[E57A 2.0D] problem z elektryką |
Autor |
Wiadomość |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 30-12-2010, 23:11
|
|
|
na wyższych biegach nie ślizga się, jest bardzo czuły na gaz i reaguje od razu, można regulować prędkość palem u nogi
trochę to odbiega od tematu ale mam coś takiego że jak odpalę auto na luzie i puszczę sprzęgło to auto delikatnie rusza do przodu (nie jedzie cały czas tylko się przesunie o kilka centymetrów), nawet jak koła są w jakimś dołku , poza tym jak auto jest wyłączone i chce wyrzucić na luz to nawet na wciśniętym sprzęgle muszę ten bieg wyszarpnąć, ale to chyba wina docisku
Co do problemów z prądem to jutro napiszę co mi się udało zrobić/sprawdzić
a te światła to mi w sumie tak nie przeszkadzają bo to tylko 2 min, bardziej przeszkadza mi pasek, bo jak już się wyślizga (a zaczyna piszczeć po 600-1000 km od wymiany) to i przy jeździe na trasie przygasają jak obroty spadną |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 31-12-2010, 00:28
|
|
|
Z tym ruszaniem na luzie to normalna sprawa w takie mrozy. Winny jest gęsty olej w skrzyni biegów. Zwróć uwagę czy po rozgrzaniu silnika i skrzyni efekt nadal występuje. Założe się, że nie.
Jeżeli objawia się to bardzo mocno może warto sprawdzić czym skrzynia jest zalana. Jeśli ktoś wlał zbyt gęsty olej możesz ją uszkodzić. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 31-12-2010, 07:42
|
|
|
Motofreak napisał/a: | jak odpalę auto na luzie i puszczę sprzęgło to auto delikatnie rusza do przodu | Kolego spróbuj zmienić olej w skrzyni biegów powinno pomóc. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 31-12-2010, 14:54
|
|
|
Jakiego oleju nie wleje nie zlikwiduje tego efektu do zera. Przy mrozach inaczej nie bedzie, fizyka się kłania. W każdym jednym samochodzie jakim jeździłem występowało coś takiego. Obecnie mam zalaną skrzynię olejem polecanym na forum i jest to samo, w momencie puszczenia sprzęgła(na luzie) przysiadają obroty i samochód delikatnie drga do przodu. Normalne zjawisko zimą. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-12-2010, 16:15
|
|
|
A ja tego efektu nie miałem w żadnym samochodzie łącznie z miśkiem który jeździ na pierwszym lepszym i najtańszym jaki udało się dostać ale koniec offtopa to nie jest temat o płynach i skrzyni |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 08-01-2011, 16:39
|
|
|
Nareszcie znalazłem trochę czasu by wybrać się do elektryka zmierzyliśmy ładowanie ale tylko na ciepłym silniku. Na wolnych obrotach z włączonym radiem, światłami i dmuchawą ładowanie było powyżej 14, przy włączonych światłach mijania, drogowych, przeciwmgłowych przód i tył, dmuchawa na full, podgrzewanie tylnej szyby i radio ładowanie spadło do trochę poniżej 12,5 i wtedy zaczął piszczeć pasek, po przekroczeniu 2800 rpm ładowanie było 14,5 i wtedy przestał piszczeć. Niestety do wymiany jest koło pasowe od alternatora ma ktoś może takie na sprzedaż? da się w ogóle takie dostać nowe? jakby ktoś miał jakieś namiary to byłbym wdzięczny we wszystkich wersjach silnikowych były takie same alternatory? |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-01-2011, 17:10
|
|
|
Motofreak napisał/a: | we wszystkich wersjach silnikowych były takie same alternatory? |
nie diesel ma 2 razy większy alternator niż benzyniaki i diesel ma na alternatorze z tyłu wakupompę która podaje ciśnienie na układ wspomagania hamulców |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 08-01-2011, 17:42
|
|
|
a samo koło pasowe z alternatora od benzyniaka będzie pasowało? |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-01-2011, 18:27
|
|
|
nie mam pojęcia, o ile koło pasowe nie jest w ogóle na stałe do wirnika nie pamiętam |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 08-01-2011, 20:25
|
|
|
jakby było z wirnikiem to byłby poważniejszy problem
Wszyc mógłbyś zobaczyć jak to jest zrobione na twoim starym silniku o ile masz do niego jeszcze dostęp bo ja nie za bardzo mam jak to zrobić a tak swoją drogą to gratuluje wytrwałości w odbudowie twojego Miśka jestem pełen podziwu Trzymam kciuki, Powodzenia |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-01-2011, 21:40
|
|
|
heh dobra mam jeszcze alternator od 4G63 porównam czy koła pasowe są takie same o ile w ogóle można je wymienić |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-01-2011, 21:51
|
|
|
Na pewno jest wymienne |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-01-2011, 21:55
|
|
|
kurka nie mogę znaleźć alternatora by Ci to sprawdzić no to sam mam teraz problem |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-01-2011, 12:05
|
|
|
Na pewno są wymienne, tylko czasem może być problem z odkręceniem nakrętki. Często najłatwiej rozebrać cały alternator i wirnik wkręcić w imadło by go przytrzymać przy odkręcani nakrętki, oczywiście trzeba to zrobić bardzo ostrożnie by nie uszkodzić wirnika. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-01-2011, 12:41
|
|
|
znalazłem alternatory ten z diesla jak najbardziej odkręcane ma koło napędowe więc nie powinno być problemu z wymianą ( za to mój alternator z benzyniaka ma koło na stałe z wirnikiem jeden odlew ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|