 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zaciski Brembo do VR4 |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-12-2015, 09:56
|
|
|
A jaki rozstaw mają jarzma z tych aut? Może miały upgrade na poliftowe, bo 294, to i tak mało dla VR, nie chcę myśleć jak działa 275 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-12-2015, 15:09
|
|
|
W obu 128 mm na jarzmach. Raczej mało prawdopodobne żeby poprzedni właściciele w obu wymienili hamulce. Bartek napisał/a: | nie chcę myśleć jak działa 275 | Auto z takim przyśpieszeniem w standardzie powinno mieć zaciski 4-tłoczkowe Brembo i tarcze 320 mm... Coś Mitsubishi nie potrafi dopasować układu hamulcowego do danego modelu, albo za słabe albo znowu za duże hample ładują... |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-12-2015, 12:07
|
|
|
Hugo napisał/a: | Auto z takim przyśpieszeniem w standardzie powinno mieć zaciski 4-tłoczkowe Brembo i tarcze 320 mm... Coś Mitsubishi nie potrafi dopasować układu hamulcowego do danego modelu, albo za słabe albo znowu za duże hample ładują... |
294mm z odpowiednimi klockami działa wyśmienicie. Mam standardowe tarcze bez udziwnień, do tego Ferodo DS3000 z przodu i DS2500 z tyłu, płyn RBF660. Gdy tarcze są nagrzane (w Legnumie to nie problem je rozgrzać nawet zimą), auto hamuje naprawdę mocno i to za każdym razem. Byłem z takim zestawem na TPTD i na hamulce nie narzekałem, przyczepność opon bardziej ograniczała siłę hamowania (ABS).
Trzeba tylko jednego się oduczyć - trzymania nogi na hamulcu na światłach. Neutral i ręczny, inaczej klocki "odcisną" się na tarczach i będzie telepało przy hamowaniu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2015, 12:28
|
|
|
Grid napisał/a: | Neutral i ręczny, inaczej klocki "odcisną" się na tarczach i będzie telepało przy hamowaniu | Eee... aż tak ściskają tarcze, że się wygina? |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-12-2015, 12:56
|
|
|
Hugo napisał/a: | Grid napisał/a: | Neutral i ręczny, inaczej klocki "odcisną" się na tarczach i będzie telepało przy hamowaniu | Eee... aż tak ściskają tarcze, że się wygina? |
Nie do końca Tutaj wszystko wyjaśnione, fenomen "pokrzywionych" tarcz które nie są wcale krzywe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2015, 13:25
|
|
|
Ja zamówiłem na tył klocki TRW, a na przód chciałbym założyć te: http://allegro.pl/klocki-...5807962146.html Z tego co kajarzę to EBC to firma bardzo dobra, ale dlaczego te klocki są tak tanie? Dodam, że przednie tarcze mam firmy APEC, te nacinane, dostępne na ebay-u. Nie są pierwszej młodości, ale do minimum im jeszcze brakuje. Myślę, ze rok wytrzymają, dlatego nie chcę do nich kupować jakichś drogich klocków. Stare klocki, które były do nich zamontowane mają jeszcze ok. 40% okładzin, ale są pordzewiałe i nie lubię takiego czegoś montować. |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-12-2015, 13:50
|
|
|
Na TRW jeździłem na samym początku - zachowują się odwrotnie do Ferodo - hamują od zimnych hamulców, ale jak tarcze się robią gorące to przestają. Zabrałem TRW na tor parę razy i w sumie z tymi wypadami wytrzymały 3 miesiące - został po nich ino pył. Do lekkiej jazdy dadzą radę, do cięższej nie polecam.
EBC - nie próbowałem na Legnumie, jest kilka odmian.
Ferodo - wiem, drogie, komplet ok. 1000PLN, ale jak się chce na torze pojeździć to na razie nie miałem nic lepszego. CVR4 radzi Carbotechy które są jeszcze prawie 2x droższe |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2015, 14:12
|
|
|
Pomyłka, przednie tarcze mam firmy RAPID, stare klocki to APEC.
To w takim razie na tyle u mnie TRW dadzą radę, bo nie jeżdżę na torze
Te klocki EBC to wersja Standard, czyli najtańsze. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-12-2015, 15:48
|
|
|
Grid napisał/a: | za każdym razem. |
Tu bym się nie zgodził..... jak fartowałem zaciskający się zakręt 110 st. o stałej szerokości ok. 3 m między wysokimi krawężnikami z prędkością ok. 90 km/h, bo czwarty raz na odległości 500 m jedyny opór jaki poczułem była to blacha pod pedałem hamulca.... wtedy padła decyzja Brembo . Na szczęście opony utrzymały, odpowiednio wcześnie skręciłem i tylko musnąłem oba krawężniki . Zestaw gładkie tarcze Tar-ox + Ferodo DS2500 + RBF ..... Gacie brązowe |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2015, 16:33
|
|
|
Ja tak nie jeżdżę, więc luz |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-12-2015, 16:40
|
|
|
Bartek napisał/a: | Grid napisał/a: | za każdym razem. |
Tu bym się nie zgodził..... jak fartowałem zaciskający się zakręt 110 st. o stałej szerokości ok. 3 m między wysokimi krawężnikami z prędkością ok. 90 km/h, bo czwarty raz na odległości 500 m jedyny opór jaki poczułem była to blacha pod pedałem hamulca.... wtedy padła decyzja Brembo . Na szczęście opony utrzymały, odpowiednio wcześnie skręciłem i tylko musnąłem oba krawężniki . Zestaw gładkie tarcze Tar-ox + Ferodo DS2500 + RBF ..... Gacie brązowe |
Albo zagotował się klocek albo płyn hamulcowy. Jeżeli miałeś RBF660 to raczej nie płyn. Zwróć uwagę że ja używam DS3000 na przód, a nie DS2500. Jest między nimi spora różnica - DS3000 prawie nie hamuje na zimno, trzeba rozgrzać tarcze, potem jest brzytwa. Nie udało mi się na torze tego zestawu zagotować.
W/w obrazek. Między DS2500 a DS3000 jest przepaść |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-12-2015, 18:20
|
|
|
Mi wpadł pedał, więc raczej płyn się poddał - zagotował się w zaciskach - faktem jest, że to była końcówka klocków, więc obciążenie termiczne zacisków większe, no i konfiguracja typu 250, prawy 90, 150 lewy 90, 150 prawy 120, 200 lewy 110 zać , wszystko raczej ciasne, więc hamowania pełne i późne |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-12-2015, 18:42
|
|
|
Hugo, ja mam u siebie te zwykłe EBC i do tego płyn BF 307+. W zwykłym Galancie ten zestaw spisywał się bardzo dobrze, dopóki tłoczek nie zaczął się zacinać, ale jak pewnie widziałeś, te klocki strasznie pylą |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-12-2015, 20:48
|
|
|
mati_z, no szkoda, że pylą, a jak będą współpracować z nacinaną tarczą to pewnie dopiero będą pylić...
W sumie może od przyszłego sezonu felgi będę miał czarne, więc nie będzie tak źle Płyn chcę wymienić dopiero jak będę wymieniał przednie hamulce, więc najszybciej (o ile pogoda dopisze) w styczniu lub lutym, chociaż w sumie dobrze by było zrobić to od razu gdy wlecą nowe zregenerowane zaciski żeby ich nie zasyfić. Tylko nie do końca wiem jak to zrobić szybko i sprawnie. |
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-12-2015, 21:46
|
|
|
Hugo, ja właśnie mam nacinane i nawiercane Mikody (tak, wiem, że pękają) no i pylą strasznie, dlatego myślę, żeby felgi dać w jakiś grafit
Podobno wyższe serie już tak nie pylą, ale swoje też kosztują. |
|
|
|
 |
|
|