czy przypasujesz z Gala, a przydałoby się poliftowe założyć...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2010, 18:28   

Bartek napisał/a:
- skrzynia od Carismy GDi
- półosie od Cari GDi
- wiązki elektryczne, włącznie z wiązką deski rozdzielczej Gala (potrzebny będzie drobny jej kawałek, ale trzeba mieć skąd go wysupłać ;) )


a czy zamiast półosi od Cari GDI i skrzyni z Cari GDI można założyć takowe z Galanta? mam zamiar ściągnięcie dawcy z UK i kombinowanie jeszcze części z GDI średnio mi pasuje ;)

[ Dodano: 06-05-2010, 18:31 ]
Bartek napisał/a:
co do hamulców - nie wiem czy przypasujesz z Gala, a przydałoby się poliftowe założyć...


poliftowe z gala czy z carismy?

jeżeli chodzi o carismę, to posiadam poliftową ;) no chyba, że była różnica pomiędzy rocznikiem 99 a 01 na przykład
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-05-2010, 19:20   

Może być kłopot z długością półosi

Poliftowy Galant - tarcze 276 mm dwutłoczkowe zaciski
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2010, 13:09   

Kilka myśli / pytań związanych ze swapem:

- zastanawia mnie jaki będzie komfort jazdy samochodem przystosowanym do silnika 1.6 (max 1.8 GDI 125KM - nie wiem jakie są różnice w zawieszeniu / hamulcach w tych dwóch wersjach) z silnikiem 2.5 V6 , który ma zupełnie inną charakterystykę pracy niż wspomniana R4

- waga silnika, niedużo większa chyba nie powinna znacząco wpłynąć na zachowanie się samochodu na drodze? powinno być to coś w stylu Carismy w dieslu?

- czy orientuje się ktoś jakie przeróbki trzeba będzie zrobić po wyciągnięciu silnika - przed wrzuceniem nowego? mocowania, itd?

- czy przerzucić trzeba będzie sam silnik czy silnik z osprzętem? co z takimi bajerami jak klimatyzacja? też trzeba będzie ją podmienić, czy zostaje z carismy ?

- dlaczego silnik 2.5 do Carismy? słyszałem o przeróbkach na T4 z S/V40 czy 1.6 DOHC MIVEC z Colta cyborga... czy prócz tego, że o wiele łatwiej dostać 2.5 V6 w dobrym stanie silnik z Galanta wygrywa pod jakimś względem z T4 czy cyborgiem? na jednym zagraniczym forum czytałem , że właśnie przeróbka na cyborga jest najprostsza...

- czy ktoś wogóle słyszał (polska, zagranica) o wkładaniu silnika z gala do carismy?

[ Dodano: 07-05-2010, 13:10 ]
Bartek napisał/a:
Poliftowy Galant - tarcze 276 mm dwutłoczkowe zaciski


czyli jakie roczniki wchodzą w grę?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-05-2010, 13:20   

enanthate, obiło mi się o uszy, że w Katowicach (?) jest gdzieś skasowane Volvo T5 z urwanym tyłem. Dowiem się co i jak i dam cynk. To by wiele ułatwiło ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2010, 13:32   

Przed liftowe Galanty takze mialy zaciski dwutłokowe w wersjach SportEdition, roznca pomiedzy przedliftowymi zaciskami dwutlokowymi a poliftowymi, to rozstaw montazowy jarzma do zwrotnicy, przedliftowe mialy 160mm, poliftowe 180mm, poliftowe to od drugiej polowy 99r w zwyz.
Osprzet czyli alternator, wspomaganie klime, najlepiej zostawic z dawcy, ze wzgledu na to ze mocowania do bloku sa oryginalne, wiec nie trzebe stosowac przerobek mocujacych adaptujac je np z Carismy, w tym momencie pozostanie zabawa z dopasowaniem przewodów hydraulicznego wspomagania oraz przewodów klimatyzacji, ponadto jak juz Bartek wczesniej wspomnial instalacja elektryczna silnika od dawcy musi byc oraz ECU, co dodatkowo wiaze sie z Immo.
Przeróbke musisz dostosowac do swoich wymagan, ja bym osobiscie wolal wrzucic silnik T4 z Volvo, ale to jest tylko moje zdanie, nie ma jednakze przeszkód odnosnie motoru ktory chcialbys zastosowac, jak to sie mowi, jedyne co nas ogranicza to my sami.
Dodatkowo musisz dostosowac zawieszenie silnika oraz mechanizm zmiany biegow od dawcy, albo przerobic swoj dostosowujac go do SWAP-u, sprawa z zawieszeniem z Galanta jest troche skomplikowana, ze wzgledu na to ze Galant ma zawieszenie wielowachaczowe, ktore wymagaloby sporej ingerencji w nadwozie Carismy aby je zaadoptowac, a wiadomo jest to czynnik odpowiadajacy za ruszanie, sterownosc i hamowanie auta, wiec wszystko musi byc robione przez sprytnego/zdolnego/otwartego/myslacego blacharza.

[ Dodano: 07-05-2010, 13:38 ]
londolut napisał/a:
Volvo T5
ale tam jest silnik rzedowy 5-o garowy i podejrzewam ze wymiarowo na 100% nie wejdzie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2010, 13:54   

Ja bym prosił jeszcze tylko o jakąś wypowiedź kogoś zorientowanego w temacie 1.6 DOHC MIVEC 175KM (cyborg). Na 4 stronach tematu jeszcze nikt się nie odniósł do tego silnika. ;)
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-05-2010, 14:18   

Pierwszym problemem to pewnie będzie cholernie ciężko go znaleźć.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.