Przesunięty przez: BigTomala 12-12-2010, 12:01 |
Galant 2,0td podczas jazdy zgasł i niechce odpalic pomocy |
Autor |
Wiadomość |
marcin116a
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:34
|
|
|
spoko po rozebraniu okaże sie co jest dokładnie tylko mam takie pytanie jak najszybciej rozebrać głowice czy kolektory odkrecać po kolei czy odkrecić kolektor wydechowy i wyciągnąć a ssący i wydechowy wyjdzie z turbiną czy zle myśle
[ Dodano: 17-12-2010, 18:41 ]
a tak orientacyjnie ile może wyniesc naprawa jesli tylko to będzie głowica |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:49
|
|
|
Cytat: | a tak orientacyjnie ile może wyniesc naprawa jesli tylko to będzie głowica | Jeśli głowica będzie pęknięta to koszt regeneracji 600 PLN (samo sprawdzenie z planowaniem 100 PLN), plus uszczelka ok. 100 PLN, no i dźwigienki zaworowe, nie wiem ile sztuka kosztuje niestety, ja parę lat temu za jedną zapłaciłem 90PLN.
Odkręć kolektor wydechowy, a reszta wyjdzie Ci z głowicą.
[ Dodano: 17-12-2010, 18:49 ]
Nie wiadomo jeszcze, czy zaworów nie uszkodziło... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
marcin116a
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:59
|
|
|
nom coś czuje ze nowy silnik pasuje szukać chyba ojcu to zlecę za granicą
czyli odkrecic kolektor tutaj koło turbiny i cała reszta elegancko zejdzie ok to jutro dam znac |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:02
|
|
|
marcin116a skoro masz 1.8 td to jak zdecydujesz się na wymianę silnika to zakładaj 2.0td. Różnica jest ogromna. Ciężko Ci raczej będzie znaleźć dobry silnik. Jak co to głowicy szukaj i powinno Cię to taniej wynieść... Powodzenia. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
marcin116a
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:08
|
|
|
wiem ze tylko 2,0td a co do tego czy tanie z niemiec ojciec u znajomego co złomuje autko pewnie dostanie za grosze tylko problem bo nie ma czym przywieść i bedzie trzeba czekac do lutego |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:45
|
|
|
Możesz zawsze z jakimiś busiarzami zagadać |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-12-2010, 20:07
|
|
|
Miałem spawaną głowicę pękła po roku koszt całej nowej z calutkim osprzętem w środku dźwigienki zawory inne pierdoły 900zł mnie wyniusł |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 20:09
|
|
|
Wszyc tylko z tego co widać kolega ma silnik 4D65, a do niego ciężej dostać używane części... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-12-2010, 20:20
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Nie wiadomo jeszcze, czy zaworów nie uszkodziło... |
Może nie będzie tak źle W galu mojego taty dwa razy pękał pasek,i nigdy zaworów nie skrzywiło.Pękały tylko dźwigienki.Głowica działa do tej pory,i gdyby nie turbina,to pewnie tata jeździłby nim do tej pory.
Zaznaczam,że tata ma 1,8 TD.
Jeśli to jest 2,0,to może się inaczej zachować podczas pękniecia paska |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-12-2010, 20:30
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Wszyc tylko z tego co widać kolega ma silnik 4D65, a do niego ciężej dostać używane części... |
Ciężej czy ja wiem na pewno taniej niż do np. EA trochę popytać po dzwonić i powinno się coś tanio wychaczyć i nie ograniczać się do galanta może w innych modelach występował też ten silnik ja np. mam głowice 2.0td z space wagona pierwszej generacji |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2010, 20:43
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Jeśli to jest 2,0,to może się inaczej zachować podczas pękniecia paska | Myślę, że raczej różnicy nie będzie... Żeby to była jedna dźwigienka pęknięta, to by założył nową i sprawdził jak się silnik zachowuje, ale skoro jest tylko jedna dobra, to silnik musiał nieźle oberwać według mnie. Same dźwigienki kupić to będzie duży koszt, najlepiej poszukać głowicy sprawnej.
Tylko pytanie: czy kolega marcin116a ma 4D65, czy 4D68 |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-12-2010, 21:37
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Tylko pytanie: czy kolega marcin116a ma 4D65, czy 4D68 |
Bodajże pisze na bloku w okolicy gdzie wchodzi bagnet od pomiaru oleju do bloku |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
marcin116a
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 18-12-2010, 16:21
|
|
|
witam mam jeszcze takie pytanie czy wystarczy odkręcic te 10lub 12 śrub 12 kątnych na głowicy i dwie od kolektrora wydechowego spuscic węże i głowica zejdzie czy jeszcze gdzieś coś trzyma bo jakoś nie chce mi zejść |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2010, 09:15
|
|
|
Kolektor ssący i wydechowe tez trzeba odkrecic, bynajmniej podpory kolektorów (jezeli wystepuja), kolektor wydechowy odkrecic za turbina, tab aby glowice zrzucic razem z tym kolektorem i turbina, tak samo można postapic z kolektorem ssacym, ale jedna uwage, bedzie to cholernie ciężkie, ale za to bedzie ochwyt do odklejenia głowicy
Pozostałe śruby jakie trzeba odkrecic to 10 głownych śrub które przykrecaja głowice, oraz kazde inne, np., węże chłodzace podemontowac, kabelki, rurki wtryskowe, itp. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcin116a
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 19-12-2010, 11:57
|
|
|
dobra juz zrobiłem zeszło razem z kolektorami i turbem
z tego co widać zawory całe tłoki tez lekki obrys na tłokach odbicia zaworów
jutro sciągne zawory i zobacze czy proste oddam do splanowania głowice i składam
Może ma ktoś do sprzedania popychacze |
|
|
|
 |
|