Problem ze skrzynią automatyczną |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-01-2017, 21:28
|
|
|
Jak szarpie na P lub N to wina silnika nie skrzyni. Zasprzęglenie tarczek następuje tylko na R lub na D (i jego pochodnych: 4, 3, 2, L - jeśli są) |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2017, 20:32
|
|
|
Mi bujało budą przy zmianie z P,R,D dowolne kombinacje przy uszkodzonej poduszce silnika przedniej. |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
ViBeZ
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-02-2017, 20:57
|
|
|
Galant 2,5 V6 automat
Wydaje mi się że moja skrzynia automatyczna wydaje niepokojące dzwięki. Coś huczy. Dzwięk najbardziej jest słyszalny między 60-90km/h. Nic nie szarpie, biegi zmienia równo i raczej płynnie. Olej jest. Wstępnie sprawdziłem łożyska piast. Auto było na podnośniku i nie są wyczuwalne według nas żadne luzy. Dzwięk bardzo przypomina łożysko ale jest delikatniejszy i bardziej... kosmiczny Jak ktoś jezdził komunikacją miejską to przypomina to dzwięk w jakimś Neoplanie które właśnie są w automacie Co jeszcze sprawdzić?
Pomocy. Modle się aby to nie była skrzynia może jednak łożyska
Namówili mnie na automata no i mam
Edit
/// Wszystko sprawdzone bardzo dogłębnie. Okazało się że za huczenie odpowiedzialne były... uwaga.... tylne opony zimowe. Jest to jakaś chińszczyzna kupiona przez poprzedniego właściciela no i wydaje takie dziwne dzwięki Cóż. Trzeba z tym żyć do wiosny |
Ostatnio zmieniony przez ViBeZ 16-02-2017, 21:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-02-2017, 21:11
|
|
|
ViBeZ, z automatami w Galantach podobno mniej problemów niż z manualami akurat, więc dobrze, że Cię namówili |
|
|
|
 |
MasterGruzin
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 97r EA5A 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-05-2017, 12:43
|
|
|
I mnie dopadła sytuacja "jedziesz - pyk - nie jedziesz"... Silnik pali, obroty idą w górę ale z okolic automatu tylko gwizd i żadnej reakcji na wszystkich przełożeniach. Auto zlawetowane i czeka dalsze działania. Ze względu na wiek i stan podłużnic, kielichów itd nie wiem czy jest sens pakowania większych pieniędzy. Znalazłem takie coś ale nie wiem czy podejdzie bo nie ma żadnych szczegółów:
http://midparts.com.pl/pl...TER-Galant/2613
W gda w sosnowskim regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego 900zł jeśli zostanie dostarczone jako sama część, diagnostyka auta przyprowadzonego i naprawa około 2000zł...
Są aukcje regeneracji na allegro za 500zł ale ile to warte?
Ma ktoś może namiar na używkę już po regeneracji albo jakąś poradę czy jest sens się w to bawić?
Galant 2.5 163KM z 1997r 230kkm |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2017, 12:58
|
|
|
Trzeba zmienić konwerter i olej. Bartek ci więcej powie. Generalnie tyle kosztuje regenerowany (500zł). Olej z wymianą drugie tyle i skrzynia pyka. |
|
|
|
 |
MasterGruzin
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 97r EA5A 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-05-2017, 13:17
|
|
|
Póki co najtańsza opcja regeneracji jaką znalazłem to 600 z transportem ale bardziej będę się raczej kierunkował (jeśli wgl się za to wezmę) na Midparts - 800 z wysyłką plus 3 lata gwarancji bez limitu km oraz kilka dobrych opinii forumowiczów. Nawet jeśli coś innego unieruchomi auto w późniejszym czasie łatwiej będzie taką skrzynię sprzedać (czarny scenariusz). Rozumiem, że olej cały zejdzie i po prostu trzeba będzie później zalać nominalną ilość czy to też jakaś grubsza operacja będzie? Nie wiem czy mój mechanik podoła dlatego tyle wydawało by się się prostych pytań
Ogólnie po zdjęciu skrzyni od razu widać ten prawdopodobnie zerwany wieloklin czy trzeba to sprzęgło rozbierać? Czy wgl można to rozebrać czy lepiej od razu słać w ciemno na regenerację? |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-05-2017, 18:00
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Trzeba zmienić konwerter i olej. Bartek ci więcej powie. Generalnie tyle kosztuje regenerowany (500zł). Olej z wymianą drugie tyle i skrzynia pyka. |
Nie spodziewałem się, że można to w 1000 zł ogarnąć. Ale skoro tak mówisz...to mnie bardzo pocieszyłeś )
Moja jeszcze śmiga, ale wciskam gaz - i dźwięk jak mielenie młynka.. puszczam - ledwie słyszallny gwizd i cisza. Brzmi jak zbliżające się kłopoty, chociaż póki co zmienia ładnie. Zastanawiam się, czy wymiana oleju odłoży jakoś w czasie ewentualną lawetę? Może jak zainwestuję w dynamiczną, to jakoś ją podratuję? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2017, 20:09
|
|
|
MasterGruzin napisał/a: | olej cały zejdzie i po prostu trzeba będzie później zalać nominalną ilość czy to też jakaś grubsza operacja będzie? | chodzi o opiłki - stary olej nie nadaje się do użytku, choćby był zmieniony tuż przed awarią
nic nie rozkładasz, wysyłasz w całości |
|
|
|
 |
MasterGruzin
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 97r EA5A 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-05-2017, 10:01
|
|
|
Oleju szkoda bo zmieniony 15kkm temu ale jak mus to mus. Polecacie jeszcze może jakiś środek konkretny do przepłukania skrzyni przed zalaniem nowego? Ostatnio przy wymianie coś zalewali ale na fakturze widnieje tylko "środek do ATM".
misza116 napisał/a: |
Nie spodziewałem się, że można to w 1000 zł ogarnąć. Ale skoro tak mówisz...to mnie bardzo pocieszyłeś ) |
Na tyle co obdzwoniłem aukcji i warsztatów to nie zamkniesz się w 1000 chyba, że sam zdemontujesz skrzynię itd... Ja mam nadzieję, że nie wyjdzie więcej niż 1400. |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 20-05-2017, 11:27
|
|
|
misza116 napisał/a: | Zastanawiam się, czy wymiana oleju odłoży jakoś w czasie ewentualną lawetę? Może jak zainwestuję w dynamiczną, to jakoś ją podratuję? |
zmiana oleju może to teraz przyspieszyć, dodatkowo jak już siądzie skrzynia to olej trzeba będzie zmienić raz jeszcze - nie opłaca się.. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2017, 21:26
|
|
|
MasterGruzin napisał/a: | chyba, że sam zdemontujesz skrzynię | fakt, zawsze zakładam cenę w ten sposób - czyli co zrobię sam to nie liczę |
|
|
|
 |
marine88f
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 automat - 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 22-04-2018, 20:21
|
|
|
Witam wszystkich,
No i coś dopadło mojego Galanta. Na rozgrzanym silniku (po przejechaniu ok. 20 km. skrzynia lekko szarpnie i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu auta jest ok, ale po przejechaniu kilkuset metrów znowu wywala tryb awaryjny.
Wymrugałem błędy i z zielonej kontrolki (N) wyszło- 36, kontrolka ABS wymrugała 21,22,23,24,33 i 52.
Olej był wymieniany co prawda dosyć dawno koniec 2013 r. - jedyna rzecz jaką zrobiłem w ASO. Od tamtego czasu przejechałem na nim 45 tys. km. Sprawdziłem stan i przy rozgrzanym silniku w pozycji N pokazuje idealnie poziom max. Kolor też ok (mimo kilku lat wygląda jak nowy).
Znajomy mechanik przeczyścił wszystkie wtyczki od skrzyni. Niestety nie pomogło.
Po przeczytaniu całego wątku nie obstawiałbym konwertera. Skrzynia płynnie zmienia biegi, nie szarpie.
Czy macie jakiś pomysł, co to może być? Coś z ciśnieniem w skrzyni? Wymieniłbym olej, ale boję się, że to nie pomoże a przy ewentualnej naprawie, trzeba będzie wymienić go jeszcze raz. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2018, 20:31
|
|
|
36 to bład elektrozaworu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2018, 20:58
|
|
|
Elektrozawory są dostępne pod przednią miską - tą od od strony chłodnicy. |
|
|
|
 |
|