Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] problem z elektryką
Autor Wiadomość
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 30-12-2010, 23:11   

na wyższych biegach nie ślizga się, jest bardzo czuły na gaz i reaguje od razu, można regulować prędkość palem u nogi :mrgreen:
trochę to odbiega od tematu ale mam coś takiego że jak odpalę auto na luzie i puszczę sprzęgło to auto delikatnie rusza do przodu (nie jedzie cały czas tylko się przesunie o kilka centymetrów), nawet jak koła są w jakimś dołku :idea: , poza tym jak auto jest wyłączone i chce wyrzucić na luz to nawet na wciśniętym sprzęgle muszę ten bieg wyszarpnąć, ale to chyba wina docisku
Co do problemów z prądem to jutro napiszę co mi się udało zrobić/sprawdzić
a te światła to mi w sumie tak nie przeszkadzają bo to tylko 2 min, bardziej przeszkadza mi pasek, bo jak już się wyślizga (a zaczyna piszczeć po 600-1000 km od wymiany) to i przy jeździe na trasie przygasają jak obroty spadną
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 31-12-2010, 00:28   

Z tym ruszaniem na luzie to normalna sprawa w takie mrozy. Winny jest gęsty olej w skrzyni biegów. Zwróć uwagę czy po rozgrzaniu silnika i skrzyni efekt nadal występuje. Założe się, że nie.
Jeżeli objawia się to bardzo mocno może warto sprawdzić czym skrzynia jest zalana. Jeśli ktoś wlał zbyt gęsty olej możesz ją uszkodzić.
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 31-12-2010, 07:42   

Motofreak napisał/a:
jak odpalę auto na luzie i puszczę sprzęgło to auto delikatnie rusza do przodu
Kolego spróbuj zmienić olej w skrzyni biegów powinno pomóc.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 31-12-2010, 14:54   

Jakiego oleju nie wleje nie zlikwiduje tego efektu do zera. Przy mrozach inaczej nie bedzie, fizyka się kłania. W każdym jednym samochodzie jakim jeździłem występowało coś takiego. Obecnie mam zalaną skrzynię olejem polecanym na forum i jest to samo, w momencie puszczenia sprzęgła(na luzie) przysiadają obroty i samochód delikatnie drga do przodu. Normalne zjawisko zimą.
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-12-2010, 16:15   

A ja tego efektu nie miałem w żadnym samochodzie łącznie z miśkiem który jeździ na pierwszym lepszym i najtańszym jaki udało się dostać ale koniec offtopa to nie jest temat o płynach i skrzyni
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 08-01-2011, 16:39   

Nareszcie znalazłem trochę czasu by wybrać się do elektryka :mrgreen: zmierzyliśmy ładowanie ale tylko na ciepłym silniku. Na wolnych obrotach z włączonym radiem, światłami i dmuchawą ładowanie było powyżej 14, przy włączonych światłach mijania, drogowych, przeciwmgłowych przód i tył, dmuchawa na full, podgrzewanie tylnej szyby i radio ładowanie spadło do trochę poniżej 12,5 i wtedy zaczął piszczeć pasek, po przekroczeniu 2800 rpm ładowanie było 14,5 i wtedy przestał piszczeć. Niestety do wymiany jest koło pasowe od alternatora :( ma ktoś może takie na sprzedaż? da się w ogóle takie dostać nowe? jakby ktoś miał jakieś namiary to byłbym wdzięczny :biggrin: we wszystkich wersjach silnikowych były takie same alternatory?
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-01-2011, 17:10   

Motofreak napisał/a:
we wszystkich wersjach silnikowych były takie same alternatory?


nie diesel ma 2 razy większy alternator niż benzyniaki i diesel ma na alternatorze z tyłu wakupompę która podaje ciśnienie na układ wspomagania hamulców
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 08-01-2011, 17:42   

a samo koło pasowe z alternatora od benzyniaka będzie pasowało?
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-01-2011, 18:27   

nie mam pojęcia, o ile koło pasowe nie jest w ogóle na stałe do wirnika nie pamiętam
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 08-01-2011, 20:25   

jakby było z wirnikiem to byłby poważniejszy problem
Wszyc mógłbyś zobaczyć jak to jest zrobione na twoim starym silniku o ile masz do niego jeszcze dostęp :?: bo ja nie za bardzo mam jak to zrobić :roll: a tak swoją drogą to gratuluje wytrwałości w odbudowie twojego Miśka jestem pełen podziwu :wink: Trzymam kciuki, Powodzenia
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-01-2011, 21:40   

heh dobra mam jeszcze alternator od 4G63 porównam czy koła pasowe są takie same o ile w ogóle można je wymienić :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-01-2011, 21:51   

Na pewno jest wymienne :)
_________________

 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-01-2011, 21:55   

kurka nie mogę znaleźć alternatora by Ci to sprawdzić :P no to sam mam teraz problem :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-01-2011, 12:05   

Na pewno są wymienne, tylko czasem może być problem z odkręceniem nakrętki. Często najłatwiej rozebrać cały alternator i wirnik wkręcić w imadło by go przytrzymać przy odkręcani nakrętki, oczywiście trzeba to zrobić bardzo ostrożnie by nie uszkodzić wirnika.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-01-2011, 12:41   

znalazłem alternatory ten z diesla jak najbardziej odkręcane ma koło napędowe więc nie powinno być problemu z wymianą ( za to mój alternator z benzyniaka ma koło na stałe z wirnikiem :D jeden odlew :P )
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.