Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pogaduchy.
Autor Wiadomość
Kylu 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 615
Skąd: Radom
Wysłany: 16-04-2015, 22:25   

Muszę przyznać, że na soczewce wygląda git. :)
wlodek93 napisał/a:
pytanie czy nie pogorszy to widocznosci?

Jeśli zamontujesz xenony... To sobie później będziesz zadawał pytanie "czemu nie zrobiłem tego wcześniej?" :P
Różnica na xenonie względem normalnych żarówek halogenowych jest wprost powalająca, zwłaszcza w nocy. A jak jest zrobione z głową, jak tu na soczewce porządnie no to gites. :)
_________________
"It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society"
pinkbike : http://www.pinkbike.com/u/kylu/
youtube : https://www.youtube.com/user/chriskylu
 
 
patric 
Mitsumaniak
drift to życie


Auto: galant V-ka
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 167
Skąd: Radom
Wysłany: 16-04-2015, 22:38   

Tylko zakładając hidy nie zapomnij o spryskach no i dobrze by było ogarnąć samoregulację bo jak się trafi ogarnięty policjant to pierwsze co zrobi to zobaczy czy w aucie jest regulacja manualna
_________________
Zabić muchę szybą przednią umie każdy, sztuka zrobić to szybą boczną.
Moja fałka
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83852
 
 
wlodek93 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 318
Skąd: kozienice
Wysłany: 16-04-2015, 22:41   

no i jesli juz montowac xenon to chyba lepiej pokusic sie o jakies oryginalne przetwornice niz bawic sie z hidami ale na soczewce ze zwykla zarowka tez jest git :-D
_________________
moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 16-04-2015, 22:52   

patric napisał/a:
Tylko zakładając hidy nie zapomnij o spryskach no i dobrze by było ogarnąć samoregulację bo jak się trafi ogarnięty policjant to pierwsze co zrobi to zobaczy czy w aucie jest regulacja manualna

Nawet ja to ogarnie to jeszcze zostaje jedna kwestia - oznaczenia na kloszu lampy. Jak będzie ogarnięty niebieski to i tak zabierze dowód pomimo sprysków i samopoziomowania. A samopoziomowanie tak nawiasem mówiąc jest możliwe do zdobycia już za około 500 pln.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
wlodek93 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 318
Skąd: kozienice
Wysłany: 17-04-2015, 13:54   

Dlatego same soczewki bez xenonu są najpewniejszym rozwiazaniem
_________________
moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351
 
 
ViBeZ 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 113
Skąd: Radom
Wysłany: 17-04-2015, 19:33   

Eeee... a co z postojówkami w tej lampie soczewkowej? Brak? Nie widzę jej w kloszu :P chyba że już okularów potrzebuje...

edit: dobra już doczytałem w aukcji o przerobionych postojówkach :D

Gdybym już miał soczewkę to bym wkładał xenon. I tak przeróbka i tak więc jeśli się trafi ten upierdliwy i znający temat policjant od razu się kapnie - choć wątpie aby takiego trafić. Nie każdy zna każdą markę i ludzie się na tym nie znają lub to olewają. Ze spryskami też nie przesadzajcie bo wiele aut fabrycznie ma xenony, a nie ma sprysków więc to nie jest reguła.
 
 
patric 
Mitsumaniak
drift to życie


Auto: galant V-ka
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 167
Skąd: Radom
Wysłany: 17-04-2015, 23:31   

ViBeZ napisał/a:
bo wiele aut fabrycznie ma xenony, a nie ma sprysków więc to nie jest reguła.

podaj przykład bo jakoś nie kojarzę :roll:

Soczewka to nie przeróbka i do tego żaden niebieski się nie przyczepi, z ksenonem już gorzej
_________________
Zabić muchę szybą przednią umie każdy, sztuka zrobić to szybą boczną.
Moja fałka
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83852
 
 
ViBeZ 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 113
Skąd: Radom
Wysłany: 18-04-2015, 01:30   

Przykładów nie podam bo nie znam. Mój były szef np. jeździ jakąś nową renówką w której ma xenony ale nie ma spryskiwaczy. Było o tym też chyba na kanale motodoradcy na yt.

Zacytuje za to artykuł który kiedyś czytałem. Zmiany weszły już jakiś czas temu, a raczej sposób na ich ominięcie.

Cytat:

Jeszcze do niedawna reflektorom ksenonowym w autach obowiązkowo towarzyszyły spryskiwacze i układy samopoziomowania. Dziś producenci tłumaczą, że nie są one potrzebne, i rezygnują z nich. A jak jest naprawdę?

Wysokie dopłaty do reflektorów ksenonowych w nowych samochodach jeszcze do niedawna dało się w miarę uczciwie uzasadnić. Obok reflektorów wyposażonych w palniki wyładowcze należało umieścić pod maską przetwornice, zapłonniki, a ponadto – na podstawie obowiązujących przepisów – trzeba było zaprojektować układy automatycznego spryskiwania reflektorów i samopoziomowania ich, by uniknąć oślepiania aut nadjeżdżających z przeciwka. Tyle że obowiązek montowania spryskiwaczy nie wynikał (i nie wynika – nic się w tej kwestii nie zmieniło) z samego faktu, że lampy są ksenonowe, lecz z tego, że źródło światła (żarówka lub palnik ksenonowy) emituje strumień świetlny (po naszemu: ilość światła) ponad 2 tys. lumenów. Do niedawna palniki ksenonowe emitowały 3,2 tys. lumenów i miały moc nominalną 35 W, co pozwalało uzyskać doskonałe oświetlenie drogi przed autem.

Z punktu widzenia producentów aut ich wadą był obowiązek montażu kosztownego osprzętu. Z czasem pojawił się jeszcze inny kłopot: palnik ksenonowy (część eksploatacyjna – odpowiednik żarówki), dawniej bardzo drogi, stał się powszechnie dostępny. Za 100-150 zł można dziś kupić markowy, oryginalny palnik dobrej jakości, a za znacznie mniej – dalekowschodni zamiennik.

Nie może być lepiej, ale może być inaczej!

Tzw. wiodący producenci oświetlenia we współpracy z producentami samochodów postanowili zaradzić tym problemom i dać zajęcie swoim fabrykom ksenonów na kolejne lata: wymyślono typy palników, które trafi ają pod maski wielu nowych aut. Nowe typy palników (np. D5S, D8S i in.) mają już nie 35 W mocy, lecz tylko 25 W i emitują strumień świetlny nie na poziomie 3200, tylko 2000 lm. Zalety: nie trzeba już obowiązkowo montować spryskiwaczy, samopoziomowanie lamp też jest już tylko wyborem producenta. Korzyść kolejna: na rynku nie ma zamienników palników ksenonowych (odpowiedników żarówek) nowych typów. Choć koszt produkcji jest zbliżony w przypadku starszych i nowszych palników, to dzięki całkowitemu brakowi zamienników np. CitroĂŤn może pozwolić sobie, by za jeden 25-watowy palnik typu D5S do nowego C4 Picasso żądać, uwaga, 840 zł! Inni producenci nie są dużo bardziej wyrozumiali dla kieszeni swoich klientów. Nie ma w tym, jak się łatwo domyślić, żadnego technicznego uzasadnienia. Dodajmy, że taka banalna rzecz jak palnik nie jest obecnie dostępna w każdym autoryzowanym serwisie. Zamówisz – sprowadzimy, a na razie autem można pojeździć w dzień.


Jeśli chodzi o punkt widzenia klientów, to trzeba to powiedzieć jasno: lampy 25-watowe dają mniej światła niż 35-watowe, i choć efekt oświetleniowy zależy w dużej mierze od dopracowania optyki, to nie brakuje już na rynku aut z ksenonami, które świecą tylko trochę lepiej niż lampy z żarowkami halogenowymi.

Przyszłość rysuje się ciemno Przyszłością są lampy diodowe, ale i w tym przypadku nie oczekujmy, że nowoczesne znaczy lepsze. Po pierwsze, nie jest prawdą, że diody są wieczne: nie są, pod wpływem ciepła stopniowo zmniejsza się ich wydajność. Po drugie, producentom i w tym przypadku zależy, by ograniczyć wydajność oświetleniową refl ektorów, co pozwala zrezygnować ze spryskiwaczy (nie ma ich nawet w najnowszym Mercedesie E) i innych drogich rozwiązań. Co nie znaczy, że w razie jakiejkolwiek usterki koszty naprawy będą niskie – na to lepiej nie liczyć.

zaczerpnięte z www.onet.pl
 
 
patric 
Mitsumaniak
drift to życie


Auto: galant V-ka
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 167
Skąd: Radom
Wysłany: 18-04-2015, 11:55   

wlodek93,
wlodek93 napisał/a:
Dlatego same soczewki bez xenonu są najpewniejszym rozwiazaniem
+ dobre żarówki i będzie spoko. Małym kosztem lepszy wygląd i widoczność w nocy. Działaj
_________________
Zabić muchę szybą przednią umie każdy, sztuka zrobić to szybą boczną.
Moja fałka
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83852
 
 
banan10 
Forumowicz


Auto: galant 2.5 v6 kombi avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: radom
Wysłany: 21-04-2015, 22:00   

Siema
W galancie nie było zenonów i nie kombinujcie
Kombinowane w tym temacie nazywa się WIEŚ tuning
Pozdr Mitsumaniaków
_________________

 
 
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 23-04-2015, 10:47   

banan10 napisał/a:
Siema
W galancie nie było zenonów i nie kombinujcie
Kombinowane w tym temacie nazywa się WIEŚ tuning
Pozdr Mitsumaniaków


PAnie Bananie co Pan opowiadasz! To że nie ma fabrycznie ksenonów i soczewek to zaraz po rdzy największy minus tego auta:) A wieś tuning to wkładanie żarówek imitujących ksenon.
 
 
wlodek93 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 318
Skąd: kozienice
Wysłany: 27-04-2015, 10:53   

czesc MM mam takie pytanie czy piasta na przod podejdzie od 2.5 do 2.0 i przed lift i po lifcie nie ma znaczenia??
_________________
moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351
 
 
Maximus1005 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 183
Skąd: Podsuliszka
Wysłany: 28-04-2015, 20:12   

wlodek93, podejdzie, tylko vr4 ma inna piaste
_________________
Mitsubishi Galant Avance Kombi 2,5V6 PB 2002r 20.09.2014 - obecnie
Mitsubishi Galant Elegance Sedan 2,5V6 PB + LPG 1999r 19.01.2010 - 15.08.2014 Sprzedany
 
 
Rytu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 21
Skąd: Radom / Warszawa
Wysłany: 07-07-2015, 22:05   

No to tak w zeszlym tygodniu oddalem lancerka na rozrzad, pasek wieloklinowy, i zawias z tylu. :D Skonczylo sie na rozrzadzie, tarczach hamulcowych tył, szczekach tyl, klockach przod i tyl, czyszczeniu przeniech hamulcow i wymianie napinacza paska wieloklinowego :D Zawias skrzypi jak stara kanapa dalej :D
Po oczyszczeniu przednich hamulcow i przesmarowaniu okazalo sie ze najprawdopodobniej prowadnice zaciskow sa do wymiany. Po wymianie tylych tarcz i calej reszty cos przyciera w prawym tylnym kole przy ostrych skretach w lewo jeszcze nie wiadomo co dokladnie.
Do tego do wymiany odbojniki przednich amorow, amor lewy z przodu pocic sie zaczyna wiec tez pomalu trza myslec :D
Ciekaw jestem jaka kwota sie zamkne w doprowadzeniu go do stanu uzywalnosci, co by mnie nic nie wkur.... :D Poki co w sumie opony, prostowanie 2 felg, rozrzad, hamulce tyl z robocizna cos kolo 3,5 tys :D Ile przede mna nie wiem ale zaczynam bac sie ruszac cokolwiek przy nim juz :D
A z dodatkow jak juz go do stanu uzywalnosci doprowadze to roleta bagaznika, pompa wspomagania regeneracja felg.
W tym tygodniu zamawiam jeszcze dolot powietrza do puchy.
A we wtorek samochod znow chlopakom z serwisu mitsumaniakow podstawiam ^^
 
 
marceel1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: Radom
Wysłany: 20-07-2015, 13:51   

Witam. Kto się rozstaje? http://olx.pl/i2/oferta/m...tml#:06902db819
_________________
mercedes w123 82' -> renault 19 93' -> Galant 01'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.