Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Z chaosu wyłonił się szatan
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-11-2011, 16:22   

Cytat:
Czy komuś się to wydarzyło może? i czy ktos ma pomysł jak to naprawić? :)
_________________
Przegniło aluminium pod obejmą usztywniającą rurki, teraz ma kilka wyjść:
- docinasz nowe węże i głebiej nasuwasz na rurki
- spawasz npowe rurki (są aluminiowe)
- doginasz nowa chłodniczke koszt około 120zł w zakładzie zajmującym się chłodnicami
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2011, 16:35   

fj_mike Twoja metoda rozumiem opiera się na starych wężykach?

robertdg popróbuję z wężykami na razie bo w spawanie nie potrafię się bawić. A o co chodzi z chłodniczką?

Ogólnie to zastanawiam się jak się do tego dobrać tak, żeby mi nie wyciekł cały płyn?
Jeżeli robota jest "niewdzięczna" to nie wiem czy nie podjechać gdzieś do warsztatu jakiegoś i zlecić naprawę jeżeli to niedrogo będzie.

chyba, że ktoś ma ochotę posiedzieć ze mną w garażu któregoś wieczora na zaciszu w Wawie ;)
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-11-2011, 16:37   

SnowDevil napisał/a:
fj_mike Twoja metoda rozumiem opiera się na starych wężykach?

Tak. Ale dobra jest tylko wtedy gdy faktycznie nie cieknie na rurkach spod klamry.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-11-2011, 16:39   

SnowDevil napisał/a:
Ogólnie to zastanawiam się jak się do tego dobrać tak, żeby mi nie wyciekł cały płyn?
Jeżeli robota jest "niewdzięczna" to nie wiem czy nie podjechać gdzieś do warsztatu jakiegoś i zlecić naprawę jeżeli to niedrogo będzie.

Daj spokój, w ostateczności wydasz 22zł na opakowanie oleju. Nie będzie najgorzej, zaciśnij tylko czymś te wężyki przed zdjęciem, co by mało wyciekło.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-11-2011, 16:59   

SnowDevil, jak masz zdolności manualne to sobie poradzisz, ja z użyciem kanału demontowałem te rureczki bez demontazu zderzaka (nie jest łatwo ze wgzlędu na to, że troszkę ciasno i trzeba uprzednio zdemontowac osłone nakierowującą powietrze na chłodnice), żaden warsztat Ci tegoi nie zrobi za cene poniżej 100zł, kazdy będzie chciał demontować zderzak, ja sobie zrobiłem specjalny haczyk do demontażu kołków kierownicy powietrza i wyciągam je przez kratke zderzaka, wysuwam plastyk, odkręcam chłodnice oleju (bo ten czerwony płyn to płyn od układu wspomagania, a te aluminiowe rurki to chłodnica tejże cieczy), jak się płyn rozleje to się nie przejmuj, wystarczy dolać, ale nie wylewaj płynu na glebe tylko do pojemnika. Uprzednio nalezy odessać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego płynu wspomagania, następnie zlać reszte odkręcając opaski od rurek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2011, 14:52   

ok, zdolności manualne mam i wezmę się za to chyba dzisiaj. Dzięki za porady, na pewno skorzystam. Ja mam Avance'a więc całkiem sporo miejsca mam pod zderzakiem więc chyba powinno byc ok z dostępem.

Pytań kilka:
1. czy muszę odsysać ten olej ze zbiorniczka czy mogę go po prostu spuścić wężykiem? wymienie cały olej od razu.
2. czy jest jakaś procedura nie wiem odpowietrzania itp? czy po prostu wleje do zbiorniczka, poczekam aż sobie zassa i uzupełnie płyn w zbiorniczku?
3. jaki płyn polecacie? czy to nie ma większego znaczenia jaki?
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 10-11-2011, 18:43   

SnowDevil napisał/a:
1. czy muszę odsysać ten olej ze zbiorniczka czy mogę go po prostu spuścić wężykiem? wymienie cały olej od razu.

Jak tobie wygodniej.
SnowDevil napisał/a:
2. czy jest jakaś procedura nie wiem odpowietrzania itp? czy po prostu wleje do zbiorniczka, poczekam aż sobie zassa i uzupełnie płyn w zbiorniczku?

Obróć kierownicą w lewo i prawo (w skrajne położenia) kilka razy.
SnowDevil napisał/a:
3. jaki płyn polecacie? czy to nie ma większego znaczenia jaki?

Zgodny z DEXRON II - np. Mobil1 ATF220 http://www.ceneo.pl/8460301
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-11-2011, 19:38   

fj_mike napisał/a:
Zgodny z DEXRON II - np. Mobil1 ATF220 http://www.ceneo.pl/8460301

Ja mam taki zalany :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2011, 20:28   

wlasnie jestem w sklepie. ten mobil 1 to jest przeciez olej do skrzyń at. ??? o co chodzi? ;)

edit: ok. juz doczytalem ze to tez do wspomagania. moge te plyny zmieszac? a jesli nie to czy 1 litr wystarczy na caly uklad?
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
Ostatnio zmieniony przez SnowDevil 10-11-2011, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-11-2011, 20:29   

SnowDevil napisał/a:
wlasnie jestem w sklepie. ten mobil 1 to jest przeciez olej do skrzyń at. ??? o co chodzi? ;)

A do czego chcesz go kupić, skoro pytasz, bo nie wierzysz w poprzednie posty?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-11-2011, 20:41   

SnowDevil napisał/a:
a jesli nie to czy 1 litr wystarczy na caly uklad?

Instrukcja podaje, że wchodzi na pusty układ 0,9 litra :wink:
Mi weszło trochę mniej, z tym, że wszystkiego do zera nie spuszczałem.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-11-2011, 10:37   

andrew84 napisał/a:
Instrukcja podaje, że wchodzi na pusty układ 0,9 litra
Mi weszło trochę mniej, z tym, że wszystkiego do zera nie spuszczałem.
To prawda. Jak wymieniałem pompę wspomagania to odłączyłem wąż idący od maglownicy pod zderzakiem (przy chłodniczce oleju), odpaliłem silnik i ruchami kierownicą w prawo i lewo wypompowałem cały płyn. Po odpowietrzeniu układu nowego płynu weszło dokładnie 0,9 litra.
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2011, 13:09   

andrew84 napisał/a:
A do czego chcesz go kupić, skoro pytasz, bo nie wierzysz w poprzednie posty?

wierze w posty ale ktos mogl np tematy pomylić (co się zdarza). A że przeczytałem na opakowaniu "automatic transmission fluid" a nie "power steering fluid" to się upewnić chciałem.

w temacie - wytarłem to wczoraj wszystko i nie ciekło. przejechałem się na testa (bo dokręciłem obejmy na wężykach) i zajrzałem znowu. Nadal cieknie ale tylko spod obejmy metalowej spinającej te aluminiowe rurki - właściwie to po prostu zbiera się tam troche płynu a nie cieknie. w okolicach węzyka jest sucho. Próbowałem dopatrzeć się gdzie dokładnie jest wyciek ale nie znalazłem. Wygląda jak by to sączyło się spod tej obejmy a nie zdejmowałem jej. W sumie ten wyciek nie jest taki duży więc odessałem stary płyn ale tylko ze zbiorniczka i zalałem tego Mobila 220. Pojeżdżę trochę i zobacze jak dużo ubyje płynu. Jeżeli będzie dużo uciekać to porozkręcam to i będę się martwił ale jak na razie wydaje mi się, że troche wytrzyma.
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-11-2011, 13:17   

SnowDevil napisał/a:
Nadal cieknie ale tylko spod obejmy metalowej spinającej te aluminiowe rurki. w okolicach węzyka jest sucho. Próbowałem dopatrzeć się gdzie dokładnie jest wyciek ale nie znalazłem. Wygląda jak by to sączyło się spod tej obejmy a nie zdejmowałem jej. W sumie ten wyciek nie jest taki duży więc odessałem stary płyn ale tylko ze zbiorniczka i zalałem tego Mobila 220. Pojeżdżę trochę i zobacze jak dużo ubyje płynu. Jeżeli będzie dużo uciekać to porozkręcam to i będę się martwił ale jak na razie wydaje mi się, że troche wytrzyma.
Kurde, gościu, Ty to lubisz zbędną robote na raty, widać nie czytałeś uważnie mojego posta, cieknie z tej obejmy, poniważ:
rurki są aluminiowe, obejma jest aluminiowa, obejma jest skręcona pomiędzy rurkami śrubką stalową, na powierzchni aluminium tworzy się tlenek, przestrzeń pomiędzy śrubą/obejmą/rurkami pozwala na swobodne rozrastanie się tlenku poprzez permanentne działanie warunków atmosferycznych a do tego dochodzące naprężenia wynikłe z pracy układu. Tak więc jeżeli już cieknie to niestety pierwszyt lepszy mocniejszy opór w układzie kierowniczym i cieknąć będzie nawet gdy silnik nie będzie pracował.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2011, 14:50   

:) nie lubie zbędnej roboty na raty ale nie mam chwilowo super warunków żeby to zrobić porządnie i czytałem Twoje posty uważnie :) Wczoraj zrobiłem tzw "wywiad" i to co się da, test wykazał, że raczej chodzi o tą obejmę. Nie mam pomysłu chwilowo jak to naprawić. Węzyki gumowe nie są na tyle długie żeby je nasunąć na miejsce zacisku tej obejmy spod której cieknie więc może zdejmę obejmę, nasunę inny całkowicie oddzielny kawałek wężyka w miejsce zacisku obejmy i dopiero wtedy bym obejmę założył. Czyli uszczelnił bym wyciek spod obejmy. Nie chcę nowej chłodniczki skoro ta wygląda dobrze po za tym jednym miejscem.
jak przesunę tą obejmę np z 5 cm do przodu jak bym wymienił cały wężyk na dłuższy to podejrzewam, że za jakiś czas historia się powtórzy tylko w innym miejscu tam gdzie założę obejmę?
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.