Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42 |
Autor |
Wiadomość |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-07-2008, 17:45
|
|
|
win_p,
Nie chce byc zlym prorokiem,ale tez tak mialem i okazalo sie ze to konwerter sie skonczyl w skrzyni,tyle ze moja byla juz umarnieta a Twoja dopiero to robi,obym sie mylil,bo to wiaze sie z kosztami,ja jutro odbieram swoj konwerter z naprawy. |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 16-07-2008, 17:54
|
|
|
A jaki jest koszt takiej naprawy konwertera.?
I czy nie lepiaj kupic jakis nowy lub uzywany czy tez po regeneracji? |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-07-2008, 18:00
|
|
|
win_p,
Nowy u wroga 4000 euro,ja mam po regeneracji,jutro wraca wlasnie z warsztatu.
[ Dodano: 16-07-2008, 18:01 ]
koszt naprawy okolo 700 pln ale mozna sie zawsze dogadac. |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 16-07-2008, 18:13
|
|
|
Ojejku przestraszyles mnie ta pierwsza cena tyle to cale moje auto jest warte. Ta druga jest juz przyjemniejsza choc tez nie mala.Gdzie mozna zdjagnozowac te objawy w miare tanio oczywiscie |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-07-2008, 18:24
|
|
|
win_p,
masz dobrych mechaników kolo Siebie w Długołęce,oni diagnozują i narabiaja skrzynki,o ile dobrze pamiętam to jest ulica lotnicza,zawozilem tam jedna skrzynie od Land Rovera,ja znalazlem inna firme gdzie regeneruja konwertery jak bedziesz potrzebowal to podam ci namiary,robia szybko regeneracje i mozna sie dogadac z cena. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-07-2008, 18:36
|
|
|
Póki co zmień olej. Kolor jaki opisujesz raczej nie świadczy dobrze o jego jakości (starości). Potem kombinuj dalej..., a może nie będzie potrzeby. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-07-2008, 18:45
|
|
|
Ja bym najpierw podjechał do mechaników,i zdiagnozował,jeżeli to konwerter pada to wlanie nowego oleju to zbyteczne koszty,bo olej i tak pójdzie na ulice jak umrze skrzynka.
[ Dodano: 16-07-2008, 18:47 ]
Jak jestes z Wrocka to daleko nie masz do nich,a koszty mniejsze. |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 17-07-2008, 17:23
|
|
|
Chyba tak też zrobię, podjadę do tej Długołęki i posłucham diagnozy fachowców. A tak w ogóle to od czego w automacie jest ten konwerter, co on tam robi i po co on to robi jeśli coś, po coś robi . |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 17-07-2008, 19:05
|
|
|
Czy jest możliwe że castrol transmax J czyli półsyntetyk miał zmienianą nazwę bo w intercarsie transmax Z jest a tego J nie mają za to jest jest jakiś inny castrol półsyntetyk do automatów ale nie pamiętam jaką ma nazwę. |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-07-2008, 11:25
|
|
|
win_p,
Konwerter to inaczej sprzeglo hydrokinetyczne,odpowiedzialne jest za to ze samochod w ogole chce sie poruszac w przod i w tyl,jak ono wysiadzie to auto stoi w miejcu,choc nie wiadomo ile gazu bys dodawal.
[ Dodano: 19-07-2008, 11:30 ]
RoveR,
Castrol nie mial zmienianej nazwy,ten z litera Z na koncu to pelen syntetyk,a z litera J to polsyntetyk,temet oleju juz byl walkowany przez Bartka a kolega wie co mowi i ja wedle jego sugestji i rad doradzal bym Ci costrola trasmaxa Z,tak jak zaleca producent. |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 19-07-2008, 13:40
|
|
|
J też jest dopuszczony przez producenta do Miśków, a ja właśnie potrzebuję półsyntetyk tylko że jest problem tego typu że Castrola transmax Z mają a o tym nawet nie słyszeli dlatego zastanawiałem się czy nazwy nie zmienili . Jeżeli ktoś wie gdzie mogę kupić ten półsyntetyk to proszę o informację. |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-07-2008, 13:49
|
|
|
RoveR,
A dlaczego nie pelen syntetyk??? |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 19-07-2008, 16:05
|
|
|
Już raz mi skrzynia padła (konwerter) teraz drugi raz (sterowanie), i mam już 195 tys przebiegu dlatego jest brany pod uwagę półsyntetyk, co prawda mechanik jak rozbierze mi skrzynię to ją przejrzy i oczyści dokładnie i jeżeli jej stan pozwoli na zalanie syntetykiem to się tak zrobi. W każdym razie chcę się dowiedzieć czy w razie czego półsyntetyk Castrola jest dostępny gdzieś bo jak dotąd nie mogę na niego trafić. |
|
|
|
 |
szopek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2008 Posty: 5 Skąd: cegłów/mińsk maz.
|
Wysłany: 24-07-2008, 22:02
|
|
|
witam
ja juz powoli mam dość mojego galanta. Kupiłem go w pazdzierniku 2007 i po około miesiącu jazdy padła skrzynia. konwenter sie umielił na wałku i mechanicy z wawy bez otwierania skrzyni powiedzieli koszt naprawy 5tys netto:/ załamka niedawno co kupiony i taka naprawa. wiec poszukałem znalazłem skrzynie biegów za 1200zł + mechanik i oleje razem wyszło 2tys jezdziłem do dzis... i znowu... znowu kur... cos jest nie tak ze skrzynia i obstawiam ze to samo co porzednio. przy ruszaniu padł naped i tylko słychac jak cos warczy w skrzyni i po zgaszeniu silnika jeszcze cos sie obraca wiec obstawiam ze zmielił sie konwenter tylko ciekawe czy nie padł jeszcze ten wałek :/ Mam tez honde prelude z 92 roku w automacie i naprawde ten automat dostaje w dupe i nic mu nie jest. honda lubie ruszyc z 4 tys obrotów i nagle wzocic bieg tutaj bałem sie tak zrobic i nigdy tego nie zrobiłem bo słyszałem ze to pada ale że az tak często to nie wiedziałem Teraz jak sie okaze ze znowu skrzynia cała siedzi to mysle kupic manuala + inne rzeczy potrzebne do przekładki i moze dłuzej pojezdze niz pare tys km.
ma ktos moze do sprzedania skrzynie manualna i inne rzeczy?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 26-07-2008, 22:29
|
|
|
szopek mam pytanie do ciebie czy masz może jeszcze swoją poprzednią skrzynię z uwalonym konwerterem bo możliwe że przydała by mi się, chyba że tą zamienisz na manualną to był bym nią zainteresowany oczywiście jeżeli sterowanie ma dobre. Jak coś to pisz na PW. |
|
|
|
 |
|