[EA5A/W 2.5] Znikający płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-06-2015, 11:12
|
|
|
Mam dość pilne, i pewnie nietrudne pytanie, ale sam nie jestem pewien co o tym myśleć.
Płyn ucieka błyskawicznie, chłodnica cała, węże całe, leci jakby centralnie spod silnika,
nagrywane kapciem, ale tak to mniej więcej wygląda:
https://youtu.be/mceKOE6ldsU
Pompa wody ponoć wymieniana razem z rozrządem 20 tys. temu. Czy to możliwe, że puściła, i tak cieknie po silniku, że spływa w tym miejscu? |
|
|
|
 |
Paweł84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 684 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 18-06-2015, 11:39
|
|
|
Miszka gruby wyciek |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-06-2015, 11:55
|
|
|
misza116, napewno nie leci z pompy wody, bo jest w zupełnie innym miejscu, wygląda na standard, czyli pęknięty wężyk od chłodnicy oleju silnika. Widać ten wężyk na filmiku. Taki zagięty i wchodzi w podstawę filtra oleju. |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-06-2015, 15:08
|
|
|
misza116 napisał/a: | czyli to ten gagatek? : | Na to wygląda. |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-08-2015, 19:49
|
|
|
Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne?
Inne pytanie. Nie za bardzo rozumiem istoty odpowietrzania układu chłodzenia. Jest to układ otwarty czyli w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie powietrze powinno być niwelowane. W przypadku hamulców czy innych tego typu układów odpowietrzanie jest oczywiste tak w tym przypadku nie rozumiem go. |
_________________ "Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe
Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-08-2015, 21:16
|
|
|
muscle_car, ten układ (chłodzenia) sam się odpowietrza. |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-08-2015, 10:00
|
|
|
Tak myslalem ale na forum sa wskazowki jak go odpowietrzyc wiec zglupialem.
[ Dodano: 22-08-2015, 21:19 ]
A co powiecie w kwestii płynu jest to normalne? |
|
|
|
 |
a4ry
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 66 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-08-2015, 22:03
|
|
|
muscle_car napisał/a: | A co powiecie w kwestii płynu jest to normalne? |
Wg mnie normalne, mam identycznie, do tego układ jest otwarty, a więc zawsze będzie coś płynu ubywało. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-08-2015, 08:58
|
|
|
muscle_car napisał/a: | Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne? |
Miałem tak samo. Chłodnica puszczałą na gorącym ale bardzo delikatnie. Jak chcesz to sprawdzić to dolej do pełna do chłpdnicy przez jej korek na zimnym i go zagrzej i obserwuj może gdzieś pocieknie - u mnie sikało z chłpdnicy pod wentylatorem na skrzynie. A jeżdziłem z tym ponad 1/2 roku od czasu do czasu dolewajać do zbiorniczka. A wtedy miałem do zrobienia dłuższą trasę i dołąem do chłodnicy i były jaja.... bo mi kapało pod auto i wtedy odkryłem wyciek. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
a4ry
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 66 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-08-2015, 13:54
|
|
|
Marcino napisał/a: | muscle_car napisał/a: | Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne? |
Miałem tak samo. Chłodnica puszczałą na gorącym ale bardzo delikatnie. Jak chcesz to sprawdzić to dolej do pełna do chłpdnicy przez jej korek na zimnym i go zagrzej i obserwuj może gdzieś pocieknie - u mnie sikało z chłpdnicy pod wentylatorem na skrzynie. A jeżdziłem z tym ponad 1/2 roku od czasu do czasu dolewajać do zbiorniczka. A wtedy miałem do zrobienia dłuższą trasę i dołąem do chłodnicy i były jaja.... bo mi kapało pod auto i wtedy odkryłem wyciek. |
Zwróć uwagę, że koledze nie koniecznie ubywa tylko waha się. Raz jest poniżej raz w połowie. |
|
|
|
 |
McCoy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi SE 2,5V6 /99
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 249 Skąd: okolice Monachium
|
Wysłany: 24-08-2015, 14:02
|
|
|
Znaczenie ma również temp.otoczenia. Im chłodniej tym poziom płynu w zbiorniczka będzie niższy. |
_________________ Oczy są interfejsem duszy
 |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-08-2015, 17:35
|
|
|
Dobra to zadam inne pytanie wiadomo, ze płyn chłodniczy się rozszerza. Czy miarka na zbiorniczku wyrównawczym dotyczy płyny ciepłego czy zimnego? |
_________________ "Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe
Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-08-2015, 21:11
|
|
|
muscle_car, na zimnym silniku poziom MIN, na rozgrzanym poziom MAX. |
|
|
|
 |
muscle_car
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 124 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-08-2015, 21:44
|
|
|
No właśnie więc to nie jest problem w moim przypadku. Na zimnym min czasem troszeczkę pod a na gorącym między min a max jest więc wszystko w normie.
Dałem lekko ciała z problemem bo nie było problemu. Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
|