Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Misie w naszej rodzinie cz.1
Autor Wiadomość
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-06-2006, 21:06   

josie napisał/a:
Ale rozumiem że wskaźnik działał i temp rosła Wam stopniowa do max?

yyy dokładnie tak ,temperatura normlanie rosła .
josie napisał/a:
Więc pewnie urwał się przy walce z przepustnicą.

wlasnie nie wiemy kiedy sie urwał :mrgreen: czy przy czyszczeniu przepustnicy czy już tak było :P

aha jeszcze jedno, idzie dostac uszczelke ktora jest przy przepustnicy ?
bo tamta sie troszke pourywała :P
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-06-2006, 21:09   

Tak na pewno to urwaliśmy przy odkręcaniu. Tastowaliśmy przytykając na chwile i wskazówka sie podnosiła :) Nie ma to jak "fachowcy" sie biorą za takie sprawy. Czyszcząc u siebie nie padało mi na grzbiet i nie błyskało nad głową :) więc nie goniłem i pewnie wyrwałem przez nieuwage. Mieliśmy co prawda bardzo bogaty zestaw narzędzi :mrgreen: i ostatnią śrube tą najgłębiej musieliśmy odkręcać kluczem nasadkowym, przedłużką i kombinerkami z zestawu za 5 zeta :) Ale bedzie co wspominać.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-06-2006, 21:41   

dorób tą uszczelkę z tektury - wystarczy zdjąć przepustnicę, nasmarować ją czymś, odbić potem na tekturze kształt i wyciąć
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2006, 21:46   

A potem przy zakładaniu natłuścić czystym olejem silnikowym. Nie zapomnijcie o tym.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-06-2006, 23:12   

josie napisał/a:
Sprawdźcie przy okazji zaworek PCV (strona Krzyzaka) - jak będzie źle działał to przepustnica szybko się ubrudzi...
czy tylko ten zaworek jest winny brudzeniu sie przepustnicy a jeśli np filtr powietrza jest stary to pewnie pomaga w tym zabrudzaniu sie?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-06-2006, 09:26   

brudzi głownie egr
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-06-2006, 23:29   

Już nie długo :) czytałem na www Krzyzak, 'a że ze stalitu odpornego na temperatury do 800 st. C można coś wykleić. Gdzie można to kupić? I jaka trudność w zrobieniu ponoć lepszej z aluminium 5-6mm?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-06-2006, 08:42   

Bo nie widziałem takiego alumunium w normalnej sprzedaży.
Stalit kupisz od stoczniowca - za piwko. Jest on bardziej elastyczny, wiec lepiej uszczelnia niz aluminium.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 27-06-2006, 17:28   

dobra tak wiec , z takich konkretow :)
to wymienilismy drugie gorne mocowanie amorka , tak wiec komplet siedzi juz na miejscu , ten po stronie kierowcy jeszcze mogl troche pojezdzic, natomiast po stronie pasazera totalny zlom (nic juz nie trzymalo) .
nastepne w kolejnosci ida do wymiany sworznie wachacza, oraz drazki kierownicze, oraz lacznik stabilizatora najprawdopodobniej czesci te zostana zamowione pod koniec tego lub na poczatku nastepnego miesiaca , do wymiany beda szly takze tylnie amorki + sprezyny (auto strasznie siada gdy pakuje sie do niego osoba) - czyli szykuje sie kolejny wydatek

jakis czas temu dokladnie spod silnika uslyszelismy " basowy " dzwiek okazalo sie ze, elastyczny lacznik (ta taka siatka) jest wypalony ... :roll:
dzis misiek pojechal do goscia zajmujacego sie tym, i na dzien dobry pan zapytal , zakladamy uzywany , tak ? bo rozumiem ze auto na sprzedaz idzie ...
jak by nie rozumieli ze to nasz nowy samochodzik :wink:
lacznik zostal zalozony nowy (bo wkoncu misiek zostaje :mrgreen: ) a z kieszeni ubylo 150 zł

nadal wystepuje blad czujnika przepustnicy , tzn ze czujnik ten jest najprawdopodobniej rozwalony, i mam teraz pytanie , bo najprawdopodoniej bede miec dostep do silnika 1,5 8v z Hyundai pony , czy czujnik bedzie pasowac (mysle ze tak bo wkoncu, to chyba w 100% ten sam silnik co ja mam, lacznie ze skrzynia i kompem )

aha jezeli moglbym , to prosil bym o zaznaczenie ,gdzie ten czujnik sie znajduje ,

mam jeszcze takie pytanko, bo owy hjundaj ma wspomaganie :D czy idzie to jakos przelozyc do miska ? czy bedzie plug & play czy raczej nie ?
no i ostatnia sprawa
czy silniki od elektrycznych szyb moga podpasowac do colcika ? bo jezeli tak to zlomkowi (bo tak go nazywam :mrgreen: ) przybeda el.szyby

edit : zapomniałem powiedziec :mrgreen: po wyczyszczeniu przepustnicy, zostaly wyregulowane obroty (lecz nadal niezle falowaly ) , po zrobieniu wydechu utrzymuja sie na stalym poziomie 900 :mrgreen:

ale sie rozpisałem :mrgreen:

pozdrawiam
rafał
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-06-2006, 22:35   

Pompę wspomagania, mocowanie, koło pasowe i przewody płynu pewnie tak, ale znając życie maglownicy pewnie nie da rady... Kpl wspomagania na allegro są po 250zł, sam się zastanawiam:)
Podnośniki szyb pewnie inne, na pewno prowadnica, jak system jest ten sam tzn na linkę to można porzeźbić i z hyundaia wziac tylko silnik i mocowanie, linkę i prowadnicę z manualnego z Colt'a. Ja tak przerabiałem mechanizm z Lancera z tylnych drzwi. Hula do dziś:)
Jak silnik na wtrysku to czujnik przepustnicy raczej napewno ten sam...
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2006, 23:07   

josie, ale Tobie działa tylko jeden :P :twisted: :mrgreen:
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 13-07-2006, 18:12   

dostałem dziś wycene części, których potrzebuje, oto ceny :

- Sworzeń wachacza dolnego - 59 zł /szt (liczyłem x2)
- Drązek kierowniczy - 86 kpl
- Łączniki stabilizatora (przód) 52 zł/szt (liczyłem x2)
- Klocki hamulcowe 69 zł (właśnie przed chwilą przyjechałem ze sklepu z klockami w ręku)
- Tarcze ham 113 zł/szt (liczyłem x2)
- Amortyzatory przód KYB 247 zł/szt (liczyłem x2)
- Amortyzatory tył KYB 253 zł/szt (liczyłem x2)
- Spręzyny przód 150 zł/szt (liczyłem x2)
- Sprężyny tył 120 zł /szt (liczyłem x2)
- Łożyska koła 120 /szt (liczyłem x2)

tak więc, bez klocków (bo dziś je kupiłem - firma KASHIYAMA - gdzies slyszlaem, ze takie wsadzali do misków jak wychodziły z fabryki, czy to prawda ? ) wychodzi 2314 zł po rabacie dla mnie 1620 ( rabat 30 % ) chcielibyśmy wszystkie te części wymienić przed białymstokiem, lecz czy się uda, oto jest pytanie, może znajdzie się jakiś sponsor ? (jak uważacie, drogo czy tanio za części ??)

wczoraj miśiek zaniemówił tzn zgasł i za nic nie chciał sie uruchromić, gdy przekręcało sie na zapłon robił : cyk cyk i to wszystko, co to może być szczotki w alternatorze,rozrusznik ?? (misiek ruszył na pych, po czym później odpalał już normlanie :o widać autko ma swoje humory )
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-07-2006, 19:13   

Amorki drogie... spokojnie dostaniesz za 190zł/szt.
Ja dostałem za 330zł kpl tył KYB Excel-G Japan 2 lata gw. Namiary - topic Sprzedawcy polecam/nie polecam.
Jak auto nie siedzi za nisko to nie zmieniałbym sprężyn.
Tarcze hamulcowe dość tanio mi się wydaje. Jaka firma?
Sworzeń jak 555 to OK.
Co do nie odpalania - to rozrusznik - miałem to samo - nawet stanąłem na wjeździe do ośrodka w Grudziądzu a miś odpalić nie chciał. Szczotki do wymiany. Teraz jeszcze załapie wam po którymś razie, potem trzeba będzie raz na jakiś czas pukać w rozrusznik, a potem już dupa blada. Ale wymienić lepiej wcześniej bo komutator w rozruszniku się niszczy od tego.

Pozdro
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2006, 19:49   

josie ale po rabaciku te amorki kosztują

przód 173
tył 177

lepszejszej ceny chyba nie dostane :P :D
sworzeń i końcówki 555

oczywiście drogą dedukcji :P myśle ze słabe szczotki w alternatorze mogą też byc przyczynyą tego ze czasem trzeba odpalić go wciskając gaz ?
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2006, 22:34   

TAGi napisał/a:
myśle ze słabe szczotki w alternatorze mogą też byc przyczynyą tego ze czasem trzeba odpalić go wciskając gaz ?


To dwie zupełnie różne sprawy, które na siebie nie wpływają. Złe rozumowanie ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.