 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Gdzie te konie??? |
Autor |
Wiadomość |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 266 Skąd: pl
|
Wysłany: 07-02-2023, 22:41
|
|
|
Cytat: | Jak ja chciał bym mieć takie spalanie 😅 |
Nie gadaj że pali Ci więcej ? |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 07-02-2023, 23:14
|
|
|
Neko, na spokojnie ogarniesz auto, powoli ogarnij kolektor , za jakiś czas hamulce , jakiś downpipe , pompę paliwa dw 200 i mapę 250 koni można robić. Jak to bedzie za mało to cały wydech przelotowy , fmic i powinno być koło 300kuni .
Jeśli szukasz kolektora to mam na zbycie jeden kontakt pw
 |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-02-2023, 19:54
|
|
|
Panowie, czy ta uszczelka pasuje w O T1 między kolektor i turbo?
Wygląda podobnie jak OEM Outlandera, tylko kosztuje 30% tego co oryginał.
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-turbosprezarki-pajero-l200-2-5-mr571366-10852707402 |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-02-2023, 09:31
|
|
|
Takie śmieszki heheszki z dawnych lat:
Przepraszam, ale muszę:
Legacy IV NA. Zamówiłem kolektor nierównoodległościowy. Wiadomo, SUBARU powinno brzmieć. Do tego wydech przelot, ale kulturalny.
Do tego bandaż termiczny na swój piękny kolektor.
Wszystko przyszło.
Poświęciłem sporo czasu żeby kolektor elegancko taśmą owinąć. Oczywiście odetchnąłem pełną piersią wciągając powietrze z drobinkami taśmy, ale czego się nie robi dla autka.
Zadowolony ze swojej pracy umówiłem się z mechanikiem na wymianę kolektora i wydechu.
Samochód dziś rano odstawiłem na warsztat, przy czym jechałem delikatnie, co by nie zagrzać rur i żeby wymiana sprawniej poszła.
Auto zostało, ja wróciłem do pracy i z niecierpliwością oczekiwałem na telefon od właściciela warsztatu.
Po południu, nie mogąc wytrzymać napięcia zadzwoniłem i zapytałem.
AUTO GOTOWE !!!:D
Poszedłem jak dziki do warsztatu.
Samochód czekał na podjeździe. Młodzi mechanicy widząc jak oglądam ich dzieło zapytali, co daje taki kolektor. Ja jako inżynier;) dałem im wykład o silniku przeciwsobnym i historii SUBARU. Po chwili podniosłem maskę, żeby zobaczyć jak się kolektor prezentuje.
Zdemontowałem puszkę filtra i.... nie wierzę, a gdzie jest bandaż???
Patrze na chłopaków, a jeden jak gdyby nigdy nic: -Ja zdjąłem, myślałem że to niepotrzebne.
przepraszam, ale jak taka gimbaza kiedyś zacznie nasze auta robić to możemy się pożegnać ze wszystkim co kochamy.
Spieszmy się kochać auta z charakterem, bo idą czasy kiedy chłopcy będą marzyć o skuterach elektrycznych.
P.S.- mają mi ten kolektor owinąć, ale szczerze obawiam się efektu:( |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 09-02-2023, 12:38
|
|
|
Neko napisał/a: | Takie śmieszki heheszki z dawnych lat:
Przepraszam, ale muszę:
Legacy IV NA. Zamówiłem kolektor nierównoodległościowy. Wiadomo, SUBARU powinno brzmieć. Do tego wydech przelot, ale kulturalny.
Do tego bandaż termiczny na swój piękny kolektor.
Wszystko przyszło.
Poświęciłem sporo czasu żeby kolektor elegancko taśmą owinąć. Oczywiście odetchnąłem pełną piersią wciągając powietrze z drobinkami taśmy, ale czego się nie robi dla autka.
Zadowolony ze swojej pracy umówiłem się z mechanikiem na wymianę kolektora i wydechu.
Samochód dziś rano odstawiłem na warsztat, przy czym jechałem delikatnie, co by nie zagrzać rur i żeby wymiana sprawniej poszła.
Auto zostało, ja wróciłem do pracy i z niecierpliwością oczekiwałem na telefon od właściciela warsztatu.
Po południu, nie mogąc wytrzymać napięcia zadzwoniłem i zapytałem.
AUTO GOTOWE !!!:D
Poszedłem jak dziki do warsztatu.
Samochód czekał na podjeździe. Młodzi mechanicy widząc jak oglądam ich dzieło zapytali, co daje taki kolektor. Ja jako inżynier;) dałem im wykład o silniku przeciwsobnym i historii SUBARU. Po chwili podniosłem maskę, żeby zobaczyć jak się kolektor prezentuje.
Zdemontowałem puszkę filtra i.... nie wierzę, a gdzie jest bandaż???
Patrze na chłopaków, a jeden jak gdyby nigdy nic: -Ja zdjąłem, myślałem że to niepotrzebne.
przepraszam, ale jak taka gimbaza kiedyś zacznie nasze auta robić to możemy się pożegnać ze wszystkim co kochamy.
Spieszmy się kochać auta z charakterem, bo idą czasy kiedy chłopcy będą marzyć o skuterach elektrycznych.
P.S.- mają mi ten kolektor owinąć, ale szczerze obawiam się efektu:( |
Mi majstry wycięty stary kolektor kontowka a szpilki dali budowlane do skręcania szalunków zgadnij jak długo to działało 🤣🤣 |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-03-2023, 19:09
|
|
|
Hejka. Na chwilę obecną mogę z czystym sumieniem napisać, że auto jedzie jak powinno
Przyczyną całego zamieszania był nieszczelny wylot, pęknięty kolektor i brak łapy trzymającej tubro(wg. mechanika).
Przy pierwszym montażu szczelnego custom'owego kolektora, zakupionego dzięki uprzejmości i pomocy Turbocbr, między kolektorem i turbo została zamontowana sama uszczelka i szpilki nie do końca przystosowane do pracy przy kolektorze wydechowym (o tych do słupka pomyślałem i zamówiłem wcześniej, nie wziąłem pod uwagę tego, że będzie masakra ze szpilkami na flanszach).
Po kilkudziesięciu kilometrach flansze się rozszczelniły, nakrętki się poluzowały a uszczelkę wypaliło
Przy drugim podejściu zamówiłem specjalistyczne szpilki do skręcenia turbiny a mechanik pomierzył otwory we flanszach i wytoczył u tokarza tuleję łączącą kolektor z turbiną, wszystko dobrze ścisną i w końcu auto działa jak trzeba. W ogóle gdyby nie to że przednie sanki mi zgniły to bym był spokojny i mógł bym wziąć się za jakieś modyfikacje, a tak zbieram na wózek hehe. Dzięki za zainteresowanie, myślę że temat do zamknięcia i z wiedzą dla potomnych. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-03-2023, 07:24
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Zmieniłeś uszczelke na oryginał czy jakieś hmmm wątpliwej jakości? |
Przy pierwszym montażu założyli metalową od deleer'a, ta poszła z dymem. Do tej wytoczonej tulejki założyli starą oryginalną, która podobno była nie zużyta. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 09-03-2023, 16:15
|
|
|
Ja mam uszczelkę kolektor -turbo z Dewoo Nexi czy Lanosa za 20zl i działa już trzeci rok , . Doładowanie często podchodzi pod 1.5 bara, .. |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Neko
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2022 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-03-2023, 19:23
|
|
|
Na razie cieszę tym co jest. Zamówiłem bov properfect i zbieram na wózek. Ja jak ogarnę zawias to będę myślał o grubszych modach. |
|
|
|
 |
ciuciekk
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 19 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 08-04-2023, 17:58
|
|
|
Witam ponownie. Proszę o poradę.
Aktualnie w Outlanderze mam 255km/360nm. Zrobione Dp 2.75 oraz połowa wydechu 2.5 cała reszta seria. Pompa dw200, jakas sportowa wkładka powietrza i bov, fmic w niedalekiej przyszłości. Niestety turbosprężarka kończy żywot. I tutaj zaczyna się dylemat. Kolektor był pęknięty i jest spawany( na razie trzyma ale nie wiem jak długo). Jest opcja 1 : nowy kolektor plus turbo hybryda lub kolektor i turbo z Evo, tylko pytanie czy ma to sens, w sensie koszty plus przeróbka wydechu. Chciałbym uderzyć w okolice 300km, czy przerobione ori turbo (hybryda) da radę? Jakieś sugestie? Z góry dziękuję |
|
|
|
 |
Rafik83
Forumowicz Moc z wami.

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 15 Kwi 2020 Posty: 551 Skąd: Jeziorany, Złocieniec, Oslo
|
Wysłany: 08-04-2023, 18:14
|
|
|
ciuciekk napisał/a: | Witam ponownie. Proszę o poradę.
Aktualnie w Outlanderze mam 255km/360nm. Zrobione Dp 2.75 oraz połowa wydechu 2.5 cała reszta seria. Pompa dw200, jakas sportowa wkładka powietrza i bov, fmic w niedalekiej przyszłości. Niestety turbosprężarka kończy żywot. I tutaj zaczyna się dylemat. Kolektor był pęknięty i jest spawany( na razie trzyma ale nie wiem jak długo). Jest opcja 1 : nowy kolektor plus turbo hybryda lub kolektor i turbo z Evo, tylko pytanie czy ma to sens, w sensie koszty plus przeróbka wydechu. Chciałbym uderzyć w okolice 300km, czy przerobione ori turbo (hybryda) da radę? Jakieś sugestie? Z góry dziękuję |
taka moc no te 280 zrobisz na OEM turbo. Td05 o kolektor z Evo to koszt min 3k + uszczelki szpilki wiatrak przedni i strojenie |
_________________ Nie trać głowy jutro dzień zupełnie Nowy. |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 266 Skąd: pl
|
Wysłany: 10-04-2023, 09:50
|
|
|
ciuciekk napisał/a: | nowy kolektor plus turbo hybryda lub kolektor i turbo z Evo, tylko pytanie czy ma to sens, w sensie koszty plus przeróbka wydechu. Chciałbym uderzyć w okolice 300km, czy przerobione ori turbo (hybryda) da radę? Jakieś sugestie? Z góry dziękuję |
Zależy na czym Ci zależy
OEM turbo w tym secie (który posiadasz) zdrowym silniku wygeneruje około 300/520nm.
Hybryda poleci lepiej górą ale kosztem dołu. Jak masz turbo do roboty to można się pokusić o hybrydę.
Zestaw Evo następne koszty a i tak zostaje to co może przyjąć seryjna głowica żeby przyrosty nie były głównie na papierze. Tym bardziej że przełożenia skrzynki raczej nie zachęcają do korzystania z vmax-a. |
|
|
|
 |
|
|