Przesunięty przez: swinks_UK 08-02-2009, 02:24 |
Na pobudzenie apetytu-VR4 do kupienia w UK:-) |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-01-2009, 19:51
|
|
|
Z tego co kojarzę, to VR4 przed liftem miało hamulce jak Evo 1-3, a po 1998 ludzie masowo sobie zakładają Brembo z Evo 6-8 (tarcze 330mm z przodu) bo pasują.
[ Dodano: 16-01-2009, 18:57 ]
sampler napisał/a: | VR4 jest raczej dla wytrwalych. Na pewno dochodza jeszcze koszty z olejami, klockami i tarczami. |
No inne koszty też :
- wymiana oleju w silniku co 3k mil lub 6 miesięcy
- wymiana oleju w tylnym moście (jak wyżej)
- wymiana oleju w przekładni (transfer box) - jak wyżej
- wymiana fitrów powietrza, oleju i paliwa - jak wyżej
- wymiana płynu w AYC - co 6k mil lub co roku
- wymiana oleju w A/T co 60k mil lub 5 lat
- wymiana świec co 20k mil lub 2-3 lata
- klocki co jakieś 1.5 roku (na tyle starczają przy oszczędzaniu)
- tarcze co 2 lata - jak wyżej
- paski klinowe od wspomagania i alternatora co 2 lata lub 15k mil
Tyle co pamiętam z serwisowania... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2009, 20:10
|
|
|
Jeśli mógłbyś to podaj proszę ceny tych wszystkich zabiegów, albo chociaż ceny płynów/filtrów/olejów (bez robocizny).
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-01-2009, 20:44
|
|
|
Ajsi napisał/a: | Jeśli mógłbyś to podaj proszę ceny tych wszystkich zabiegów, albo chociaż ceny płynów/filtrów/olejów (bez robocizny).
Pozdrawiam! |
Bez robocizny (bo moja )
- wymiana oleju w silniku co 3k mil lub 6 miesięcy
(5l oleju Amsoil SSO) - 65 GBP
- wymiana oleju w tylnym moście (jak wyżej)
(0.4 litra Amsoil SVG)
- wymiana oleju w przekładni (transfer box) - jak wyżej
(0.6 litra Amsoil SVG) łącznie 18 GBP
- wymiana fitrów powietrza, oleju i paliwa - jak wyżej -
(filtr oleju Amsoil SDF20) 15GBP,
(filtr powietrza zwykły) - 10 GBP
(filtr powietrza HKS) - 39 GBP
(filtr paliwa) - 11 GBP
- wymiana płynu w AYC - co 6k mil lub co roku
(0.7l oleju Amsoil ATF) - 14 GBP
- wymiana oleju w A/T co 60k mil lub 5 lat
(12 - 13l oleju Amsoil ATF) - 140 GBP
- wymiana świec co 20k mil lub 2-3 lata
(6x Denso VK20Y lub VK22) - 70 GBP
- klocki co jakieś 1.5 roku (na tyle starczają przy oszczędzaniu)
(klocki EBC green stuff przód) - 55 GBP
(klocki EBC green stuff tył) - 45 GBP
- tarcze co 2 lata - jak wyżej
(przód 295mm standard) - 95 GBP
(tył standard) - 90 GBP
- paski klinowe od wspomagania i alternatora co 2 lata lub 15k mil
(pasek wspomagania) - 11 GBP
(pasek alternatora) - 8 GBP
Ceny za produkty z wiarygodnego źródła, pewnie na eBayu może i niższe sie trafią, ale na jakości nie ma co oszczędzać.
Natomiast ceny takiego serwisu w wiarygodnym miejscu polecanym przez CVR4 są tutaj:
http://www.euro-spec2000.co.uk/Mitsubishi/Galant/ |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 16-01-2009, 20:56
|
|
|
swinks_UK, kiedys pisales, ze wymiana plynu w AYC tylko w ASO, bo trzeba odpowietrzyc czy cus... Czy jest to az tak trudne?
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:02
|
|
|
To akurat tak...
Bo po wymianie trzeba przez złącze diagnostyczne odpowietrzyć cały układ AYC (najprościej tak - jakieś 10 minut roboty, bo manualne odpowietrzanie nigdy ci nie da gwarancji i roboty na całą godzinę), inaczej d*** blada i jeździsz bez AYC a do tego możesz uwalić pompę AYC, która kosztuje koszmarne pieniądze.
W tym wypadku więc albo ASO, które serwisuje Ralliarta (bo nie wszystkie ASO to robią), albo ten Eurospec co linka podałem.
W sumie usługa w granicach 60 GBP. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:12
|
|
|
Czyli w ROI to nie bedzxie takie proste. Co jakis czas nachodzi mnie jak koszmar we snie zeby kupic VR-4. Pozostaje tylko opcja bez AYC lub manual? Istnieje wogole opcja bez AYC? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:19
|
|
|
Przesadzasz...
W IRL też mają ASO do obsługi takich aut, w końcu sprzedają tam Lancery EVO, nie? No więc z reguły tam gdzie mają taki salon z ASO tam też serwisują VR4 bez problemu.
Poza tym możesz się od czasu do czasu wybrać na "większą" wyspę i tu zrobić serwis nie?
Możesz mieć inny problem, z tego co wiem w IRL ma być taka sama zmiana taxu jak u nas (od emisji) i chyba VR4 nie wypadają w tabeli za różowo. W UK na szczęście VR4 zostawili w spokoju i będzie dalej od pojemniości liczone, jako że VR4 jest non-EU spec. Więc teoretycznie będę płacił mniej niż posiadacz Galanta 2.0 z 2003 . Sie nazywa fart! |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:30
|
|
|
W ROI dotyczy to tylko samochodow zarejstrowanych po raz pierwszy po 01.2008 bez roznicy czy w ROI czy tez japoni. Jedynie przy sprowadzaniu VRT (vehicle registration tax) bedzie drozszy dla tego typu aut, bo naliczany wlasnie bedzie pod wzgledem wartosci auta jak i emisji spalin.
Pozdrawiam i dzieki za info Niestety punkciku nie moge Ci dac |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2009, 19:30
|
|
|
Swinks_UK
Dzięki za odpowiedzi.
Mógłbyś jeszcze napisać ile kosztuje utrzymanie VR4 w anglii? Chodzi mi o koszty ubezpieczeń i innych obowiązkowych taxów. Chodzi mi po głowie kupno VR4 w anglii i rejestracja tam na firmę ale użytkowanie w Polsce bez przeróbki (na angielskich blachach mogą mi skoczyć że RHD). |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-01-2009, 20:15
|
|
|
Ajsi napisał/a: | Swinks_UK
Dzięki za odpowiedzi.
Mógłbyś jeszcze napisać ile kosztuje utrzymanie VR4 w anglii? Chodzi mi o koszty ubezpieczeń i innych obowiązkowych taxów. Chodzi mi po głowie kupno VR4 w anglii i rejestracja tam na firmę ale użytkowanie w Polsce bez przeróbki (na angielskich blachach mogą mi skoczyć że RHD). |
Opłaty obowiązkowe:
1. Road Tax - płacony jednorazowo online - 185 GBP za rok
2. Ubezpieczenie (zależy od: wieku kierowcy, szkodowości, auta, miejsca zamieszkania i wielu innych takich) - od 230 GBP za full comprehensive (moje tyle kosztuje) do 850 GBP (takie kwoty podają niektórzy na CVR4)
3. MOT (przegląd) - 55 GBP
Tyle obowiązkowaych stałych opłat. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 16:03
|
|
|
tak na lewo powiem wam ze w irl tax na gala 2.0 160 euro na 3 miesiace ja w wieku 20 lat place 2000 euro ubezpieczenia a rok temu 2400 ... |
|
|
|
 |
Siwus24
Nowy Forumowicz Handlopex s.a.
Auto: Galant "01 GLS GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-07-2009, 23:34
|
|
|
A tak z innej beczki Jezeli chce sprowadzic vr4 to ile kosztuje przekladka ?? i w jakim przedziale cenowym?? tylko zeby to bylo zrobione porzadnie a jak znacie dobry warsztat to dajcie znac. Z gory dzieki
Ps. Nie wiedzialem gdzie ta wiadomosc umiescic wiec dalem tutaj, nie gniewajcie sie
Pozdro |
_________________ LA Lakers Rulezzz... |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2009, 06:25
|
|
|
gdzies od 14 do 20 kPLN. btw to nie sa normalne typowe auta ktorych przekladki podejmie sie jakistam warsztat. przekladka to okolo 2 tygodnie ciezkiej pracy nie jak w typowach anglikach 2 dni. |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 29-07-2009, 09:28
|
|
|
To cena z częściami czy sama robocizna? |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2009, 11:06
|
|
|
nie no komplet. podalem szeroki zakres cenowy bo z doswiadczenia wiem ze to kupa ciezkiej roboty, w tym czasie mozna by 10 busow przelozyc no i nie kazdy liczy tyle samo za prace ect. |
|
|
|
 |
|