Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Security package" dla pompy wtryskowej Pajero
Autor Wiadomość
esylwek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun (Pajero) 3 LWB 3.2DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 6
Skąd: Swindon
Wysłany: 26-05-2021, 12:58   Filtr typu RACOR 500?

Jestem świeżym nabywcą Shoguna 3.2did LWB. Autko od pierwszego właściciela, przebieg 79k mil czyli jakieś 127k kilometrów. Wlew paliwa, zbiornik noszą ślady korozji więc nie sądzę aby były wymieniane. Muszę zrobić bardziej wnikliwą inspekcje ale niezależnie od wszystkiego, bo prawdopodobnie zbiornik i tak będzie wymieniany, wpadłem na pomysł założenia dodatkowego filtra paliwa, aby mimo wszystko zapewnić pompie czysty olej napędowy.

Z tego co się zorientowałem, największym problemem jest woda, która rozmiękcza wkład filtra paliwa, a ten bez problemu jest przebijany przez zanieczyszczenia stałe, które trafiają do pompy. Tak więc jednym z najważniejszych kryteriów wyboru filtra jest ten, że musi to być filtr odstojnikowy, który wyłapie wodę z paliwa.

Znalazłem filtr typu RACOR 500, odstojnikowy, cyrkulacyjny (cyklon), ze szklaną misą, do której dodatkowo można włożyć magnes neodymowy aby wyłapywał zanieczyszczenia magnetyczne, a jego maksymalny przepływ to 227 litrów na godzinę, więc o jakimkolwiek tłumieniu przepływu nie ma mowy.

Dodatkowo posiada wkład filtracyjny wodoodporny Aquablock o przepustowości cząstek stałych poniżej 30 mikronów, który mam zamiar zamienić na 10 mikronów, i dopiero z tego filtra paliwo popłynie do fabrycznego, a z niego do pompy.
Co myślicie i takim rozwiązaniu?

https://images.app.goo.gl/DDUfrNAcAbhvJf7PA

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-05-2021, 10:04   Re: Filtr typu RACOR 500?

esylwek napisał/a:
Jestem świeżym nabywcą Shoguna 3.2did LWB. Autko od pierwszego właściciela, przebieg 79k mil czyli jakieś 127k kilometrów. Wlew paliwa, zbiornik noszą ślady korozji więc nie sądzę aby były wymieniane. Muszę zrobić bardziej wnikliwą inspekcje ale niezależnie od wszystkiego, bo prawdopodobnie zbiornik i tak będzie wymieniany, wpadłem na pomysł założenia dodatkowego filtra paliwa, aby mimo wszystko zapewnić pompie czysty olej napędowy.

Z tego co się zorientowałem, największym problemem jest woda, która rozmiękcza wkład filtra paliwa, a ten bez problemu jest przebijany przez zanieczyszczenia stałe, które trafiają do pompy. Tak więc jednym z najważniejszych kryteriów wyboru filtra jest ten, że musi to być filtr odstojnikowy, który wyłapie wodę z paliwa.

Znalazłem filtr typu RACOR 500, odstojnikowy, cyrkulacyjny (cyklon), ze szklaną misą, do której dodatkowo można włożyć magnes neodymowy aby wyłapywał zanieczyszczenia magnetyczne, a jego maksymalny przepływ to 227 litrów na godzinę, więc o jakimkolwiek tłumieniu przepływu nie ma mowy.

Dodatkowo posiada wkład filtracyjny wodoodporny Aquablock o przepustowości cząstek stałych poniżej 30 mikronów, który mam zamiar zamienić na 10 mikronów, i dopiero z tego filtra paliwo popłynie do fabrycznego, a z niego do pompy.
Co myślicie i takim rozwiązaniu?

https://images.app.goo.gl/DDUfrNAcAbhvJf7PA

Obrazek

Wszystko zależy jakie ma opory przepływu. Czym większy opór tym bardziej spada moc
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
esylwek 
Nowy Forumowicz

Auto: Shogun (Pajero) 3 LWB 3.2DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 6
Skąd: Swindon
Wysłany: 27-05-2021, 12:37   

Patrząc na wykres oporów przepływu, to leży on w okolicach zera i zaczyna iść do góry dopiero powyżej 10 galonów (40l/h) więc opory przepływu będą marginalne i nie powinien mieć zadnego wpływu na pracę pompy, a zarazem generowaną moc.
Wczoraj do mnie dostała paczka z tym filtrem, to niesamowite bydle, naprawdę konkretny przemysłowy filtr oleju napędowego. Przyłącza pół calowe z króćcami do węży, które mają 11mm wewnątrz. Zaczynam drapać się w głowę gdzie go włożyć.

Jest jeszcze jedna rzecz, gdyż od dystrybutora dowiedziałem się iż można zakupić wkład filtrujący zanieczyszczenia powyżej 2 mikrony. Gdyby więc zrobić baterie dwóch takich filtrów, to ten oryginalny w ogóle nie będzie potrzebny, ale na razie będę montował ten jeden i w drogę. W przyszłym tygodniu wycieczka nad jezioro Loch Ness w Szkocji. Do przejechania ponad 600mil w jedną stronę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.