[1.6] Głośność silnika benzynowego? |
Autor |
Wiadomość |
DAN5
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-10-2018, 20:57
|
|
|
Wyciszenie wnętrze jest jak w UAZie. Najbardziej "buczy" w przedziale 2700-3000obr./min. W ogóle przydałaby się 6tka w manualnej skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 02-11-2018, 00:18
|
|
|
swojegp robie z materialow ktore ksiegowy mitsubishi wywalil + wyciszenie i efekty zaczynaja byc odczuwalne |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
DAN5
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2018, 21:16
|
|
|
Właśnie jestem po rozmowie w zakładzie,gdzie wyciszają wnętrza. Na początek będzie wyciszenie silnika tzn. maski, podszybie i trochę ściany grodziowej od wewnątrz. Powinno trochę poprawić sytuację. |
|
|
|
 |
Rok z Bagien
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 Pb Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 68 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-11-2018, 11:22
|
|
|
Mógłbyś porobić fotki z robót, o ile to możliwe? |
|
|
|
 |
DAN5
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-11-2018, 23:23
|
|
|
Rok z Bagien napisał/a: | Mógłbyś porobić fotki z robót, o ile to możliwe? |
Postaram się. Umówię się na to w Grudniu. Myślę,że to będzie wyglądało podobnie jak tutaj, tylko oczywiście mniejszy zakres prac. https://www.youtube.com/watch?v=pQPBQSFiK7c |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-11-2018, 00:17
|
|
|
niestety zakres prac [rzedstawiony na tym filmiku nie dotyczy silnika tylko podlogi
mam znajomego ktory zrobil u nich auto i szum z przodu pozostal tyl owszem jest cichszy ale przod nie
z autopsji wyciszenie maski poprawia jej usztywnienie dzwiek silnika bierze sie z innego miejsca w tym aucie.
ja osobiscie nie polecam wyciszenia maski ( jest to moje zdanie) poniewaz mialem do czynienia na serwisie z aytami po takim zabiegu i komora silnika w lato trzyma wysoka temperature. Po pewnym okresie plastiki poprostu sa podatne na usterki mechaniczne pekanie - szczegolnie w silnikach diesla |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
mat777
Mitsumaniak
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 06-10-2019, 18:43
|
|
|
Wracam do swojego wątku który założyłem 8 lat temu
Od nowości ten sam ASX nadal służy mi bezawaryjnie ale wada hałasu pozostała więc wykonałem małą modyfikację w tym zakresie. Poniżej krótka foto-relacja. Jeżeli kogoś będzie zainteresowany szczegółami, proszę pytać.
 |
|
|
|
 |
adek
Forumowicz adek
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 137 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2019, 11:49
|
|
|
O Panie, szacunek
Powiedz jak teraz wygląda hałas w kabinie ? jest duża różnica ? ile czasu poświęciłeś na całość ?
Ile metrów materiałów poszło ? bo widzę matę wygłuszającą i piankę, tak ?
koszt ?
pzdr |
|
|
|
 |
mat777
Mitsumaniak
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 08-10-2019, 21:55
|
|
|
Ilości mat już nie pamiętam, chyba 15 sztuk grubości 2,3mm + pianka 6mm (9mm jest za gruba), mogę sprawdzić na rachunkach
czas: piątek 4h, sobota 12h, niedziela 2h, jedna osoba
koszt tego co widać na zdjęciach ~650zł + własna praca
Efekt (opinia subiektywna):
Jest ciszej, przyjemniej ale jakiegoś efektu łał! nie ma. Dużo jeżdżę z niskim boxem na dachu. Po wyciszeniu to on teraz generuje najbardziej zauważalny hałas wewnątrz, silnik zszedł na drugi plan więc coś to dało. Natomiast z całą pewnością ASX jedzie jakby bardziej zwarty i nie ma się wrażenia jazdy w puszcze. Nie wiem jak to opisać ale jest przyjemniej. Ponieważ nie płaciłem za usługę to tym bardziej było warto.
Można pójść dalej: drzwi, dach, nadkola, maska (maska wg mnie bez sensu) ale już raczej nie będę kontynuował. Jak ktoś tu napisał, szósty bieg załatwiłby temat. Przynajmniej wiem, że nie koroduje pod wykładziną
Przy okazji dwa tygodnie temu przeszedł konserwację podwozia, od dołu były dwa niewielkie ogniska korozji. Jak na opinie jakie krążą o ASX-ach, że bardzo korodują + 8 lat to wg mnie wszystko jest w porządku. |
|
|
|
 |
mannuel
Nowy Forumowicz debiutant
Auto: Mitsubishi ASX MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 24-11-2019, 19:05
|
|
|
Dopytywałem, ile w warsztacie kosztuje wyciszenie AXS-a. Nie tylko podłoga, ale też nadkola z dwóch stron, drzwi, tunel środkowy, przegroda przednia, słupki i może jeszcze dach. Przy dobrych materiałach to wydatek 5-6 tys. zł.
Można samemu, ale niezbędne są 2 cechy: cierpliwość i zdolności manualne, szczególnie przy składaniu tego, co się rozebrało.
Z pewnością zwiększy się komfort jazdy. Ale jest jedna przeszkoda - trzeba zamotać zonę, że to kosztuje 250 złotych bo jest fajna promocja. |
_________________ Jeśli tylko możesz, naprawiaj auto sam. Będziesz pewny, co jest zrobione |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-11-2019, 23:15
|
|
|
W tysiącu się zmieścisz kupując materiały na Bitmat.pl
Butyl + pianka 6mm |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Szkodzik
Nowy Forumowicz
Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 2 Skąd: RPZ
|
Wysłany: 01-02-2021, 15:43
|
|
|
Witam Panów,
Przepraszam za odświeżenie starego tematu ale myślę że nie ma sensu otwierać nowego skoro już jest taki jaki pasuje do mojego pytania.
Od 3 tygodni jestem posiadaczem asxa 1.6 z 2011 roku no i właśnie rzuca mi się "w uszy" dość mocno hałasujący silnik. Przy przyspieszaniu (najbardziej między 2,5 - 3k rpm) jest to jakby buczenie lub rezonowanie jakiegoś elementu. Zastanawiam się czy to faktycznie normalne dla tego samochody czy jednak coś może być uszkodzone jako że auto nie jest nowe, a wręcz stare czytając ten temat dochodzę do wniosku że chyba mój egzemplarz nie odbiega od normy ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21004 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-02-2021, 17:41
|
|
|
Może łańcuch się rozciągnął .
Jaki przebieg? |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-02-2021, 18:43 Głośna praca silnika
|
|
|
Wydaje mi się ,że ASX nie odbiega aż tak bardzo od normy jeśli chodzi o hałas w kabinie.
Jest może co nieco głośniej ale ja bym to określił jako defekt do przełknięcia .To efekt braku wyciszenia komory silnika i efekt braku 6 biegu , którego ASX powyżej 3,5 RPM koniecznie potrzebuje bo wyraźnie słychać pracę jednostki napędowej..Ale taki jego urok |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
osabzyk
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2020 Posty: 18 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 02-02-2021, 14:49
|
|
|
Szkodzik napisał/a: | rzuca mi się "w uszy" dość mocno hałasujący silnik. Przy przyspieszaniu (najbardziej między 2,5 - 3k rpm) jest to jakby buczenie lub rezonowanie jakiegoś elementu. |
Mam to samo. Potem jadę na 5 biegu albo 90 albo 120 bo pomiędzy "coś" hałasuje |
|
|
|
 |
|