Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Znikający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-06-2015, 11:12   

Mam dość pilne, i pewnie nietrudne pytanie, ale sam nie jestem pewien co o tym myśleć.
Płyn ucieka błyskawicznie, chłodnica cała, węże całe, leci jakby centralnie spod silnika,
nagrywane kapciem, ale tak to mniej więcej wygląda:

https://youtu.be/mceKOE6ldsU

Pompa wody ponoć wymieniana razem z rozrządem 20 tys. temu. Czy to możliwe, że puściła, i tak cieknie po silniku, że spływa w tym miejscu?
 
 
Paweł84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 684
Skąd: Pabianice
Wysłany: 18-06-2015, 11:39   

Miszka gruby wyciek :(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-06-2015, 11:55   

misza116, napewno nie leci z pompy wody, bo jest w zupełnie innym miejscu, wygląda na standard, czyli pęknięty wężyk od chłodnicy oleju silnika. Widać ten wężyk na filmiku. Taki zagięty i wchodzi w podstawę filtra oleju.
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-06-2015, 14:04   

Gruby :( , dobrze, że nie tym jechałem na Śląsk i tylko w drodze do roboty się zlał.


Hugo dzięki, fakt, od pompy trochę za daleko.
czyli to ten gagatek? :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81862
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-06-2015, 15:08   

misza116 napisał/a:
czyli to ten gagatek? :
Na to wygląda.
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-08-2015, 19:49   

Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne?

Inne pytanie. Nie za bardzo rozumiem istoty odpowietrzania układu chłodzenia. Jest to układ otwarty czyli w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie powietrze powinno być niwelowane. W przypadku hamulców czy innych tego typu układów odpowietrzanie jest oczywiste tak w tym przypadku nie rozumiem go.
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-08-2015, 21:16   

muscle_car, ten układ (chłodzenia) sam się odpowietrza.
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-08-2015, 10:00   

Tak myslalem ale na forum sa wskazowki jak go odpowietrzyc wiec zglupialem.

[ Dodano: 22-08-2015, 21:19 ]
A co powiecie w kwestii płynu jest to normalne?
 
 
a4ry 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 66
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-08-2015, 22:03   

muscle_car napisał/a:
A co powiecie w kwestii płynu jest to normalne?

Wg mnie normalne, mam identycznie, do tego układ jest otwarty, a więc zawsze będzie coś płynu ubywało.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-08-2015, 08:58   

muscle_car napisał/a:
Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne?

Miałem tak samo. Chłodnica puszczałą na gorącym ale bardzo delikatnie. Jak chcesz to sprawdzić to dolej do pełna do chłpdnicy przez jej korek na zimnym i go zagrzej i obserwuj może gdzieś pocieknie - u mnie sikało z chłpdnicy pod wentylatorem na skrzynie. A jeżdziłem z tym ponad 1/2 roku od czasu do czasu dolewajać do zbiorniczka. A wtedy miałem do zrobienia dłuższą trasę i dołąem do chłodnicy i były jaja.... bo mi kapało pod auto i wtedy odkryłem wyciek.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
a4ry 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 66
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-08-2015, 13:54   

Marcino napisał/a:
muscle_car napisał/a:
Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne?

Miałem tak samo. Chłodnica puszczałą na gorącym ale bardzo delikatnie. Jak chcesz to sprawdzić to dolej do pełna do chłpdnicy przez jej korek na zimnym i go zagrzej i obserwuj może gdzieś pocieknie - u mnie sikało z chłpdnicy pod wentylatorem na skrzynie. A jeżdziłem z tym ponad 1/2 roku od czasu do czasu dolewajać do zbiorniczka. A wtedy miałem do zrobienia dłuższą trasę i dołąem do chłodnicy i były jaja.... bo mi kapało pod auto i wtedy odkryłem wyciek.

Zwróć uwagę, że koledze nie koniecznie ubywa tylko waha się. Raz jest poniżej raz w połowie.
 
 
McCoy 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi SE 2,5V6 /99
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 249
Skąd: okolice Monachium
Wysłany: 24-08-2015, 14:02   

Znaczenie ma również temp.otoczenia. Im chłodniej tym poziom płynu w zbiorniczka będzie niższy.
_________________
Oczy są interfejsem duszy
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-08-2015, 17:35   

Dobra to zadam inne pytanie wiadomo, ze płyn chłodniczy się rozszerza. Czy miarka na zbiorniczku wyrównawczym dotyczy płyny ciepłego czy zimnego?
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-08-2015, 21:11   

muscle_car, na zimnym silniku poziom MIN, na rozgrzanym poziom MAX.
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-08-2015, 21:44   

No właśnie więc to nie jest problem w moim przypadku. Na zimnym min czasem troszeczkę pod a na gorącym między min a max jest więc wszystko w normie.
Dałem lekko ciała z problemem bo nie było problemu. Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.