Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
OT z tematu o Przeglądach
Autor Wiadomość
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-10-2009, 10:08   

Bastek77 napisał/a:
Panowie idąc dalej tropem szukania oszczędności, zamiast naszych lancerków można było kupić Ceeda, I30 a nawet Dacie :mrgreen: kurde jaki jest najtańszy samochód na rynku, co by zostało później na części :badgrin:

Możesz rozszyfrować Twoją enigmatyczna wypowiedź? Chcę ten nie inny samochód to go kupuję. Ale to nie jest powód by bez sensu przepłacać za części.
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-10-2009, 12:16   

jaca71 napisał/a:
Ale to nie jest powód by bez sensu przepłacać za części.

No pewnie że nie powód.
A wieloletnie opinie posiadaczy, że utrzymanie (koszty części i serwisu) Miśka w Polsce to kosmos. :roll: Od kiedy pamiętam swe zainteresowanie tą marką, zawsze ktoś, gdzieś, od kogoś się słyszało że drogo, cholernie drogo ale... Ale podobno święta częściej bywają. Jak przypomne sobie mojego Fiata Brava to mi ciary po plerach lazą. Po zakończeniu gwarancyji zaczeły się wycieczki do serwisu średnio raz lub dwa razy na kwartał i nie chodziło o przeglądy, bynajmniej :lol: Dla przykładu z najczęstrzych usterk: wahacze kompletne raz w roku oryginały 280 szt, zamienniki po 120 nawet częściej i co gorsza w całości zamiast same tuleje, silnik krokowy biegu jałowego, systematycznie co 2 lata, pierwszy kosztował tylko 260pln, a nastepne dwa po 450 i 600pln itd. Amortyzatory na Sachs-a wymieniłem i to mnie tylko pocieszały, że chociaż one sa trwalsze.
Wyjątkiem od tego wszystkiego była Łada Samara. Awaryjnosć sporadyczna i za małe pieniadze :D
Po dogłębnej analizie wyszło że lepiej wybrać Miśka i mniej sie denerwować za większe pieniądze niż częściej za mniejsze. Finansowo wychodziło na równo, psychologicznie wygrał Misiek. :wink:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 17:14   

Jaca71, moją wypowiedź rozszyfrował Trik, polecam lekturę :P
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-10-2009, 18:51   

Nie boj nie boj, ja tez ją rozszyfrowałem, ale to nie powód żeby narzekać na ceny części skoro raczej mało ich potrzebujemy. Chyba że ktoś bywa w serwisie częściej niż o tym pisuje :twisted: Może to ja za dużo nabazgrałem :) mniej więcej idzie o to samo co u Jaca71 tylko od d**y strony :wink:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-10-2009, 20:05   

No właśnie, chodzi o to by eksploatacja była jak najtańsza. Tym bardziej że nie kupiliśmy nie wiadomo jakiego wypaśnego samochodu. Ja mam do czasu pierwszego problemu z górki - brak gwarancji w UE :( - mogę wyszukiwać alternatywnych rozwiązań z zakresu materiałów eksploatacyjnych.

Jak już ktoś kiedyś napisał - Mitsu psuja się tak rzadko że koszty magazynowania niepotrzebnych części jest 3x droższe od konkurencji - to był żart ;)
 
 
 
Realista 
Forumowicz
Realista


Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 87
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-10-2009, 20:51   

W tych cenach to czasem brak logiki. Dla przykładu do SB ta słynna już zaślepka dachowa czyli kawałek plastiku - cena 150 zł. Dosłownie za kilka centymetrów płaskiego plastiku.
Z drugiej strony szpilka do mocowania koła, a w zasadzie szpilka + nakrętka zaokrąglona do montażu obręczy ALU do piasty - cena 44 zł. Za element odpowiedzialny bo trzymający koło czyli z pewnością koszty materiału i odpowiedniej obróbki szpilki (utwardzanie + gwintowanie) i nakrętki (odlew + gwintowanie + chromowanie) są o niebo wyższe.
Gdzie logika
Tak przy okazji to czy komuś już urwała się taka szpilka ? U mnie na razie poszła jedna.
_________________
Realista
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-10-2009, 07:27   

Hmm co do porownania szpilki z zaslepka, cene poczatkowa ustala ten co to wytwarza. A poza tym szpilki to tania rzecz bo produkujesz ich w milionach - koszt wytworzenia jest niski. Ale ciekawi mnie jedna rzecz - urwana szpilka. Jak to się urwała??!! To jest podstawa do pożadnej reklamacji - szpilki, nakretki zresztą prawie wszystkie połączenia wpływające na bezpieczeństwo są a przynajmniej powinny być przez wszystkie firmy motoryzacyjne traktowane bardzo serio (w koncu nikt nie chce miec na swoim koncie śmierci pasażerów z winy wady materiałowej albo złego dywanika - Toyota się klania). Wg mnie powinni wymienić szpilke na własny koszt i mało tego prosić o wybaczenie...No z tym ostatnim to moze troche przesadziłem.
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
Realista 
Forumowicz
Realista


Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 87
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-10-2009, 21:11   

Szpilka się urwała przy dokręcaniu koła w serwisie oponiarskim po wymianie opon na zimówki. Pozostaje pytanie czy jest to wina obsługi czy wada materiałowa. Byłem przy obsłudze i jestem pewny, że wulkanizator robił wszystko ok. Najpierw lekko dokręcił kluczem pneumatycznym, a następnie dokręcał kluczem dynamometrycznym na odpowiedni moment i w kolejności "po przeciwnej". Właśnie przy dokręcaniu urwała się szpilka.
Wymiana urwanej szpilik - 30 minut roboty. Trzeba zdjąć tarczę aby wybić starą szpilkę i wsunać nową.
Mam nadzieję, że to nie jest jakaś wada materiałowa.
_________________
Realista
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-10-2009, 10:14   

Jezeli bylo tak jak piszesz - to moim zdaniem jest to wada materialowa ale jest jeszcze trzecia mozliwość - jakis blad przy produkcji samej szpilki... Ciekawe jak beda sie zachowywac pozostale szpilki...bo jesli to wada materialowa to moze byc duzy problem...bo za chwile wszystkie beda strzelac...jesli to blad w produkcji no to po prostu miales pecha...
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
dwakola
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2009, 10:55   

Hmm.

Ja juz dwa razy zmienialem kola, na wiosne i teraz i zadna szpilka nie poszla.

Podobnie jak u Ciebie, tylko ze wstepne dokrecanie krzyzowym, a potem dynanometrycznym.

A patrzyles na jaki moment mieli klucz ustawiony... bo pomiedzy wspolczesnymi autami jest czasem
kilkanascie Nm rozbieznosci i moze po prostu przekrecili...

Pozdr
AK
 
 
Realista 
Forumowicz
Realista


Auto: Lancer Sportback 2.0 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 87
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-10-2009, 21:51   

dwakola napisał/a:

A patrzyles na jaki moment mieli klucz ustawiony... bo pomiedzy wspolczesnymi autami jest czasem
kilkanascie Nm rozbieznosci i moze po prostu przekrecili...

Nie zerkałem na jaki konkretnie moment. Obsługujący zerknął do jakiejś książki i powiedzał że przy obręczach ALU to zawsze trzeba sprawdzać bo zazwyczaj jest to mniejszy moment niż przy stali. Chodzi o to aby nie odkształcić miejsca docisku nakrętki do obręczy.
Ale oczywiście istnieje mozliwośc przekręcenia. Niemniej jednak poszła jedna szpilka, a wszystkie dokręcał tym samym momentem.
_________________
Realista
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2009, 13:52   

Tenzo napisał/a:
na allegro. Połowa ceny i olej lepszy

Akurat na allegro to JA bym nie zaryzykował. No chyba, że od bardzo sprawdzonego sprzedawcy. Za dużo ludzi skupuje puste bańki po firmowych olejach...
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2009, 21:47   

Luk, bez przesady, jest mnóstwo dużych firm (hurtowni olejowych) które mają swoją ofertę także na allegro..................... :wink:
 
 
animal86 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-11-2009, 18:49   

Napiszcie, ktoś kto miał już 1 przegląd lub kto się na tym zna, jakie konkretnie filtry powietrza i przeciwpyłkowy a ASO dopuszczają, lub jakich oni używają i jakie są orientacyjne ceny.
Wiem, że mogę zadzwonić do ASO i chyba mi powiedzą, ale chciałbym jeszcze czegoś się dowiedzieć przed tą rozmową.
Może jeśli ktoś by znał linki do stron na których można nabyć te rzeczy byłoby super.
 
 
basik 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 199
Skąd: Kraków (okolice)
Wysłany: 01-11-2009, 20:50   

Może ktoś podać listę części jakie są wymieniane podczas pierwszego przeglądu? Jak to jest w końcu z filtrami powietrza i przeciwpyłkowym? Jedni piszą, że są wymieniane inni, że nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.