Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią automatyczną
Autor Wiadomość
marine88f 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 automat - 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Opole
Wysłany: 22-04-2018, 21:50   

Dzięki. Orientujecie się ile mogłaby kosztować wymiana elektrozaworów? Macie jakiś sprawdzony warsztat na terenie śląska bądź opolszczyzny? I jeszcze jedno pytanie. Zwykły mechanik poradzi sobie z wymianą, czy szukać zakładu specjalizującego się w automatach?

[ Dodano: 29-05-2018, 08:10 ]
Napiszę, co dalej w kwestii mojej skrzyni. W zasadzie niewiele. Oddałem auto do zakładu w Opolu specjalizującego się w naprawach automatów. Stoi już u nich miesiąc. Mówią, że samochód nie łączy się z komputerem (w celu przeprowadzenia diagnozy). Próbowali kilku oprogramowań i nic. A ja czekam i czekam. Ponoć w tym tygodniu mają jeszcze inne sprawdzić. Nie wiecie dlaczego mają taki problem? Może znacie nazwę jakiegoś oprogramowania diagnostycznego, które połączy się z moim Galantem? Podpowiedziałbym chłopakom z warsztatu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-05-2018, 09:00   

marine88f napisał/a:
Może znacie nazwę jakiegoś oprogramowania diagnostycznego, które połączy się z moim Galantem?

MUT3
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
francuz83 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-12-2018, 15:27   

Witam

Skrzynia bez TT. 2002r. V6. Od jakiegoś czasu jak załączę D lub R to potrafi zgasnąć silnik. Nie zawsze, ale dzieje się to coraz częściej. Dodatkowo podczas jazdy ze stałą prędkością np. po autostradzie skrzynia potrafi czasem pod szarpnąć parę razy. Całkowicie losowo.

Czasem jadę 500 km i nic a czasem występuję to notorycznie co parę minut jazdy. Olej niedawno zmieniany dynamicznie. Poza tym jeździ ok, biegi zmienia normalnie.

Ma ktoś jakieś sugestie? Już niedawno skończyłem na lawecie bo się przegub zmielił i bardzo bym nie chciał tego powtórzyć.
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2018, 12:36   

Bez TipTronic z 2002 roku? Były takie produkowane w ogóle?
Co do gaszenia, to może coś z przepustnicą, ale te szarpnięcia... Chyba jednak regeneracja/wymiana ratuje, nie wiem.
_________________

Nie ma czasu na wyjaśnienia, szybko, sprawdź mój temat!
 
 
madakelus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: TST
Wysłany: 28-12-2018, 19:05   

po przeczytaniu ca lego wątku... mogę dodać że chyba lekko odczuwalnym objawem padania wieloklinu jest lekkie drganie przy przyspieszaniu (dwie osoby tez się tak wypowiedziały)... myślałem że to przegub wewnętrzny bo w poprzednim Galu mi padł aczkolwiek dziwiło mnie że tak słabo były odczuwalne te drgania/wibracje aż tu nagle po ok 2-3 tygodniach -> laweta
p.s. Galant ma na liczniku prawie 360 tyś przebiegu, co prawda nie mam go od nowości ale raczej nie wydaje mi się żeby ktoś wcześniej regenerował konwerter - aczkolwiek jak go wyciągnę to ocenie ;)
Pozdrówki :)

Edit`
wyjąłem skrzynie... konwerter ma zmielony wieloklin więc idzie do regeneracji ale... w temacie poruszone było że powinno się także wymienić/regenerować wałek. U mnie ewidentnie też są przytarte zęby na wałku, więc moje pytanie; da się dokupić ten wałek nowy? regenerować?
A po drugie czy ktoś go wyciągał/wymieniał i jest w stanie powiedzieć czy to bardzo skomplikowane?
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2019, 15:57   

Czytając ten wątek wnioskuję, że zbliża się grubsza operacja z moją skrzynią.
Gwizdanie przy przyspieszaniu, poszarpuje przy zmianie z 1 na 2...
Pytanie, czy do takiego nietypowego zestawu jak 2.0 z tiptroniciem można przeszczepić graty ze skrzyni z 2.5 tiptronic (konwerter)?

Na ile te skrzynie są do siebie podobne?
Przy okazji - ile oleju do takiej skrzyni wchodzi?
Może jakimś ratunkiem jest przeszczep automatu bez tiptronica z 2.0?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-04-2019, 20:36   

misza116, po pierwsze sprawdź poziom oleju w skrzyniu, a po drugie skrzynia i konwerter z 2,4 GDI, stawiasz skrzynię w pionie, zamieniasz "dzwon", czyli element przykręcany do bloku silnika i masz skrzynię na wieki :wink:

[ Dodano: 11-04-2019, 20:36 ]
madakelus, który masz rocznik Galanta?

[ Dodano: 11-04-2019, 20:57 ]
Przy okazji czy ktoś wie na 100% od kiedy wprowadzono w 2,5 V6 ten niby poprawiony konwerter, który miał być wieczny, czy to już od 04.2000 r., nr MR567633, czy to dopiero od 09.2002 r., czyli MR983439? I dlaczego w przypadku mojego Galanta dekoder podaje oba numery konwertera: http://www.auto-parts.spb...i_6cRagfimjEvI=
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2019, 21:17   

Hugo dużo rzeźby z tym? Tylko dzwon do przełożenia, a bebechy wszystkie te same? To jednak 2.0, sporo mniejszy, przełożenia pewnie też się różnią.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-04-2019, 05:32   

Hugo, u ciebie jeśli nic nie wymieniałeś jest MR567633.
Ten drugi był zastosowany dopiero pod koniec 2001r.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-04-2019, 08:41   

misza116, gadałem kilka dni temu z kolesiem. Nie wiem czy bebechy te same są i przełożenia, ale wymienił sam dzwon, zamontował i lata aż miło. Bizi78, nic nie robiłem, wszystko siedzi jeszcze oryginał. Jak widać były 3 typy konwerterów, mój ma ten drugi, ciekawe co w nim zmienili względem pierwszego, wadliwego.
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-2019, 09:59   

Hugo dzięki za info, może się odezwę po namiary na gościa, jak operacja się będzie zbliżać. Na razie jedzie, gwiżdże, szarpie, ale jedzie.
 
 
rapart 
Forumowicz
JDM maniak


Auto: Cyborg R Wannabe CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 130
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-10-2020, 08:45   

Witam ponownie. W naszym Galu rowniez ukrecil sie wielowpust, ale przy skladaniu do kupy napotkaly nas 2 problemy. Delikatnie cieknie simering na walku skrzyni (do wymiany) oraz szukamy nowych 4 srub do przykrecenia kinetyki do blachy walu. Czy ktos z dostepem do katalogu moglby prosze podac numery czesci? Ewentualnie inne dopasowanie. Simering skrzyni wymienie bez praski?
_________________

Mitsubishi Colt CA4A Cyborg R Wannabe
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-10-2020, 10:05   

rapart, tutaj masz katalog po vinie auta.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rapart 
Forumowicz
JDM maniak


Auto: Cyborg R Wannabe CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 130
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-10-2020, 11:23   

Dziekuje bardzo. Srubki znalazlem w katalogu, ale nie widze ich nigdzie na sprzedaz... Zadzwonie do ASO. Prosba tylko o potwierdzenie - simering to MD707575, tak? Gal 98, 2,5 z auto.

Edit:
Sprzeglo wymienione, nowy simering (kod sie zgadza), Gal znowu smiga 😁 Nie obylo sie bez problemow - za plytko wlozona kinetyka, ponowne zrzucanie skrzyni, zla kolejnosc montowania typnej lapy, znowu luzowanie skrzyni, wyciek przy chlodnicy oleju... Skrzynie wyciagalem bez zdejmowania sanek, tylko rozpiete lewe zawieszenie. Dzieki Panowie za pomoc, bez forum bym sobie nie poradzil.
_________________

Mitsubishi Colt CA4A Cyborg R Wannabe
 
 
SeXy.KosA 
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.5 v6 Gaz Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 25-07-2021, 11:35   

Witam, u mnie niedawno pojawił się metaliczny dźwięk takie jarmolenie przy przyspieszaniu w okolicy od 2000 do 2100 obrotów, na postoju z wbitym P przy przygazowaniu do tej wartości nie ma tego dźwięku. Poprzedni właściciel wspominał że wymieniał skrzynie, stan oleju w normie. Ktoś ma jakąś sugestie? Auto Galant 2.5 99r. automat. Pozdrawiam
_________________
Galant '00 2.5 v6 Sedan Avance
Galant '00 2.5 v6 Sedan Elegance
Carisma '97 1.8 16v Sedan
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.