Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Czujnik ABS tył tylny parametry zamienniki
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2016, 20:52   

Sugerowałem się opisem Hugo :mrgreen: .

Hugo napisał/a:
musisz zdjąć to plastikowe nadkole i wtyczka jest pomiędzy błotnikiem a podłużnicą górną. Dostęp przesrany

Ale po zdjęciu błotnika można się przyjrzeć jak tam się ruda ma :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 18-03-2016, 10:50   

Bizi78 napisał/a:
Sugerowałem się opisem Hugo :mrgreen: .

Hugo napisał/a:
musisz zdjąć to plastikowe nadkole i wtyczka jest pomiędzy błotnikiem a podłużnicą górną. Dostęp przesrany

Ale po zdjęciu błotnika można się przyjrzeć jak tam się ruda ma :wink: .



Ruda pewnie ma się najlepiej :)
Bizi78, Hugo dzięki za pomoc.
Łudziłem się, że jednak czujnik da się przełożyć... Pozdro!

[ Dodano: 06-04-2016, 16:48 ]
Ruda ma się dobrze, a czujnik nie jest aż tak źle zlokalizowany niż się spodziewałem.
Nastraszyliście mnie... :)
 
 
 
galant.j21 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 12-07-2016, 04:40   

Witajcie. Mam do wymiany tylny prawy czujnik ABS. I szukam tutaj tematów i nic nie mogę znalezc. Czujnika tez oczywiście nigdzie nie znalazłem. Zastanawiam się czy naprawdę nie ma żadnej innej alternatywy? Z innego modelu na przykład. Znalazłem coś takiego. Myślicie, że może pasować? Może ktoś już próbował?
Czujnik carisma/space star

A tu dla porównania czujnik oryginalny:
Oryginalny czujnik

A ten wygląda chyba identycznie. Tylko przedni, nie wiem czy to ma znaczenie...
Czujnik space star
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-07-2016, 08:59   

galant.j21, żaden z tych z linków nie bedzie pasował. Poza tym wtyczki są zupełnie inne. Najlepiej kupić całą zwrotnicę ze sprawnym czujnikiem i podmienić całość.
 
 
kurczaczek1989 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-07-2016, 20:23   

sowabrom napisał/a:
Przy wymianie łożyska urwałem czujnik abs
Wczoraj wsadzony czujnik abs z lancera 03-08 z allegro za 40 zł i śmiga,

Patrzyłem na allegro za takim czujnikiem ale wydaje się że jest za krótki, wtyczka ta sama
W sumie nie są drogie może zamówię i zobaczę czy pasuje
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-07-2016, 20:32   

Byle się długość zgadzała zeby szczelina do zębatki była ok.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
kurczaczek1989 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-07-2016, 20:50   

A gdzie znajde wymiary czujnika przedniego
_________________

 
 
djc1985 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 23
Skąd: Gryfice
Wysłany: 16-08-2016, 09:35   

Witam. mam w swoim galancie taki problem - kupiłem auto z niesprawnym abs'em, jak się okazało abs-ecu był dokumentnie spalony w środku :shock: , wypięte wszystkie bezpieczniki i przekaźniki od abs. postanowiłem to naprawić, kupiłem pompę (nr zgodny z rocznikiem - EA2W 99' pompa MR 4........) i wymieniłem, odpowietrzyłem cały układ, powkładałem bezpieczniki i przekaźnik. odczytałem i skasowałem błędy z abs-ecu (11,12,13,14 i chyba 52 ale już nie pamiętam) i zacząłem testy - podczas jazdy wystarczy delikatnie wcisnąć pedał hamulca ok 1-2 cm (auto jeszcze nie reaguje na pedał) i abs zaczyna odbijać. jak się mocniej wciśnie pedał to auto delikatnie ucieka na prawo i cały czas czuć bicie na pedale. po zatrzymaniu i odczytaniu błędów - czysto, brak błędów w pamięci (regularne błyski). co to może być ???

pomierzyłem opór czujników kół - wszystkie w granicach 1,35-1,45 kΩ
_________________
2.5V6 tiptronic
Ostatnio zmieniony przez djc1985 16-08-2016, 09:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2016, 09:38   

Uszkodzona jedna z zębatek. ABS źle zlicza prędkość jendego z kół. Jeśli ściaga na prawo to pewnie któregoś lewego. Przyjrzyj się pierścieniom i policz zęby.
 
 
djc1985 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 23
Skąd: Gryfice
Wysłany: 16-08-2016, 09:48   

dzięki za szybką odpowiedź, dzisiaj sprawdzę i dam znać. pozdro

ps. jeszcze jedno pytanko: co mogło być przyczyną takiego spalenia ecu??? na wtyczce najbardziej podtopione miejsce jest na samym dole przy grubych krańcowych pinach
_________________
2.5V6 tiptronic
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2016, 10:00   

Ktoś jeździł z tą usterką. ABS ciągle pracował i mógł się przegrzać. On nie jest przystosowany do ciągłej pracy i pracy przy każdym wciśnięciu hamulca.
 
 
djc1985 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 23
Skąd: Gryfice
Wysłany: 23-08-2016, 10:15   

Posprawdzałem wszystkie zębatki, są całe, nie popękane, kompletne uzębienie. tylne czujniki przeczyściłem z zalegającej na nich rdzy. problem nie ustąpił. jak pisałem opór czujników to ok 1,35-1,45 kOm. mam jeszcze "ochotę" posprawdzać napięcia generowane przez czujniki, tylko nie wiem czy tradycyjny multimetr (unit ut-50d) się do tego nada czy trzeba oscylatora użyć. ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ??

ps. czy ktoś się orientuje czy evoscan odczyta parametry abs (np prędkość każdego koła) przy użyciu kabla VAG KKL na chipie FTDI FT232RL, czy to się w ogóle skomunikuje z moim autem ???
_________________
2.5V6 tiptronic
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2016, 10:41   

Nigdy nie sprawdzałęm ABS przez evoscan ale może pójdzie. DO diagnostyki tylko oscyloskop - multimetrm tego nie sprawdzisz.

Z pytań oczywistych. Czy masz jednakową srednicę kół na przodzie i tyle?

Inny chałupniczy sposób, który może zadziałać, to połączenie jednego czujnika do dwóch wejść jednocześnie, czyli zworka. Odpinasz np prawy tylny czujnik, a przy komputerze robisz zworkę na sygnale. Wtedy komputer otrzymuje identyczny sygnał. Jeśli ABS zacznie działać normalnie to masz winnego. Jeśli nie to sprawdzasz dalej. Metoda upierdliwa, ale można zrobić bez dodatkowych narzędzi.
 
 
djc1985 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2W było/EA6A było/EA5W jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 23
Skąd: Gryfice
Wysłany: 23-08-2016, 11:20   

Koła oczywiście takie same 205/55/15. Możesz podpowiedzieć na których pinach robić zworkę?
_________________
2.5V6 tiptronic
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2016, 12:38   

Poszukaj w necie PHDE9608.pdf
Masz tam rozpiskę pinów. Wtyczka od ABS to A04.

Piny sygnałowe - Lewy prżód pin2 - kabel czarno niebieski, prawy przód 20 -kabel czarno brązowy, lewy tył pin 6 kabel zielono niebieski, prawy tył pin 22 , kabel zielono czerwony. To są piny sygnałowe. Drugi przewód to pin zasilający.

Ale pomysł z podmianką może się nie udać :/ zapomniałem, że po odpieciu czujnika abs złapie błąd i przestanie działać zupełnie. Spróbuj z evoscanem, a jak nie to oscyloskop lub ASO. Musiałbyś ew zmierzyć rezystancję czujnika i po odpięciu kostki włożyć rezystor 1-1,5kOhm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.